Bruker ikke Audiolense XO eller noe annen romkorreksjon nå. Syns det låt ekstremt helt rått i starten, i alle fall annerledes. Bassen ble uansett kraftig ryddet opp i. Etter noen uker fant jeg ut at det også manglet noe i mellomtone og diskant. Har følgende teorier om hva som gikk galt:
- Det ble ikke lagt nok tid på å finne den perfekte targetkurven. Skulle gjerne opplevd et oppsett der noen har jobbet mer med target enn meg.
- Har et stort rom kombinert med tørste høyttalere og ved bruk av romkorreksjon kreves det enda mer av effektforsterkeren. Det hadde vært gøy å forsøkt en kraftig forsterker på f.eks 800 watt i 4 ohm.
- Korreksjon bør kanskje ikke gjøres digitalt i mellomtone og diskant. Hvordan korrigerer man kun bassen i Audiolence?
Er ikke sikker på preferansene mine angående bass. Reisen så langt har vært spennende og lærerik. Skulle gjerne opplevd et stort dipolsystem, slobs og basshorn før jeg starter med tunge investeringer. Invitasjoner mottas med stor takk!
Det er ikke alltid man finner det man leter etter, men noe annet bra.. Turen til SAL ble skikkelig dyr og det ligger nå en APL DAC-S på tolllageret og venter på meg
Denne skal sendes rett til konstruktøren for oppgradering. Jeg har store forventninger til da dacen.
Vis vedlegget 260476