|
Klipschorn og La Scala har en langt bedre mellomtone kontra CV og de andreAldri hørt Cornwall, men tipper de låter rått.
Har hørt Klipschorn flere ganger på Soundgarden Forus, de låter helt fantastisk.
Eneste problem med begge er at de passer dårlig i en møblert stue.
WAF er ganske høy på de to minste i Heritage serien, til ikke eksisterende på de tre neste, MAF derimot….
La Scala er etter min mening de kuleste også i utseende, ekte Horn der CV, Forte og Heresy er hybriderAldri hørt Cornwall, men tipper de låter rått.
Har hørt Klipschorn flere ganger på Soundgarden Forus, de låter helt fantastisk.
Eneste problem med begge er at de passer dårlig i en møblert stue.
WAF er ganske høy på de to minste i Heritage serien, til ikke eksisterende på de tre neste, MAF derimot….
Jeg driver dem pr nå med en Crown forsterker som er brukt i mitt tidligere diy oppsett. Venter på en Ice Power 1200as2. Og med en Topping dac/preHva driver du de RF-7 Classicene med?
Morsomme høyttalere, hadde slike i 12 år før jeg fikk et innfall om å bytte.
Jeg kjøpte bitumen ark med lim på ene siden, klipte dette opp i riktig størrelser og former og klistret på baksiden av horna.
Det ble en mer raffinert høyttaler.
OK, så stikker jeg huet fram igjen, da...Jeg driver dem pr nå med en Crown forsterker som er brukt i mitt tidligere diy oppsett. Venter på en Ice Power 1200as2. Og med en Topping dac/preJeg venter også på noe å klistre på innsiden av horna
![]()
Generaliserer du hele rekken til Topping her? Har ikke du bare testet tidlig generasjons Topping?OK, så stikker jeg huet fram igjen, da...
Velg en annen DAC enn Topping. Du er ute etter dynamikk, ikke presisjon!!
Spiller mye bedre med Topping dac’n enn noen annen dac jeg har prøvd, ikke at det har vært mye "high end" innom men har da blitt noen dac’erOK, så stikker jeg huet fram igjen, da...
Skal ikke uttale meg om topping eller andre DACer. Men utsagnet om at man er avhengig av visse typer DACer for å få dynamikk er helt på jordet. Alternative fakta, kan man si, som du har i signaturen din. Det skal være helt marginale forskjeller på DACer, og farges lyden så mye er det noe fundamentalt galt med DACen.OK, så stikker jeg huet fram igjen, da...
Hmmm. Jeg angrer meg. Skulle aldri ha skrevet noe etter ei flaske vin.Spiller mye bedre med Topping dac’n enn noen annen dac jeg har prøvd, ikke at det har vært mye "high end" innom men har da blitt noen dac’erHvilken dac anbefaler du? Jeg føler at når jeg fulgte det Roar Malmin sa om mindre forvrenging til min noe sære musikksmak (Black/Death metal) funker veldig bra.
Jøss, det høres jo rart ut når det generelt påstås at DACen er det etter høyttalere og rommet som påvirker lydsignaturen mest. Skal man tro anmeldelser av DACer så er det alltid opplevde forskjeller mot DACer det sammenlignes med.Det skal være helt marginale forskjeller på DACer, og farges lyden så mye er det noe fundamentalt galt med DACen.
Er DACen i orden skal man ikke kunne farge lyden i stor grad. Anmeldelser av DACer kan man ta med ei stor klype salt. I hvertfall når det hevdes enorme forskjeller og store forbedringer av lydkvaliteten. DACer kommer et stykke ned på lista av det som styrer lydkvaliteten. Det er mye bedre å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe. Rommet (akustikktiltak inkludert) påvirker lyden mest, og så kommer høyttalerne, plassering, og tilkoplet utstyr.Jøss, det høres jo rart ut når det generelt påstås at DACen er det etter høyttalere og rommet som påvirker lydsignaturen mest. Skal man tro anmeldelser av DACer så er det alltid opplevde forskjeller mot DACer det sammenlignes med.
Har kun eid et fåtall rene DACer selv, så har ikke så bredt erfaringsgrunnlag.
Sendes ikke til Norge - foreløpig.Klipsch x Ojas: https://ojas.nyc/products/klipsch-x-ojas-ko-1
Har hatt Forte II og III, LaScala og Cornwall i kjellerstua på 18m2. Cornwall ble for stort, LaScala var gøy.Har hatt stor glede av RF-63 i årevis. (Gjelder forøvig også Spendor) De blir stående begge parene.
Men: hvor langt opp må man for å ha glede av Heritageserien til rock? Holder det med Heresy, eller må man minst ha Forte eller kanskje Cornwall? Har dessverre ikke plass til Klipschorn… og ikke har jeg råd heller![]()
Dette er ikke byggesett. Ja, nettsiden er old School, er nok intensjonen .Til tross for at de selv hevder de har vært mange år innen mote-bransjen, så nøyer de seg med en nettside som ser ut som er mekket på gutterommet en gang tidlig på 90-tallet.
Er det byggesett eller kommer de helt ferdig fra ojas?
Antagelig intensjonen ja, men når det risikere å få Arngren ( https://arngren.net/) sin hjemmeside til å fremstå som progressiv i sammenligning, så tror jeg de bommer litt.
Anyway, er det lisensbygg fra Klipsch?
(Den nettsiden var nemlig full av mye annet enn brukbar informasjon, så fant ikke mye der på tema.)
har du ming da forsterkeren enda, hvis, selge ????Har nå spillt med en integrert rørforsterker (Ming Da 368B), og jeg skjønner nå hvorfor det finnes "Klipsch venner". Jeg melder meg inn og beholder disse Heresyéne ;D
Det kan jeg skrive under påMed kompetanse ifra dette forumet vi frekventerer , så kan man bygge seg skikkelige hornhøyttalers for en brøkdel av de prisene som man operer med her.
Selv med og outsource kabinett byggingen til møbelsnekker.. Og man får et rått resultat.