O
O J
Gjest
BHO; lov å spørre hvilket element som er brukt i subbene?shaunv skrev:Takk til BHO for bilde
BHO; lov å spørre hvilket element som er brukt i subbene?shaunv skrev:Takk til BHO for bilde
Men hysj da Vel, synes tiden blir lettere å overleve når man har noe å glede seg til jeg dajoaquin skrev:jeg tipper september blir en laaaaaaaaaang måned for deg, shaunv.
Dytt de inn i hvert sitt hjørne ca der du har RFene nå, så tipper jeg du er i mål. ;Dshaunv skrev:Men hysj da Vel, synes tiden blir lettere å overleve når man har noe å glede seg til jeg dajoaquin skrev:jeg tipper september blir en laaaaaaaaaang måned for deg, shaunv.
Håper jeg finner til en god løsning på det rommet her:
Det burde vel ikke by på problemer, å bruke La Scala til det formålet også?shaunv skrev:Jeg får uansett et slags plassproblem. Skal nemlig ha to anlegg der inne. La Scala til musikk, og RF-3II til film/spill Jeg foreslo for meg selv at jeg kunne hadde et i hvert hjørne av rommet og stablet resten der det måtte få plass. Men det hadde kanskje blitt litt drøyt? : Finner jo alltids en løsning! Er forresten et rack på rommet som ikke er på bildet der i tillegg. Trenger flere og større rom! : Eller noen gode tips^^ Hadde det vært et sykt dårlig forslag å bruke langvegg til stereo, eller ville det også tegnet et STORT lydbilde? ;D Jeg tenker da høytalere ut mot kantene med stor toe inn...
Forstår!shaunv skrev:Continuo: Det skal helt klart testes i alle fall Problemet er i grunn at jeg har ALT for mange kilder, og da særlig i forhold til at OTO SE'en kun har en input+phono inngang Dessuten har jeg jo de RF-3II'ene
Gult kort til cardas !! to innlegg uten Klipsch og atpåtill med bilder i innlegg !!JanR skrev:Hva i svarte....AN tråden flyttet inn hit ???
/jan
Selg unna utstyr, jo færre bokser, jo bedre.shaunv skrev:En fin tid blir det helt garantert ;D Men hadde jo vært praktisk med færre bokser... : Hadde kanskje vært litt dumt å putte inn en RCA switch(om det er det det heter) for å bytte mellom forskjellige kilder inn til den ene inngangen! Et ekstra ledd mao..
Fint dette. Hvor høye er stativene dine ?cardas skrev:Beklager!
Jeg skal gjøre det godt igjen
Det er desverre ikke noe bra bilde for jeg tok dem med kameraet på MacBooken men jeg håper jeg gjør det godt igjen ;D
Jeg svarer på det, for jeg vet at stativene til Andreas er 49 cm inkl. spikes.rolfozzy skrev:Fint dette. Hvor høye er stativene dine ?cardas skrev:Beklager!
Jeg skal gjøre det godt igjen
Det er desverre ikke noe bra bilde for jeg tok dem med kameraet på MacBooken men jeg håper jeg gjør det godt igjen ;D
RF-3 MkII, kun til spill du..shaunv skrev:La Scala til musikk, og RF-3II til film/spill
Har du absolutt ingen inngangsvelger? Altså bryter i front på OTO?shaunv skrev:Continuo: Færre bokser er helt klart det beste. Men har man bare en tilkobling på forsterkersiden blir man jo nødt til å ha flere bokser! Jeg nevnte som sagt en RCA switch eventuelt. Sitter og lurer på om jeg skal beholde både RF-3II'ene og Bryston forsterkeren. 8)
tore_v1: Hadde helt klart vært en mulighet hadde det ikke vært for at jeg har planer om å spille på min AN OTO SE
O J: RF 3-II kun til spill? Nå må du ikke undervurdere noen flotte høytalere Hehe.
Og til alle: Noen av dere som vet om en "RCA switch" jeg evt kan kjøpe for å ha muligheten til å koble til alt jeg vil selv med bare en inngang på AN forsterkeren min? Da selvfølgelig uten å ødelegge lydkvaliteten. Som ikke lager støy... Ville jo vært ideelt å bruke det beste til alt!
Joda velgeren er der,men kun 2 innganger er tilkoblet.BHO skrev:Har du absolutt ingen inngangsvelger? Altså bryter i front på OTO?
JanR skrev:Ser ikke galt ut det der Cardas,du er herved tatt inn i varmen igjen
/jan
Hva f.... er problemet da? bare å koble på da. Blir ikke mer støy av det så lenge en bruker hue.JanR skrev:Joda velgeren er der,men kun 2 innganger er tilkoblet.BHO skrev:Har du absolutt ingen inngangsvelger? Altså bryter i front på OTO?
Mener det ble byttet velger også.Ny vol pot (TDK) og velger (Elna de heter vel)
Datakabel er fjernet,dratt noen sølvkabler bak.
Bare å koble på flere det,eller dra kabel om du vil
Mye likt som på M2 du fixet for Rolf.
Mundorf,helt klart.Koster ikke rart heller.BHO skrev:Hva f.... er problemet da? bare å koble på da. Blir ikke mer støy av det så lenge en bruker hue.
Det der kan jeg hjelpe deg med shaunv.
Kabel.....tja Mundorf sølv fra Eltek?
Innv.i 2A3 ampen brukte jeg 0.5mm x2,tvinnet sammen altså.Billigere enn 1mm ;Dshaunv skrev:JanR: Er det 0,5mm eller 1.0mm som gjelder? Mao, vil jeg merke forskjell?
Takk for linken også. Er nesten så jeg fikk lyst til å bruke sølv mellom kilder også når jeg først er i gang
0,5 bør duge inni ampen, som vanlige RCA kabler bruker jeg 1,0 da disse nødvendigvis blir litt mindre skjøre (rent mekanisk). Om det vil gjøre utslag ang. lyd tviler jeg på. Har dog ikke prøvd.shaunv skrev:BHO: Da får jeg bare takke ja til hjelpen En løsning som gjør at jeg kan selge unna bokser og bruke La Scala til alt
Alt jeg trenger da er kabler!
JanR: Er det 0,5mm eller 1.0mm som gjelder? Mao, vil jeg merke forskjell?
Takk for linken også. Er nesten så jeg fikk lyst til å bruke sølv mellom kilder også når jeg først er i gang
Svarte !"#%%/"!!! hukommelsen,Alzheimers light :BHO skrev:@ jan.....det har du hørt hos meg. ;D
Jeg er A: gjerrig, B: på attføring.shaunv skrev:JanR: Var ikke mange penger å spare på det da akkurat Hehe.
ShaunV
No problem......RCA plugger får du her..........http://www.audiofoni.no/shaunv skrev:JanR: Var ikke mange penger å spare på det da akkurat Hehe.
BHO: Da får jeg vel prøve å få handlet noen kabler før jeg kommer bort om månedstid og henter La Scalaene jeg da Er ikke lange bitene jeg trenger akkurat.
Har du altså Mundorf signalkabler? Hva synes du i såfall om dem? Ville kanskje blitt mye å spørre om hjelp til å lodde et par sånne
ShaunV
Høres ut som en planshaunv skrev:Så bra BHO ;D
Forstår på deg og Jan at det er bullet som gjelder? Sølvbullet og 1.0mm mundorfsølv gjør susen? Pyntestrømpe og krympeslanger har jeg nok liggende hjemme
Light ?JanR skrev:Svarte !"#%%/"!!! hukommelsen,Alzheimers light :BHO skrev:@ jan.....det har du hørt hos meg. ;D
/jan
Rolf bruker vel noen AudioQuest som han mener fungerer bra på stativhøytalerne hans.shaunv skrev:Høres ut som en fin plan i mine ører. ;D Da mangler jeg bare HT-kabler, ettersom at de jeg har ble for korte da jeg fikk meg rack på siden av tv'en i stedenfor å ha forsterkeren midten under...MEN, det har jeg ikke råd til ennå : Mundorf i sølv ville jo blitt 6000,- bare i kabelmateriale...