Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Har i kveld fått et godt tilbud på RF-7 III fra en (nesten) lokal forhandler. Kr 36000 inkludert frakt. Må nesten være en no-brainer dette. ������������������
    Radioservice på Askøy har kjørt tilbud på RF7 til denne prisen.
    Da er katta ute av sekken. Kjøpte på dagen da jeg fikk vite dette.
    Tillykke, tror ikke du kommer til at fortryde det valg, med det jeg hørte igår på egen opset, tydelig gjorde, en special magi, du neppe vil finde i nogen andre høytalere til 50 kilo.

    Lyd er til bravisimo, finish er lidt mere Bob, bob. så vær lidt obs her.

    100 til 500 kilo, kansje, Rock port og Big Wilson.

    Kommer ikke i tanke om andre.

    Og Vand grød, er altid vel smagende her i ferie tiden.

    8)

    mvh.
    Gleder meg stort til jeg får de i hus. Vet ennå ikke når det blir. Skal være på lager, men har hørt den før. Prøvde hos Budal og fikk et tilbud på ca 39000, så takket høflig nei takk. De hadde visst ikke levering før 30 juli +/÷ 2-3 dager.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja igen tillykke m Rf7iii,

    Det med levering fra budal, sjønner a ikke helt, de har normalt leveret på 2 til 3 dage, vis de har haft dem på Lager i Oslo og overnatten, nu her da vil måtte returne det første par.

    Men kansje ferie tid, her og der.

    Mvh.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har fundet ut av at Høytalerne fra Heritage serierne, leveres i fortløpende serienummer, og paret finer.

    DET gør ikke høytalerne fra RF serien, de leveres mere eller mindre m tilfeldige serie nummer, og da kan fineren ikke direkte været paret, hvilke den heller ikke er på de 3 set jeg har set.

    DETTE blev jeg oplyst om ige før levering av det andet set, som de havde sent.

    For at sige det rent ut, skjønner jeg ikke, at høytalerne ikke leveres i fortløpende serienummer, da dette alt andet vil indebære, at fineren i mere eller mindre grad vil være paret.

    Jeg blev faktisk så negativ over denne for mig svært usedvanlig forklaring, at jeg bad dem gå til helvede, og de da bare kunne sende de retur, samtiden som jeg mere eller mindre stilte et ultimatum, om at få leveret et set Forte i Diskress oak.

    Mono holdt vel på at pakke disse for forsendelse, da det slog mig at jeg faktisk ikke havde hørt disse, og Lasse havde uttalt, at de var kansje en anelse slang i piano klangen.
    Så jeg ringte forhandleren og så vent nu lige lidt, så kom m det set RF7iii, så ser vi på hvordan det ser ut, med i skal være forberedt på, at vis jeg ikke liker det jeg ser, kommer i til at ta det tilbage, og da har i 4 åbne høytalere embalager.

    Men det gik heldigvis bra, det set som blev leveret, er tilsynelatende feilfri, og tonale i fineren mestre de hianden meget godt på

    Serie no var forholdsvis 32 og 40, og for mig, er det stadig total ulogisk, for at det forholder sig sådan.
    Har ikke gidet at rette en direkte mail til Klipsch vedrøende dette, men kommer ikke uden om at jeg sitter med en mave følelse av, at dette kan skyldes at en eller anden i disprutionen har rodet det hele godt og grundigt til.

    Logisk er det faen ikke.!

    Men lydkvaliteten er i særklasse med det jeg høre, dynamisk, detaljeret, bra på stemmer, og de tegner op et fornuftig stereoperspektiv hvor scenen tegnes op bag Høytaleren , m bra højde brede, dybde, motsatt høytalere der er tunet med en lidt for lyst klang balanse!
    Der har hele grejerne en tildens til at rykke frem over i lydbildet, og resultere i at sangeren står og skråler dig ned i hovedet hen over kaffe border.

    Og det trenger vi absolutte ikke.

    RF7iii ER BRA HØYTALERE, BARE SÅ DET ER SAGT.

    Budal har stået på,og og gjort at for at tilfredsstille en utilfreds kunde, det skal de ha, og man må vel sige det samme om Mono.

    Men vis det faktisk forholder sig sådan, at Klipsch utlevere høytalerne fra fabrikk i sådant et Rode, kan man faktisk få en mistanke om at hele den måne greje tur ikke var FAKE NEWS ;)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.428
    Antall liker
    9.325
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fifty shades of Palladium...
    Jeg syns selvfølgelig at de er meget pene, men du burde snart investere i ny mobil...;)
    Ny mobil.. nei har tipp topp der, men bildene er skalert ned med gratis piss program på telefon for å få dem ut hit :)

    Fifty shades of Palladium...
    Jeg syns selvfølgelig at de er meget pene, men du burde snart investere i ny mobil...;)
    Ja den lampe er fra Oldefars tids alder, sofaen er vel heller ikke helt op to date O0O0
    Lampen er en klassiker og vil aldri byttes ut.. ludo jr. Og sofaen er ny ;)
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
    Ved ikke , ville ha taget en prat med Impotøren om dette, skriv mail.

    Eller spør på Klipsch egen forum side, evt Klipsch direkt.

    Eller ville jeg ha prøvet at efter stramme diverse skruer på enhederne, og høytaler terminaler, ect.
    MEN PAS PÅ HER!, vær forsiktig så du ikke overskruer noget her..

    MR Klipsch, og andre med væsenlig større erfarings grunnlag, kansje mere relevant at forholde sig til her.

    Tror det kan være mangt og meget, Volume kontroll dårlig kontakt forbindelsen, på kabler, stik, ledninger, .

    Har du andre høytaler til dispotion, har du jo mulighet for at køre ileminerings metoden.

    Vid det da forsvinner er det høytalerne, vis ikke, ja da kan det sikker skyldes mangt og meget!

    Hhåber du hen av veien finder ut av hva problemet skyldes.

    Mvh
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
    Hei.

    Med tanke på at det endrer seg når du endrer signalet, så ville jeg kanskje tro at det lå der, og ikke i høyttalerne dine.

    RF7 Mk1 du har?

    Hva bruker du som kilde? :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Høres ut som horndriveren kan ha fått seg en smell. Opplevde tilsvarende på en av mine RP280 etter en fest.
    Denne hørtes tilnærmet normal ut ved lavt volum men skurret/forvrengte ved enkelte frekvenser. Lakken på spolen hadde smeltet slik at flere viklinger var kortsluttet.
    Problemet løste seg ved å bytte membran i hornet.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
    Ved ikke , ville ha taget en prat med Impotøren om dette, skriv mail.

    Eller spør på Klipsch egen forum side, evt Klipsch direkt.

    Eller ville jeg ha prøvet at efter stramme diverse skruer på enhederne, og høytaler terminaler, ect.
    MEN PAS PÅ HER!, vær forsiktig så du ikke overskruer noget her..

    MR Klipsch, og andre med væsenlig større erfarings grunnlag, kansje mere relevant at forholde sig til her.

    Tror det kan være mangt og meget, Volume kontroll dårlig kontakt forbindelsen, på kabler, stik, ledninger, .

    Har du andre høytaler til dispotion, har du jo mulighet for at køre ileminerings metoden.

    Vid det da forsvinner er det høytalerne, vis ikke, ja da kan det sikker skyldes mangt og meget!

    Hhåber du hen av veien finder ut av hva problemet skyldes.

    Mvh
    Jeg har kjørt på med høyttalere jeg bruker i stuen nede. Klipsch 82. Ingen ulyd via de. Går da ut i fra at det er RF-7 som er problemet.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
    Hei.

    Med tanke på at det endrer seg når du endrer signalet, så ville jeg kanskje tro at det lå der, og ikke i høyttalerne dine.

    RF7 Mk1 du har?

    Hva bruker du som kilde? :)
    Ja, dette er RF-7 MK1. En fantastisk høyttaler jeg kjøpte nye for 8 år siden. Skulle egentlig ha 83, men forhandler var tom og jeg fikk disse til samme pris.

    Mine RF-7 er koblet til en Parasound A21 via balanserte kabler. Bruker OPPO 205 eller Emotiva ERC-3 som cd-spiller. Ingen forskjell i forhold til knitring der. Resten av anlegget består av Yamaha MX-A5000 og CX-A5100.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Høres ut som horndriveren kan ha fått seg en smell. Opplevde tilsvarende på en av mine RP280 etter en fest.
    Denne hørtes tilnærmet normal ut ved lavt volum men skurret/forvrengte ved enkelte frekvenser. Lakken på spolen hadde smeltet slik at flere viklinger var kortsluttet.
    Problemet løste seg ved å bytte membran i hornet.
    Her er jeg grønn. Hvordan bytte membran selv og hvor får jeg tak i det? Må jeg demontere horndiskant i front av høyttaler? Har lest at det kan by på store problemer grunnet limet rundt plasten på horna.
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Trenger noen tips/råd i forbindelse med mine gamle RF-7 høyttalere.

    I den senere tid synes jeg de har begynt å låte litt "surt" om noen skjønner hva jeg mener her.

    Jeg mistenker at horndiskantene krangler litt. Av og til får jeg det jeg vil kalle knitring/skurring i diskanten. Dette kan minne litt om en dårlig forbindelse i en ledning eller lignende, som gjør utslag i lyden. Ellers virker alt å være i orden med de andre elementene på begge høyttalere.

    Det er spesielt når jeg høre på musikk via de balanserte utgangene. Lyd via HDMI gir en mer dempet knitrelyd/skurring.

    Jeg merker det mest når jeg lytter til Depeche Mode og Ultra. Kan nyte låt nummer 1, som er "Barrel of a gun" uten ulyder fra diskant, men i låt nummer 2, "The love thieves" begynner denne knitringen/skurringen.

    Guffer jeg på med Infected hører jeg ikke noe ulyder.

    Kan det være delefilteret som er dårlig, rett og slett?
    Hei.

    Med tanke på at det endrer seg når du endrer signalet, så ville jeg kanskje tro at det lå der, og ikke i høyttalerne dine.

    RF7 Mk1 du har?

    Hva bruker du som kilde? :)
    Ja, dette er RF-7 MK1. En fantastisk høyttaler jeg kjøpte nye for 8 år siden. Skulle egentlig ha 83, men forhandler var tom og jeg fikk disse til samme pris.

    Mine RF-7 er koblet til en Parasound A21 via balanserte kabler. Bruker OPPO 205 eller Emotiva ERC-3 som cd-spiller. Ingen forskjell i forhold til knitring der. Resten av anlegget består av Yamaha MX-A5000 og CX-A5100.
    Da skjønner jeg. Var hos en bekjent og hørte på hans RF7 Mk1 for en stund tilbake, og der gikk det i hovedsak i Spotify. Som igjen resulterte i noen grusomme diskantlyder (på enkelte sanger).
    Byttet over til YouTube, med samme sang, og da var problemet borte.

    Men da er nok ikke det tilfellet hos deg, men det kan virke som at disse høyttalerne er "litt" sære på lydkvalitet.
    Håper du finner ut av det :)

    Heftige høyttalere da forøvrig, Mk1 har virkelig satt spor i sjela! :D
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Membranen får du tak i her.
    https://www.simplyspeakers.com/klipsch-k-68-a-replacement-speaker-diaphragm-127124.html

    Hvis du ikke vil løsne hornet er det godt mulig at du kan løsne kompressjonsdriveren fra hornet ved å ta ut ett basselement og jobbe gjennom hullet.

    Her kan du se hva jobben går ut på. Det er en annen driver i filmen, men prinsippet er likt på de fleste driverene.

    https://youtu.be/gPzP6YO9UL4
    For alt jeg vet kan det godt tenkes at det er dette som er problemet, at en eller begge diskantdriverne har blitt skadet.

    Vil allikevel bare fortelle om at jeg måtte reparere mine Cornwall like etter at jeg fikk dem i hus, fordi det var dårlig kontakt på den ene tilkoblingen til en av mellomtonedriverne. Rett og slett litt dårlig konstruksjon/håndverk, jeg løste problemet med å lodde fast ledningen.

    Bare nevner det, og ville nok tatt meg bryet med å sjekke at alle koblinger internt sitter som de skal før jeg begynte å bestille nye deler.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Klipsch har vel aldri hatt god "byggekvalitet" og kvalitetskontroll :p. Made in USA ;). Faktisk tror jeg kineserene har mer dreisen med å sette sammen Klipsch enn dem i Hope..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Klipsch har vel aldri hatt god "byggekvalitet" og kvalitetskontroll :p. Made in USA ;). Faktisk tror jeg kineserene har mer dreisen med å sette sammen Klipsch enn dem i Hope..
    Kan ikke underbygge det egentlig, men har bare en følelse av at "Made in USA" betydde mer før i tiden, og at det gjerne lå en god del mer yrkesstolthet bak å produsere kvalitetsting tidligere. Men så har kanskje amerikansk ingeniørkunst aldri vært helt på høyde med f.eks. engelsk eller tysk ditto?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    HOLD DA KÆFT!

    Har idag kørt hele RES Horten spille liste igemmen på Med en volume setting på 50, mens jeg har holdt på med en masse andre ting.
    Brugte Høre propper da det er lydtrykk på rundt 90 db i gennemsnit over tid.

    Satte mig ned og ut med Høresels vernet, Fandt Batman Original innspillingen fra 2008, frem på Tidal, volum setting stadig på 50.

    WHAT, the fuck happening, Hageslep. Har aldrig hørt denne innspilling, med noget andet udstyr som er i stand til at presentere det Orkestret leverer her, på en måtte som bare kommer i nærheten av hva som leveres her.

    Nei Høytalerne har langt fra gået sig til, Og Ja du hører at ting flytter sig efter hånden som de bliver brugt, og du ser det på db målingene. Første gang vi spilte Track 1 var Max lydtrykk 96,8 db, anden gang 97 db, så ting løsner sig langsomt.

    Men faktum er, at de er de eneste høytaler jeg har hørt som klarer at gengive disse Komplexse musik stykker realistisk.

    58F4D648-C50B-4FBB-88B4-E859B5C0BEF9.jpg


    For at gengive disse musiker korrekt, kreves dynamisk frigjorthet og kontrast, minimal eller ingen forvrengning ved realistiske lydtrykk, samt evnen til at uadskillel de benyttede enkelt instrumenter i optagelsen,.

    Med nesten alle andre høytalere jeg har hørt Bliver disse batman optagelserne gengivet som grød i sammenligning, med hva der her presteres.

    RF 7 iii er defenlig en HIGH end høytaler, som klarer at gengive disse Track på en måtte som kun et fåtal av høytalere der ute for til!

    PUNKTUM.

    Ps; Ved at der er folk som sverger til at benytte rør forsterker, men vis du skal gengive musik ala dette, mener jeg at du trenger alt det overskudd du kan få på forsterker siden, og en rundt 200 watt i 8 Ohm, se ut til at være passelig.

    I sandhet imponerende hva de har fået til her, og vis du har rommet og mulighet for at stille disse korrekt op,

    Ja da er du helt oppe i Ultra High end dimentionen, og klar for at påbegynte en musikalsk reise ut i Interstella hvor ingen andre har rejst før dig.

    Imponerende regelret og det til under 50 kilo.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Batman original innspilling fra 2008? Må vel vere the dark knight...
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Batman original innspilling fra 2008? Må vel vere the dark knight...
    Yep Retep, sorry, nu når vi er ved det tar vi lige Dark Knight Rises fra 2012 Også.

    Disse inspilninger synes jeg også er bra til tilspilling, inspilling av Høytalere, vis du har en forsterker som ikke løber tom for strøm.

    For da er du Fuck!

    Mvh.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Batman original innspilling fra 2008? Må vel vere the dark knight...
    Yep Retep, sorry, nu når vi er ved det tar vi lige Dark Knight Rises fra 2012 Også.

    Disse inspilninger synes jeg også er bra til tilspilling, inspilling av Høytalere, vis du har en forsterker som ikke løber tom for strøm.

    For da er du Fuck!

    Mvh.


    Skal teste, har dog ikke Tidal.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ..... og Spotify bruker jeg omtrent ikke lenger. Men må ta til takke med det på denne. Om jeg ikke hiver på filmen da.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    HOLD DA KÆFT!

    Har idag kørt hele RES Horten spille liste igemmen på Med en volume setting på 50, mens jeg har holdt på med en masse andre ting.
    Brugte Høre propper da det er lydtrykk på rundt 90 db i gennemsnit over tid.

    Satte mig ned og ut med Høresels vernet, Fandt Batman Original innspillingen fra 2008, frem på Tidal, volum setting stadig på 50.

    WHAT, the fuck happening, Hageslep. Har aldrig hørt denne innspilling, med noget andet udstyr som er i stand til at presentere det Orkestret leverer her, på en måtte som bare kommer i nærheten av hva som leveres her.

    Nei Høytalerne har langt fra gået sig til, Og Ja du hører at ting flytter sig efter hånden som de bliver brugt, og du ser det på db målingene. Første gang vi spilte Track 1 var Max lydtrykk 96,8 db, anden gang 97 db, så ting løsner sig langsomt.

    Men faktum er, at de er de eneste høytaler jeg har hørt som klarer at gengive disse Komplexse musik stykker realistisk.

    Vis vedlegget 501168

    For at gengive disse musiker korrekt, kreves dynamisk frigjorthet og kontrast, minimal eller ingen forvrengning ved realistiske lydtrykk, samt evnen til at uadskillel de benyttede enkelt instrumenter i optagelsen,.

    Med nesten alle andre høytalere jeg har hørt Bliver disse batman optagelserne gengivet som grød i sammenligning, med hva der her presteres.

    RF 7 iii er defenlig en HIGH end høytaler, som klarer at gengive disse Track på en måtte som kun et fåtal av høytalere der ute for til!

    PUNKTUM.

    Ps; Ved at der er folk som sverger til at benytte rør forsterker, men vis du skal gengive musik ala dette, mener jeg at du trenger alt det overskudd du kan få på forsterker siden, og en rundt 200 watt i 8 Ohm, se ut til at være passelig.

    I sandhet imponerende hva de har fået til her, og vis du har rommet og mulighet for at stille disse korrekt op,

    Ja da er du helt oppe i Ultra High end dimentionen, og klar for at påbegynte en musikalsk reise ut i Interstella hvor ingen andre har rejst før dig.

    Imponerende regelret og det til under 50 kilo.
    Jeg går da ut i fra at min Parasound A21 vil være en grei match med RF-7 III?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke før fått RP160M i hus før folk vil kjøpe de.
    Knapt på testa de jo..
    Men svaret er ruvende, NEI! ;D
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    HOLD DA KÆFT!

    Har idag kørt hele RES Horten spille liste igemmen på Med en volume setting på 50, mens jeg har holdt på med en masse andre ting.
    Brugte Høre propper da det er lydtrykk på rundt 90 db i gennemsnit over tid.

    Satte mig ned og ut med Høresels vernet, Fandt Batman Original innspillingen fra 2008, frem på Tidal, volum setting stadig på 50.

    WHAT, the fuck happening, Hageslep. Har aldrig hørt denne innspilling, med noget andet udstyr som er i stand til at presentere det Orkestret leverer her, på en måtte som bare kommer i nærheten av hva som leveres her.

    Nei Høytalerne har langt fra gået sig til, Og Ja du hører at ting flytter sig efter hånden som de bliver brugt, og du ser det på db målingene. Første gang vi spilte Track 1 var Max lydtrykk 96,8 db, anden gang 97 db, så ting løsner sig langsomt.

    Men faktum er, at de er de eneste høytaler jeg har hørt som klarer at gengive disse Komplexse musik stykker realistisk.

    Vis vedlegget 501168

    For at gengive disse musiker korrekt, kreves dynamisk frigjorthet og kontrast, minimal eller ingen forvrengning ved realistiske lydtrykk, samt evnen til at uadskillel de benyttede enkelt instrumenter i optagelsen,.

    Med nesten alle andre høytalere jeg har hørt Bliver disse batman optagelserne gengivet som grød i sammenligning, med hva der her presteres.

    RF 7 iii er defenlig en HIGH end høytaler, som klarer at gengive disse Track på en måtte som kun et fåtal av høytalere der ute for til!

    PUNKTUM.

    Ps; Ved at der er folk som sverger til at benytte rør forsterker, men vis du skal gengive musik ala dette, mener jeg at du trenger alt det overskudd du kan få på forsterker siden, og en rundt 200 watt i 8 Ohm, se ut til at være passelig.

    I sandhet imponerende hva de har fået til her, og vis du har rommet og mulighet for at stille disse korrekt op,

    Ja da er du helt oppe i Ultra High end dimentionen, og klar for at påbegynte en musikalsk reise ut i Interstella hvor ingen andre har rejst før dig.

    Imponerende regelret og det til under 50 kilo.
    Jeg går da ut i fra at min Parasound A21 vil være en grei match med RF-7 III?
    Ved ikke har ikke hørt denne, men slep den m in i butikken og be dem koble den op m høytalerne du ønsker at lytte på, da for du også mulighet for at få en second option m den forsterker som de er koblet op m i butikken.

    Vis jeg skal sige noget generel vedrøende avstemning, så er Rf 7iii mere lineær avstemt end foreksempel d nye Dynaudio Contour serie, som har en faldende frekvens gang mod diskanten som kan oppfattes som en smule mere øre venlig, lidt avhengi av rom, udstyr, kabler , ect.

    Her var det lige før det blev lidt for meget foreksempel på stemmer hvor Dynaudio gjorde det bra på herre stemmer, men jeg synes ikke kvinde stemmer kom helt til deres ret.
    M Klipsch her, falder det på plads med både herre og kvinde stemmer, som gengives rigtig bra, med der er mere shimmer på for eksempel Hihat , ect.
    Endvidere har Klipsch en anelse mere fokus på strenge lyden på instrumentene, hvilke nedtoner kasse lyden lidt i sammen ligning m Dynaudio C.
    Hvilket faktisk gør at jeg synes Dynaudio er lidt bedre til at gengi lyden av et Piano, på nuværende tidspunkt, men Klipsch er langt fra tilspilt så det er mulig det endre sig hen a veien.
    Klipsch når heller ikke helt op til Dynaudio på de perspektiv mæssig område, her er Dynaudio Contour defenlli bedre.

    Leonard Cohen, Popularitet Problems , en plate som jeg liker veldig godt gengives flot m begge høytalere, men her er Klipsch en anelse bedre på kvinde stemmerne,. Men det lyder flot på begge høytalere.

    DEn største forskell mellem dem, er på måden de gengiver trommer, Hihat, og dynamikken, samt evnen til at spille højt, ukompromeret og forvrengning frit.

    Det er status for øjeblikket


    Mvh
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Er nok ikke like lett hvis man bor langt unna Oslo, nei. Skjønner ikke hvorfor ikke Hifiklubben med sine filialer rundt om i landet prøver å få agenturet på Klipsch.
    Enkelt svar! De vil ødelegge for seg selv med tanke på de andre merkene de selger. ;)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Utrolig hvor mange som selger Klipsch egentlig. Lett tilgjengelig. Bor man langt unna utsalg så er alt på nett.
    Jeg bor i Oslo og kjøpte mine RF-7 III fra Askøy. Levert på 2 dager
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Er nok ikke like lett hvis man bor langt unna Oslo, nei. Skjønner ikke hvorfor ikke Hifiklubben med sine filialer rundt om i landet prøver å få agenturet på Klipsch.
    Enkelt svar! De vil ødelegge for seg selv med tanke på de andre merkene de selger. ;)
    Ja, Gud forby at de erstatter utvalget sitt av Cerwin Vega med noe som faktisk låter bra i tillegg til å være dynamisk og kunne spille høyt. :)

    Hifiklubben finnes jo nesten "overalt" og er jo faktisk en glimrende distribusjonskanal. Men det er kanskje noe med at de bare selger merker de importerer selv, og dagens importør vil sikkert ikke gi fra seg agenturet uten kamp. Uansett, i HFK'ens regi ville det sannsynligvis vært mulig for folk i det meste av landet å få demo på de fleste modellene før eventuelt kjøp var vel det jeg tenkte når jeg skrev det over her. På den annen side er det ikke sikkert Denon, Classè og NAD ville vært optimale demopartnere.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Utrolig hvor mange som selger Klipsch egentlig. Lett tilgjengelig. Bor man langt unna utsalg så er alt på nett.
    Jeg bor i Oslo og kjøpte mine RF-7 III fra Askøy. Levert på 2 dager
    Hvor lenge har du hatt de og hva er inntrykket ditt så langt. Hvilket utstyr har du koblet til?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Utrolig hvor mange som selger Klipsch egentlig. Lett tilgjengelig. Bor man langt unna utsalg så er alt på nett.
    Jeg bor i Oslo og kjøpte mine RF-7 III fra Askøy. Levert på 2 dager
    Hvor lenge har du hatt de og hva er inntrykket ditt så langt. Hvilket utstyr har du koblet til?
    Beste Klipschene jeg har hatt så lang. Udelt positive ting å si. Fikk dem levert 8. i forrige måned.

    Jeg bruker et set klasse D fra Wyred 4 Sound kjøpt direkte fra USA. DAC 2v2SE som også er forforsterker, og 2 monoblokker

    SX-1000R på hver 600w. Så jeg har nok å gå på. Spiller Veldig bra i mine ører. Nordost fra dac som var en av den første XLR signalkabelen som kom derfra og noe annet sølvbelagt til høyttalerne. Biwire.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Seriøse magneter på RF-7 horna :) har dessverre ikke greie på hvordan de skal se ut.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.921
    Antall liker
    1.096
    Skurrer det i noen frekvenser er nok spolen gåen.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Det er litt vanskelig å se på bildene, men hvis den kobberfargede kanten (spolen) har mørke flekker, er det grunn til å misstenke kortsluttede viklinger. Hvis du har ett multimeter tilgjenglig kan du prøve å ohme mellom + og -. Er ikke sikker på hva en frisk diaphragm til rf7 skal måle, men tipper rundt 8 eller 16 ohm.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Er nok ikke like lett hvis man bor langt unna Oslo, nei. Skjønner ikke hvorfor ikke Hifiklubben med sine filialer rundt om i landet prøver å få agenturet på Klipsch.
    Enkelt svar! De vil ødelegge for seg selv med tanke på de andre merkene de selger. ;)
    Ja, Gud forby at de erstatter utvalget sitt av Cerwin Vega med noe som faktisk låter bra i tillegg til å være dynamisk og kunne spille høyt. :)

    Hifiklubben finnes jo nesten "overalt" og er jo faktisk en glimrende distribusjonskanal. Men det er kanskje noe med at de bare selger merker de importerer selv, og dagens importør vil sikkert ikke gi fra seg agenturet uten kamp. Uansett, i HFK'ens regi ville det sannsynligvis vært mulig for folk i det meste av landet å få demo på de fleste modellene før eventuelt kjøp var vel det jeg tenkte når jeg skrev det over her. På den annen side er det ikke sikkert Denon, Classè og NAD ville vært optimale demopartnere.
    HFK er vel neppe interessert i å selge noe som de må prise som en jojo. Det er f.eks ingen som går og kjøper seg en ny Parasound A21 til full veil pris i dag når f.eks OHC selger de til 16.000 i ny og ne. Eller Audio Physics til 50.000 når de selges til 25.000 fire ganger i året. Sånn sett ødelegger slike prisinger for merker.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Er nok ikke like lett hvis man bor langt unna Oslo, nei. Skjønner ikke hvorfor ikke Hifiklubben med sine filialer rundt om i landet prøver å få agenturet på Klipsch.
    Enkelt svar! De vil ødelegge for seg selv med tanke på de andre merkene de selger. ;)
    Ja, Gud forby at de erstatter utvalget sitt av Cerwin Vega med noe som faktisk låter bra i tillegg til å være dynamisk og kunne spille høyt. :)

    Hifiklubben finnes jo nesten "overalt" og er jo faktisk en glimrende distribusjonskanal. Men det er kanskje noe med at de bare selger merker de importerer selv, og dagens importør vil sikkert ikke gi fra seg agenturet uten kamp. Uansett, i HFK'ens regi ville det sannsynligvis vært mulig for folk i det meste av landet å få demo på de fleste modellene før eventuelt kjøp var vel det jeg tenkte når jeg skrev det over her. På den annen side er det ikke sikkert Denon, Classè og NAD ville vært optimale demopartnere.
    HFK er vel neppe interessert i å selge noe som de må prise som en jojo. Det er f.eks ingen som går og kjøper seg en ny Parasound A21 til full veil pris i dag når f.eks OHC selger de til 16.000 i ny og ne. Eller Audio Physics til 50.000 når de selges til 25.000 fire ganger i året. Sånn sett ødelegger slike prisinger for merker.
    Tror nok heller det har med å gjøre at klubben som regel importerer alt de selger selv. Og hvis de hadde fått agenturet på Klipsch hadde de jo styrt prisene i stor grad selv.

    Ellers er det jo ikke så ofte det er tilbud på Heritage-høyttalere, selv om jeg vet det var litt introduksjonstilbud på nye Forte. Kanskje Klipsch og andre merker som det kjøres mye tilbud og kampanjer på heller burde vært priset realistisk i utgangspunktet både for å sikre et jevnt salg og mer stabile bruktpriser.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Slik ser det da ut etter jeg har demontert horndiskanten. Legg merke til den lille "prikken". Kan det forårsake sprakingen?



    Vis vedlegget 501245

    Vis vedlegget 501244

    Vis vedlegget 501243

    Vis vedlegget 501238

    Vis vedlegget 501241

    Vis vedlegget 501242
    Har du demontert begge horna og sammenligna?
    Kun den ene. Har bestilt nye membraner til begge høyttalere, så håper alt blir bedre når de gamle membranene blir byttet ut med nye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn