Loevhagen
Hi-Fi freak
Front -------------------38%--------Bakvegg
Ok, jeg har vurdert noe i den gaten, men er litt usikker på om de lydmessig er helt på høyden, det blir også fordyrende med effekt og pre, men absolutt et alternativ. Takker for svar.cybervision_: Jeg bruker Emotiva XPA-5 på mine RF-63, strålende fornøyd!
Min tanke også !Ehhh....*tenkepause*Har du noengang ikke brukt for mye tid i bunkersen?Greia er at man må gjøre det beste ut av det. Nøyd blir man stort sett uansett
Siden jeg ikke får lekt med plassering leker jeg med topper.
Og gud hjelpe så morsomt det er nå om dagen med ALK trehorn, bruker nesten for mye tid i bunkersen
/jan
/jan
Det blir litt feil å kalle det en fadese, all den tid kassa SKAL synge med på RF-serien. Dette er nok noe av årsaken til den kraftfulle bassen man kan få fra Klipsch, til tross for den høye virkningsgraden. Enkelte høyttalermerker benytter bevisst kasseresonnansen, mest kjent for dette er vel Audio Note med sine modeller J og E. Avstiving av kassa på disse høyttalerne er ingen god idé, for å si det sånn. Derfor finner du en så å si tom kasse med kalkulert stivhet og store flater, med ferdig beregnet frekvensrespons på både AN og Klipsch Ref.SA1750 gjorde det langt bedre i "knoketesten", men de spilte med godt hørbar kasseresonans. RF-63 er jo en fadese når det gjelder "knoketesten", men overbeviser allikevel. Så, ikke alle regler som gjelder hele tiden.
U bet!Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
Har du tenkt noe mere på forsterkere, eller er det bare musikk spillingen nå om dagen ?Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
Det gjelder alle høyttalere som har høy følsomhet, må jobbe endel for å finne en bra match.Det er vel det største problemet jeg har hatt med klipsch. Veldig mange forsterkere jeg ikke har klart og leve med da jeg er overfølsom for støy. Spesielt rørforsterkere har hvert problemet men det er jo en smaksak
Vært heldig sånn her tror jeg, ikke mye støy (ikke sjenerende) på ampene jeg har og har hatt i hus. Unntak finns, Joplin 2A3 pp (DHT amp) er vel den som "støyer" mest av de jeg har stående, ikke noe plagsomt men kan høres når man står foran ht - uten musikk. Stort sett spiller jeg muskkk så iofs ett ikke-problem.Det gjelder alle høyttalere som har høy følsomhet, må jobbe endel for å finne en bra match.Det er vel det største problemet jeg har hatt med klipsch. Veldig mange forsterkere jeg ikke har klart og leve med da jeg er overfølsom for støy. Spesielt rørforsterkere har hvert problemet men det er jo en smaksak
Veldig avslørende på utstyret!
Litt underlig. Det er forståvidt korrekt at Naim ikke er dørgende stille, men jeg har ikke hatt Naim-utstyr på Klipsch der jeg har kunnet høre sus i lytteposisjon. Legger man øret inntil høyttaleren hører man det greit, men det har aldri vært plagsomt på noe sett. Så min påstand, med erfaring både fra pre-power og integrert Naim, er at de IKKE støyer hørbart i lytteposisjon på 100 dB/1W/1m høyttalere.Litt av årsaken til at jeg ikke kunne leve med Naim på Klipsch er sus. 202/200 Ref settet mitt hadde veldig høy egenlyd (sus) og på HT med følsomhet over par og nitti db blir dette så fremtreden at jeg kan ikke leve med den konstante Shhhhh lyden i anlegget. Orker ikke å tenke på hvordan det er med 97-98db HT og det er vel blant annet en grunnen til Naim folkene skygger unna veldig følsomme HT.
Ellers låter det jo kjempe bra sammen.
Det var det jeg mistenkte, men fikk bekreftet at dette er normal oppførsel fra forhandler og Naim moder forumet. Der er en generell anbefaling og ikke bruke veldig følsomme HT med Naim på moder forumet og Naims venner her inne. Men dette kan uansett Naim folket svare på mye bedre en meg da mitt sett er solgt for lengst.Litt underlig. Det er forståvidt korrekt at Naim ikke er dørgende stille, men jeg har ikke hatt Naim-utstyr på Klipsch der jeg har kunnet høre sus i lytteposisjon. Legger man øret inntil høyttaleren hører man det greit, men det har aldri vært plagsomt på noe sett. Så min påstand, med erfaring både fra pre-power og integrert Naim, er at de IKKE støyer hørbart i lytteposisjon på 100 dB/1W/1m høyttalere.Litt av årsaken til at jeg ikke kunne leve med Naim på Klipsch er sus. 202/200 Ref settet mitt hadde veldig høy egenlyd (sus) og på HT med følsomhet over par og nitti db blir dette så fremtreden at jeg kan ikke leve med den konstante Shhhhh lyden i anlegget. Orker ikke å tenke på hvordan det er med 97-98db HT og det er vel blant annet en grunnen til Naim folkene skygger unna veldig følsomme HT.
Ellers låter det jo kjempe bra sammen.
Så jeg tillater meg å undre på om noe ikke var helt på stell med oppsettet ditt?
Mvh
Håkon Rognlien
Har huset fullt av familie på besøk så det blir lite hifi, men jeg har kjøpt en brukt Naim Nait XS II som postens trofaste tjenere holder på å frakte i denne retning. Ankommer nok på mandag skulle en tro. DAC-jakten er innledet, mem markedet er jo svært stille om dagen.Har du tenkt noe mere på forsterkere, eller er det bare musikk spillingen nå om dagen ?Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
/jan
Familien kommer alltid først, sånn må det være.Har huset fullt av familie på besøk så det blir lite hifi, men jeg har kjøpt en brukt Naim Nait XS II som postens trofaste tjenere holder på å frakte i denne retning. Ankommer nok på mandag skulle en tro. DAC-jakten er innledet, mem markedet er jo svært stille om dagen.Har du tenkt noe mere på forsterkere, eller er det bare musikk spillingen nå om dagen ?Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
/jan
Ja, familien først, så oppfiksing, så hjelpe familie med diverse ting, så male, så kanskje litt hifi på kvelden, men nå er det jo ikke høysesong for å si det slik. ...Når nettene blir lange osv.....Familien kommer alltid først, sånn må det være.Har huset fullt av familie på besøk så det blir lite hifi, men jeg har kjøpt en brukt Naim Nait XS II som postens trofaste tjenere holder på å frakte i denne retning. Ankommer nok på mandag skulle en tro. DAC-jakten er innledet, mem markedet er jo svært stille om dagen.Har du tenkt noe mere på forsterkere, eller er det bare musikk spillingen nå om dagen ?Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
/jan
Blir interesant å høre hva du syns om Naim'en. Dac...alltid ei mare
Du spiller kun via SB'n ?
/jan
Jeg vet ikke hvor du hadde tenkt å legge deg prismessig, men jeg hadde sett meg ut Audio GD NFB 17.2 - Mala Audio inntil jeg kom over NwAvGuy: ODAC May Update . Sistnevnte valgte da jeg kun hadde bruk for USB uansett, og herlighet så fornøyd jeg erHar huset fullt av familie på besøk så det blir lite hifi, men jeg har kjøpt en brukt Naim Nait XS II som postens trofaste tjenere holder på å frakte i denne retning. Ankommer nok på mandag skulle en tro. DAC-jakten er innledet, mem markedet er jo svært stille om dagen.Har du tenkt noe mere på forsterkere, eller er det bare musikk spillingen nå om dagen ?Har du prøvd Naim på Klipschene, Rognlien?
/jan
Og førsteinntrykket er litt viktigDa har jeg en stakket kveldsstund fått lyttet til Naim XS på Klipschene en liten halvtime, ikke det verste førsteinntrykket gitt...
Noe støy er det, men ikke noe som plager meg spesielt mye. Godt hørbart med hjulet på kl 12, men så høyt vil jeg aldri spille allikevel. Da snakker vi om lydnivåer som seismiske overvåkningsapparter kan ta inn.Og førsteinntrykket er litt viktigDa har jeg en stakket kveldsstund fått lyttet til Naim XS på Klipschene en liten halvtime, ikke det verste førsteinntrykket gitt...
Driver 63'ene greit og støyfritt ?
/jan
Hei vil bare si at palladium er etter min mening det beste klipsch har produsert men de krever masse effektNoen i Telemarks området som har P-37 sammen med litt strømsterk forsterker, som kunne tenkt seg kaffibesøk en dag??
Har aldri hørt dem, å lurer litt på å handle siden alt annet klipsch eg eier og har hørt er suupert..
Har du dine ennå eddie1 ?Hei vil bare si at palladium er etter min mening det beste klipsch har produsert men de krever masse effektNoen i Telemarks området som har P-37 sammen med litt strømsterk forsterker, som kunne tenkt seg kaffibesøk en dag??
Har aldri hørt dem, å lurer litt på å handle siden alt annet klipsch eg eier og har hørt er suupert..
...en høytaler som krever masse effekt er en feilkonstruksjon imho....
Hei Jan har dem ikke lenger, de krevde nok litt for mye effekt. Kjører fortsatt på la scala i kjellern og rf52mkll i stuen...tHei vil bare si at palladium er etter min mening det beste klipsch har produsert men de krever masse effektNoen i Telemarks området som har P-37 sammen med litt strømsterk forsterker, som kunne tenkt seg kaffibesøk en dag??
Har du dine ennå eddie1 ?
Hvis ja, hva bruker du på de nå om dagen, forsterkere altså ?
/jan
Noen mulighet for å kjøre den gjennom MasVis?
Ahh, ergelig. Vel høres ikke ut som du lider noen nød uansettHei Jan har dem ikke lenger, de krevde nok litt for mye effekt. Kjører fortsatt på la scala i kjellern og rf52mkll i stuen...tHei vil bare si at palladium er etter min mening det beste klipsch har produsert men de krever masse effektNoen i Telemarks området som har P-37 sammen med litt strømsterk forsterker, som kunne tenkt seg kaffibesøk en dag??
Har du dine ennå eddie1 ?
Hvis ja, hva bruker du på de nå om dagen, forsterkere altså ?
/jan
...en høytaler som krever masse effekt er en feilkonstruksjon imho....
Min erfaring tilsier at høy følsomhet går som regel på bekostning av noe annet. F.eks kjellerdyp bass pleier ikke veldig følsomme HT å ha.
Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Derimot er størrelsen på høyttaleren.....man får ikke et godt bassfundament om man driver med et par 6.5 eller 8"uansett eller?...en høytaler som krever masse effekt er en feilkonstruksjon imho....
Min erfaring tilsier at høy følsomhet går som regel på bekostning av noe annet. F.eks kjellerdyp bass pleier ikke veldig følsomme HT å ha.
Det er ingen regel som er skrevet i stein, men har personlig tilgode å høre svært følsomme HT, som spiller fullrange i bassen (<20hz) uten EQ.Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Derimot er størrelsen på høyttaleren.....man får ikke et godt bassfundament om man driver med et par 6.5 eller 8"uansett eller?...en høytaler som krever masse effekt er en feilkonstruksjon imho....
Som sagt, det er alternativer.. Uten eq og uten 4x18..Som spiller bortimot fullfrekvent. Men plass tar det jo...Det er ingen regel som er skrevet i stein, men har personlig tilgode å høre svært følsomme HT, som spiller fullrange i bassen (<20hz) uten EQ.Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Derimot er størrelsen på høyttaleren.....man får ikke et godt bassfundament om man driver med et par 6.5 eller 8"uansett eller?...en høytaler som krever masse effekt er en feilkonstruksjon imho....
Har selvsagt ikke hørt alt og 4 x 18" utgår for min del personlig. F.eks mine gamle TDL transmisjonline Studio HT hadde 2 stk 8" men spillte ned til 17-18hz med overaskende mye volum, men var ikke akkurrat følsomme (84db) men spilte flott med nok effekt.