Dette minner meg på at min Helle-kniv ble stjålet for mange år siden, men siden det var på den tiden jeg begynte å gå med Leatherman fast så brydde jeg meg ikke med å erstatte den. Det har jeg på sett og vis angret på lenge. Derfor tenker jeg at jeg skal kjøpe meg en ny neste gang jeg drar til Afrika, pluss en ekstra til å gi i gave til ex-svigers. Den vil være fin og diskret i uniformsbeltet hans. Får forsøke å finne en som har slire i samme mørke skinn som pistolen hans.
Som kniveier er jeg ganske kjedelig. Siden jeg begynte å bruke Leatherman original rundt midten av nittitallet har jeg hatt en Leatherman Pro, og nå en Leatherman Wave. Den ble kjøpt før det ble ulovlig å bære kniv offentlig, og da forsvant interessen min dessverre. Kanskje denne tråden kan gi nytt liv til den interessen, for selv om jeg ikke har noen fin samling selv synes jeg kniver er flotte. Gleder meg til å se mye fint.
Siden det er ulovlig å bære noe lengre enn 7 cm finner jeg småkniver interessante. Jeg har en flott i helstål med Buck-lås som jeg kjøpte for femten år siden, som jeg pleier å ha med meg i kamerabagen sammen med en kopi av den minste sveitserkniven. Den har et kraftig blad, og har holdt seg skarp uten for mye pleie. Kostet 125 kroner på designbutikken i Marken rundt 1995. Hvor mye den ville kostet i dag vet jeg ikke, men drøyt 200 er kanskje i nærheten? Ganske billig for en så fin kniv. Jeg skal finne den og ta bilder til tråden når jeg få tid. Bagen er tømt, og jeg er ikke sikker på hvor den er.
Pøs på med bilder og ikke skriv slike kjedelig poster som denne.
@ Lars: Du lager skikkelig flotte kniver. Du kan gjerne få lage en til obersten, hvis du vil.
Obs obs: Leatherman/multiverktøy tok jeg ikke med fordi de er vakre. De hører ikke hjemme i denne tråden, de hører hjemme i en verktøytråd. Det var bare for å understreke hvor barbarisk jeg er.