Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    30.148
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Her er rom for nesten alt Gitte, bruk HFS for alt hva det er verdt!

    Du gir og deler, verdifullt for oss - og kan vi få gitt noe tilbake, kan kanskje det være en støtte for deg.

    vi glade i deg vettu. :rolleyes:

    / Morten
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Din deltakelse her inne er virkelig berikende konemor! Jeg er rimelig sikker på at det gjelder for både oss som kjente Jan og for nye medlemmer som ikke gjorde det. Du er med på å gi hele HFS konseptet en ny dimensjon: Å gjøre et i utgangspunktet anonymt nettforum til et treffsted for mennesker som faktisk bryr seg om hverandre. Håper du blir med oss her inne lenge!
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    At dere en gjeng herlige mannfolk kan få en jente som meg til å både føle meg velkommen og si at jeg tilfører forumet noe, ja da skal jeg pøse på å gi mer av meg selv, lenge:) hehe Jan hadde nok likt at jeg var her også, at jeg holder kontakten med dere som var hans venner.
    Søndag og regn, men får vel gjøre noe idag også. Rydde litt hus igjen, besøke mamma og få lille jan i bursdag:)
    musikk blir det nok også, fant en fjernkontroll som birger tok i, men som vi ikke trodde tilhørte Regan, men etter en test i går kveld, så funka den og repeat er satt på:) konge, nå stoppern aldri å spille:)

    takk for nydelige ord over her igjen, jeg blir helt rørt av dere.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Ryddet i bunkersen idag, og fant masse rart, ta noen bilder etterpå av det jeg har ryddet frem og satt opp, ikke noe må vel ligge å støve ned på gulvet:) Til og med min gamle pioneer cd spiller fra min tidlig ungdom fant jeg :) samt to gamle kasset spillere og en abrahamsen a-dac usb converter, og en AN- CDT- ZERO. JA altså jeg aner ikke hva det brukes til, eller hvorfor det lå slengt sånn? To sånne svarte forsterkere med noen rør på også hmmm
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.131
    Antall liker
    6.698
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Zeroen tror jeg han fikk av meg. Den har et drivverk som hakker dessverre. Så det er grunnen til at den ligger og slenger.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.131
    Antall liker
    6.698
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror det skal ligge deler til den i bunkersen, han skulle fikse den opp. Ikke så lett å finne om man ikke vet eksakt hva man leter etter. Dette er en cd spiller som ikke gir lyd. Den må kobles til en dac. Det skal være en fjernkontroll til den også. Jeg kan sikkert se på den neste gang jeg er forbi, men det er sikkert en god stund til kjenner jeg reisemønsteret mitt godt.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Tenkte på dere igår, jeg vet han var der ute hos dere :) han satt nok der mellom dere å skålte :)

    H:R :det er ikke så farlig det altså, jeg tar vare på den, så om du er i nærheten en gang, så er du velkommen. Det gjelder dere alle sammen :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Å som jeg savner den Mannen :( tårene kom nå, det må jeg bare innrømme.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    På en liten flekk på jorden sitter jeg, en liten kvinne og venter. Venter på at livet skal lyse, brenne, å gi mening. Hvorfor er vi her, hvorfor elsker vi, og hva er kjærlighet. Hvorfor elsket jeg så høyt, når det var meningen at du skulle gå. Bli borte for meg. Hvorfor skulle jeg lære å savne, å miste det umistelige. Mange er nok her for å lære dette, for livet er ikke noe som er ment å vare for evig. Noen er her på besøk noen år, for å dra tilbake til evighetens rike. Sånn er det, og sånn vil det alltid bli å være. Denne gangen var det din og min tur til å skilles:( jeg vet livet en dag vil smile på nytt, jeg vet det, så jeg gir ikke opp, jeg holder ut smerten og savnet. Jeg må vente til smerten blir mindre, til igjen å kjenne gleden ved at solen skinner, og at jeg kan leve å finnes og bare være meg, for jeg er bare meg, det finnes ingen maken,bare jeg er meg, å sånn vil det også alltid være. Et sted finnes den som er ment for meg, så jeg venter å lever så lenge med min ånd ved min side.
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    I et sånnt sinn som jeg har denne kvelden, så blir det ikke så mye fornuftig å komme med, men jeg prøver å finne frem til de rette ordene, de rette tankene, den rette trøsten, om den finnes. Hva gjør man når tankene ikke vil gi deg fred til å sove eller hvile. Ikke engang tven klarer å lokke til seg oppmerksomheten for en stakket stund. Jeg må og jeg vil dele tankene, dere må vite at dem dere elsker, dem kan plutselig en dag ikke være der, så elsk dem hvert sekund av dagen, finn balansen i hverdagen mellom egentid, tid sammen og familietid. Dette er ikke lett, og ikke noe som er enkelt for noen å finne oppskriften på, men jeg vet at det svaret er der for de som forstår meningen med livet, meningen med det som er her og som vi har til felles. Ikke vær den store guttungen som sutrer seg til egen tid hele tiden, ikke la jenta du elsker sitte alene og ikke finne den kjærligheten som hun trenger. Gi av deg selv og finn råd og vær var på at livet er en gave og en gåte vi har valgt selv å leve slik vi gjør det. Vi har valgt våre partnere som vi elsker, så elsk nyt og vær der for hverandre. Vær dere selv, le, smil og vær i nuet. Jaja noe fornuftig inni der ble det vel. Så får jeg håpe Ole lukkeøye finner veien hit snart. Lei av å sitte her å deppe :(
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Sony ES-DVD´n funker som en kule på en AN-dac. AN lager ganske kilne ting, noe Jan var mer enn klar over. De spiller fint med mye, men glimrende med drivverk fra Sony, Rega og Teac, for å nevne noe. Når du har opptil flere Sonyspillere og liker dem godt, finnes det ingen grunn i verden til å lete videre.

    Lykke til, konemor.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei, enda ikke fått tatt ned sonyen, fant fjernkontrollen på regan, så den stopper ikke:) spiller innimellom den samme cden:) men skal ta ned den ene sonyen, det er en xa 555 ES:)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Sånn endelig snart de små i seng. vil vil ha tid til bare meg noen timer nå. Musikken alt på, men bihuler som protesterer ille idag, forbannet å. Sendt sms til sjefen om at jeg muligens ikke vil holde på jobb imorra, men han svarer jo ikke :( får vel bare gå på jobb imorra tidlig om han ikke gir lyd fra seg. De eldste tømt tanken grrrrrrrr, så må vente med det etterlengtede badet jeg hadde forestillet meg. Når vannet er varmt er det min tur :) Vært på siste turen til ridesenteret med lille Ida idag. Nå er det snart sommerferie både der og på skolen. Skal bli godt :) eneste er at jeg mest sannsynlig vil få mindre tid alene, jeg føler faktisk jeg trenger det om dagen. Opp å legge de små.................
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så har stillheten senket seg i heimen, kjedelig å trist å være syk alene:( skal jeg synes synd på meg selv da likson:( blææ. Nå er jeg i en merkelig tilstand her:( vet ikke om jeg orker å grine eller ikke:( men skal ikke klage og syte mer. Fikk fri fra jobben :) så bør jeg ikke bekymre meg for det. Litt musikk i mine ører og noen tårer som renner på mine kinn, så vil jeg kanskje få hvilt litt i løpet av natten, kanskje morgendagen blir bedre, ja hvem vet:)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Livet en uendelig reise som vi selv har vært del i å gi oss ut på, men hva er så livet da? Hva er det vi strever her nede på denne jorden for? Hva vil vi? Hva skal vi, og hvorfor er vi slik som vi er? Noen mennesker er fulle av frykt og redsel, mens noen er så selvsikre at de kan klare å gjøre hva som helst, og det uten å føle seg liten eller utilpass på noen måte.
    Selv er jeg et mennesker som har en liten frykt i meg, i hvert fall var jeg slik for en tid tilbake. Da var jeg redd for å leve, jeg visste ikke hva det var engang. Jeg gjorde det samme hver dag, ikke tok jeg vare på meg selv, men bare drev meg fremover med en jernvilje som ikke alle har fått utdelt her i livet, født til å være husmor, vaskehjelp og kelner, ja sånn føltes det. Vasking, hus og unger og jobb tok all min tid. Men hva med meg? Jeg er den viktigste for meg selv. Jeg var jo så blind. Hvorfor skal man ikke kunne klare å ta vare på seg selv, hvorfor skal man ikke elske seg selv, eller de man har rundt seg? Hva er galt om livet bare skal være noe som man ikke skjønner noe av?
    Noen ganger er faktisk ikke livet så lett og forstå seg på, hvorfor noen går gjennom livet uten sorg og uten smerte og sykdom, mens andre får alt på en gang, både med det ene og det andre. Nei livet er ikke en lett skole å lære i, sånn er det, og sånn vil det alltid være. Livet kan være urettferdig og ikke alltid gi deg de svarene du ønsker, men trykke deg ned til du ikke klarer stå oppreist mer.
    Hva er det vi da må gjøre? Vi må reise oss igjen, stå rake og leve videre, vi må forstå at livet har vi valgt av egen fri vilje en gang før vi ble født, vi er her alle for ulike grunner.
    Noen er her for å oppleve frykt, noen sorg, noen er her for å lære å være slemme og stygge. Sånn er det, vi har alle våre laster og våre ulike personligheter, ikke en eneste av oss er like. Så hva vil jeg frem til i dette jeg skriver, jeg vil frem til at livet er til for å leves, det er til for oss alle, enten vi er slemme eller gode, eller noe midt i mellom. Alle har vi en grunn til å være her.
    Det kan ligge en uteligger på en benk i parken, hva tenker vi andre som kaller oss normale om det?? Herregud der ligger han liksom, fy og fy? Eller andre kan tenke at stakkars menneske som ikke har hus over hodet. Men dette mennesket er her for å oppleve akkurat dette. Han er her nettopp for å være uteligger, og vi andre har ingen rett til å dømme han av den grunn. Om et menneske er slik eller sånn eller hvordan vi andre opplever det, så har vi ingen rett til å dømme. Vi skal elske alle og alt rundt oss, bare da får vi fred i kroppen, bare da kan vi elske oss selv og andre. Andre vil da også elske deg tilbake for det mennesket du er. Sitter her nå en sen kveld, hodet verker, men macen har gitt meg tegn til at jeg skal skrive, ikke spør meg hvordan en pc kan snakke eller gi meg tegn, det vil dere ikke forstå allikevel, men sånn er det.

    Men har dere der ute skjønt dette budskapet som jeg i kveld har klart å klimpre ned mitt i en bihulebetennelse som har blomstret litt vel ille de siste dagene. Jeg klarer nesten alt, men jeg har lært at om ikke jeg selv tar vare på meg, så gjør ingen andre det heller. Så jeg må bare ta vare på meg først, bare da kan jeg ta vare på de andre som trenger meg.
    Livets budskap og kraft er i oss alle, vi vet ganske mye selv ut fra hva vi tenker og gjør, men vi er ikke alltid klar over dette selv, vi er ikke flinke nok til å se eller lytte etter. Selv visste jeg mye før min mann ble syk og døde fra meg i februar, men jeg ville ikke se hvilke tegn, eller hva jeg ble fortalt inni meg selv. Nå i etterkant vet jeg at jeg jo fikk beskjed.
    Så kjære alle dere, dette jeg nå har skrevet, kan være starten på noe som jeg vil fortsette med fremover, en eller to sider kan bli til 100 sider eller mer. Jeg har mye å skrive om i hodet mitt, og jeg vet mye om livet og om hva og hvorfor jeg er her på denne jorden. Jeg er unik og jeg er bare meg selv, jeg klarer ikke være noen andre enn nettopp bare meg, de mennesker ute i verden som ikke synes jeg er bra nok eller pen nok , de kan gå litt inn i seg selv, hvorfor tenker noen mennesker slik om andre. De elsker seg ikke selv, så de kan ikke elske andre. Så kjære dere, sånne mennesker er her for å være normale og ikke mer. De kan være på en annen bølgelengde og passer da ikke inn i mitt eller kanskje ditt liv. For i dag er skrivingen over, men det kommer mer………
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.581
    Antall liker
    13.643
    Du har kommet langt Konemor :cool:
    Kan anbefale deg en liten bok som kanskje vil gi ny føde til dine tanker og den prosess du er i.
    Jeg tror du vil like den.

    Thomas J. Chalko - Frihetens valg

    Den er gitt ut av Ildsjelen

    Riktig god bedring fra en som etter 7 uker begynner å få litt kontroll på faenskapet i halsen.
    Så var det å få på plass noe som holder psyken oppe vet du :rolleyes: så vi ikke blir så fort syke igjen.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så var det denne meningen med livet da, og livets alle gåter og gjemmesteder. Hva er vi?, Vi er sjeler sendt hit for å lære, det har jeg blitt fortalt. Ikke alle skal lære det samme, derfor er vi heller ikke like på noen mulig måte noen av oss.
    Livet er også det vi legger i det selv, vi velger selv hva vi skal eller ikke skal gjøre eller hvordan vi vil ha det. Noen mennesker er slik at de lar andre mennesker bestemme hva de skal gjøre, eller hva man skal tenke. Sånn skal det ikke være. Hvert eneste menneske bør kunne bestemme selv hva de skal og gjøre med sine egne liv og sin egen hverdag. Lar man andre bestemme, ja så er det denne personens valg å gjøre det, for vi har valg, vi velger selv. Vi velger også selv om vi vil være glade eller sure, eller noen ganger synes jeg selv at ytre påkjenninger også kan påvirke hvordan vi tenker, om vi da ikke er sterke nok til å ikke la det gå innpå oss.

    Mange tar alltid lettvinte valg, mens andre er grundigere og tar valg som er litt vanskelige. Mine valg har vært enkle, jeg ser det sånn nå i mitt stå sted. Valget ble familien min. Det er det viktigste for meg. Noen velger selv å ikke skaffe seg familie, mens andre ikke får noen, alt utfra hva vi selv har bestemt oss for, både i livets vei, men mest sannsynlig får ikke de barn de som ikke er ment til å skulle få det. Noen har bestemt de skal slite litt ekstra for å få det til, da er gleden stor om de blir foreldre etter en lang kamp..
    Jeg har selv 6 barn, som har valgt meg til mor, og det er jeg stolt av, men jeg har ikke alltid skjønt hvorfor de valgte nettopp meg, men jeg vet det nå, svaret har jeg fått, og jeg vet nå at jeg var ment å skulle få så mange barn..

    Hvilke andre ting er det livet dreier seg rundt, jobb, selvtillit og prestasjon er noen punkter som vi også må ta stilling til, ja i hvert fall innimellom. Hva skal vi få til? Hva vil vi med og i det vi gjør….hva er viktig for oss. Ja det er det bare hver og en enkelt som vet noe om. Selv vet jeg hva som er det viktigste for meg, og sånn har det vel alltid vært, og var meningen at det skulle bli i mitt vedkommende.
    Heller ikke alle mennesker vet sikkert hva som er det viktigste for akkurat dem, de har ikke kommet til det punktet i livet hvor svaret ligger. Den dagen man finner seg selv, og ikke lar seg jage rundt av hverdagens gjøremål og krav, den dagen kan det hende man får en liten oppvekker. Men dette kan være vanskelig å takle da, når den faller rett i hodet på deg. I form av noe du ikke hadde forventet i det hele tatt.....dagens økt over....fortsettelse følger
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Takk powerpoint, savnet deg i tråden min :) De jæ... bihulene har etter en uke på pencillin blitt værre, har feber og er skikkelig uggen og grinete om dagen, ja til og med Jan fikk kjeft her om kvelden når jeg la meg :) hehe, men jeg vet jo at det bruker å være sånn i mitt tilfelle, der andre bruker noen dager på å finne bedringen, bruker jeg som regel mange uker. Pencillinen gjør meg i tillegg kvalm og uggen, hater den :( Du vet sikkert ikke hva det er, men den heter Klacid 550 mg grrrrr får en grusom smak i munnen av den. Supert at du endelig er på bedringens vei :) gla for deg, så håper jeg snart jeg kommer etter, idag har horna fått fri, klarer ikke musikk denne kvelden:(
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.581
    Antall liker
    13.643
    Takk powerpoint, savnet deg i tråden min :) De jæ... bihulene har etter en uke på pencillin blitt værre, har feber og er skikkelig uggen og grinete om dagen, ja til og med Jan fikk kjeft her om kvelden når jeg la meg :) hehe, men jeg vet jo at det bruker å være sånn i mitt tilfelle, der andre bruker noen dager på å finne bedringen, bruker jeg som regel mange uker. Pencillinen gjør meg i tillegg kvalm og uggen, hater den :( Du vet sikkert ikke hva det er, men den heter Klacid 550 mg grrrrr får en grusom smak i munnen av den. Supert at du endelig er på bedringens vei :) gla for deg, så håper jeg snart jeg kommer etter, idag har horna fått fri, klarer ikke musikk denne kvelden:(
    Takk for det Konemor. Vektige ord i ditt forrige innlegg, og mye kjent.
    Bihulene har tatt ordentlig grep ser jeg, dessverre. Trist at penicillin møkka gjør deg kvalm og uggen. Jeg slipper som regel med litt magetrøbbel.
    Men joda, sist inn i systemet er vår venn Klacid OD 500 mg. Smaker høggorm, og ser ut som DDT i pilleform.
    Man skjønner at dette er faen ikke sunt å ha i seg, men for mn del knakk det primærbetennelsen i halsen.
    Så kan jeg i hvert fall prate med folk uten å hvese svakt eller kvekke.
    Nå er det Prednisolon som gjelder. JUHU!
    Men jeg kan gå på jobb hver dag, noe ikke du kan.
    Vi er jo ikke smittsomme, bare psyke og slitne av all dritten vi skal igjennom.
    Jeg langt mindre enn deg.
    Håper du blir såpass i form snart at du kan spille musikk til du slokner.
    Pass godt på deg selv, og TA DEG tid til å hvile.
    Det er kun du som kan ta vare på deg!

    Bamseklem er sendt med ønske om god bedring :cool:
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Tusen takk, liker måten du skriver på :) Samtidig så godt at man på en måte om ikke annet enn gjennom her blir litt tatt vare på. Dagen idag har vært litt bedre, hatt besøk av min eldste for litt grilling :) Vi løste noen verdensproblemer :) Sliiten nå, badekaret og senga venter, har spillt musikk idag, bikket litt over på den siden som det gikk ann. Ken Hensley og Live fire :) kjempe cd :) Fant ut idag at årsavgiften på Passaten har blitt betalt to ganger :( grrrrrr håper de er greie og setter over pengene igjen hmmmmm snakk om å ha kontroll :( Lover å ta vare på meg, vet jeg ikke er flink, men bare det å vite at man skal å må er jo et skritt i riktig retning. Jan hadde nok sagt meg et par sannhetens ord om han hadde vært her hehe. Jeg er et rivjern uansett, skal mye til å få meg til å ligge stille, da må jeg føle meg jævlig. Bihuler er noe dritt uansett, men etter å ha slitt med dette i 20 år, så er jeg litt vant til denne smerten, men blir den for ille og det renner dritt og alt lukter møkk, da er det på tide å legge inn årene litt. Så jeg gjør det, sov til ellve idag, bare dullet her hjemme, så når nabon kom å skulle låne noen umbrakonøkler klokka 1700 hadde jeg enda pysj :) heheh :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Igjen er timen kommet for refleksjon, refleksjon over alt levende, alt som er rundt oss, og ikke minst livet selv. Jeg er et menneske, jeg skjønner ikke alt, jeg kan ikke alt, og må ikke vite alt. Viten er noe som ligger til noen enkelte, min kjære kunne mye eller litt om alt. Følte meg ofte litt liten på det punktet. Jeg hadde mye av andre ting som han ikke hadde. Sånn er vi bygget opp, hva som er spennende å vite for den ene er nødvendigvis ikke det for den andre. Selv er jeg ikke opptatt av å vite så mye om alt, det jeg vil vite tar jeg greie på om det skulle dukke opp på veien. Noen mennesker er høye i hatten eller overfladiske om de kan for mye, de hever seg på en måte over oss andre som ikke kan det samme. Sånt bryr ikke jeg meg noen ting om, da får det være deres problem og ikke mitt.
    Jeg mener det er de indre verdiene i ett menneske som teller, hvordan vi er og hva vi sprer rundt oss med. Det å være seg selv fullt og helt er viktig, vise andre hva du er og hva du vil. Jeg tror også at det vi opplever i livet har lett for å forme oss til noe vi ikke vil være innimellom. Livet blir litt for voldsomt og man faller litt gjennom og mister kontrollen helt. Det kan da ta lang tid å hente seg inn igjen og på en måte finne tilbake til de indre verdier og til seg selv.
    Selv har man ikke alltid troen på seg selv, eller har den selv tilliten som trengs for å kunne leve livet på den måten som gjør at man har det bra. Det kan være alt fra den minste ulikhet med andre eller noe som har skjedd i tidlig barne eller ungdomsår som har gitt deg arr i sjelen. Slike arr er vanskelige å bli kvitt, så her må det jobbes med seg selv, få de rette tankene og de rette innputtene fra andre som kan si deg hvor flott du er. For alle mennesker er like flotte ☺ sånn er det og vil alltid være sånn. Vi kan le av hverandre og mange klarer ikke la være å snakke stygt bak ryggen på andre. Slike mennesker holder jeg meg litt unna, de snakker sikkert stygt om meg også når jeg ikke er der. Sånn skal det ikke være, jeg snakker ikke stygt om andre sånn for å være ekkel mot dette mennesket. Alle står vi der nakne innfor vår herre den dagen vi skal reise her i fra.[/B]
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så går jeg litt dypere inn i vårt utrolig psykiske verden, vår tanke måte og tanke gang. Noen tenker ikke i det hele tatt, mens andre lærer seg dette under veis. Når jeg mener ikke tenker så mener jeg at de gjør ting som ikke er bra for dem, de gjør ting før de tenker seg om. Andre kan gruble på ting i ukesvis før de bestemmer seg for hva de vil og skal gjøre. For noen er dette enkelt, men ikke for alle. Selv har jeg lett for å bare gjøre det jeg har lyst til, så langt dette er mulig. Hopper ikke i hva som helst, men når det gjelder enkelte ting er jeg ikke vanskelig å lede. Men man må lære å vite hva man bør unngå, det har jeg lært meg i livets harde skole.
    I mange tilfeller tar vi også valg ut fra hva andre sier til oss, vi lar oss påvirke.
    Mange har ikke disse mulighetene, det er som regel mennesker som ikke har noen midler til å virkeliggjøre det de har lyst og ønsker å gjøre.

    Livet er vanskelig i mange former og situasjoner, og noen ganger er det vi selv som lager problemene vi har fått. Vi sliter da med dette daglig , kanskje i uker eller måneder før vi kommer ut av det igjen. Sånne ting er ikke noe som er bra for noen av oss, så lære seg å ikke sette seg selv i slike vanskelige posisjoner er å foretrekke. Har nok selv vært der mange ganger i livet, men unngår dette så godt det er mulig i min nye tankemåte og livssti.
    Det som skal til er å slippe til livet på en annen måte, ikke ta alt innover seg å gruble for mye, dette gjør at du bare får dårlig humør og ikke lever. Men det er ikke alltid lett å slippe livet til på den måten som gjør oss godt i kropp og sjel. Vi skaper oss hele tiden noe og gruble og engste oss over, selv er jeg ikke unntaket når det gjelder dette, men jeg prøver å gi meg selv tanker som ikke problematiserer ting sånn at det blir noe problem. Jeg har oppskriften, så må bare gjøre det som skal til for å virkeliggjøre den.

    Enda et problem jeg selv sliter med er å takle stress og situasjoner som gjør meg oppjaget og irritert, klarer da ikke lande helt og hisser meg opp en stund før jeg lander. Det kan være ungene som krangler eller bråker, eller andre ting som dukker opp. Prøver å ikke hisse meg opp, men dette er virkelig en prøvelse og jeg misunner mennesker som klarer være like rolige. Vet jeg ikke har godt av å bli så oppjaget, så her er prøvelsen stor.

    Hva er det vi mennesker skal lære og hva kan vi lære av hverandre når det stormer som verst i livene våre? Vi kan lære omsorg og omtanke, vi kan lære kjærlighet og godt samvær. Vi kan bry oss, men ikke tråkke over grensene til andre. Livet er ikke svart eller hvitt, men er innfiltret i mange andre farger innimellom der. Forventninger, økonomi , venner, tanker, følelser og intriger. Men hva trenger vi av alt dette, vi trenger venner og familie, vi trenger kjærligheten, den er den største og den eneste som gjør oss hele og i stand til å ha alt slik det skal være. Selv har jeg mistet den til døden, så selv om jeg enda elsker han, og han meg, så er den i mitt fysiske borte. Livet er da på en måte uten dette ene som jeg ser på som det viktigste og den byggeklossen som vi vokser på som menneske. Men jeg prøver allikevel å vokse, tenke på meg selv å leve, komme videre å lære å elske meg selv. Bare da kan jeg etter hvert være i stand til å elske ett nytt menneske på den måten som må til.
    Man bryr seg om mange mennesker der ute, selv er jeg glad i og elsker mange, men dette er en annen slags kjærlighet, en kjærlighet som ikke alle forstår, de kan si de er glad i deg, men du føler det ikke sånn alltid………ble litt ekstra tid til litt skriving denne dagen….mer i vente
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.741
    Antall liker
    39.424
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du har kommet langt Konemor :cool:
    Kan anbefale deg en liten bok som kanskje vil gi ny føde til dine tanker og den prosess du er i.
    Jeg tror du vil like den.

    Thomas J. Chalko - Frihetens valg

    Den er gitt ut av Ildsjelen

    Riktig god bedring fra en som etter 7 uker begynner å få litt kontroll på faenskapet i halsen.
    Så var det å få på plass noe som holder psyken oppe vet du :rolleyes: så vi ikke blir så fort syke igjen.

    "Frihetens valg" anbefales på det sterkeste av meg også.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    På en liten planet i verdensrommet er vi, vi som er de mest unike skapelsene som finnes, vi kriger og kjemper, og alle har vi våre hemmeligheter og ting som vi sliter med i dette lille universet som vi lever i. Noen ganger skjønner jeg ikke noe av det, andre ganger skjønner jeg alt. Hva er det vi må skjønne, og hvordan er det vi er satt sammen som mennesker. Har skrevet litt om dette, men det er stadig nye temaer som popper opp i hodet mitt. Kjærlighetens lenker og følelser man har til de man har rundt seg er en av temaene, hvordan er vi mot de eller bare dette ene mennesket som står deg nærmest? Er du slik du bør være? Eller sitter du med masse dårlig samvittighet?
    Mange mennesker er egoister, de klarer ikke tenke seg til hvordan andre kanskje føler eller har det, de klarer ikke møte andres problemer, men tenker mest og først bare på sine egne behov. Vi er alle slik til en viss grense, da dette jo egentlig er en god ting…eller er det ikke? Her er en balansegang som ikke mange tenker på. De som er egoister de er selvopptatt, og det er en god ting å ta vare på seg selv og sine egne behov, men man må også ha tanker og følelser for andres. Har man ikke det, så er det ikke lett å ha en partner ved sin side. Denne vil trøtne på å ikke ha deg der, til å se hennes eller hans behov og indre lyster. Man skal ikke bare forsyne seg av andre uten å gi noe tilbake til dem, så her er det balansegangen kommer inn. Om du forventer å få oppmerksomhet, så må du først og fremst være flink til å gi dette selv. Man må gi og ta, sånn er det, og sånn må og skal det alltid være mellom, ja ikke bare kjærestepar, men venner og andre mennesker som befinner seg i livet ditt.

    Det å leve i harmoni med seg selv tror jeg skaper et unikt menneske med mye omsorg for andre og ikke minst seg selv, å leve etter de regler som er det beste for oss, men hvor mange av oss er det som gjør det? Klarer vi å nå opp til dette unike fantastiske som kan være det å leve? Å leve er å elske og elske er å leve, sånn er det. Så man kan starte med å elske og først og fremst seg selv.
    Det å leve å være til er noen ganger en stor prøvelse sånn jeg ser det, det er utfordringer å læring fra man er helt liten og frem til man er gammel. Hele tiden lærer vi noe nytt om andre og om oss selv. Vi selv er vel det viktigste for oss, hva er vi? Hvem vil vi være ? og hvordan oppfatter andre oss? Og er det viktig for oss hva andre mener?
    Nei det er det ikke sånn jeg ser det, hva andre måtte tenke om meg bryr meg ikke så mye om lenger, selv om det kunne såre meg tidligere i livet. Vi er de sjelene vi er, om vi er sånn eller sånn. Jeg vet ikke hvordan andre ser på meg som menneske, men jeg vet hvordan jeg selv ser på meg. Jeg er da ikke noe annerledes enn andre. Vi er alle en del av et stort univers, vi er å vi lever side om side i et merkelig puslespill. Ikke alle er ment til å møte hverandre, men de du møter på din vei er sjeler som er ment skal møte deg. Så jeg vet at et sted der ute er en annen plan for mitt liv, min kjærlighet finnes der ute, men han når meg ikke, men han gir meg allikevel det jeg trenger for å klare å se at sånn er sannheten, enten jeg vil eller ikke. Nå må denne kvelden ta slutt…….så fortsettelse følger
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.581
    Antall liker
    13.643
    Så går jeg litt dypere inn i vårt utrolig psykiske verden, vår tanke måte og tanke gang. Noen tenker ikke i det hele tatt, mens andre lærer seg dette under veis. Når jeg mener ikke tenker så mener jeg at de gjør ting som ikke er bra for dem, de gjør ting før de tenker seg om. Andre kan gruble på ting i ukesvis før de bestemmer seg for hva de vil og skal gjøre. For noen er dette enkelt, men ikke for alle. Selv har jeg lett for å bare gjøre det jeg har lyst til, så langt dette er mulig. Hopper ikke i hva som helst, men når det gjelder enkelte ting er jeg ikke vanskelig å lede. Men man må lære å vite hva man bør unngå, det har jeg lært meg i livets harde skole.
    I mange tilfeller tar vi også valg ut fra hva andre sier til oss, vi lar oss påvirke.
    Mange har ikke disse mulighetene, det er som regel mennesker som ikke har noen midler til å virkeliggjøre det de har lyst og ønsker å gjøre.

    Livet er vanskelig i mange former og situasjoner, og noen ganger er det vi selv som lager problemene vi har fått. Vi sliter da med dette daglig , kanskje i uker eller måneder før vi kommer ut av det igjen. Sånne ting er ikke noe som er bra for noen av oss, så lære seg å ikke sette seg selv i slike vanskelige posisjoner er å foretrekke. Har nok selv vært der mange ganger i livet, men unngår dette så godt det er mulig i min nye tankemåte og livssti.
    Det som skal til er å slippe til livet på en annen måte, ikke ta alt innover seg å gruble for mye, dette gjør at du bare får dårlig humør og ikke lever. Men det er ikke alltid lett å slippe livet til på den måten som gjør oss godt i kropp og sjel. Vi skaper oss hele tiden noe og gruble og engste oss over, selv er jeg ikke unntaket når det gjelder dette, men jeg prøver å gi meg selv tanker som ikke problematiserer ting sånn at det blir noe problem. Jeg har oppskriften, så må bare gjøre det som skal til for å virkeliggjøre den.

    Enda et problem jeg selv sliter med er å takle stress og situasjoner som gjør meg oppjaget og irritert, klarer da ikke lande helt og hisser meg opp en stund før jeg lander. Det kan være ungene som krangler eller bråker, eller andre ting som dukker opp. Prøver å ikke hisse meg opp, men dette er virkelig en prøvelse og jeg misunner mennesker som klarer være like rolige. Vet jeg ikke har godt av å bli så oppjaget, så her er prøvelsen stor.

    Hva er det vi mennesker skal lære og hva kan vi lære av hverandre når det stormer som verst i livene våre? Vi kan lære omsorg og omtanke, vi kan lære kjærlighet og godt samvær. Vi kan bry oss, men ikke tråkke over grensene til andre. Livet er ikke svart eller hvitt, men er innfiltret i mange andre farger innimellom der. Forventninger, økonomi , venner, tanker, følelser og intriger. Men hva trenger vi av alt dette, vi trenger venner og familie, vi trenger kjærligheten, den er den største og den eneste som gjør oss hele og i stand til å ha alt slik det skal være. Selv har jeg mistet den til døden, så selv om jeg enda elsker han, og han meg, så er den i mitt fysiske borte. Livet er da på en måte uten dette ene som jeg ser på som det viktigste og den byggeklossen som vi vokser på som menneske. Men jeg prøver allikevel å vokse, tenke på meg selv å leve, komme videre å lære å elske meg selv. Bare da kan jeg etter hvert være i stand til å elske ett nytt menneske på den måten som må til.
    Man bryr seg om mange mennesker der ute, selv er jeg glad i og elsker mange, men dette er en annen slags kjærlighet, en kjærlighet som ikke alle forstår, de kan si de er glad i deg, men du føler det ikke sånn alltid………ble litt ekstra tid til litt skriving denne dagen….mer i vente
    NYDELIG Konemor :cool: kjør på!
    Hiv deg over Thomas J. Chalko - hans tanker krever og gir, og må leses om og om igjen.
    Temaet er vanvittig spennende og stort.
    Det blir faktisk ikke særlig større, spør du meg.
    Men jaggu får det fart på tankegangen.

    Nå tror jeg Konemor skal sette hjernen på "float" og la den surre med sitt, mens resten sover og hviler seg litt.
    Du trenger å sove litt vet du etter så mye tankearbeid.
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dette skrev jeg tidlig idag powerpoint:) sliter med å sove for tiden, må innrømme det, er sliten nå, det siste innlegget er skrevet ikveld:) må bare ha denne lille tiden her nede i hulen med litt musikk og skrive eller surre med macen. Tatt et bad nå, så sengen er ikke langt unna :) takk for omtanke, startet å lese frihetens valg nå, så tar en bok av gangen hehehe, det gir meg mer å skrive om dagen enn å lese hehe. Må vel snart skrive litt roman igjen. Natta klemme
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Ikke så mange som gidder svare eller ha noe å si i denna tråden min, så det spørrs hvor lenge jeg gidder.....grinete idag og hodepine ut av et annet helv..., så unnskjyld meg ha en fin kveld alle hifi nisser og guruer der ute i det vidstrakte land :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Det blir lest det du skriver konemor. Så bare fortsett med det.
    Men ikke alle hifi-nisser har den filosofiske kapasiteten til og kommentere dine ytringer.

    Men nå snakker jeg egentlig bare for meg sjøl.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei Nevaton og Rolf joa, men hadde. Vært koselig med et smil innimellom om ikke annet. Altså en smiley:) hmmm dette jeg skriver om dagen er ment som noe jeg kanskje kan ta med andre steder senere. Innleggene kommer av seg selv fra mine tanker. Har nok mye mer å komme med i fremtiden, har skrevet halvannen bok, men det er romanbøker, men med en spennende handling. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil få det som trengs for å kunne komme videre, men jeg liker å skrive.:)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    :):):):):)

    Ha en trivelig lørdagskveld.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Jeg leser og liker det.

    Min søster døde av kreft, min bror tok sitt liv og så døde min kone
    av nyresvikt.

    Livet blir ikke det samme og kroppen reagerer motsatt av det
    som er "fornuft"

    Når kroppen reagere på det psyken har fått og sikringen går
    igjen og igjen.

    Må man sitte på en stubbe og puste med magen.

    Lista må legges lavt og ting tar veldig lang tid.

    Mange gode råd, men man må ha skoene på for å,
    kjenne hvor de trykker.

    Ha en fin St Hans :)

    Ting skal bli bra skal du se.

    Gjør alle ting sakte og legg lista lavt.

    Lasse :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Kjære Lasse, det var ikke småtteri du har vært gjennom i livet:( jeg vet at det blir bedre, men kunne gjerne hoppet langt frem i tid for å unngå å ha det vondt nå:( jeg har det ikke like ille hele tiden, men innimellom er det grusomt. Er litt utolmodig innimellom også, å skulle gjerne klart å gå videre, men det går ikke:( jeg vet at både du og jeg og mange mennesker har det sånn som jeg og som du har hatt det, livet er bare ikke sånn vi vil det skal være:(
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Mange mennesker opplever mange utfordringer i løpet av livet, mange nederlag som må overvinnes. Mange sorgtunge kvelder som må gjennomleves. Noen er her for å lære om dette, men det er vanskelig å være menneske når sånne ting kommer inn i livet vårt, når alt raser rundt oss, og tanker og følelser tar overhånd. Mange går gjennom livet uten å oppleve dette uforståelige vanskelige som rammer oss når vi minst venter oss det. Man får ikke puste og klarer ikke ta det inn over seg uten at tårer og tanker nesten kveler deg
    Savnet er tungt og vanskelig å bære. De mennesker som ikke har opplevd dette i livet, de vet ikke hvor vanskelig dette er, det må oppleves for at man skal klare å sette seg inn i situasjonen. Kjærlighetens vanskelige virkelighet er å innse og godta at livet er slik, det er ikke sånn som mange tror. Det å miste de vi elsker, enten det er barn, kjæresten eller en mor eller far som går fra oss. Men ser vi dette på den riktige måten, så vet jeg at sorgen blir annerledes å bære, men jeg er ikke helt der selv enda, jeg vet og jeg blir fortalt mange ting som gjør at jeg allikevel i sorgen kan smile litt, jeg vet nå at man ikke blir borte, men at de er her, rundt oss å med oss hele tiden, men usett og usynlige for oss vanlige mennesker. Enkelte kan se de og kan høre hva de sier. Sånn er det, så får de som velger å ikke tro bare la være.

    Hva har jeg lært av dette vanskelige i livet da, dette som nesten har gjort meg gal av sorg og ensomhet. Jeg har lært mye, å jeg føler at de av oss som har mistet noen som sto oss nær, vi vet mer og vokser voldsomt som mennesker. Selv ser jeg livet på en annen måte nå etter at min kjære har gått over på den andre siden, jeg vet at jeg ikke må ta livet for gitt, jeg vet at jeg må leve, man vet ikke hvor lenge man skal være her. Jeg vet at jeg må elske og nyte alt rundt meg. Jeg vet også at jeg må ta vare på meg selv, ingen andre gjør nemlig det om jeg selv ikke tar grep. Jo da jeg VET jo alt jeg, men allikevel så er det vanskelig å leve ut de tanker og ord som man sier og vet. Når savnet overmanner deg og tårene ikke lar seg stoppe , da er ord bare ord, men allikevel så er jeg forandret. Jeg er som et annet menneske innvendig, et menneske som har mistet sin kjære. Husker ord og ting som han har sagt til meg, jeg husker alt. Det er det som må tas med videre inn i fremtiden. Når en gang noen kommer å sier at de gjerne vil bli min elskede og kjære, så vet jeg hva som skal til, jeg vet hva som er viktig og hva jeg selv vil. Jeg skal aldri mer i livet si ja om jeg egentlig mener nei. Jeg skal velge det som kommer til meg ved første tanke, ikke tenke om. Jeg skal prøve å nyte de små gleder i livet. Til å ha hodepine å være egentlig ganske dritt lei, så fikk jeg jo skrevet litt i dag også, det ble dette emne i dag, siden det opptok meg litt ekstra denne kvelden
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dette ble en dum kveld :( savner og savner, bunkeren er full av ungdom som koser seg, så er henvist sofan oppe, men helsa mi er helt ute på noen vidder denne kvelden som får meg til å grine, hvor godt hadde det ikke vært å hatt en der som kunne trøste å si at det ordner seg, imorgen er det bedre igjen, å kanskje gi meg en klemme :( Ikke meningen å klage mine klagesanger til dere, men denne kvelden ble det bare sånn, når trøsten ikke finnes innen rekkevidde, var dere det nærmeste jeg kom mennesklig kontakt denne kvelden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn