T
tce-teams
Gjest
er fine hersey III , men klipsch palladium eller lascala synes jeg spiller bedre...Dette er beste Klipsch. Heresy III. Og det er ikke et diskusjonstema, bare fakta.
Vis vedlegget 145810
er fine hersey III , men klipsch palladium eller lascala synes jeg spiller bedre...Dette er beste Klipsch. Heresy III. Og det er ikke et diskusjonstema, bare fakta.
Vis vedlegget 145810
Det fantes noen Klipsch som het Tangent, de er vel i nærheten av Heresy, med to basser. T - 5000 | KlipschTrur ikkje kassen er for liten for den jobben 12" skal gjere, det er vel heller snakk om fleire kompromiss. Bra bass ned til 50 hz eller mindre bra bass ned til 30 hz. Det har vel blitt gjort forsøk på å "bygge ut" Heresy og montere bassporter uten at det gir nokon gang har gitt eit godt resultat. Alternativet heiter Cornwall. Det er mulig at Hersy har gitt signal ned til 33 hz, men det er ikkje innanfor -3db
Ser forøvrig etter eit sett I eller II igjen! Rozzyfar har rett, det er dei beste Klipschene.
når jeg så bildet av dem , så lignet di nå jævlig på cerwin vega med samme...Det fantes noen Klipsch som het Tangent, de er vel i nærheten av Heresy, med to basser. T - 5000 | KlipschTrur ikkje kassen er for liten for den jobben 12" skal gjere, det er vel heller snakk om fleire kompromiss. Bra bass ned til 50 hz eller mindre bra bass ned til 30 hz. Det har vel blitt gjort forsøk på å "bygge ut" Heresy og montere bassporter uten at det gir nokon gang har gitt eit godt resultat. Alternativet heiter Cornwall. Det er mulig at Hersy har gitt signal ned til 33 hz, men det er ikkje innanfor -3db
Ser forøvrig etter eit sett I eller II igjen! Rozzyfar har rett, det er dei beste Klipschene.
Gjør som undertegnede, få deg "lesebriller"når jeg så bildet av dem , så lignet di nå jævlig på cerwin vega med samme...Det fantes noen Klipsch som het Tangent, de er vel i nærheten av Heresy, med to basser. T - 5000 | KlipschTrur ikkje kassen er for liten for den jobben 12" skal gjere, det er vel heller snakk om fleire kompromiss. Bra bass ned til 50 hz eller mindre bra bass ned til 30 hz. Det har vel blitt gjort forsøk på å "bygge ut" Heresy og montere bassporter uten at det gir nokon gang har gitt eit godt resultat. Alternativet heiter Cornwall. Det er mulig at Hersy har gitt signal ned til 33 hz, men det er ikkje innanfor -3db
he heGjør som undertegnede, få deg "lesebriller"når jeg så bildet av dem , så lignet di nå jævlig på cerwin vega med samme...Det fantes noen Klipsch som het Tangent, de er vel i nærheten av Heresy, med to basser. T - 5000 | KlipschTrur ikkje kassen er for liten for den jobben 12" skal gjere, det er vel heller snakk om fleire kompromiss. Bra bass ned til 50 hz eller mindre bra bass ned til 30 hz. Det har vel blitt gjort forsøk på å "bygge ut" Heresy og montere bassporter uten at det gir nokon gang har gitt eit godt resultat. Alternativet heiter Cornwall. Det er mulig at Hersy har gitt signal ned til 33 hz, men det er ikkje innanfor -3db
/jan
er nok det ja he he , fine hersey III du har , hva bruker du av komponenter på di...Hva står det? Klipsch Palladium a legend in sikling?
O akk o ve. Jappetia har kommet til Klipsch.
Det står litt på nett om hvordan Heresy er litt "overdempet" for å være en god match til gode gamle rørforsterkere,fine hersey III du har , hva bruker du av komponenter på di...
ja ok bare lurte jeg , er fornøyd med klipsch synergy f20 5.0 systemet jeg har pr i dag , med sony reciver... sony er noe dere bør prøve på klipsch , veit mange er usikker når det gjelder sony og klipsch , men dæven for ein forskjell det ble , den skrikende diskanten ble borte , fikk stram og tight bass alt jeg likte kom fram med sony , og jeg har prøvd yamaha , onkyo , marantz etc etc forskjellige effektforsterkere...men det ble med sonyen aleine lyden sikkelig kom fram...Det står litt på nett om hvordan Heresy er litt "overdempet" for å være en god match til gode gamle rørforsterkere,fine hersey III du har , hva bruker du av komponenter på di...
og at de derfor ruller tidligere av i bassen koblet til en moderne transistor sak.
Takk . Alt er kappet selv ja. Hvor mye selve kassematerialene kostet er ikke så godt å si, men man kommer vel greit unna med 1000-1200 kroner tror jeg . Selvfølgelig avhenigig av MDF vs. kryssfinér, tykkelse, og også hvor man handler det.Så jo flotte ut de. Kappet du til platene selv? Hva blir kostnadene for selve kassene? Kunne vært ok å sett regnestykket for ferdig høyttalere. Sett bort ifra finishen.
Hei duHei!melder meg på her med mine rf 63 som jeg har hatt i to år nå,meget godt fornøyd.Har og hatt rf 82 og Heresy III innom.
Kabelpropaganda i Klipschtråden? Hva er nu dette?da er nordost flatline gold kablene på plass i klipschene , og det ble beatiful sound Vis vedlegget 146392
det er sant , det er jo egen tråd for det min feilKabelpropaganda i Klipschtråden? Hva er nu dette?da er nordost flatline gold kablene på plass i klipschene , og det ble beatiful sound Vis vedlegget 146392
Kjører med 6kv sc på bassene, 2.5kv sc på toppene, har passert bra lyd for lenge siden
Morro at de flate også funker
/jan
Hei!Bilder kommerHei duHei!melder meg på her med mine rf 63 som jeg har hatt i to år nå,meget godt fornøyd.Har og hatt rf 82 og Heresy III innom.
Bedre sent enn aldri
Du må gjerne dele noen bilder - erfaringer med oss.
/jan
velkommen skal du væreHei!Bilder kommerHei duHei!melder meg på her med mine rf 63 som jeg har hatt i to år nå,meget godt fornøyd.Har og hatt rf 82 og Heresy III innom.
Bedre sent enn aldri
/jan
velkommen til den mest dynamiske gjengen på hfsHei!Bilder kommerHei duHei!melder meg på her med mine rf 63 som jeg har hatt i to år nå,meget godt fornøyd.Har og hatt rf 82 og Heresy III innom.
Bedre sent enn aldri
/jan
jeg testet ut svs og velodyne, av de to merker var velodyne best på musikk, svs bedre til tunge kinoøkterNoen som har testet subber på rf-63 o.l. Til sterebruk? Ønsker ikke voldsom bass, men litt mer dybde og tyngde noen ganger...
Ok, hva anbefaler så herren i prisklassen rundt 15 laken?Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet at RF-63 mangler IKKE bass. De behøver virkelig ikke sub. Skal du ha en sub som er hurtig nok for RF-serien, koster det skjorta. Velodyne, Klipsch og et par andre har gode løsninger (brutal effekt, stivt oppheng, enorme magneter).
Du har for spe forsterker, gi dem mer brutalitet, og jeg lover at du ikke ser behovet for sub.
Mvh
Håkon Rognlien
Litt sent og gratulere deg, men velkommen til Klipsch venner!Hei!melder meg på her med mine rf 63 som jeg har hatt i to år nå,meget godt fornøyd.Har og hatt rf 82 og Heresy III innom.
hva med denne karen , legger ved link her , kjenner ein som har denne akkurat på di rf63 mk 2 du har , og den rocker skjorta av det meste Definitive Technology SuperCube 8000 og her står det litt om den Redusert Pre-order pris frem til og med 15.august. [h=2]En ny subwoofer for den digitale verden.[/h] Aktiv Ultra-performance "Wireless ready" subwoofer med fjernkontroll og LCD display.Ok, hva anbefaler så herren i prisklassen rundt 15 laken?Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet at RF-63 mangler IKKE bass. De behøver virkelig ikke sub. Skal du ha en sub som er hurtig nok for RF-serien, koster det skjorta. Velodyne, Klipsch og et par andre har gode løsninger (brutal effekt, stivt oppheng, enorme magneter).
Du har for spe forsterker, gi dem mer brutalitet, og jeg lover at du ikke ser behovet for sub.
Mvh
Håkon Rognlien
Ser du på brukt'en, finner du f.eks. Audio Research pre (klin til med NOS-rør i samme slengen) og Mi Mosfet. Hva mer behøver du? Det blir neppe helt stille mellom låtene, men noe må vel ofres, eller...?Ok, hva anbefaler så herren i prisklassen rundt 15 laken?Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet at RF-63 mangler IKKE bass. De behøver virkelig ikke sub. Skal du ha en sub som er hurtig nok for RF-serien, koster det skjorta. Velodyne, Klipsch og et par andre har gode løsninger (brutal effekt, stivt oppheng, enorme magneter).
Mvh
Håkon Rognlien