Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.936
    Antall liker
    8.241
    Torget vurderinger
    1
    Slett ikke uvanlig at det oppgis høyere sensitivitet, det er det flere produsenter som gjør.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja vet men folk flest foretrekker jo oftest Klipsch fordi de skal være mer lettdrevne noe jeg selv erfarer men fra 98 ned til 92.5db var litt drøyt og er ikke litt heller samtidig som det sies at de dipper godt under 8ohm ganske ofte, men målinger er ikke alt og ikke alltid svaret på hvordan det kommer til og låte heller så=)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.936
    Antall liker
    8.241
    Torget vurderinger
    1
    ...og mer lettdrevne er de kanske også i de fleste tilfeller. Impedansen er Klipsch heller ikke alene om.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja sant det, skal bruke en Xindak XA6950mkII jeg har fått låne bare for og prøve ut,
    har en HK3770 som reserve forsterker etter jeg solgte HK 990 ifjor sommer, ser 3770 målte 2x140 i 8ohm og 2x207 i 4ohm så ganske overraskende til prisen.

    Blir vel å bruke Xindak en ukes tid før den skal tilbake deretter HK en periode før annet kanskje dukker opp med tiden.

    Noen nye alternativer en før om hva som anbefales? tenker integrert først med muligheter om pre og separat dac samt trinn senere.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Reference/premier serien har nok noe overdreven følsomhet på papiret, mens heritagrbsyns jeg virker å være noe i nærheten. Cornwall spilte dundrende høyt når mine accuphase forsterkere viste ca 10watt ut, rf7 drar nåla merkbart mer mot høyre på "samme" nivå. Men så tåler jo RF/RP endel mer effekt over tid da, på papiret.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det tror jeg stemmer bra, tror til og med jeg har lest flere steder at Cornwall sin følsomhet på 102 dB er temmelig riktig. Og det oppleves iallfall sånn også, både på Cornwall og Heresy som jeg har eid, og sikkert på La Scala og Khorn også.

    Kan hende de føler de må ivareta imaget fra Heritage sine glansdager med superhøy følsomhet, og derfor pynter litt på tallene for de andre seriene. Merkevarebygging som produsenten med de følsomme høyttalerne. Og ikke produsenten som "lagde skikkelig følsomme høyttalere i gamle dager, men midt på treet nå i dag".
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja er jo Heritage modellene som vil telle mest vil jeg anta og åpenbart også,
    men blir litt misvisende markedsføring når produsent hevder såpass gode tall og tester sier(reference/preimere)
    noe helt annet men uansett bedre en gjennomsnittet, alltid erfart at skikkelig strømkontroll er og foretrekke fremfor antall watt foret inn.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendigvis slik at Klipsch lyver, men de oppgir ikke hvordan de måler sensitivitet. Det er mulig de måler det in-room på en eller annen finurlig måte, men at de er mer sensitive enn snittet er det ingen tvil om.

    Lettdrevne? Nja, der er jeg ikke veldig enig. Klipsch har godt av sterke amper.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendigvis slik at Klipsch lyver, men de oppgir ikke hvordan de måler sensitivitet. Det er mulig de måler det in-room på en eller annen finurlig måte, men at de er mer sensitive enn snittet er det ingen tvil om.

    Lettdrevne? Nja, der er jeg ikke veldig enig. Klipsch har godt av sterke amper.
    Jeg har lest det en gang, men husker ikke detaljene. Noe med 1/8 hjørne som var involvert der. Tallene stemmer dermed på sitt vis, men ikke uten en tydelig tillempning.

    Og ellers er noen Klipsch-modeller lette å drive (good old RF-3 er et åpenbart eksempel) mens andre profitterer mer på rå kraft.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har selv lest at de bruker å måle i ekko fritt rom i høyde med horndriver så dette kan jo forklare mye, minst jeg leste dette på Klipsch forum etter å ha søkt opp dette med sensitivitet på hvorfor påståtte tall har avviket fra tester.

    Siden bassene ikke er hornladet har jeg fått med meg at de tweaker delefilter, selve membranen og magnet strukturen for og få en nokså god sensitivitet totalt sett, og synes jo seriene de fører har godt trykk og har blitt renere i gjengivelsen de siste årene ettersom seriene har blitt forbedret.

    Vil tro dette angår mest Referance Base modellene samt Premiere mkI/mkII modeller.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Leser ivrig om den nye Vera p400/p1000 effektforsterkeren og den er jo meget interresant syntes jeg men jeg er fremdeles skeptisk til klasse D på Klipsch da jeg vet flere har ødelagt elementer på sine Rf/Rp modeller med klasse D. Kjenner en som røk 4 elementer på RF-83 med en Rotel klasse D på 2x500w i 8ohm. Hvorfor skjer dette og er det likt for alle klasse D? Man skal jo kunne spille relativt høyt uten å måtte bekymre seg over ødelagte elementer selv om man bruker klasse D.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spilte grisehøyt med rotel rb1572 på mine rf83. Jeg tror mange bruker for "dårlig" og svak preamp. Nå har jeg primare klasse d på rf7mk3, kan spille i timesvis dundrende høyt. Gjort det flere ganger rnår jeg har vært borte i 5-8 timer (såkalt innspillingstid) da Klipsch må ha mye effekt over tid, og da kan man ikke bli værende i huset ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... men er noe som heter for mye effekt over tid også.. selv på Klipsch ;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Spilte grisehøyt med rotel rb1572 på mine rf83. Jeg tror mange bruker for "dårlig" og svak preamp. Nå har jeg primare klasse d på rf7mk3, kan spille i timesvis dundrende høyt. Gjort det flere ganger rnår jeg har vært borte i 5-8 timer (såkalt innspillingstid) da Klipsch må ha mye effekt over tid, og da kan man ikke bli værende i huset ;)
    Okei, så det kan være pre ampen som klusser det til? Syntes det er rart at det som oftest er klasse D som er brukt når folk har "eksplodert" rf/rp elementer.. men kan være at noen kjøper klasse D med masse effekt fordi det er rimelig og kombinerer det med en "billig" reciver..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.276
    Antall liker
    9.087
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spilte grisehøyt med rotel rb1572 på mine rf83. Jeg tror mange bruker for "dårlig" og svak preamp. Nå har jeg primare klasse d på rf7mk3, kan spille i timesvis dundrende høyt. Gjort det flere ganger rnår jeg har vært borte i 5-8 timer (såkalt innspillingstid) da Klipsch må ha mye effekt over tid, og da kan man ikke bli værende i huset ;)
    Okei, så det kan være pre ampen som klusser det til? Syntes det er rart at det som oftest er klasse D som er brukt når folk har "eksplodert" rf/rp elementer.. men kan være at noen kjøper klasse D med masse effekt fordi det er rimelig og kombinerer det med en "billig" reciver..
    Myter? Ofte får slike meninger føtter å springe på.. :) Har selv spilt med klasse D på Klipsch og det har fungert ypperlig og vært bra lyd :)

    Det er jo flere der ute som missliker klasse D og dermed spinner ihop mye rart.. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Spilte grisehøyt med rotel rb1572 på mine rf83. Jeg tror mange bruker for "dårlig" og svak preamp. Nå har jeg primare klasse d på rf7mk3, kan spille i timesvis dundrende høyt. Gjort det flere ganger rnår jeg har vært borte i 5-8 timer (såkalt innspillingstid) da Klipsch må ha mye effekt over tid, og da kan man ikke bli værende i huset ;)
    Okei, så det kan være pre ampen som klusser det til? Syntes det er rart at det som oftest er klasse D som er brukt når folk har "eksplodert" rf/rp elementer.. men kan være at noen kjøper klasse D med masse effekt fordi det er rimelig og kombinerer det med en "billig" reciver..
    Myter? Ofte får slike meninger føtter å springe på.. :) Har selv spilt med klasse D på Klipsch og det har fungert ypperlig og vært bra lyd :)

    Det er jo flere der ute som missliker klasse D og dermed spinner ihop mye rart.. :)
    Har blitt fortalt at det har noe med måten de kutter signalet ellernoe i klasse D
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.011
    Torget vurderinger
    8
    Klasse D forvrenger annerledes noe som kan være skummelt men nyere klasse D er jo topp klasse!
    Problemet er nok kvaliteten på Klipsch elementene. Selv på Palladium har det hvert problemer
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har blitt fortalt at det har noe med måten de kutter signalet ellernoe i klasse D
    Det er mest sannsynlig klasse D forsterker alá Behringer o.l. De er ikke er konstruert for å drive lave frekvenser og kan da slå seg av. De har også et høypass filter på lave frekvenser.

    Med gode klasse D konstruksjoner er ikke det et problem i det hele tatt. Har brukt Ncore klasse D på flere hornkonstruksjoner i flere år nå.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Spilte grisehøyt med rotel rb1572 på mine rf83. Jeg tror mange bruker for "dårlig" og svak preamp. Nå har jeg primare klasse d på rf7mk3, kan spille i timesvis dundrende høyt. Gjort det flere ganger rnår jeg har vært borte i 5-8 timer (såkalt innspillingstid) da Klipsch må ha mye effekt over tid, og da kan man ikke bli værende i huset ;)
    Okei, så det kan være pre ampen som klusser det til? Syntes det er rart at det som oftest er klasse D som er brukt når folk har "eksplodert" rf/rp elementer.. men kan være at noen kjøper klasse D med masse effekt fordi det er rimelig og kombinerer det med en "billig" reciver..
    Myter? Ofte får slike meninger føtter å springe på.. :) Har selv spilt med klasse D på Klipsch og det har fungert ypperlig og vært bra lyd :)

    Det er jo flere der ute som missliker klasse D og dermed spinner ihop mye rart.. :)
    Har blitt fortalt at det har noe med måten de kutter signalet ellernoe i klasse D
    Det er absolutt mulig det er myter.

    Jeg har hørt om eksempler fra forrige importør, der Klipsch-elementene reglerett "eksploderte", selv da musikken ikke spilte! Men det ble aldri fastslått sikre årsaker, så det å tillegge det klasse D som konsept, tror jeg er svært usikkert.

    For egen del kan jeg si at jeg har blåst 2 stk. elementer på Tannoy med klasse D, i begge tilfeller ved kraftige bassutladninger. Klasse D klipper normalt sett ganske så plutselig, mulig noen kan si noe om årsakene til dette, mener å huske at Leif Ernstsen hevdet det hadde å gjøre med en alt for liten drossel på utgangene på klasse D, men akkurat dette vet jeg ikke sikkert noe om.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er jo ett viktig tema for oss Klipsch folk nå i disse klasse D dager :)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    I gamle dager leste jeg at forsterker som gikk tom for krefter (for svak) førte til blåste diskanter. For kraftig forsterker blåste basselementene. Dette blir kanskje for unyansert til å brukes som tommelfingerregel?

    Edit: riktig utsagn eller ikke. Jeg har prøvd å kjøpe forsterker med litt ekstra krefter og har aldri blåst et eneste element.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Jeg er en av de som har blåst basselementer på RF-83, RF/63, og RF82 på klasse D forsterkere.

    Jeg har hatt mye forskjellige amper opp i gjennom, alt fra Parasound NC, Halo, Primare, Mcintosh, Emotiva, Electrocompaniet, Rotel, Midgard Audio.

    Når jeg sier blåst så er de ikke defekt, men deformert og bulkete.

    Problemet er ikke at det spilles høyt og over for lang tid - det som skjedde med Oberon 6.1, og Rotel RB1091, var at på normalt lyttevolum på rundt 80db så ble flere av basselementer på RF-83 helt deformert.
    Samme opplevde jeg på Rotel RB1091 på RF63.

    Jeg har spilt sinnsykt mye høyere og over lengre perioder uten at dette har skjedd med andre amper, men altså ved 3 anledninger med de nevnte klasse D forsterkerne uten at volumet var veldig høyt eller ble spilt i timesvis.

    Nok til at skepsisen min til disse to konstruksjonene til Klipsch sine Cerametalliske basselementer ikke var perfekt match.

    Kanskje var jeg uheldig - men ved 3 anledninger - to av de på samme amp. Og aldri igjen med forsterkere med både mer og mindre effekt..?
    Vanskelig å si 100%, men spesielt føltes det - særlig siden andre har rapportert om lignende hendelser som mine ..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er en av de som har blåst basselementer på RF-83, RF/63, og RF82 på klasse D forsterkere.

    Jeg har hatt mye forskjellige amper opp i gjennom, alt fra Parasound NC, Halo, Primare, Mcintosh, Emotiva, Electrocompaniet, Rotel, Midgard Audio.

    Når jeg sier blåst så er de ikke defekt, men deformert og bulkete.

    Problemet er ikke at det spilles høyt og over for lang tid - det som skjedde med Oberon 6.1, og Rotel RB1091, var at på normalt lyttevolum på rundt 80db så ble flere av basselementer på RF-83 helt deformert.
    Samme opplevde jeg på Rotel RB1091 på RF63.

    Jeg har spilt sinnsykt mye høyere og over lengre perioder uten at dette har skjedd med andre amper, men altså ved 3 anledninger med de nevnte klasse D forsterkerne uten at volumet var veldig høyt eller ble spilt i timesvis.

    Nok til at skepsisen min til disse to konstruksjonene til Klipsch sine Cerametalliske basselementer ikke var perfekt match.

    Kanskje var jeg uheldig - men ved 3 anledninger - to av de på samme amp. Og aldri igjen med forsterkere med både mer og mindre effekt..?
    Vanskelig å si 100%, men spesielt føltes det - særlig siden andre har rapportert om lignende hendelser som mine ..
    Interessant. Jeg har hørt en rekke lignende historier tidligere også, så det kan være at det er noe mellom cerametallic-elementene og klasse D som kan være trøblete. Føre var kan være en god idé, kanskje.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.019
    Sted
    Kongsberg
    Klipsch bruker klasse D på sine egne subwoofere så vi kan ikke dra konklusjonen så lett.
    https://www.klipsch.com/products/spl-120-subwoofer

    Skal jeg gjette så kan det ha vært slik at forsterkerne var ustabile og oscillerte med en frekvens over det hørbare men som allikevel hadde lav nok frekvens til at det førte til varmgang i spolene.

    De forsterkerne du nevner brukte alle Ice-moduler og det kan jo være noe med de i sammenheng med kabler f.eks.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja, kommer nok ikke til å bli noe klasse D her før jeg er helt trygg på at det ikke skader elementene.. folk med eldre Klipsch RF modeller bør i allefall tenke på at det ikke er elementer å oppdrive lengre. RF-7 mk1, rf63/83 og sikkert mange andre
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.276
    Antall liker
    9.087
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har nå hatt mange klipsch høytalere fra mange generasjoner.. å i mine yngere dager ble de ikke behandlet pent, samt at en kjenning solgte Klipsch her i byen så vi prøvde mye og gjorde mye rart.. aldri tok vi livet av elementer.

    Eneste problemet vi møtte på var med en Atoll forsterker, den konket ut pga varme etter bare en sang, men bare med et spesielt sett med høytalerkabler. byttet vi kabler kunne vi spille i timesvis.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.276
    Antall liker
    9.087
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, kommer nok ikke til å bli noe klasse D her før jeg er helt trygg på at det ikke skader elementene.. folk med eldre Klipsch RF modeller bør i allefall tenke på at det ikke er elementer å oppdrive lengre. RF-7 mk1, rf63/83 og sikkert mange andre
    Skulle jeg hatt Palladium igjen så hadde jeg nok kjøpt Nuprime ST10m monoblokker for å drive dem :) stortrivdes med stereoversjonen.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.019
    Sted
    Kongsberg
    Har nå hatt mange klipsch høytalere fra mange generasjoner.. å i mine yngere dager ble de ikke behandlet pent, samt at en kjenning solgte Klipsch her i byen så vi prøvde mye og gjorde mye rart.. aldri tok vi livet av elementer.

    Eneste problemet vi møtte på var med en Atoll forsterker, den konket ut pga varme etter bare en sang, men bare med et spesielt sett med høytalerkabler. byttet vi kabler kunne vi spille i timesvis.
    Garantert oscillering.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja, kommer nok ikke til å bli noe klasse D her før jeg er helt trygg på at det ikke skader elementene.. folk med eldre Klipsch RF modeller bør i allefall tenke på at det ikke er elementer å oppdrive lengre. RF-7 mk1, rf63/83 og sikkert mange andre
    Skulle jeg hatt Palladium igjen så hadde jeg nok kjøpt Nuprime ST10m monoblokker for å drive dem :) stortrivdes med stereoversjonen.
    Ja så lenge man vet det ikke skader elementene så er det jo ikke noe i veien for å bruke klasse D :) Grunnen til at jeg spurte om dette tema var at jeg er nysgjerrig på Klasse D og spesielt Vera p400/p1000 :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.011
    Torget vurderinger
    8
    Ja, kommer nok ikke til å bli noe klasse D her før jeg er helt trygg på at det ikke skader elementene.. folk med eldre Klipsch RF modeller bør i allefall tenke på at det ikke er elementer å oppdrive lengre. RF-7 mk1, rf63/83 og sikkert mange andre
    Her så har det skjedd ned eldre klasse D samt receivere med lite effekt så ingen fasit. Klipsch har en stor svakhet med deler av produksjon! Dette går igjen på finnish etc.
    Både lite og mye effekt har altså laget disse deformerte elementene. Gato klasse D har jeg brukt mye på RP280 og RF52mkll uten problemer
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.276
    Antall liker
    9.087
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har nå hatt mange klipsch høytalere fra mange generasjoner.. å i mine yngere dager ble de ikke behandlet pent, samt at en kjenning solgte Klipsch her i byen så vi prøvde mye og gjorde mye rart.. aldri tok vi livet av elementer.

    Eneste problemet vi møtte på var med en Atoll forsterker, den konket ut pga varme etter bare en sang, men bare med et spesielt sett med høytalerkabler. byttet vi kabler kunne vi spille i timesvis.
    Garantert oscillering.
    Vi monterte noen motstander til slutt etter anbefaling av kabel produsent.. Da ble det normalt.

    Husker ikke hva konklusjonen var fra dem :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Godt nyttår til Paul W. Klipsch's disipler.
    Jeg har fått god hjelp av KG 4.5 til å kamuflere fyrverkeriet med musikk for de to firbente i huset.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    3.247
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har brukt klasse D på Klipsch i flere år uten noen problemer. Har to Wyred4Sound ST500 II i biamp på stua, og disse har drevet CF-3, RP280F og nå RF7 III. I hjemmekinoen har jeg en 5-kanalers Rotel på 20år+ gamle Klipsch og alle disse har fått kjørt seg ganske hardt innimellom. Så vidt jeg vet bruker både W4S og Rotel ICE-moduler?
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Da er det endelig fredag og jeg har nettopp fått på plass mine nyervervede RF7 mk3 :) På tide å jekke en øl i godstolen 8)

    DSC02023.jpg


    DSC02020.jpg
     
    Sist redigert:

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Hei!
    Litt nysgjerrig på hvordan du opplever Klipsch RF 7 Mk3 ift Mk2
    Har hatt Mk2 og fikk vel ikke den helt til i mitt rom. Noe skarp, og en bass jeg ikke fikk kontroll på.
    Hadde også RP280f som jeg syntes var en mer omgjengelig HT. Hva er den vesentligste forskjellen mener du eller andre der ute som har erfaring ?
    Har veldig lyst på mk3, men er samtidig litt skeptisk. Har i dag Hegel H360 forsterker
    Mvh Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn