Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Hei dere :) netopp våknet, og frokost i bunkersen er ikke feil, elsker å være her nede. Håper denne dagen blir bedre enn den igår, kjenner dritten sitter godt i panna. Min 18 åring som fyllte igår skal feires idag. Grille, og det blir nok til att jeg gjemmer meg her nede i bunkersen etter hvert. Satt igår kveld å mimret med tråden til JAn-R, var sånn at han skrev litt innimellom der hva som skjedde, og jeg husker det jo, at vi hadde besøk i jula av to brødre osv, var et fint bilde der også, av våre jenter i den nye sofan vi hadde kjøpt :) Jan-R satt også der med lille jenta ved siden av seg. Det bildet skal jeg lagre :) Måtte gråte en skvett da og min 18 åring kom å undret seg på om alt var greit. Jada sa jeg, så fortalte jeg han hva Jan hadde skrevet om han at han spillte gitar og likte å høre på musikken hans, den gang var han bare 13 år :) Vi fikk jo mange fine år sammen og 3 herlige unger :) herregud så kommer tårene igjen. Jaja Et spørsmål har jeg dog til dere hifi nisser hehe
    Regan er jo en gammel spiller, vet jan har en til her, men jeg er litt glad i Sony, har en oppe som jeg også spiller mye på, men er det noen som vet hvorfor han har den gamle spillern??? den kan spole litt innimellom i sangene, men funker ellers helt oki. Men jeg synes den repeat knappen oppe på min Sony er så fin, da går cden om igjen og om igjen, tenkte på noen ganger setter jeg jo på musikk her nede, så kan jeg glemme litt av at musikken stopper, går jo da ned og enten slår av eller starter pånytt. Men hva koster en Sony et eller annet en sånn svæær sak, vet det er noen her ute som snoker på sånne salgssider:) kanskje dere har sett noe sånnt og eventuellt pris...KAn sjekke selv også seff :) Men Regan, hva er spesiellt med den, siden mannnen ikke brukte noe annet?

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Så en til 7000 i sør trøndelag hmm så svær ut:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Men Regan, hva er spesiellt med den, siden mannnen ikke brukte noe annet?
    Jan må ha vært litt glad i den, han snakket varmt om den, uten at jeg noengang skjønte hvorfor.
    Men det er klart, han levde med anlegget, vi andre var jo bare innom - det er to forskjellige ting.

Hadde det vært mitt anlegg, ville Rega'n vært det første som røk ut....

/ Morten

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Det er et veldig bra drivverk i Regaen. Det var derfor Jan ville ha den. Et godt drivverk for en billig penge.
    Og det var en god match sammen med dacen. AN dacen. Men Regaen drar på åra, og den kan nok fuske litt innimellom.
    Jeg har en sånn stående her også i reserve. Ikke alt den vil spise heller.

Men skal du ha deg en ny/brukt spiller, så pass på at du får tak i en du kan bruke sammen med dacen.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Men skal du ha deg en ny/brukt spiller, så pass på at du får tak i en du kan bruke sammen med dacen.
    Skal ta ned sonyen jeg har oppe å teste om det låter like bra da :) om jeg klarer bytte, men så grønn er jeg vel ikke hehe :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Skal ta ned sonyen jeg har oppe å teste om det låter like bra da :) om jeg klarer bytte, men så grønn er jeg vel ikke hehe :)

Du vil sikkert greie det. Hvis ikke er jeg sikker på at Lagga springer bort og hjelper deg. Gode naboer vet du.....

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ...Som i praksis er nesten alle spillere som selges i dag. Den må ha "coax" digitalutgang.

...Men, for å passe inn i miljøet der nede og med ønskene til Konemor, er jo ikke en tung og gedigen Sony ES feil.

De dukker opp på bruktbørsen innimellom, både til gode og hårreisende priser.

Den på børsen i Trøndelag er an absolutt toppmodell, men som du ser noe dyr. Den er toppmatet - altså at du legger inn cd-en fra toppen av spilleren - så den måtte du i så fall flytte til øverste hylle i racket.

Det ligger et par kandidater på Finn:

Pioneer CD spiller PD-S707 - FINN Torget

Sony CDP Xa 5 ES, CD spiller i sort utførelse - FINN Torget

...Men med brukthandel er det selvsagt viktig å være påpasselig, forsiktig og god til å prute.

Skulle ikke forundre meg om det finnes tilgjengelige spillere rundt om i kott og skap i nærmiljøet heller. :)

Stein

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Du vil sikkert greie det. Hvis ikke er jeg sikker på at Lagga springer bort og hjelper deg. Gode naboer vet du.....
    Hvis han ikke har reist på ferie.

Noen (TM) kan sikkert ordne det. ...Men det er bare å dra ut kablene av rompa på regaen og sette de inn på Sonyen. Strøm og "digital out", eller noe slikt til dac-en.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Denne dama har litt teknisk innsikt, så skal gjøre et forsøk når anledningen byr seg, er ikke noe særlig i slag idag heller, like dritt som igår, så blir ikke idag, tror jeg da, om ungdommen tar over verandan oppe, så er det jo ikke umulig bunkersen inntas av meg :) så får jeg se hvor ivrig jeg blir hehe.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    ...Som i praksis er nesten alle spillere som selges i dag. Den må ha "coax" digitalutgang.

...Men, for å passe inn i miljøet der nede og med ønskene til Konemor, er jo ikke en tung og gedigen Sony ES feil.

De dukker opp på bruktbørsen innimellom, både til gode og hårreisende priser.

Den på børsen i Trøndelag er an absolutt toppmodell, men som du ser noe dyr. Den er toppmatet - altså at du legger inn cd-en fra toppen av spilleren - så den måtte du i så fall flytte til øverste hylle i racket.

Det ligger et par kandidater på Finn:

Pioneer CD spiller PD-S707 - FINN Torget

Sony CDP Xa 5 ES, CD spiller i sort utførelse - FINN Torget

...Men med brukthandel er det selvsagt viktig å være påpasselig, forsiktig og god til å prute.

Skulle ikke forundre meg om det finnes tilgjengelige spillere rundt om i kott og skap i nærmiljøet heller. :)

Stein

Den toppmodellen har jeg nok hatt litt lyst på....hmmmm liker sony, vi hadde jo det på anlegget engang, men JAn solgte den til min forskrekkelse, så han måtte pent kjøpe en ny en til meg hehehhe :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For den saks skyld vil en Cambridge til 1698,- fra Hifiklubben fungere helt fint også. Spesielt siden du bruker en ekstern DAC, så selve spilleren vil ikke påvirke lyden så mye uansett. (De som vil protestere henvises til en egnet krangletråd et annet sted!) ;)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    For den saks skyld vil en Cambridge til 1698,- fra Hifiklubben fungere helt fint også. Spesielt siden du bruker en ekstern DAC, så selve spilleren vil ikke påvirke lyden så mye uansett. (De som vil protestere henvises til en egnet krangletråd et annet sted!) ;)
    hehe javel hmmm noe å tenke på da

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Prøv med Sonyen først. Den er jo flott, solid, gedigen og oser av kvalitet.

Du har vel en Bluray-spiller og en dac oppe også, hvis jeg ikke husker helt feil, så du kan jo bruke den oppe hvis du skal spille cd-er der også. :)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    joa, men må ha sonyn min oppe....hehe ikke le av meg nå. Kan ikke spille musikk på blue raien hehe. Må ha sonyn, elsker den :) Men muligheten er å kjøpe en til . Får se, teste litt først :) Se hva lyden sier med sony nede :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Jeg protesterer på dette. Anlegget i bunkersen er såpass oppløst at det vil være forskjell. Hørbar forskjell.

Men Sony har bra drivverk.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    joa, men må ha sonyn min oppe....hehe ikke le av meg nå. Kan ikke spille musikk på blue raien hehe. Må ha sonyn, elsker den :) Men muligheten er å kjøpe en til . Får se, teste litt først :) Se hva lyden sier med sony nede :)
    Ikke noe å le av, det. Du hadde nok fått det til.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg protesterer på dette. Anlegget i bunkersen er såpass oppløst at det vil være forskjell. Hørbar forskjell.

Men Sony har bra drivverk.

Jeg kan ikke tenke meg at en moderne cd- eller BD-spiller med buffer har noe dårligere stabilitet på datastrømmen enn hverken Sony eller Rega, men det er altså ikke noe å krangle om. ;)

Sonyen er flott, den. Skulle gjerne hatt en sånn selv.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852

Du har vel en Bluray-spiller og en dac oppe også, hvis jeg ikke husker helt feil, så du kan jo bruke den oppe hvis du skal spille cd-er der også. :)

Tror ikke jeg har dac oppe .....er vel bare en forforsterker hmmm men jeg er ikke så bra på hva de enkelte greiene heter helt..tror det er sånn jeg sier:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jan fikk en Sony ES dvd spiller av meg...Står ikke den oppe da ? Den som åpner opp foran. Den har drivverk mer enn bra nok...

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Ikke svar, så testes det og i skrivende stund hehe

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Hehehehehe nå så jeg at det står cd/ dvd og funker jo helt knall, jeg har 2 sonyer uten å vite om det engang:) ikke værst. Trodde jo det bare var dvd spiller jeg:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det var det jeg mente å huske også, at det stod to Sony'er oppe - problem løst!

Thumbs_Up.jpg

/ Morten

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Sooooove lenge sia man tar kvelden så tidlig på en fredda, sov til å med til 1100 idag, men det hjelper ikke. Tvinga øya til å orke nå i timer :( natta og takk for hjelp idag :) :(:(

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Tror ikke jeg har dac oppe .....er vel bare en forforsterker hmmm men jeg er ikke så bra på hva de enkelte greiene heter helt..tror det er sånn jeg sier:)
    Innbilte meg at det sto en Cambridge Dacmagic der, jeg.

En sånn en:

...Men det vet jo du en smule bedre enn meg. ;)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Hehehe dere vet jo nesten mer enn meg. Er vel den jeg bruker på mediaplayeren det :) hehe så den kan jo sikkert brukes til andre ting også:)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Jeg må jo bare lære jeg:) hehe denne verden var jo utrolig flott:)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Dagen startet fint idag. Ridestevne med min vakkre datter. Jan hadde vært stolt av henne idag, eller han er nok stolt fra sitt stå sted. Hun var så flink:) etterpå grillet vi med mamma og min stefar. Så sliiten
    igjen og kropp og hode protesterer villt:( grrrrrr kunne ønske jeg var 20 år igjen, med en kropp som var frisk og iform:( men men sånn er det. Jeg er som jeg er hmm. Nå er det bethooven 3 på dvd og godteri og cider til mor. Snart de små iseng, da blir man litt alene før man sovner. Ikke alltid like deilig, men allikevel deilig. Hmm. Ikke lett å være menneske. Kjære jeg savner deg sånn:( det vil alltid være sånn. Jeg vil alltid elske deg alltid.

J

J.J

Gjest
    Det er sterk og lese det du deler Gitte.

Takk for at du gjør det.

Jan Robert

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    I natten vokser tankene seg større og større, like store som hele jordkloden tilsammen. De snurrer rundt og rundt sin egen akse . Søvnen uteblir og øynene blir såre. Man ligger der, men jeg er allikevel ikke der, jeg svever høyt oppe blandt stjernene, men er ikke ment for den dimensjonen, ikke enda . Min kjære jente du må leve. Leve slik det var ment at du skulle leve. Jeg er her jeg passer på deg. Sove nå, la de såre øynene dine få hvile La de lukke seg og få fred, bare der kan jeg nå deg. Når du sover er jeg i drømmene dine, jeg bor da i deg, ser etter hvor du har vondt, ser etter hva du må gjøre for å bli bra. Omfavner deg i drømmenes evige uendelighet. Så hvil deg kjære venn, jeg venter på deg.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Takk Jan Robert, livet er ikke alltid sånn man vil, men det er en del av det å leve å være menneske:)

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Sånn, da var det stille rundt meg, det jeg skrev over her kom til meg en natt jeg lå våken :)

Musikken vibrerer fra Horna, nydelig :) Jeg nyter en cider i bunkersen og venter på Ole Lukkeøye igjen, men ikveld er han ikke på disse kanter. Håper han tar seg tid iløpet av natten. Savnet og ensomheten, og det å vite at han ikke kommer hjem, ja det er det værste, men jeg er jo her, ville han ha ropt til meg om han hadde kunnet. Jo min kjære, jeg vet, men jeg kan ikke nå deg, jeg kan ikke føle deg, og jeg kan ikke se deg :) Det er døden som har skilt oss,men du lever videre i ånden og i oss alle. Du liker nok at jeg har tatt over plassen din i kjelleren? eller :) Kanskje du ikke liker den musikken jeg spiller eller at jeg burde ha lagt meg for lenge siden. Joda jeg vet hva du ville sagt, og det er jo litt godt også. Kjente deg jo like godt som meg selv. Kanskje du ville spurt meg hvorfor pcen din ikke er påslått? Eller hvorfor ditt og hvorfor datt. Men du vet og du er........

Natten legger sitt mørke slør over rommet, der i skumringens mørke skinner et flagrende telys, tonene brenner imot meg klare å fine. De lander rett i hodet mitt, der svever de rundt en stund, før nye toner tar over og surrer det til. Lyset fra et nabo vindu skinner imot meg der oppe fra, ser de meg her nede, nede i kjellerens mørke, dunkle fred. Søvnen vil komme også denne kvelden, den vil komme og bergta meg fullstendig, helt til den vinner og lar meg få fred for noen timer. Før dagen og lyset igjen skal vekke meg til live. For det er derfor jeg er her, jeg må leve og føre alt videre inn i den rettningen som vi har startet på. Det var det du ville, det er det jeg må, derfor lever jeg. Derfor er jeg her, jeg var ment for å leve å være til, for meg selv og for andre som måtte ville ha meg i livet sitt.

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Dagen startet.................................................................hmmmm

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Gråt kjære menneske
    Men ikke for alltid
    La gråten vise sjelen veien videre

Savn meg, kjære deg
    Men ikke for alltid
    La savnet minne deg om veien vi ville

Lev kjære menneske
    Men ikke for alltid
    La livet fylle deg med liv inntil vi igjen blir ett

La sorgen gi deg styrke
    Og det for alltid
    Elsk livet som du elsker meg

AJ

konemor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Antall liker
    852
    Dagen snart over, vært mye idag også, savner Jan og det er bare så jævli innimellom :( huff, finner ikke noe fornuftig å skrive om ikveld:( Musikk om litt, bare prøve å se på Grimm for 5 gang først :(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn