Jeg har oppskrifta hjemme.......kan ta det på tlf i kveld om det trengs.Har sendt en epost til ALK også, så får vi se hva de skriver tilbake. Om ikke så har vi jo det store Klipschforumet på andre siden av dammen.
to av de skal kobles opp mot de forskjellige uttak auto trafo, hvilke ledninger du kobler på bestemmer så hvilken demping du får f.eks x-4, eller 0-2 på mine filter var 0 lik jordHei takker for info, men jeg tror den tegningen er ifra Economy filteret til AKL univarsal. Dette filteret er ikke Economy, men et av de filterene som kom før. Her er det 6 ulike kabler som skal kunne byttes på for valgfri demping. Jeg sender nok avgårde en epost til ALK.
Kabelsko kan du kjøpe i løsvekt hos Claes Ohlson, pass bare på at du kjøper riktig størrelse ift. tverrsnittarealet på kablene. Det hender de har litt liggende på bensinstasjoner også, så det er en løsning om du er langt unna nærmseste Claes.Den er god. Venter med å koble de opp til jeg får fatt i noen små kabelsko Liker ikke dete med å klemme fast bar kabel under et lite skruhode. Vil være på den sikre siden. lodde gjør jeg ikke selv.
Hei
Lurer på om det er stor forskjell på rf-82mk2 og rf-63mk2.
Har hatt mine rf-62 mk2 i snart 3 uker å savner litt snert over bassen, spesielt til filmbruk. Vil rf-82mk2 være mye bedre her?
Kan det ha noe med min forsterker å gjøre at den ikke smeller ordentlig? Har en Yamaha rx-a1030.
Eller er det eneste som hjelper å spare opp til ordentlig subwoofer?
Ser for meg at etterhvert så blir det rf-82 mk2 som front høytalere å rf-62mk2 som bakhøytalre. Er det en bra kombo?
Eller er det best å selge rf-62 å heller ha rs-53/62 som bakhøytaler og rf-82 som front?
En liten ting til. Har en ganske åpen rom løsning på stua nå, kan det gjøre at bassen forsvinner litt?
Etterhvert blir det nok et eget dedikert kino/musikk rom som er ganske lite. Om ca 1/2 til 1 år.
Hva ville dere gjort?
Subben jeg hadde tenkt meg er SVS pb-2000.
Edit: Har sett 2 filmer å hørt en del musikk i kveld, og det har skjedd noe med høytalerene i løpet av kvelden. Spiller MYE bedre bass, går dypere å klarere, er det vanlig etter som at de blir mere innspilt? Vet ikke om det er jeg som bare har hørt alt for mye på musikk i kveld eller om det faktisk er slik
Hvor får man egentlig kjøpt sånn måleapparat for å få målt dB mot Hz? Er de dyre?
Høytalerene blir litt rundere og fuldigere i lydkarakteren når di er gått innspilte. RS serien vil nokk fungere best bak med tanke på klang og spredning, RF-62 kan jo ha litt mere bass pga kabinettstørrelsen med oppåver i frekvens vil RS serien gruse RF-62`ene til surround bruk.Hei
Lurer på om det er stor forskjell på rf-82mk2 og rf-63mk2.
Har hatt mine rf-62 mk2 i snart 3 uker å savner litt snert over bassen, spesielt til filmbruk. Vil rf-82mk2 være mye bedre her?
Kan det ha noe med min forsterker å gjøre at den ikke smeller ordentlig? Har en Yamaha rx-a1030.
Eller er det eneste som hjelper å spare opp til ordentlig subwoofer?
Ser for meg at etterhvert så blir det rf-82 mk2 som front høytalere å rf-62mk2 som bakhøytalre. Er det en bra kombo?
Eller er det best å selge rf-62 å heller ha rs-53/62 som bakhøytaler og rf-82 som front?
En liten ting til. Har en ganske åpen rom løsning på stua nå, kan det gjøre at bassen forsvinner litt?
Etterhvert blir det nok et eget dedikert kino/musikk rom som er ganske lite. Om ca 1/2 til 1 år.
Hva ville dere gjort?
Subben jeg hadde tenkt meg er SVS pb-2000.
Edit: Har sett 2 filmer å hørt en del musikk i kveld, og det har skjedd noe med høytalerene i løpet av kvelden. Spiller MYE bedre bass, går dypere å klarere, er det vanlig etter som at de blir mere innspilt? Vet ikke om det er jeg som bare har hørt alt for mye på musikk i kveld eller om det faktisk er slik
Hvor får man egentlig kjøpt sånn måleapparat for å få målt dB mot Hz? Er de dyre?
Bruk transistor og DSP, og gjør sånn med PEQ, så får du rørlyd.Noen som har lysst til å anbefale en rør forsterker til et par Belle. Evnt kanskje en klasse A forsterker? Kanskje jeg skulle satse på en Hybrid forsterker...
SItter å ser på en forsterker fra Ayon, en Orion 2. Men leser at Ayon ikke har den varme runde lyden man ofte forbinder med rør...
Orion 2 har jeg ikke hørt med Klipsch, men en rekke erfaringer med KT88-kretser på diverse Klipsch, samt det faktum at Ayon Orion veier inn med 28 kilo, forteller meg at dette neppe er helt feil. Ayon bruker svært gode trafoer, og de låter som du sier åpent og elegant. KT88-kretser pleier også gi litt ekstra fedme, ofte en god match på Klipsch.Noen som har lysst til å anbefale en rør forsterker til et par Belle. Evnt kanskje en klasse A forsterker? Kanskje jeg skulle satse på en Hybrid forsterker...
SItter å ser på en forsterker fra Ayon, en Orion 2. Men leser at Ayon ikke har den varme runde lyden man ofte forbinder med rør...