Det ser nesten helt likt ut hos meg (skal skaffe bilder) med spisebord i midten. Har prøvd å relokalisere bord men sambo er ikke enig.Straffen for å ha leilighet det :-[
Må bare føye ho mor...hu ville ha spisestue bordet akkurat der og jeg ville ha anlegget.Enten begge eller ingen.
Men det funker overraskende nok ganske bra tross alt
/jan
Jeg slet ille med det jeg også,ga opp til slutt hehe.Det ser nesten helt likt ut hos meg (skal skaffe bilder) med spisebord i midten. Har prøvd å relokalisere bord men sambo er ikke enig.
Se å få slengt ut noen bilder nå da MortenSyns det trengs en tråd her om Klipsch høytalere.
Jeg ble hekta for en 8-10 år siden når jeg fikk låne ettpar Klipsch Chorus II,og livet har ikke vært det samme etter det,
Musikk døgnet rundt uten og bli sliten i øra (nåvel etter de hadde gått noen 100 timer og myka seg opp)
Nå har jeg KLF 20 og har den samme spillegleden,og syntes jeg alltid er tom for musikk og dytte i spillern.
Mvh Morten Emil
*Ps Livet starter ved 100db/1w
Gratulerer med "nye" høytalereFikk beskjed i fra min kompis om at han godtok mitt tilbud på hans ht., så nå blir jeg Forte eier og får vel melde meg inn i klubben når de kommer. Får de ikke før i mai, da han flytter utenlands. Så jeg får bruke tiden frem til da og samle andres erfaringer på "tweaks" som kan gjøres med Forte 1, for å få frem godlyd. Regner vel med at det første steget blir å se på delefilterene, noen som vet hva slags "kondiser" de er utstyrt med originalt?
Spennende anlegg du har der foresten JR.
Det var lenge siden man hørte ett par Snell A
Takker JanR, er fornøyd med snellene ja, men er like spent på Forte ht, når jeg får de inn, og er vel best at vi holder dette som en Klipsch-tråd vel
Er enig med JanR, at bilder gjør seg, og trådstarter er også merlverdig taus synes jeg. Kom med innspill folkens, langt igjen til vi når igjen mange av de andre vennetrådene her . Neida fra spøk til alvor, men er av andres erfaringer vi selv lærer å utvide vårt syn. Personlig synes jeg det er like interessant å høre om utprøvelser som feilet, like mye som de som ble vellykket. Ingen vits at vi løper etter hverandre og gjør de samme feilene da i jakten på godlyden.
Hello JR og takk for sist..Ja slike fin-tuning tips tar jeg gjerne i mot. Mine skal i en kjellerstue med fliser og en slags isolasjonsmurpuss på veggene. Så er redd for at jeg kommer til å måtte fine på mye lurt for å dempe ekkoklangen litt.
En annen ting JanR, kunne det vært en ide å bygd noen blokker under dine, for å løfte 10-15 cm høyere. Gjør vel mye samme effekt som å tilte de? Alternativt kan man jo bygge en ramme som er tiltet i den rette vinkelen å plassere de der.
Husker en del eldre B&W kom med slike tilterammer som ektrautstyr man kunne kjøpe.
"svar med quote" oppi høyre hjørnet på posten herMen trenger ett kjapt tips til jeg. Hvordan får jeg svart med den lekre lille blå ruten dere proffene får til her? Mere ryddig å bruke det for å markere hva man svarer/kommenterer.
Prøve det ut da og takk for hjelp. Blir spennende å se nå da, hehe"svar med quote" oppi høyre hjørnet på posten her
/jan
Grattis, blir nok litt mer kjøtt på beinet nå.Byttet fra Klipsch RF 15 til RF 82 i dag, litt større dem gitt!!!
Gratulerer med flotte høytalere. Ser bra ut resten også forresten.Byttet fra Klipsch RF 15 til RF 82 i dag, litt større dem gitt!!!
TakkerRF63 har tatt over for RF5. Den har 3 6.5" basser. RF82 har tatt over for RF35.
Mvh
Yes....mye mulig du har blitt Klipsch`dHar vært i butikken og lytta på RF82. Den spilte temmelig dårlig i bassen i forhold til andre ht. i samme prisklasse som stod ved siden av. Manglet helt dypbass, og hadde en kraftig "kasse-dunke-bass". Nå var nok neppe RF82 innspilt heller da.
MEN RF82 hadde noe annet å fare med, et slags nærvær og en spilletil som falt i smak, og som fikk de andre ht til å høres ut som om de "manglet" noe. Mon tro hvordan en godt innspilt Klipsch låter? Jeg synes dette var interessant, og innbiller meg at må være et potensiale for fengende go-lyd med Klipsch.
Kan dette være veien å gå? Kan jeg bli en Klipschvenn? Hva sier dere som har innspillte Klipsch?
Hmm, har jeg kanskje blitt Klipsch`d ???
Det er en svensk butikk (hifihuset tror jeg det heter)[har i allefall utsalgssted i Örebro] som har hatt særdeles gode tilbud på Klispsch sub'er.Ser etter ny sub nå (8"). Tips mottas gjerne!
Grattis, blir nok litt mer kjøtt på beinet nå.
He he......har du sett RF 83 ?......ca. dobbelt så dype som 82. ;D ;D
Takker for tilbakemeldinger
Regnet vel egentlig med at bassen ville komme seg ved innspilling, villle bare ha det bekreftet.
Mange skryter av hvor hinsides høyt de kan spille med Klipsch. Dette er ikke av særlig interesse for min del da jeg stort sett spiller på mer normale nivåer.
Så, hvordan spiller Klipsch på "stuevolum"? Beholder de da sitt nærvær og dynamikk, eller må man opp i veggriste-nivå for det skal Klipsche?
(Tenker litt på naboforholdet også nå, skal inn i ny vertikaldelt tomannsbolig snart)