Har fundet ut av at Høytalerne fra Heritage serierne, leveres i fortløpende serienummer, og paret finer.
DET gør ikke høytalerne fra RF serien, de leveres mere eller mindre m tilfeldige serie nummer, og da kan fineren ikke direkte været paret, hvilke den heller ikke er på de 3 set jeg har set.
DETTE blev jeg oplyst om ige før levering av det andet set, som de havde sent.
For at sige det rent ut, skjønner jeg ikke, at høytalerne ikke leveres i fortløpende serienummer, da dette alt andet vil indebære, at fineren i mere eller mindre grad vil være paret.
Jeg blev faktisk så negativ over denne for mig svært usedvanlig forklaring, at jeg bad dem gå til helvede, og de da bare kunne sende de retur, samtiden som jeg mere eller mindre stilte et ultimatum, om at få leveret et set Forte i Diskress oak.
Mono holdt vel på at pakke disse for forsendelse, da det slog mig at jeg faktisk ikke havde hørt disse, og Lasse havde uttalt, at de var kansje en anelse slang i piano klangen.
Så jeg ringte forhandleren og så vent nu lige lidt, så kom m det set RF7iii, så ser vi på hvordan det ser ut, med i skal være forberedt på, at vis jeg ikke liker det jeg ser, kommer i til at ta det tilbage, og da har i 4 åbne høytalere embalager.
Men det gik heldigvis bra, det set som blev leveret, er tilsynelatende feilfri, og tonale i fineren mestre de hianden meget godt på
Serie no var forholdsvis 32 og 40, og for mig, er det stadig total ulogisk, for at det forholder sig sådan.
Har ikke gidet at rette en direkte mail til Klipsch vedrøende dette, men kommer ikke uden om at jeg sitter med en mave følelse av, at dette kan skyldes at en eller anden i disprutionen har rodet det hele godt og grundigt til.
Logisk er det faen ikke.!
Men lydkvaliteten er i særklasse med det jeg høre, dynamisk, detaljeret, bra på stemmer, og de tegner op et fornuftig stereoperspektiv hvor scenen tegnes op bag Høytaleren , m bra højde brede, dybde, motsatt høytalere der er tunet med en lidt for lyst klang balanse!
Der har hele grejerne en tildens til at rykke frem over i lydbildet, og resultere i at sangeren står og skråler dig ned i hovedet hen over kaffe border.
Og det trenger vi absolutte ikke.
RF7iii ER BRA HØYTALERE, BARE SÅ DET ER SAGT.
Budal har stået på,og og gjort at for at tilfredsstille en utilfreds kunde, det skal de ha, og man må vel sige det samme om Mono.
Men vis det faktisk forholder sig sådan, at Klipsch utlevere høytalerne fra fabrikk i sådant et Rode, kan man faktisk få en mistanke om at hele den måne greje tur ikke var FAKE NEWS