Har lurt på det samme og kom over den her videoen:For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.Har lurt på det samme og kom over den her videoen:For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annetTakk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.Har lurt på det samme og kom over den her videoen:For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
Du finner lett mitt innlegg og svaret på det litt tidligere i tråden her.Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annetTakk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.Har lurt på det samme og kom over den her videoen:For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
ok tak for tips.Du finner lett mitt innlegg og svaret på det litt tidligere i tråden her.Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annetTakk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.
Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
Ja.Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annetTakk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.Har lurt på det samme og kom over den her videoen:For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
Tja... Hvis alt annet er likt, er det sjelden negativt for lydkvaliteten/opplevelsen med større kraftreserver. Det tror jeg det er vanskelig å være uenig i. Det var jo ingen som sa en en hvilken som helst forsterker med høyere effekt er bedre enn en hvilken som helst forsterker med lavere effekt.Ja.Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annetTakk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening.
Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
Mvh
Håkon Rognlien
Det er jo en litt annen sak, men ja. Strømforsyningen må være i stand til å levere den effekten volumkontrollen og lasten forteller transistorene/rørene at de skal levere.Jeg vil foretrekke forsterkeren med heftig strømforsyning og færre watt enn forsterkeren med gjennomsnittlig strømforsyning og mange watt.
Sant nok. I alle fall til en viss grad. Det var derfor "hvis alt annet er likt" var en forutsetning i argumentet mitt.Dessuten er det vel fortsatt sånn at selv om man kan lage forsterkere med masse watt relativt billig i dag, så går det gjerne ut over kvaliteten når man designer en forsterker til et prispunkt. Da er det kanskje lurere å velge en forsterker med mindre effekt, men hvor kronene er brukt på bedre kvalitet på komponentene.
Selvsagt. Nå henger jo strømforsyningen og evnen til å levere effekt sammen. (Uansett hvilken makseffekt som måtte stå på esken.)En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen
Takker for tips, skal prøve å spørre om han er villig til å ytre sin mening om filteret.Hvis det er bare koblet slik du skriver i paralell med diskant eller mellomtone, så er det et "notch"-filter for å dempe en peak i responsen. Har ikke sett eller hørt om lignende tidligere. Du kan jo prøve å spore ned tidligere eiere for å høre om teorien bak dette.
Hvis ikke kan du prøve å lage en tegning med alle verdier og sende DeanG og høre hva han tror. Han er helt rå på Klipsch delefiltere!
https://www.facebook.com/klipschcrossovers/
Som om jeg skulle sagt det selv.En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen
Er det ikke også slik at strømsterke forsterkere kan spille sløret bass ettersom de er konstruert? Hadde en del forskjellige forsterkere av kjente merker (ikke rør) med store trafoer, til en dag jeg fikk låne en 100w Mark Levinson som spilte fletta av det andre jeg hadde hørt når det gjaldt kontroll. Spilte flatt og kjedelig og ikke så høyt, men med en utrolig kontroll. Så det meste er vel relativt?Som om jeg skulle sagt det selv.En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen
Mvh
Håkon Rognlien
Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
Null feedback i forsterkertrinnet gir som regel meget lite faseforskyvning. Kjører du dette prinsippet gjennom hele kjeden, altså fra signalkjilde og ut til høyttalere med meget god faserespons, det blir som oftest da 2veis høyttalere hvor elementene er plassert med identisk akustisk center i forhold til lytteposisjon og slake delefilter, så har du et system med totalt sett meget lite faseforvrengning. Dette gir ofte eksepsjonell 3 dimensjonalitet og følelse av hurtighet.Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
Ser den. Hørte Klipsch hjørnehorn drevet av dyr Ayre elektronikk hos en kompis av en kollega i Bergen. Det låt helt fantastisk.Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
Har et par andre små klasse a forsterkere (jlh esl og aca) som også skal testes når jeg får tid.Moro å se at det testes med minimalt watt, men meget gjennomførte konstruksjoner på RF7mk2. Spenstig! .
Var rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
Coda har meget bra saker som virkelig fungerer bra på mange høyttalere. Hadde selv en S12 som låt helt fantastisk på ML Elektrostater. Fungerte også godt på Vienna og Audio Physic også.Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
Prøvde nylig en klasse d sak (til 80kr) på rundt 30W (med den strømforsyningen jeg hadde tilgjenglig) på mine KLF20 og ble veldig imponert. Det kunne selvsagt ikke måle seg med en Slewmaster klasse AB med +-80V rails når man økte volumet, men til casual listening eller med naboer vegg i vegg hadde det holdt i massevis.Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
Hvor kjøpte du den? Vil prøve på mine Cornwall.Prøvde nylig en klasse d sak (til 80kr) på rundt 30W (med den strømforsyningen jeg hadde tilgjenglig) på mine KLF20 og ble veldig imponert. Det kunne selvsagt ikke måle seg med en Slewmaster klasse AB med +-80V rails når man økte volumet, men til casual listening eller med naboer vegg i vegg hadde det holdt i massevis.Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
Demonstrerte den for svogeren min og måtte legge inn en bestilling for han samme kveld.
Vet at atoll kan bli veldig varm ved tunge laster og ved pådrag,er jo ikke så veldig rart medtanke på de minimale kjøleribbene..Atoll på klipsch er ikke dumt.. husker vi lekte med en am100 for mange år siden på rf35.. låt fantastisk, men den gikk veldig fort varm med litt pådrag.. løste seg med noen motstander mellom + og - .
Er ikke sikker på om alle har vært det, men hadde bl.a en Ayon Triton3 her hjemme til låns, den er uten feedback av noe slag. LM Audio 508IA eide jeg en stund, men vet ikke om den er uten feedback. De låt bra, uten tvil, men Coda er en annen klasse. Nå har jeg dem i bridge modus, det er 200w Klasse A i hver, spiller en bass som rørforsterkerne ikke var i nærheten av, også med 1 stk Coda koblet tilVar rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
Jaja, nå har jo ikke jeg hørt Coda så vanskelig for meg å vite hvordan det låter. Har jo hørt 250 watt A/B transistor på Cornwall, og syns rør med 1/5 av effekten spiller bedre, så skjønner ikke helt det uttalte behovet for massiv effekt på CIII. Syns de livner til som bare F... med 48 watt klasse A fra rør jeg da, men.Er ikke sikker på om alle har vært det, men hadde bl.a en Ayon Triton3 her hjemme til låns, den er uten feedback av noe slag. LM Audio 508IA eide jeg en stund, men vet ikke om den er uten feedback. De låt bra, uten tvil, men Coda er en annen klasse. Nå har jeg dem i bridge modus, det er 200w Klasse A i hver, spiller en bass som rørforsterkerne ikke var i nærheten av, også med 1 stk Coda koblet tilVar rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
Er nok på båten dem nå . Blir veldig spennende... utifra prisen til Amazon, så tipper jeg Mono prøver seg på en luring: 39990kr....Det kan se ut til at det begynner å løsne for RF7 III, den er nå "på lager" hos amazon.com med flere til $ 1799,-/stk , men hos den norske importøren Mono er det ingenting.
De er jeg hypp på å få hørt, så håper noen får dem på demo snart.Det kan se ut til at det begynner å løsne for RF7 III, den er nå "på lager" hos amazon.com med flere til $ 1799,-/stk , men hos den norske importøren Mono er det ingenting.