Hei. Jeg kjøpte et par Chorus 2 som lå til salgs her i trøndelagen. Siden de var originale har jeg oppgradert delefilterene med sonicaps, og diskant med titanium tweeter fra Bob Crites. Har i tillegg testet ut meg ekstra vekt på passiv-wooferen som anbefalt av Moray James på audiokarma.org. Disse relativt enkle og billige oppgraderingene har gjort underverker med lyden
. Kommer nok til å gjøre flere av de oppgraderingene Moray og andre på Audiokarma anbefaler etter hvert,( som titanium mellomtone, avstive og lime kabinett, dempe wooferen++. )
Er det noen her som har bygget nytt delefilter til Chorus2? i såfall hvilke deler ble brukt og hvordan ble resultatet
Wikos.
Jeg har prøvd en del forskjellige mods på Heresy, Cornwall og Forte. De beste tipsene jeg kan gi er titanium tweeter diaphragms og så gode kondensatorer som du har råd til. Jeg prøvde Duelund Cast CU pio på mellomtonen og Mundorf sio på diskanten. Det gav et utrolig løft, spesielt mellomtonen.
Videre ville jeg prøvd de nye fylte autotrafoene til DeanG. Jeg har noen tyske c-coil autotrafoer som kostet helt latterlig mye, men de var også en betydelig oppgradering. Spesielt når du drar på litt så er lyden mye roligere.
Men jeg ville tenkt meg litt om før jeg ville montert titanium membran på mellomtonen på Chorusene, fordi de deler såpass lavt som 600-650 hz. Fs er høyere på titanium enn de originale phenolic membranene.
Andre har kanskje helt sikkert andre erfaringer...
Cbarth