Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Okei, ja det står forsåvidt i signaturen din :) rf-7 på H360er etter min mening ikke feil i det hele tatt, her er det bare å vri opp.. kunne så klart hatt mer strøm men H360 er en kompakt muskelbunt :) holografi må du nesten spørre noen andre her inne om. Regner ikke med at Rf-7 mk3 er veldig mye mer holografisk enn noen av de andre topp modellene til Klipsch som andre her inne har masse erfaring med :) men ja de er noen dynamikk bomber :D
    Ja, med H360 burde forholdene ligge godt til rette for at de ihvertfall skal vise seg fra sin beste side!

    Er det en plate som ligger på spilleren der, eller bare en platematte?
    Ja er veldig detaljert og luftig topp med H360´n er veldig fornøyd med den på Klipsch. Det er en matte som fulgte med ett Dimmu Borgir album :)
    Typisk Dimmu-design. Ligner på grafikken som var på Devils Path mini cd'en.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Okei, ja det står forsåvidt i signaturen din :) rf-7 på H360er etter min mening ikke feil i det hele tatt, her er det bare å vri opp.. kunne så klart hatt mer strøm men H360 er en kompakt muskelbunt :) holografi må du nesten spørre noen andre her inne om. Regner ikke med at Rf-7 mk3 er veldig mye mer holografisk enn noen av de andre topp modellene til Klipsch som andre her inne har masse erfaring med :) men ja de er noen dynamikk bomber :D
    Ja, med H360 burde forholdene ligge godt til rette for at de ihvertfall skal vise seg fra sin beste side!

    Er det en plate som ligger på spilleren der, eller bare en platematte?
    Ja er veldig detaljert og luftig topp med H360´n er veldig fornøyd med den på Klipsch. Det er en matte som fulgte med ett Dimmu Borgir album :)
    Typisk Dimmu-design. Ligner på grafikken som var på Devils Path mini cd'en.
    Jepp :) ville vært forsiktig med å bruke Nordost Ht kabler i combo med Hegel på Klipsch forresten. Regner med jeg får høre det hvis jeg tar feil her :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    11.508
    Torget vurderinger
    2
    ...Bilde av fnt oppsett! :)...
    ...Men har du testet å trekke RF'ne 50 cm lenger ut fra bakvegg...? Skjønner at det er lite kompatibelt med en vanlig hverdag, men for sånne far-alene-hjemme-aftener, tenkte jeg.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Skal faktisk se om jeg får lurt til meg litt tid nå på formiddagen så kan jeg prøve :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Ja er veldig detaljert og luftig topp med H360´n er veldig fornøyd med den på Klipsch. Det er en matte som fulgte med ett Dimmu Borgir album :)
    Typisk Dimmu-design. Ligner på grafikken som var på Devils Path mini cd'en.
    Jepp :) ville vært forsiktig med å bruke Nordost Ht kabler i combo med Hegel på Klipsch forresten. Regner med jeg får høre det hvis jeg tar feil her :)
    He, he... brannfakkel... Ledning er ledning. Gidder ikke bytte før noen kommer med "Wireless NoNoise Power Transmitter".
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja er veldig detaljert og luftig topp med H360´n er veldig fornøyd med den på Klipsch. Det er en matte som fulgte med ett Dimmu Borgir album :)
    Typisk Dimmu-design. Ligner på grafikken som var på Devils Path mini cd'en.
    Jepp :) ville vært forsiktig med å bruke Nordost Ht kabler i combo med Hegel på Klipsch forresten. Regner med jeg får høre det hvis jeg tar feil her :)
    He, he... brannfakkel... Ledning er ledning. Gidder ikke bytte før noen kommer med "Wireless NoNoise Power Transmitter".
    Joda men er forskjell på flat, solid core og fletta etter min mening men det trenger vi ikke gå nærmere inn på :) alle har rett!! "Vann på bålet" Hehe ;)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Jepp :) ville vært forsiktig med å bruke Nordost Ht kabler i combo med Hegel på Klipsch forresten. Regner med jeg får høre det hvis jeg tar feil her :)
    He, he... brannfakkel... Ledning er ledning. Gidder ikke bytte før noen kommer med "Wireless NoNoise Power Transmitter".
    Joda men er forskjell på flat, solid core og fletta etter min mening men det trenger vi ikke gå nærmere inn på :) alle har rett!! "Vann på bålet" Hehe ;)
    Lydkvaliteten varierer uansett med alkoholholdigheten på det jeg har i glasset. Går rett på cask strength whisky hvis jeg syns diskanten blir litt for skarp... Men dette blir litt usaklig fra min side. Snart helg, skylder på det. Klipsch har jeg god erfaring med i både senterkanal og blåtannhøyttaleren jeg har på kjøkkenet (KMC3), så det hadde vært moro å prøvde disse digre rockeboksene som fronter i stua.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Til info så er det fult mulig å gjøre seg fine dealer på RF7 mk3 om man fisker litt.. å da gjerne ikke hos de aller største forhandlerne..

    Har selv vært i kontakt med et firma jeg har kjøpt mye Klipsch hos og rf7 mk3 kunne jeg fint få til en pris veldig nært gamle rf7 mk2.. så det er bare å tigge å spørre rundt :)
    Fikk mine for 40k. Kunne sikkert fått dem ned mer.
    Det kunne du nok ja :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    finnes mange typer kabler der ute.. men den jeg har likt best på klipsch oppigjenom alle år er DH Labs silversonic. kjørte med den billige t-14 kabelen i mange år til jeg oppgraderte til q-10 signatur(ikke den heller så voldsomt dyr kontra mye annet)..

    Om det er stor forskjell på kabler.. tja hvem vet.. noen sier ja andre nei.. jeg er mer der at "kansje" :) men pga nevroser har jeg ikke skolisser og standar kabler :)

    jeg hører i allefall stor forskjell på t14 kontra noen Supra kabler jeg hadde.. enormt stor forskjell..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    finnes mange typer kabler der ute.. men den jeg har likt best på klipsch oppigjenom alle år er DH Labs silversonic. kjørte med den billige t-14 kabelen i mange år til jeg oppgraderte til q-10 signatur(ikke den heller så voldsomt dyr kontra mye annet)..

    Om det er stor forskjell på kabler.. tja hvem vet.. noen sier ja andre nei.. jeg er mer der at "kansje" :) men pga nevroser har jeg ikke skolisser og standar kabler :)

    jeg hører i allefall stor forskjell på t14 kontra noen Supra kabler jeg hadde.. enormt stor forskjell..
    Jeg oppgraderte fra AQ rocket 44 til AQ Castle Rock å det ble endel bedre faktisk.. men jeg syntes de var fryktelig dyre. Liker godt audioquest.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    ...Bilde av fnt oppsett! :)...
    ...Men har du testet å trekke RF'ne 50 cm lenger ut fra bakvegg...? Skjønner at det er lite kompatibelt med en vanlig hverdag, men for sånne far-alene-hjemme-aftener, tenkte jeg.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Testa en liten stund nå Håkon og i mine ører så er forskjellen minimal. Det spiller helt utrolig rått. Spilt alt fra Toto til Immortal.

    Når jeg dro 63'ene ut på gulvet forsvant alt av bass og fundament i musikken.. denna spiller veldig likt på 40-100cm fra veggen og 30-35cm fra sidevegger.

    Mvh Aleksander
     
    T

    TLN

    Gjest
    Var innom SteReoFil i dag tidlig for å ta en lytt på RF-7 MK III. Var innom da det åpnet slik at jeg fik litt tid for meg selv :)

    Jeg må si at Klipsch virkelig har dratt RF-7 i riktig retning. Med god elektronikk spiller dette knallbra. At de har enorm dynamikk er ikke noe nytt, men det har blitt litt mer rafinerte, og det på en god måte. Hadde jeg vært på utkikk etter høyttaler i 30-50K området ville jeg definitivt ha vurdert disse. Rå spilleglede og engasjerende som bare det.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Var innom SteReoFil i dag tidlig for å ta en lytt på RF-7 MK III. Var innom da det åpnet slik at jeg fik litt tid for meg selv :)

    Jeg må si at Klipsch virkelig har dratt RF-7 i riktig retning. Med god elektronikk spiller dette knallbra. At de har enorm dynamikk er ikke noe nytt, men det har blitt litt mer rafinerte, og det på en god måte. Hadde jeg vært på utkikk etter høyttaler i 30-50K området ville jeg definitivt ha vurdert disse. Rå spilleglede og engasjerende som bare det.
    Bra det er flere som får erfaringer med de nye Rf-7'ene :) kjenner godt igjen det du beskriver :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    finnes mange typer kabler der ute.. men den jeg har likt best på klipsch oppigjenom alle år er DH Labs silversonic. kjørte med den billige t-14 kabelen i mange år til jeg oppgraderte til q-10 signatur(ikke den heller så voldsomt dyr kontra mye annet)..

    Om det er stor forskjell på kabler.. tja hvem vet.. noen sier ja andre nei.. jeg er mer der at "kansje" :) men pga nevroser har jeg ikke skolisser og standar kabler :)

    jeg hører i allefall stor forskjell på t14 kontra noen Supra kabler jeg hadde.. enormt stor forskjell..
    Hvis det var Supra Ply så er jo de konstruert på en litt spesiell måte som gjør dem stikk motsatt av måten f.eks. Nordost lager kablene sine på. Hvis man tar en Nordost og bretter den på midten i lengderetningen så den ligger dobbelt langs hele kabelen så får man en kabel som er elektrisk lik Supra Ply. Supra Ply har jo blitt beskyldt for å låte mørkt og mangle dynamikk, og Nordost blir vel gjerne beskyldt for å være "raske" og låte litt lyst.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å leser en gammel Klipsch tråd fra 2014 mens Rf-7'ene koser seg med ett deep purple cover album 12" :)

    Der kommer jeg over en fyr som bastant mener Klipsch Rf-7 mk1 er direkte hørselskadelig. Arti søndag formiddag lesning Hehe.
    Noen som kjenner igjen tråden? Ble det noen gang funnet noen bevis på at de er hørselskadelig eller var det dette medlemmet som var hørselskada ?
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Prøvde å søke etter målinger av frekvensrespons for RF7 MK1 for å se om det er noe som skiller seg ut. Merkelig nok greier jeg ikke å finne en eneste måling på nett.
    Er det noen RF7 mk1 eiere her som kan dele ett sweep?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bare en av mange myter/rykter som går :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Det sies jo at Klipsch reference serien trenger flere hundre timers innspilling. Kanskje man må spille høyt og lenge nok til å ødelegge hørselen i enkelte frekvensområder før de er "innspilt"? :p
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det sies jo at Klipsch reference serien trenger flere hundre timers innspilling. Kanskje man må spille høyt og lenge nok til å ødelegge hørselen i enkelte frekvensområder før de er "innspilt"? :p
    Neida må ikke spille så høyt, at noen velger å spille så høyt at de får hørselskade er bruker feil og ikke høyttalern sin feil Hehe.

    Mk1 skulle være skadelig selv ved normale lytte volum.. er jo bare fjas.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Her er det eneste av målinger jeg har funnet så langt.

    First (Noob) crossover project - upgrade klipsch RF-7 - Page 3 - diyAudio

    Dette er målt med test CD og radioshack SPL meter. Det store fjellet fra 3-10kHz ser ikke særlig ørevennlig ut uten at jeg tør å trekke noen konklusjoner utifra denne ene målingen. Det kan godt være ett resultat av plassering, måleoppsett etc. Tror ikke det hadde vært mange fornøyde RF7 mk1 eiere hvis denne målingen er korrekt.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Her er det eneste av målinger jeg har funnet så langt.

    First (Noob) crossover project - upgrade klipsch RF-7 - Page 3 - diyAudio

    Dette er målt med test CD og radioshack SPL meter. Det store fjellet fra 3-10kHz ser ikke særlig ørevennlig ut uten at jeg tør å trekke noen konklusjoner utifra denne ene målingen. Det kan godt være ett resultat av plassering, måleoppsett etc. Tror ikke det hadde vært mange fornøyde RF7 mk1 eiere hvis denne målingen er korrekt.
    Nei, de blir jo karakterisert som en av de "vanskeligste" klipschene å ha med å gjøre. Så at målingen ser sånn ut hvis man bruker plugnplay metoden med dårlig matcha elektronikk så er jo ikke det overraskende :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    11.508
    Torget vurderinger
    2
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Det tror jeg du kan være lykkelig for, ja. :)

    Jeg har eid Mk2, og jeg tror i fullt alvor at et eller annet bryter opp ganske grundig midt i stemmeleiet, når du begynner å trøkke til litt. Jeg klarte i grunn aldri å få dem til å spille skikkelig, dessverre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Det tror jeg du kan være lykkelig for, ja. :)

    Jeg har eid Mk2, og jeg tror i fullt alvor at et eller annet bryter opp ganske grundig midt i stemmeleiet, når du begynner å trøkke til litt. Jeg klarte i grunn aldri å få dem til å spille skikkelig, dessverre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Høres jo ikke bra ut egentlig.
    Hvordan vil du sammenligne f. eks RF83 og RF7MK2?
    Virker for meg som at RF83 er ganske enkle å ha med og gjøre, med mindre jeg har hatt flaks da? :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Det tror jeg du kan være lykkelig for, ja. :)

    Jeg har eid Mk2, og jeg tror i fullt alvor at et eller annet bryter opp ganske grundig midt i stemmeleiet, når du begynner å trøkke til litt. Jeg klarte i grunn aldri å få dem til å spille skikkelig, dessverre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hmm.. ikkje bra.

    Får håpe du får gjort en test av Mk3 etterhvert, hadde vært moro å hørt hva du syntes :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Det tror jeg du kan være lykkelig for, ja. :)

    Jeg har eid Mk2, og jeg tror i fullt alvor at et eller annet bryter opp ganske grundig midt i stemmeleiet, når du begynner å trøkke til litt. Jeg klarte i grunn aldri å få dem til å spille skikkelig, dessverre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hadde igrunn vært moro å hørt hva du syntes om nyere Hegel på Klipsch også :)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Kan dessverre ikke svare på det, da jeg hadde de originale Forte.
    CW var uten tvil bedre på alle punkter, skulle da bare mangle, men Forte spilte rett og slett magisk til å være så gamle, med Klasse A amper.
    Hvis Forte 3 er betraktelig bedre enn originalen, så er de nok fantastiske...Må prøve få hørt dem snart
    Hørte Forte III på fredag hos Stereofil og bestemte meg for å kjøpe disse etter å ha streamet gjennom ei Tidal-liste med mine faste referansepunkter. Skikkelig homogen, smooth gjengivelse på alt jeg spilte. Umulig å vite noe sikkert, da jeg måtte kjøre demoen i selve butikklokalet med en del folk og støy, men mellomtonen var minst på høyde med mine HIII. Muligens en smule varmere med mer organisk klang. Den store forskjellen var selvsagt at FIII har et helt annet bassfundament enn HIII, uten at det dominerte eller stakk seg ut i forhold til resten. Som sagt, veldig homogen, dynamisk og engasjerende spillestil. Klarte ikke å skippe enkelte låter, men måtte høre ferdig. Det er et godt tegn.

    Hørte på Zu Omen først. De var skikkelig morsomme. Absolutt en høyttaler jeg kunne ha tenkt meg å satt opp hjemme, hadde det ikke vært for at jeg spilte på Forte III etterpå. Ikke helt ulike i spillestilen, men syntes FIII lot musikken få mer luft. Instrumenter fikk klinge ut i større grad.
    Begge høyttalere ble foret av den snertne, kinabygde Luxman EL34 rørforsterkeren på 11 watt.

    Vet jeg burde hatt en lytt til Cornwall III, men mtp størrelsen så har jeg altså landet på FIII. Sistnevte har et nyere Tractrix horn, designet av Roy Delgado, og ser at noen på Klipsch Forum hevder det er et bedre horn enn det som sitter i CWIII. Umulig å vite for meg som aldri har hørt Cornwall.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Leste om en som hadde hørt Hegel H360 på Rf-7 mk2, det var noe av det værste han hadde hørt, men han hadde også hørt H160 på Rp280 å det spilte veldig bra. Sånn jeg har forstått det så spiller H360 og H160 veldig likt kun med mer power og kontroll i H360 så jeg syntes det virker litt rart.

    Jeg holdt på å kjøpe Rf-7mk2 men kanskje jeg skal være glad det blei mk3.
    Det tror jeg du kan være lykkelig for, ja. :)

    Jeg har eid Mk2, og jeg tror i fullt alvor at et eller annet bryter opp ganske grundig midt i stemmeleiet, når du begynner å trøkke til litt. Jeg klarte i grunn aldri å få dem til å spille skikkelig, dessverre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det er ikke uten grunn at jeg fortsatt står med mitt utsangn om at RP280f er en bedre høytaler enn RF7 mk2 :) så når RF7 mk3 endelig har fått de nye triksene som rp280 kom på markedet med så tror jeg fort rf7 mk3 kan være noe av det beste de har bygget.

    Men nå kommer jo også RP serien i en oppgradert utgave til høsten. Da har en del av RF7 mk3 sildret ned til de mindre.. som en bedre diskant osv.. så hvem vet da.. ;)

    Personlig er fortsatt min favoritt fra klipsch den gode gamle RF52 mk1.. joker og vel så det :)
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Har noen prøvd Naim på Cornwall eller annen heritage? Blir det slitsomt, eller bare steike gøy?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er historien den samme på de større modellene hos Klipsch at de er sultne på kvalitet og kontroll? Sånn at en H360 med en trafo på 1,2kva og 100.000uF med kvalitet strøm bør holde til normal bruk?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    11.508
    Torget vurderinger
    2
    Har noen prøvd Naim på Cornwall eller annen heritage? Blir det slitsomt, eller bare steike gøy?
    Jeg har brukt SuperNait. Svaret er: GØY!! (men den støyer litt, enkelte Naim-modeller gjør det. Det hører du på Cornwall)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er historien den samme på de større modellene hos Klipsch at de er sultne på kvalitet og kontroll? Sånn at en H360 med en trafo på 1,2kva og 100.000uF med kvalitet strøm bør holde til normal bruk?
    Sånn rent teknisk skal det vel være mer enn nok... sånn rent match-messig vet jeg ikke helt.. hegel er ikke direkte klipsch vennlig i tonaliteten imo..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er historien den samme på de større modellene hos Klipsch at de er sultne på kvalitet og kontroll? Sånn at en H360 med en trafo på 1,2kva og 100.000uF med kvalitet strøm bør holde til normal bruk?
    Sånn rent teknisk skal det vel være mer enn nok... sånn rent match-messig vet jeg ikke helt.. hegel er ikke direkte klipsch vennlig i tonaliteten imo..
    Tonaliteten er det ikke noe å si på i de nye Hegel forsterkerne på Klipsch! Spiller NYDELIG! :) Hvis du ikke har hørt ny Hegel på klipsch så anbefaler jeg deg å gjøre det :)

    Syntes nå Rf-7'ene virker fornøyd :) Er ganske fresk den H360'n :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har hørt.. liker ikke toppen :) det kan gjøres betydelig bedre :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.538
    Antall liker
    9.607
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For meg ble det alt for skarpt i toppen.. ikke mange minutter før man ble lyttetrett :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn