Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    tce-teams

    Gjest
    Nei er fornøyd med høyttalerene jeg har J.J , har jo klipsch subwoofere og er kjempefornøyd med dem :) ville bare si i fra til di som var intrisert her inne , at di er fortsatt til salgs.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Spørsmålet bør være HVORFOR AB selger LS Til en svært lav pris.
    Hva mener MONO om det her ?
    Det blir ikke solgt mange sett med hverken Khorn eller La Scala iløpet av et år, og når da AB dumper prisen, så blir det heller ikke liv laga for importøren heller.
    Klart vi vil ha gode priser, men noe sier meg at ting ikke er som dem burde.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Men var det ikke noe med at akustisk bureau kjøpte opp klipsch sitt rest lager da , og derfor det ble så billige priser. Akustisk bureau hadde også noen khorn igjen på lager sånn at folk veit det :) Veit at mono er hoved impotøren til klipsch og va di tenker om dette , er et godt spørsmål.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.708
    Antall liker
    26.348
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    AB skal vel enkelt og greit tømme lageret sitt for Klipsch vil jeg tro. Når du har mistet et agentur er det vel ikke så vanlig å bry seg om hvordan markedet blir for den nye importøren kanskje?

    Uansett så har jeg klemt meg bokstavelig talt opp i et hjørne. Olav ringte i går ettermiddag ang. La Scala som jeg takket nei til å kjøpe. Grunnen er at han har noen par K-horn igjen som også blir solgt til en fantastisk god pris. Jeg skal gi endelig tilbakemelding i løpet av dagen, men dette blir vanskelig å komme forbi...:confused:
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Du da J.J har ikke kunne tenkt deg La scala II du da , hadde ein venn som var intrisert i dem , men han trekte seg. Derfor jeg kontaktet akustisk bureau i går :D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Er interessert jeg , men vil heller bygge selv. For 35K så kan en få gromme deler om så er...... Og da ikke som i Klipsch La Scala, mer som inspirasjonskilde.
    Jeg er ikke nødt til å ha std drivere.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ja ok J.J skjønner :) Og bygge høyttaler selv , er det mye jobb. Har tenkt mange ganger på dette selv , og har ei tegning inne i hodet mitt på hvordan di ville blitt.
    Har bygget bass kasse til bil da , jeg og bruttern for noen år tilbake. Men det blir vel noe anet med gulv høyttalere , pågrunn av delefiltere osv osv.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Er det ikke mye jobb og urfordringer enn vil ha da ?? :rolleyes:
    Det finnes hjelpsomme folk rundt omkring, om en står fast så får en hjelp på et vis.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hjelp skal jeg greie og få tak i , på di høyttalerene jeg tenkte på blir ganske store faktisk , men har mange år på meg. Når jeg skal gjøre dette , skal det gjøres sikkelig :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmålet bør være HVORFOR AB selger LS Til en svært lav pris.
    Hva mener MONO om det her ?
    Fordi de kan? For å tjene siste rest med penger på Klipsch?

    Parallellimport er også helt lovlig, forøvrig. Spørsmålet er hvor de får dem fra, men det er et "problem" det er opp til Klipsch å løse, hvis de vil. Det er ikke sikkert Mono har enerett på importen fra Klipsch heller. (?)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Klipsch Legend KLF-30 passer meeget bra inn på Rockeloftet! :)

    Vis vedlegget 210532
    Velkommen i Klipsch Legend familien. Vi er ikke mange, men eier antagelig noen av de beste/verste Klipschene som er produsert til en ovekommelig pris. Har KLF-10, og skal jeg høre på rock kan dette bare skje gjennom KLfene. Ellers lytter jeg til Guru QM10 two og MM de Capo i.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.708
    Antall liker
    26.348
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg flytter i løpet av høsten og får da ganske mye av en stor kjeller tilgjengelig. Jeg vil bygge meg en ny hjemmekino fra bunnen av og der skal Palladium oppsettet inn. Etter hvert har det sneket seg inn noen skumle tanker om å få til et eget "stereo-rom" der jeg har fantasert om noe fra Heritage serien og kanskje en rør-forsterker. Dette var i grunnen bare på planleggingsstadiet enda, men da det dukket opp et par nye La Scala til 35K ble det litt sånn "nå eller aldri". Siden det virket som at var mange foran meg i køen på disse, spurte jeg (nesten litt for gøy) om de hadde flere K-horn igjen. Jeg har hatt lyst på K-horn siden jeg kjøpte mine første Klipsch høyttalere i 1997, så da er det kanskje på tide...

    Problemet er at jeg ikke vet sikkert hvordan dette "stereo-rommet" blir. Jeg antar som sagt mellom 15-20 m2 og tror nok det blir nærmere 20 m2. Etter hva jeg skjønner burde jeg sikkert hatt minst 20-30 m2, men det får jeg ikke til. Jeg får gruble litt til ut over dagen og se om det hjelper. Fornuften tilsier at jeg burde droppet dette, men det er sjeldent gøy å være fornuftig heller...:cool:
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    lyttekroken i min stue er vel ca 18-20 kvadratmeter, og jeg synes belle går fint der, men ville nok ikke hatt noe mindre , heller større
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    såvidt jeg har fått med meg så er det vanlig at tidligere importører selger ut sine restlager til reduserte priser, helt udramatisk det og en naturlig gange såfremt ikke den nye importøren kjøper opp restlageret, de må jo tross alt få lov å selge det de allerede har på lager, tenker da på heritage serien
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    AB skal vel enkelt og greit tømme lageret sitt for Klipsch vil jeg tro. Når du har mistet et agentur er det vel ikke så vanlig å bry seg om hvordan markedet blir for den nye importøren kanskje?

    Uansett så har jeg klemt meg bokstavelig talt opp i et hjørne. Olav ringte i går ettermiddag ang. La Scala som jeg takket nei til å kjøpe. Grunnen er at han har noen par K-horn igjen som også blir solgt til en fantastisk god pris. Jeg skal gi endelig tilbakemelding i løpet av dagen, men dette blir vanskelig å komme forbi...:confused:
    Er nok som Dolbytor er inne på her.
    Tror at AB selger ut restlageret til Audiocompaniet.
    Og Dolbytor; kjøp de Khorna! :cool::cool::cool:
    Anniversary? :)
     

    Zombat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    799
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Har nå hatt de nye RF-63 i mindre enn en uke, men for et løft i lydbildet i forhold de gamle RF-82 ! Mer og detaljert lyd kommer ut. Og ennå er de ikke innspilt ! Dette er en sånn opplevelse denne oppgraderinga skulle jeg gjort for lenge siden.

    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Har nå hatt de nye RF-63 i mindre enn en uke, men for et løft i lydbildet i forhold de gamle RF-82 ! Mer og detaljert lyd kommer ut. Og ennå er de ikke innspilt ! Dette er en sånn opplevelse denne oppgraderinga skulle jeg gjort for lenge siden.

    mvh
    Tviler ikke, 63 er jo ikke storebror for ingenting. :cool:
    Samme deilige Klipschsoundet, bare mer presisjon inn i tillegg. :)

    Gratulerer! :)
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Velkommen i Klipsch Legend familien. Vi er ikke mange, men eier antagelig noen av de beste/verste Klipschene som er produsert til en ovekommelig pris. Har KLF-10, og skal jeg høre på rock kan dette bare skje gjennom KLfene. Ellers lytter jeg til Guru QM10 two og MM de Capo i.[/QUOTE]

    Jo takk du! Har nå eid en god del par med Klipsch gjennom årene, og jeg må si disse mulig er de mest optimale sånn totalt sett!
    Hadde KLF-20 for endel år tilbake, og har egentlig alltid savnet dem litt.
    Mye snillere og ørevennlige enn andre serier samt meget detaljerte med et rimelig stort lydbilde.
    Så kanskje jeg er i mål i mitt nye dedikerte rockeloft! :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.708
    Antall liker
    26.348
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    AB skal vel enkelt og greit tømme lageret sitt for Klipsch vil jeg tro. Når du har mistet et agentur er det vel ikke så vanlig å bry seg om hvordan markedet blir for den nye importøren kanskje?

    Uansett så har jeg klemt meg bokstavelig talt opp i et hjørne. Olav ringte i går ettermiddag ang. La Scala som jeg takket nei til å kjøpe. Grunnen er at han har noen par K-horn igjen som også blir solgt til en fantastisk god pris. Jeg skal gi endelig tilbakemelding i løpet av dagen, men dette blir vanskelig å komme forbi...:confused:
    Er nok som Dolbytor er inne på her.
    Tror at AB selger ut restlageret til Audiocompaniet.
    Og Dolbytor; kjøp de Khorna! :cool::cool::cool:
    Anniversary? :)
    Ja det er 60-års utgaven det gjelder. Hvilken utgave er det du har?

    Jeg har for øvrig utsatt handelen til over helgen en gang. Får sette meg godt ned i tenkeboksen noen dager :confused:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.708
    Antall liker
    26.348
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Anni`skal ha for ok finnish da - men spiller jo ikke bedre av den grunn ;)
    Det er gjort noen småendringer på denne modellen uti fra hva jeg kan se, men det betyr sikkert ikke noe lydmessig.

    Mulig den lille diamanten i PWK logoen tilfører noe ekstraordinært et eller annet sted ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    AB skal vel enkelt og greit tømme lageret sitt for Klipsch vil jeg tro. Når du har mistet et agentur er det vel ikke så vanlig å bry seg om hvordan markedet blir for den nye importøren kanskje?

    Uansett så har jeg klemt meg bokstavelig talt opp i et hjørne. Olav ringte i går ettermiddag ang. La Scala som jeg takket nei til å kjøpe. Grunnen er at han har noen par K-horn igjen som også blir solgt til en fantastisk god pris. Jeg skal gi endelig tilbakemelding i løpet av dagen, men dette blir vanskelig å komme forbi...:confused:
    Er nok som Dolbytor er inne på her.
    Tror at AB selger ut restlageret til Audiocompaniet.
    Og Dolbytor; kjøp de Khorna! :cool::cool::cool:
    Anniversary? :)
    Ja det er 60-års utgaven det gjelder. Hvilken utgave er det du har?

    Jeg har for øvrig utsatt handelen til over helgen en gang. Får sette meg godt ned i tenkeboksen noen dager :confused:
    Jeg har Anni! :)
    Den har oppgradert delefilter, intern kabling og alnicodriver i mellomtonen.

    Bass kabinettet er lukket på siden, som betyr at de for første gang kan endre toe/in/out.
    Kjøp de!
     
    K

    kveita

    Gjest
    Jo takk du! Har nå eid en god del par med Klipsch gjennom årene, og jeg må si disse mulig er de mest optimale sånn totalt sett!
    Hadde KLF-20 for endel år tilbake, og har egentlig alltid savnet dem litt.
    Mye snillere og ørevennlige enn andre serier samt meget detaljerte med et rimelig stort lydbilde.
    Så kanskje jeg er i mål i mitt nye dedikerte rockeloft! :)[/QUOTE]


    Enig med deg, trur KLF 30 har en FH på 102 db, så det vil nok smelle skikkelig oppå loftet.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.573
    Antall liker
    54.514
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    RF 63 eller Forte II ???
    Hva hadde dere gjort ? kan bytte RF 63 i et parr Forte II,er veldig glad i 63ene mine :) Fortene er crites oppgradert.

    O
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.573
    Antall liker
    54.514
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Enkelt!
    Har ikke plass til og lagre de,pluss det er snakk om en bytte deal med Fortene ;)

    O
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Enkelt!
    Har ikke plass til og lagre de,pluss det er snakk om en bytte deal med Fortene ;)

    O
    Guttungen overtok mine Crites oppgraderte Forte II - jeg er glad de fortsatt er tilgjengelige.
    Det var et vanskelig valg, men Forte er penere.
    Men har du mulighet for prøvelytt og sammenligning før du bestemmer deg er det verdt turen.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Tror dette er et vanskelig valg Ove;) Prismessig så er vel rf-63 mer verdt i dag, men Forte II vil nok holde seg i pris over lengre tid. Når det gjelder lyd så er nok rf-63 mer hifi-korrekt enn Forte, samt ha et mer riktig lydbilde, spesielt i mellomtonen. Forte har etter hva jeg husker, samme mellomtone som Chorus II. Gøy med rette utstyr og plassering, men personlig så tror jeg at rf-63 er en lettere høyttaler å leve med over tid.

    Hadde jeg hatt et stort hus med plass til to anlegg, så skulle jeg hatt ett rom med Forte II eller Chorus II på rør-amp. Tror nok rør er greia på Heritage serien.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Skal byttelåne først og teste,blir gøy :)

    O
    bare å bytte, gamle klassikere blir vanskeligere å få tak i, mens 63 finnes snart i hopetall! Ikke att det er noe negativt.hehe men derfor jeg bytta til meg Heresy, 63 kan jeg ha siden ;)
    Hæm hæm! Må bare nevne at Heresy faktisk blir produsert den dag i dag, mens RF-63 har gått ut av produksjon. :rolleyes:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn