Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.479
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Vil også tilføye at MI sine klasse A forsterkere fungerer veldig, veldig bra på Heritage Klipsch.
    Jeg har hatt Cornwall II, Heresy III og Forte II på mitt MI sett.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.977
    Antall liker
    56.403
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ligger ute en LM Audio med 845 her nå :rolleyes:
    Har selv brukt LM 218 på Cornwall med stort hell.
    LM har jeg hatt 3 stk av og slet med støy på alle...
    Luxman L 590 AX hadde nok gjort susen på KHorna dine ;)

    O
    Veldig fine forsterkere de integrerte til Luxman, hørte en sånn på Cornwall i butikk når jeg kjøpte dem. Men syns ærlig talt de er litt friskt priset.
    Nja,sammenligner du de med Accuphase så er det vel ikke så ille ;)

    O
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.479
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Med dette oppsettet kunne jeg skremme selv de mest hardbarka hifi-gærninger. Varm og behagelig lyd, samtidig som det var veldig detaljert og en ekstrem dynamikk.
    Med AC/DC på full guffe så måtte det ikke ligge løse telefoner, fjernkontroller eller halvfulle ølbokser på bordet for å si det sånn :cool:

    Klipsch Cornwall II.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Onkyo P3000R og M5000R minner meg litt lydmessig om Luxman 590 faktisk. ;D
    En strålende match til Cornwall hos meg. Nå opplever jeg til tider litt feit bass i mitt rom, men Onkyo-settet spiller stramt og definert.
    Kanskje ikke den beste matchen hvis du vil ha MER dypbass.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Vil også tilføye at MI sine klasse A forsterkere fungerer veldig, veldig bra på Heritage Klipsch.
    Jeg har hatt Cornwall II, Heresy III og Forte II på mitt MI sett.
    Takk for tipset, men jeg kommer av diverse grunner som har vært skrevet om på forumet her tidligere aldri til å ta MI i mitt eie. Men andre klasse A forsterkere kan være aktuelt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Onkyo P3000R og M5000R minner meg litt lydmessig om Luxman 590 faktisk. ;D
    En strålende match til Cornwall hos meg. Nå opplever jeg til tider litt feit bass i mitt rom, men Onkyo-settet spiller stramt og definert.
    Kanskje ikke den beste matchen hvis du vil ha MER dypbass.
    Hvis det er dette settet som har vært omtalt mye her inne før har jeg også vurdert det faktisk. Skal visst funke veldig bra på Klipsch.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Luxman L 590 AX hadde nok gjort susen på KHorna dine ;)

    O
    Veldig fine forsterkere de integrerte til Luxman, hørte en sånn på Cornwall i butikk når jeg kjøpte dem. Men syns ærlig talt de er litt friskt priset.
    Nja,sammenligner du de med Accuphase så er det vel ikke så ille ;)

    O
    Sammenligner man med Yamaha, Denon, og andre integrerte japanske forsterkere i mer normale prisklasser som også har både god bygge- og lydkvalitet, så er de derimot litt verst. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå banner jeg sikkert veldig her... men, hva med å sjekke ut Hegel eller EC ?

    Nye Hegel har jeg fått helt hakeslipp av iallefall(gjelder H160 og 300).. skulle likt å testet et stort Hegel oppsett opp mot mitt Accuphase sett....
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Nå banner jeg sikkert veldig her... men, hva med å sjekke ut Hegel eller EC ?

    Nye Hegel har jeg fått helt hakeslipp av iallefall(gjelder H160 og 300).. skulle likt å testet et stort Hegel oppsett opp mot mitt Accuphase sett....
    Jeg har prøvd ECI6D, AW250 og AW60 på mine, og synes alle låter slapt og kjedelig. Akustisk gitar f.eks er totalt uinvolverende..
    AW250 imponerte med meget definert og kontrollert bass på høyt volum, men det var også det eneste jeg likte med den.

    Nei fysj, bruk heller penga på noe med litt sprut og liv i. :)

    Det er ihvertfall min mening.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nå banner jeg sikkert veldig her... men, hva med å sjekke ut Hegel eller EC ?

    Nye Hegel har jeg fått helt hakeslipp av iallefall(gjelder H160 og 300).. skulle likt å testet et stort Hegel oppsett opp mot mitt Accuphase sett....
    Lyd og bilde testet jo Klipschorn på Hegel pre/effekt og det spilte i følge dem råere enn enn live konsert :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.479
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Kan være nyere/dyrere Hegel er bedre, men de oppsettene jeg har hørt med Klipsch/Hegel har vært en særdeles dårlig kombinasjon.
    Vincent SP331 (ikke mk2) har vært en billig forsterker som har overrasket meg på Klipsch ved flere anledninger.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.977
    Antall liker
    56.403
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har du først kjøpt deg KHorn som koster over 100K nye burde du jo følge opp med en god amp også. Hjelper lite og sette på en 100 hk motor på en 45 fots båt ;) selv om de er lettdrevene trenger de kvalitet!

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan være nyere/dyrere Hegel er bedre, men de oppsettene jeg har hørt med Klipsch/Hegel har vært en særdeles dårlig kombinasjon.
    Vincent SP331 (ikke mk2) har vært en billig forsterker som har overrasket meg på Klipsch ved flere anledninger.
    Tiden før H160 (muligens det statet med H80?!) var ikke spesielt bra på Klipsch (eller egentlig noe i mine ører). Men Hegel har virkelig snudd på noen steiner siste åra, jeg har aldri vært noe Hegel fan, og skjønte aldri ståheien rundt H200 og HD20...

    Men syns H300 spiller knall på RF63 iallefall, men merker litt at DAC'en i den kunne hatt litt mer engasjemang. Men det er så langt ifra å bli skarpt og ubehagelig uansett volum, at jeg iallefall ville sjekket det ut ;).
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Har du først kjøpt deg KHorn som koster over 100K nye burde du jo følge opp med en god amp også. Hjelper lite og sette på en 100 hk motor på en 45 fots båt ;) selv om de er lettdrevene trenger de kvalitet!

    O
    Classe ampen skal du nok opp litt i pris på for og matche. Det er en meget respektert forsterker. Jungson koster 20 lapper og har en byggekvalitet av høy klasse så er nok ingen sinke.
    Husk også at Klipschorn har hvert produsert i 70 år så er nok mye rart der ute som de blir drevet med :)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.977
    Antall liker
    56.403
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har du først kjøpt deg KHorn som koster over 100K nye burde du jo følge opp med en god amp også. Hjelper lite og sette på en 100 hk motor på en 45 fots båt ;) selv om de er lettdrevene trenger de kvalitet!

    O
    Classe ampen skal du nok opp litt i pris på for og matche. Det er en meget respektert forsterker. Jungson koster 20 lapper og har en byggekvalitet av høy klasse så er nok ingen sinke.
    Husk også at Klipschorn har hvert produsert i 70 år så er nok mye rart der ute som de blir drevet med :)
    Jada Eddie :)
    Mange forsterkere som er bra til prisen,et gammelt jungel ord sier at du skal ha forsterker til omtrent det samme som høyttalerene koster ;)

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    11.591
    Torget vurderinger
    2
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
    Gi det tid eddie1.
    På et eller annet tidspunkt foreslår jeg at du forsøker å få hørt hva en SET rørforsterker med solide utgangstrafoer gjør med musikkopplevelsen, bare sånn at du har et referansepunkt. Dessverre er sånt irriterende dyre løsninger, men det er også utrolig moro, da! :)
    (Jeg tenker på sånt som Audio Note, Border Patrol o.l.)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
    Gi det tid eddie1.
    På et eller annet tidspunkt foreslår jeg at du forsøker å få hørt hva en SET rørforsterker med solide utgangstrafoer gjør med musikkopplevelsen, bare sånn at du har et referansepunkt. Dessverre er sånt irriterende dyre løsninger, men det er også utrolig moro, da! :)
    (Jeg tenker på sånt som Audio Note, Border Patrol o.l.)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Blir til at det må testes ved en anledning ja. AN, Mastersound etc men som sagt det koster. Klarer meg foreløpig! Kan ikke få sagt det nok men WLM el34 låter veldig bra og jeg kunne levd med den også men remote er et must :)
    Nå spiller det ihvertfall musikk her :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Med dette oppsettet kunne jeg skremme selv de mest hardbarka hifi-gærninger. Varm og behagelig lyd, samtidig som det var veldig detaljert og en ekstrem dynamikk.
    Med AC/DC på full guffe så måtte det ikke ligge løse telefoner, fjernkontroller eller halvfulle ølbokser på bordet for å si det sånn :cool:

    Vis vedlegget 438282
    Jeg håper ikke det er lytteplasseringen til dine gjester;)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
    Gi det tid eddie1.
    På et eller annet tidspunkt foreslår jeg at du forsøker å få hørt hva en SET rørforsterker med solide utgangstrafoer gjør med musikkopplevelsen, bare sånn at du har et referansepunkt. Dessverre er sånt irriterende dyre løsninger, men det er også utrolig moro, da! :)
    (Jeg tenker på sånt som Audio Note, Border Patrol o.l.)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja, det er irriterende dyrt, altfor dyrt. I hifiens " gyldne" år, feks på 90 tallet, tilogmed før det, var det nærmest en aura av kvalitet over komponenter, fordi det sa seg selv det skulle være kvalitet i alle ledd ( ikke alt da, men veldig mye). Det resulterte i vintage forsterkere som den dag i dag regnes for kompromissløse, ofte kraftige klasse A effekttrinn og integrerte. Flere av disse er høyt ettertraktet idag og spiller sikkert fletta av mye nytt. Det lages nok mye bra nå også, men det er altfor dyrt og hva du får på mye av det er ikke alltid rare greiene..Nå er det kost og produksjonseffektivitet som kontrollerer hele greie og det meste er fullstendig overpriset
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Klasse D kan nok drive veldig mye med bra kontroll, men gode klasse D amper koster også flesk, eks Spec, Devialet. Har hørt en del andre også, men har ikke alltid vært imponert over dem, kun fordi det er klasse D. Toppmodellen til Spec er enda det beste jeg har hørt fra klasse D kanten, utrolig var det, men de koster, og må matches nøye de også. Audio Alchemy likte jeg også godt, men igjen, prisen ble høy her til lands
    DIY er vel mulig å få til billigere, men jeg hadde ikke satt igang med slike prosjekter fra byggesett, ei heller kjøpt diy forsterkere
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    11.591
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje man bare skulle satse på klasse D først som sist.
    Slett ikke sikkert det funker spesielt bra om det er horn du skal drive.

    Eksempel: Tune Marvel er en klassisk hornkonstruksjon som spiller avsindig gøyalt på små SET forsterkere. Med Spec RSA M3EX ble det håpløst kjedelig. Ekte horn har en del egenskaper som ikke nødvendigvis passer med "normale" forsterkere. Så lytt før du gjør deg av med noen penger, i hvert fall.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Kanskje man bare skulle satse på klasse D først som sist.
    Slett ikke sikkert det funker spesielt bra om det er horn du skal drive.

    Eksempel: Tune Marvel er en klassisk hornkonstruksjon som spiller avsindig gøyalt på små SET forsterkere. Med Spec RSA M3EX ble det håpløst kjedelig. Ekte horn har en del egenskaper som ikke nødvendigvis passer med "normale" forsterkere. Så lytt før du gjør deg av med noen penger, i hvert fall.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har testet en gang allerede, men omstendighetene gjorde at testen ble lite optimal og jeg ikke fikk dratt på noe særlig. Alt går i sirkler sies det, og jeg må si jeg savner litt av den enkle, no-nonsense approachen til den minste SPEC forsterkeren, som attpåtil ikke avga noe varme å ta hensyn til ved plassering. Men så var det det der om lyden egentlig var helt hånd i hanske på Cornwall, da. Og fraværet av fjernkontroll.

    Får se hva som dukker opp av muligheter, og hvis ikke så klarer jeg meg sikkert fint med McIntosh fram til høsten. Inntil videre får man tankespinne, samle info, dagdrømme, og vurdere nøye. Litt synd at forhandlerne i landet ligger så spredt at det er vanskelig å skaffe seg en reell sammenligning av det som finnes å få kjøpt, uten å kjøpe med returrett.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.977
    Antall liker
    56.403
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
    Jeg har jo en Conrad Johnson premier 11 du kunne testet,skal teste litt nye rør i den nå noen dager men etter det er den ledig ;)

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hehe jada men gidder ikke bruke mer kroner og disse høyttalerne har jo gått fra noen få tusen til 160000.- så det får holde nå :)
    Jeg har jo en Conrad Johnson premier 11 du kunne testet,skal teste litt nye rør i den nå noen dager men etter det er den ledig ;)

    O
    Takker så mye Ove men akkurat nå så er det andre ting jeg må bruke kroner på! Bil som ikke gikk gjemmom eu bl.annet :/
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.977
    Antall liker
    56.403
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    EU er noe dritt;) koster ikke noe og teste eddie,er ikke til salgs uansett:)

    O
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Da bestemte jeg meg for å bestille nye Cornwall 3 Valnøtt, som jeg skal først teste ut sammen med Line Magnetic 501 IA
    Tror dere det vil fungere bra?
    Kom selvfølgelig over et forum, som mente CW3 var en mye dårligere høytaler enn feks CW 1 OG 2 grunnet dårligere horndriver 701 vs 601 og et for tynt mdf kabinett.
    Kan det stemme? Har noen her inne hørt direkte sammenligninger mellom de eldre og den nyeste versjon av CW?

    Er det btw mulig å kjøpe 601 og bytte dem, hvis de er bedre, eller må det da også gjøres forandringer i både delefilter og alt annet av drivere?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med flotte høyttalere! Valnøtten er bærre lækker!

    Mitt råd er å nyte det du får istedet for å tenke på modifisering og slikt. :)

    Jeg har hatt både LM218 og LM219 på mine Cornwall, og storkoste meg med begge. Begge to driver Cornwall til nærmest konsertvolum før de blir tungpusta.

    Du er sikkert klar over muligens drøy innspillingstid for både øra og høyttalere, men jeg nevner det likevel. :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Takk :)
    Joda, når de ankommer, var litt leveringstid, så skal de få bruke tid å spille seg inn over en periode...så får jeg finne god plassering deretter.
    Skal prøve å ikke lese stort om dem på forum, ijaffal ikke om modifisering, som enda ikke ekstisterer på dem uansett:) Hørte dem tross alt for ikke så lenge siden, og det var utrolig herlig lyd, det jeg har lett etter leenge..Kjekt å høre du har testet med LM, må innrømme en del fordommer forsvant da jeg fikk Lm 501, bra saker
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.061
    Antall liker
    18.228
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Yey or Ney?
    Synes disse ser lekre ut! Hadde sikkert vært en fryd i passiv utgave :)


    THE FIFTEENS
    Blending timeless elements of real wood veneer, tactile spun-copper controls, a wide-baffle cabinet and mid-century modern design, the new Heritage Wireless The Fifteens powered large-format floor standing speakers completely redefine the audiophile experience. Featuring 180 watts per channel built-in custom amplification with a 192kHz / 24-bit DAC, 15” woofers and 1 3/4” horn-loaded tweeters – The Fifteens deliver auditory ecstasy. Including a built-in phono pre-amp, plus optical digital, USB Audio, RCA and Bluetooth® inputs– you can enjoy the purity of sound from virtually any source without the hassle of a complicated setup.
    CES 2017 | Klipsch
    yes-no.jpg

    The-Fifteens-2.jpg
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får en litt dårlig smak i munnen av disse nye halv-aktive retro-klipschene. Vet ikke heeelt hvorfor, men tipper det lukter litt for mye av å prøve å melke penger ut av heritage-looken. Platespilleren og Bluetooth-dingsen i Heritage-look hjalp heller ikke på inntrykket. Ikke helt rasjonelt, kanskje, men dette tiltaler meg ganske lite.

    Håper, men tror vel ikke, at disse har forsterker i begge kabinettene, og ikke er biampet fra venstre høyttaler slik som The Sixes.

    Personlig har jeg ikke lyst på innebygget Dac og RIAA heller. Sånt ville jeg foretrekke å ha i en preamp, men åpenbart er jeg ikke i målgruppen for disse. ;) De som vil ha et superenkelt oppsett blir sikkert fornøyde.

    Kan selvsagt hende de låter helt fortreffelig, altså.

    Heldigvis er det mange år igjen i RF-63'ene mine.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Sier meg enig med Dazed her. Syns de ser skikkelig fete ut, men blir skeptisk til innebygd forsterker hvis det ikke er gjort ordentlig. Får også litt følelsen av at det er "blåruss" som styrer skuta hos Klipsch for tiden.

    Dessuten er jeg såpass glad i Cornwallene mine, og det faktum at jeg kan mikse og matche med omtrent hva det skal være av forsterker på dem for å finne lyden som passer meg best. Hittil har McIntosh vært mest vellykket av det jeg har prøvd, og jeg tror vel kanskje ikke de innebygde forsterkermodulene i The Fifteens er helt på høyden der. Når det er sagt ville jeg elsket å ha The Fifteens som tvlydanlegg.

    Men altså... jeg har heller ikke hørt dem og det kan tenkes de låter helt knalll.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Its a Ney for me
    Vurderte dem, men liker ikke tanken på en slik alt i et løsning, er nok muligens litt gammaldags. Men liker CW utseendet bedre faktisk og mulighet til å selv velge forsterkeri er viktig for meg
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    959
    Antall liker
    1.096
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Da bestemte jeg meg for å bestille nye Cornwall 3 Valnøtt, som jeg skal først teste ut sammen med Line Magnetic 501 IA
    Tror dere det vil fungere bra?
    Kom selvfølgelig over et forum, som mente CW3 var en mye dårligere høytaler enn feks CW 1 OG 2 grunnet dårligere horndriver 701 vs 601 og et for tynt mdf kabinett.
    Kan det stemme? Har noen her inne hørt direkte sammenligninger mellom de eldre og den nyeste versjon av CW?

    Er det btw mulig å kjøpe 601 og bytte dem, hvis de er bedre, eller må det da også gjøres forandringer i både delefilter og alt annet av drivere?
    Gratulerer så mye! Kommer til å følge spent med på hvordan dette blir.

    Har selv Line Magnetic 218 og før eller siden må jeg nok prøve CIII. Om ikke annet få en lytt et eller annet sted, helst med en lik forsterker.
    Har fortsatt Klipsch Heresy som jeg kjøpte nye i valnøtt, men disse ble erstattet av Spendor SP1/2R2 som fungerte bedre i mitt lytterom. Heresyene ble litt slanke og gneldrete oppå loftet mitt, men i dag spiller de fantastisk fett og fint i stua nede, drevet av en 150W Classé. Prøvde å sette de opp på loftet igjen i vinter, men de kom raskt ned igjen. Dette er på ingen måte en kritikk mot Klipsch, langt i fra, men viser betydningen av rom, akustikk og tilkoblet utstyr. Det som er så fantastisk med Heresyene, som Spendorene ikke er i nærheten av, er attakket og den enorme dynamikken. Trommeslag smeller til så en hopper høyt i stolen[emoji3]

    Hvis du ikke alt har gjort det, les denne fine testrapporten: http://files.computeraudiophile.com/2013/1202/Klipsch_Cornwall_Test_Report.pdf


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Hei
    Takk for det. Håper leveranse kan bli litt fremskyndt, men tar nok kanskje en måned før de havner her.
    Ellers interessant lesning fra deg. Takker for linken, husker jeg var inne på den engang, men fikk ikke lest så mye da og glemte den litt ut, så det var alle tiders du sendte den med.. Svært sjelden jeg leser så nøyaktig utført testing, veldig interessant og virker jo lovende:)
    Men ang rom og akustikk samt matching har du jo helt rett og tar det ikke som kritikk mot Klipsch overhodet.
    Det skal bli spennende å høre hvordan CW klarer seg her, for jeg har ikke det letteste rommet, ei heller det største. Men jeg syns Forte klarte seg veldig bra, dynamisk og morro, enn om de har sine svakheter selvfølgelig.
    LM er meget god, klarer gjengi masse intrumenter skremmende realistisk, men, jeg føler den mangler litt på bassen, skulle ønsket det var litt mer pondus og kjøtt der, da hadde den vært komplett. Nå får jeg en pakke med nye rør snart som skal testes, Psvane og Tungsol KT 150, så får jeg se. CW skal være betydelig lettere å drive enn Forte, for de sluker power...
    Gleder meg uansett, men har samtidig litt angretanke, sjeldent jeg kjøper Nytt hifi, så jeg håper bare jeg vil like dem i egen stue og setting
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    959
    Antall liker
    1.096
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    LM er meget god, klarer gjengi masse intrumenter skremmende realistisk, men, jeg føler den mangler litt på bassen, skulle ønsket det var litt mer pondus og kjøtt der, da hadde den vært komplett. Nå får jeg en pakke med nye rør snart som skal testes, Psvane og Tungsol KT 150, så får jeg se. CW skal være betydelig lettere å drive enn Forte, for de sluker power...
    Gleder meg uansett, men har samtidig litt angretanke, sjeldent jeg kjøper Nytt hifi, så jeg håper bare jeg vil like dem i egen stue og setting
    Spesielt med HIII, men også med Spendor Classic, har jeg opplevd det samme som deg mht mangel på pondus. Prøv deg frem med noen gode linjerør. Psvane 12AX7-T MK2 er et ok rør, men test gjerne ut noen Mullard. Helt NOS...
    Ellers så lånte jeg noen gamle Brimar 6L6 driverrør som ga meg litt fylde og pondus, men de hadde for mye mikrofoni. Moro(men dyrt) å drive med litt tube rolling:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn