Forbanna kjipt da.. Hva gjør du videre nå da Andy? Sjekket ledningen til hornet ennå? De sitter vel med kabelsko tror jeg nok!?cardas skrev:Tror dere fader ikke diskant hornet i den ene Heresy høyttaleren gikk til h.... ista!!!
Sånn er det med billig elementer de tåler ikke mye! Jeg viste de var kjipe men ikke så jævlig kjipe!! ;D
Hva går oppgraderingene ut på da?cardas skrev:Har ikke fått sjekket noe enda. Men det skal jeg i morgen Men jeg har desverre en dårlig førelse tror nok det er sprenkt! Men jeg smiler like vel skal jo oppgradere de så da kan jeg ta de i samme slengen
...Og nytt horn? ;D ;Dcardas skrev:Oppgraderingen kommer til å gå ut på: Demping av horn med bly gummi, intern kabling, gjøre om bi wire til singel wire, bytte ut de kjipe orginale klipsch terminalene med de råeste WBT nextgen skruterminaler ;D
Det er ikke dumt.. Resten av oppgraderingene dine hørtes meget bra ut..cardas skrev:ja, 2 horn ;D Bytter begge så de blir likt innspilt
Drit kjipe til prisen.Tok ikke den gett.cardas skrev:Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
Åssen i helvete er det du spiller da mann?cardas skrev:Tror dere fader ikke diskant hornet i den ene Heresy høyttaleren gikk til h.... ista!!!
Sånn er det med billig elementer de tåler ikke mye! Jeg viste de var kjipe men ikke så jævlig kjipe!! ;D
Heresy er ikke dritkjipe til prisen, tvert imot, de er DRITBILLIG i forhold til prestasjonene. 8)cardas skrev:Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
Hvis det skjer igjen bygger jeg meg noen høyttalere selv! ;D
Jaha ja.Ikke umulig at du terger på deg ett par kæll her nåcardas skrev:Det jeg mener med drit kjipe til prisen er at elementene de bruker er noe av de billigste man får tak i av PA elementer. Har man en del erfaring fra den biten ser man dette med en gang.JanR skrev:Drit kjipe til prisen.Tok ikke den gett.cardas skrev:Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
/jan
Helt klart!Borgenvik skrev:Min bror knærta også diskanthornet på KG 5.5, og ledningene på elementene til klipsch er ofte satt fast med kabelsko.. de kan falle av. Alle høyttalere har svakheter, inkludert AN OG Klipsch..
MVH
Desverre ja.Borgenvik skrev:Alle høyttalere har svakheter, inkludert AN OG Klipsch..
MVH
Non taken ;DBorgenvik skrev:Ikke missforstå meg heller (om noen gjorde det) Klipsch er meget bra, og er skikkelig morro!
Ingen misforsto deg Ole, eller Andreas for den slags skyld heller.Borgenvik skrev:Ikke missforstå meg heller (om noen gjorde det) Klipsch er meget bra, og er skikkelig morro!
Hvor mange høytalere er det snakk om her ?Continuo skrev:Det virker på meg som Klipsch er litt elendig på kvalitetskontroll, rett og slett.
Det kan med andre ord være en garantisak da? :-\
Nå skal ikke jeg gå til noen hysterisk forsvarstale for Klipsch igjen, men;cardas skrev:Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
Hvis det skjer igjen bygger jeg meg noen høyttalere selv! ;D
Lurer på om ikke Vermin her på sentralen hadde en sånn på hjemmelån.krash skrev:Har et spørsmål til ekspertene: Hva tror dere om å drive HeresyII med http://ayonaudio.com/ayon/english/spark/f-spark.htm Finner ikke så mye erfaringer her på sentralen angående ayon. Blinker det noen varsellamper?
Jeg har god erfaring med en annen 6C33C amp... Maken til den som JanR linker til..krash skrev:Har et spørsmål til ekspertene: Hva tror dere om å drive HeresyII med http://ayonaudio.com/ayon/english/spark/f-spark.htm Finner ikke så mye erfaringer her på sentralen angående ayon. Blinker det noen varsellamper?
krash skrev:Takk for tips JanR
Almarroen ser jo nydelig ut, og spiller den like bra som den ser ut kan det ikke bli feil! Jeg har sent ham en mail....
Som dere skjønner sonderer jeg bruktmarked, da økonomien er litt begrenset for tiden. Jeg har litt utstyr jeg må kvitte meg med også.
Dersom dere har andre bruktmarkedtips, tar jeg gjerne imot dem med takk.
[/quote
Denne Luxman SQ 38 sign bruker jeg på par Forte II og er meget godt fornøyd.
Den har et godt riaatrinn og tonekontroller og byggekvaliteten er meget god.
Mvh Roar
Spiller ikke dårlig den ampen der jukesjukes skrev:
Mvh Roar
JanR skrev:Spiller ikke dårlig den ampen der jukesjukes skrev:
Mvh Roar
Ikke så lett å finne brukt kanskje ?
/jan
Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?JanR skrev:Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.
Trives godt sammen med Forte II kan man vel si
Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.
/jan
jukes sine så ;Drolfozzy skrev:Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
;D ;D ;D ;D he he.....rolfozzy skrev:Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?JanR skrev:Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
/jan
rolfozzy skrev:Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?JanR skrev:Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
/jan
Skal visst være bra armer det der. Skal ha meg en bedre arm til min etterhvert.jukes skrev:rolfozzy skrev:Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?JanR skrev:Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
/jan
Skal høre Pd 300 med Mørck dp 6 gult armrør og Denon 103 Rolf. At denne 103 skal spille så bra på denne vinglete armen er en gåte.
Pokker for en fin arm denne Mørck er. At jeg ikke har brukt denne mer.
Mvh Roar
ixos_76 skrev:....Var det noen her inne som handla de chorusene som lå for salg ?
Merkelig,knallbra høytalere til en vettug pris.krash skrev:Tror ikke de er solgt enda...
Det tok ikke lange tiden 8)rolfozzy skrev:Og nå ligger det nye Heresy III til løp og kjøp pris på bruktbørsen.
JanR skrev:jukes sine så ;Drolfozzy skrev:Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
Mine veier litt pga av delefiltrene
/jan
Kanskje vi skulle kjøpe det settet,en til hver.Ypperlig senter kanal ;Djukes skrev:
Har vært mange Heresy til salg en stund nå Jan. Hva kan det komme av? : :
Mener nå at disse Heresy hadde vært fine til senterhøytaler for Forte. ;D
Mvh Roar