Konspirasjonsteori elskeren..

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg mistet logikken i dette argumentet.
Jøder har alltid drevet mye med business og Rothschild-familien har drevet bankvirksomhet siden 1700-tallet. Nazi-propagandaen mot jødene gikk mye på at de konspirerte for å stjele verdier fra det tyske folk og Rothschild-familien var sentral i denne propagandaen, derav de to nazi-filmene jeg nevnte tidligere. Konspirasjonsteorier ble brukt mot jødene av nazister og andre som har villet utryddet dem (ganske mange opp gjennom historien), at disse mytene fortsatt lever gir sikkert jødene påskudd til å dra det gamle antisemitt-spøkelset ut av skapet. Grunn også forsåvidt.

Hvem har nevnt frihetens høyborger?
I og med at resten av verden er underlagt et ondskapens syndikat, så må jo disse landene være nåtidens svar på milorg. Det er bare rart at de undertrykker egen befolkning langt mer enn vestlige land som er underlagt ondskapen.

Ondskapens akse, for å få verdensopinionen med på å gå til krig mot dem, for deretter å ta økonomisk kontroll over dem.
De gjør en dårlig jobb med verdensopinionen...den også. Den beste argumentasjonen for å gå til krig mot Iran, kommer fra Ahmadinejad selv.

Hvordan de skal kvitte seg med ”daukjøttet” har jeg ingen anelse om, men utstrakt forskning på bakterier, kjemiske våpen og atomvåpen (for å nevne noen) gir vel mange valgmuligheter for dem som har råd til slike dupeditter.
Som sagt, hva venter de på?Atombomben var klar i 1945, da var det 2.5 milliarder mennesker på jorden. Nå er det 6 milliarder. De kunne jo rensket opp når som helst. Hvorfor forsker de på bakterier og kjemiske våpen når de allerede har mer enn nok våpen til å få jobben gjort? Som sagt, de kunne utryddet det meste av verdensbefolkningen i morgen og avspasert etter lunch.

Han er vel ikke dummere enn at han forstår at for å ha et sted å være selv også, så behøves en reversering av forbruk og dermed forurensing.
Er det noe problem når de uansett skal kvitte seg med daukjøttet? Og han må jo være ganske dum hvis han tror at han kan produsere nok tørris til å stoppe polsmeltingen. Og ikke under produksjonen generere mer varme enn tørrisen kan absorbere. Der jeg jobber har vi noe som kalles "forprosjekt".

Den det refereres oftest til er Baron Von Rothschild, men jeg ser ikke bort ifra at han kan ha en slektning eller to han også ønsker å ha med seg i fremtiden.
"Baron Von Rothschild"...Du får det til å høres så mytisk ut. Den nåværende baronen av Rothschild, den fjerde i rekken, heter Jacob Rothschild og arvet tittelen etter sin far så sent som i 1990. Hvis du leste bøker for 20 år siden var det snakk om en annen fyr som nå er død. Den tredje baronen, Victor Rothschild, døde som en gammel mann i 1990. Baron Jacob (den nåværende) var leder av det britiske nasjonalgalleriet og er kjent for utstrakt filantropi, spesielt rettet mot Israel. Han er også ute av NM Rothschild & Sons (bankvirksomheten) etter noen familiefeider og driver nå mest med forsikring. Barontittelen er en del av den britiske adelsstrukturen.

Mange små er sterke tilsammen har fagforeningene vist oss.
Fagforeningene ja...der finner du materiale for konspirasjonsteorier. Fagforeningene har en historie med mafiaforbindelser som ikke ligner grisen, med Jimmy Hoffa som den mest prominente av de "skitne" fagforeningslederne. Nå hører jeg på NRK at LO vil skrive om regelverket så ex-stalinisten Valla kan klamre seg til makten enda noen år også...der har man råmateriale nok til en kjempemessig konspirasjonsteori.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jøder har alltid drevet mye med business og Rothschild-familien har drevet bankvirksomhet siden 1700-tallet. Nazi-propagandaen mot jødene gikk mye på at de konspirerte for å stjele verdier fra det tyske folk og Rothschild-familien var sentral i denne propagandaen, derav de to nazi-filmene jeg nevnte tidligere. Konspirasjonsteorier ble brukt mot jødene av nazister og andre som har villet utryddet dem (ganske mange opp gjennom historien), at disse mytene fortsatt lever gir sikkert jødene påskudd til å dra det gamle antisemitt-spøkelset ut av skapet. Grunn også forsåvidt.
Først må jeg beklage hvis jeg fremstår som en jødehater eller nynazist, det er jeg overhodet ikke.
Jeg har også lest mye om jødene, og funnet at de, som de fleste andre av oss, kategoriseres som ”en person” og at alle jøder får skylda om en eller noen få av dem gjør noe galt.
Skal vi kunne gi skylda for det på noen, må det bli gamle tzaren i russland. (Men han hadde ingen skjult agenda, såvidt jeg vet, han hadde formodentligvis bare empati nok til å ønske mindre trakassering. Dermed kan vi kanskje utelukke ham fra konspirasjonsteorien). Det var han som påla jøder skolegang, som forøvrig ikke var obligatorisk for russere ellers. Dette medførte jo at jødene (som var russlands ”pakistanere”, altså de hadde stort sett jobber ingen andre ville ha, vaske toaletter, være tjenere, sope gatene mm) ble utdannet og dermed skaffet seg butikker og etterhvert også banker. De, som hadde vært lavest på rangstigen, ble en del av eliten. Dette likte jo vanlige russere dårlig (hvem skulle de nå rakke ned på og spytte etter?). Jødene ble forhatt i russland.
Men disse handelsmenn spredte seg også til resten av europa, og eide store deler av verdiene i tyskland. Nettopp derfor var det nødvendig for Hitler å ta akkurat dem. Han hadde jo gigantiske planer, og et tilsvarende behov for finanser.

Noe av konspirasjonsteoriene går også ut på at Hitler var finansiert av de samme bakmenn som driver på ennå (vel, etterkommerne deres selvsagt), men Adolf ga ikke tilbake det som ble krevd av ham, for han hadde egne planer om å bli verdens leder. Derfor måtte han også fjernes. (forutsatt at denne konspirasjoneteorien er riktig da..)
De samme bankmenn som startet depersjonen, hadde plutselig milliarder av dollar til å produsere og ”gi bort” våpen til De Allierte. Dermed var det problemet løst, og samtidig hadde enorme verdier flyttet hender. Noen var kanalisert inn til hemmelige konti i Sveits, noen kom i ettertid som følge av tilbakebetalig av våpen mottatt (med renter selvfølgelig)
I og med at resten av verden er underlagt et ondskapens syndikat, så må jo disse landene være nåtidens svar på milorg. Det er bare rart at de undertrykker egen befolkning langt mer enn vestlige land som er underlagt ondskapen.
Eller kanskje ikke så rart, i det store bildet er flesteparten av befolkningen i eget land også ”daukjøtt” som kan ofres, først i opinionen som behøves for å ”få alle venneland” med på konspirasjonen (vel å merke uten at de vet at de er verktøy for for verdenskontrollen), deretter for å stabilisere resten av menneskeheten på det nivå de velger.
De gjør en dårlig jobb med verdensopinionen...den også.
Aldri før har vi hatt slik intens dekning av hendelser verden over, både i nyheter og på internet. Og vi har da vitterlig aldri protestert så kraftig heller når USA har tatt seg til rette verden over.
Men vi ble da med på å overta Irak likevel.
Som sagt, hva venter de på?Atombomben var klar i 1945, da var det 2.5 milliarder mennesker på jorden. Nå er det 6 milliarder. De kunne jo rensket opp når som helst. Hvorfor forsker de på bakterier og kjemiske våpen når de allerede har mer enn nok våpen til å få jobben gjort? Som sagt, de kunne utryddet det meste av verdensbefolkningen i morgen og avspasert etter lunch.
Hva de venter på kan ikke jeg svare på. Kanskje innser de at det perfekte utryddelsesvåpen ennå ikke er oppfunnet, og at alle vi små maur er nødvendige inntil en av oss plutselig får en åpenbaring (lik som Einstein sin, bare innen et annet fag).

Er det noe problem når de uansett skal kvitte seg med daukjøttet? Og han må jo være ganske dum hvis han tror at han kan produsere nok tørris til å stoppe polsmeltingen. Og ikke under produksjonen generere mer varme enn tørrisen kan absorbere. Der jeg jobber har vi noe som kalles "forprosjekt".
Daukjøttet: se forrige svar.
Hans intellekt aner jeg ingentng om, det var en uttalelse fra ham i et innlegg/tale han holdt i et av WTOs møter. (Som jeg så i går natt)
Kanskje lyd og bilde var manipulert, men det så riktig ut i forhold til ord og leppebevegelser.
"Baron Von Rothschild"...Du får det til å høres så mytisk ut. Den nåværende baronen av Rothschild, den fjerde i rekken, heter Jacob Rothschild og arvet tittelen etter sin far så sent som i 1990. Hvis du leste bøker for 20 år siden var det snakk om en annen fyr som nå er død. Den tredje baronen, Victor Rothschild, døde som en gammel mann i 1990. Baron Jacob (den nåværende) var leder av det britiske nasjonalgalleriet og er kjent for utstrakt filantropi, spesielt rettet mot Israel. Han er også ute av NM Rothschild & Sons (bankvirksomheten) etter noen familiefeider og driver nå mest med forsikring. Barontittelen er en del av den britiske adelsstrukturen.
Jeg må komme tilbake til navnet, kanskje allerede etter atter en natt med søken i dokumenter og videoer på nettet.
Du har forresten helt rett i at det er på tide å oppdatere allmenkunnskapen innen tema. Jeg er akterutseilt. Men denne tråden har jo gitt et spark i riktig retning, til å fordype seg i annet enn bare Hifi
Fagforeningene ja...der finner du materiale for konspirasjonsteorier. Fagforeningene har en historie med mafiaforbindelser som ikke ligner grisen, med Jimmy Hoffa som den mest prominente av de "skitne" fagforeningslederne. Nå hører jeg på NRK at LO vil skrive om regelverket så ex-stalinisten Valla kan klamre seg til makten enda noen år også...der har man råmateriale nok til en kjempemessig konspirasjonsteori.
Fagforeningene i Norge har vel ikke vært utsatt for mafiavirksomhet, iallfall ikke i den skala som ”over dammen”.
Om Jimmi Hoffa også var lønnet av storfinansen, eller om han bare var et grådig svin, tja kanskje det går an å grave litt i hans historie også.

Hulk, så mange ting å finne ut av, og så liten tid.
Når skal noen finne opp ungdomskilden?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Først må jeg beklage hvis jeg fremstår som en jødehater eller nynazist, det er jeg overhodet ikke.
Jeg tenkte ikke på deg, men endel av disse konspirasjonsteoriene har i seg selv et ganske opportunistisk opphav. Når rettes det kritiske søkelyset mot alle de som lager disse teoriene? Endel har blitt rike på det. Du skjønner vel at dette også er business?

Hulk, så mange ting å finne ut av, og så liten tid.
Eller, som mange på det store nettet sikkert sier; så mange ting å finne , og så liten tid.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Når rettes det kritiske søkelyset mot alle de som lager disse teoriene? Endel har blitt rike på det. Du skjønner vel at dette også er business?
Bøtt åff kårs  ;D
De gir jo ikke akkurat videoene sine ut gratis, ei heller bøkene som skrives ;)

Edit. Det meste blir inntatt med skepsis herfra, men det blir ingen diskusjon med dere hvis jeg skal ta diskusjonene med meg selv. Dermed må jeg påstå diverse for å få motsvar.
Det som er kjekt er når andres vinkling fremsettes, det gir meg perspektiv og ofte informasjon det ville tatt mye lengre tid for meg alene å lete opp

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Hm, snodig denne tråden kom frem igjen fra glemselen, anyway står jeg for det jeg skrev. Hvis du samtidig sjekker personalia kan du se jeg ikke har postet mer en et innlegg om dette temaet.

Jeg var grense-jeger ved IHR- Grensejakobselv i 97-98.
Jeg var tillitsvalgt på min stasjon, så jeg utnyttet muligheten for å se meg litt rundt på de andre stasjonene, så kansje vi har truffes.

Hadde Tjøtta som troppsjef, Brunborg som kompanisjef, Østreng som garisonsjef og andersen som grensestasjonsjef.

Det var ganske hardt når det stod på, men ser tilbake på det som en flott tid idag. Minnes spesielt godt øvelse hardhaus ;)  
Jeg hadde Gule som stasjonsjef. Du husker han sikkert som liten og gul.. :D
Selv husker jeg best vinterdrill. Var uheldig å brakk halebeinet under hjem marsjen.. Huff tre dager på ski med en ganske vond rumpe er ikke noe å trakte etter..
Ja det var hardt når det stod på, men desto bedre smakte det å komme på grensa..

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
Det er vel greit, men i det øyeblikket vi begynner å krangle med naturen om naturfenomener, da har vi mistet fokus!
Vanndamp kan nok se rimelig mystisk ut, men vi har tross alt skjønt det en stund!

Honkey
lol. kondenstriper fra et jetfly kan aldri eksisterer mer enn ett minutt. dette gidder jeg ikke diskutere, det er ganske tydelig at du har ingen forståelse...
vet du i det hele tatt forskjellen på skyer og hva som oppstår bak et fly?
du kan se analysen i dokumentarene clouds of death og aerosol crimes.
du tror desse kondensstripene er evigvarende fordi du har sett de helt siden 1982 når sprayingen begynte... ignorence is bliss.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
lol. kondenstriper fra et jetfly kan aldri eksisterer mer enn ett minutt.
...sa meteorologieksperten Xiando.

dette gidder jeg ikke diskutere, det er ganske tydelig at du har ingen forståelse...
Du har heller ingen forståelse, det er ganske tydelig. Du har samtlige meteorologer i hele verden imot deg på dette området, og en liten skare av ukyndige bloggere og psykiatriske pasienter med deg på sludderet ditt.

123

Artikkel på Skepsis.no om kjemikaliesporvrangforestillingene.

Mon tro om lobotomi bør gjenopptas som behandlingsform for alvorlige, mentale lidelser av dette slag?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
lol. kondenstriper fra et jetfly kan aldri eksisterer mer enn ett minutt. dette gidder jeg ikke diskutere, det er ganske tydelig at du har ingen forståelse...
du kan se analysen i dokumentarene clouds of death og aerosol crimes.
du tror desse kondensstripene er evigvarende fordi du har sett de helt siden 1982 når sprayingen begynte... ignorence is bliss.
Da beklager jeg å måtte skuffe deg med å fortelle at jeg har bakgrunn som flytekniker + at jeg har kurs i meteorologi; det er overveiende sannsynlig at jeg kan litt mer enn deg om temaet du her omtaler. Med de påstander du her forfekter blir jeg ganske sikker på det, faktisk.

Honkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
...sa meteorologieksperten Xiando.
Det er ikke ham, Xiando har flyttet til Sverige for å slippe unna terror-nettverket PST sin tortur av sivile borgere. Denne fyren her kalte seg opprinnelig Einis eller Einar, men har vært innom nickene Kake, Justincaz, Propaganda, US3 mfl. Som sagt, den mest nærliggende konspirasjonen her på forumet er disse paranoide tapernes registrering av mange brukere.

PS: Husker du da vi var med på Xiandos tralala om "desinformasjons-terrorister"? Jeg holdt på å le meg skakk da jeg siden leste denne her. Vi har visstnok fulgt etter ham hit, hvilket kræsjer litt med min forståelse av kausalitet. At disse ravgale tullingene ikke tvangsinnlegges er et mysterium.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg savner Xiando jeg :-(

Husker ikke i farten hva tråden het, men den var overjordisk moro.
Var støl i magemusklene tre dager på rappen

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Det er ikke ham, Xiando har flyttet til Sverige for å slippe unna terror-nettverket PST sin tortur av sivile borgere. Denne fyren her kalte seg opprinnelig Einis eller Einar, men har vært innom nickene Kake, Justincaz, Propaganda, US3 mfl. Som sagt, den mest nærliggende konspirasjonen her på forumet er disse paranoide tapernes registrering av mange brukere.

PS: Husker du da vi var med på Xiandos tralala om "desinformasjons-terrorister"? Jeg holdt på å le meg skakk da jeg siden leste denne her. Vi har visstnok fulgt etter ham hit, hvilket kræsjer litt med min forståelse av kausalitet. At disse ravgale tullingene ikke tvangsinnlegges er et mysterium.
Haha, fantastisk! Du er jo til og med utropt til kriminell, gratulerer! Dæven schteike, så galt det kan gå under topplokket på et menneske... strålevåpen meg her og kjemikaliespor meg der. Xiando figurerte en stund på TV2's forum og, men ble kastet ut etter gjentatt våsepreik. Han opprettet så en egen side på nettstedet sitt dedikert til en håndfull av sine meningsmotstandere, og han lagde også en fotomontasje av TV2's nettportalsjef Pål Nisja hvor han klistret nazi-symboler på Nisja. Det ser ut til at TV2 gikk rettslig til verks og fikk nettstedet til Xiando stengt. Den egentlige grunnen til at han etter sigende har flyktet til Sverige, er at de fleste med enkle søk på Google og Brreg.no fant ut navnet hans og begynte på fleip å kalle han ved fornavn. Han innbilte seg nok at alle sammen var PST-agenter som etterhvert ville oppsøke han hjemme og gjøre noe o'svært så utrivelig med han.

Det sier sitt om en person når han velger en avatar som er en animert morf mellom NATO-stjernen og en svastika.

Underholdningsverdien er dog, som du selv sa, stor.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Den egentlige grunnen til at han etter sigende har flyktet til Sverige, er at de fleste med enkle søk på Google og Brreg.no fant ut navnet hans og begynte på fleip å kalle han ved fornavn.
Øyvind Sæther fra Rykkinn, foretaksregistrert på Seychellene. Personalet på Gaustad bør ta notis.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg undrer meg fortsatt over dere, se evt. tråden om de med lese og skrivevansker.
JEg har en venn som åker inn og ut av mentalhospitalet; og jeg kan love at til tross for at ideene er rimelig fantastiske, så er det faktisk utrolig umorsomt med mental sykdom. Jeg tilstår at det vrenger seg i meg over den harselas jeg ser dere bedriver, jeg håper virkelig dere selv slipper å oppleve hva det vil si å ha vrangforestillinger, paranoia, psykoser og annen "moro", det være seg selv eller blant deres nærmeste.
Dette er kort sagt kvalmende.

Honkey

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Ja, jeg forstår deg veldig godt, beklager harselasen. Jeg har ikke noe forhold til mental sykdom, da jeg aldri har opplevd det på nært hold.

Det er vel mest av alt synd på de rundt som er glade i personen, for tilstanden er jo i ytterste konsekvens selvdestruktiv.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ja, jeg forstår deg veldig godt, beklager harselasen. Jeg har ikke noe forhold til mental sykdom, da jeg aldri har opplevd det på nært hold.

Det er vel mest av alt synd på de rundt som er glade i personen, for tilstanden er jo i ytterste konsekvens selvdestruktiv.
Misforstå meg rett, Portal, det kan være mye moro i det å fjase med galskap generelt; det er denne skruppelløse mobbingen av en enkeltperson vi her bivåener jeg ikke klarer å akseptere.

Honkey

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Joda, jeg er med på det, men samtidig henger jo Xiando både undertegnede og Løkken ut som kriminelle PST-terrorister og fascister på andre fora, så det går i det minste begge veier :)

...men jeg skjønner hvor du vil.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Forskjellen er at noen gjør det med fullt overlegg andre grunnet mangel på virkelighetsorientering. Jeg nevner ikke navn. Dere kan sikkert få deres navn slettet der de er lagt ut om det betyr noe for dere.
Til info har jeg bedt admin fjerne innleggene der navnet fremkommer. Det får være grenser.

Honkey

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Navnet sitt har han jo lagt ut selv.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Navnet sitt har han jo lagt ut selv.
Hva han SELV legger ut, og i hvilken kontekst, er ikke vårt ansvar, men vi har selv ansvar for hva vi velger å legge ut. Når vi navngir en person samtidig som vi latterliggjør ham slik som dette, er det all grunn til å be admin begrense; dette er soleklar mobbing.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Admin bryter forskriftene hvis han  fjerner dette navnet. Dette er offentliggjort informasjon.
Øyvind Sæther Øyvind Sæther Øyvind Sæther Øyvind Sæther Øyvind Sæther Øyvind Sæther
Dersom vi skriver et navn som Arild Jensen uten å knytte det til noe spesifikt, er det problemfritt.
Dersom noen "outer" ditt navn Dr Affa, koblet med påstander om massedrap på østfronten, da har du en parallell. Jeg ville også da tatt din side mot mobbingen. Slikt hører ikke hjemme på et forum som dette.

Honkey

A

Affa

Gjest
Hva han SELV legger ut, og i hvilken kontekst, er ikke vårt ansvar, men vi har selv ansvar for hva vi velger å legge ut. Når vi navngir en person samtidig som vi latterliggjør ham slik som dette, er det all grunn til å be admin begrense; dette er soleklar mobbing.

Honkey
Litt enig faktisk. Han er el kanskje gal og fortjener beskyttelse.

A

Affa

Gjest
Dersom vi skriver et navn som Arild Jensen uten å knytte det til noe spesifikt, er det problemfritt.
Dersom noen "outer" ditt navn Dr Affa, koblet med påstander om massedrap på østfronten, da har du en parallell. Jeg ville også da tatt din side mot mobbingen. Slikt hører ikke hjemme på et forum som dette.

Honkey
He, he. Pent av deg!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
JEg har en venn som åker inn og ut av mentalhospitalet; og jeg kan love at til tross for at ideene er rimelig fantastiske, så er det faktisk utrolig umorsomt med mental sykdom. Jeg tilstår at det vrenger seg i meg over den harselas jeg ser dere bedriver, jeg håper virkelig dere selv slipper å oppleve hva det vil si å ha vrangforestillinger, paranoia, psykoser og annen "moro", det være seg selv eller blant deres nærmeste.
Dette er kort sagt kvalmende.

Honkey
Hvis du vil se ned fra din høye hest et øyeblikk, hvem er det som mobber her?
De som gjør narr av meningene til denne mannen? Det har du gjort mange ganger her på HFS, eller de som mer enn antyder at han er mentalt utilregnelig, og må beskyttes mot seg selv? Det er det bare du som har gjort.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det at Ivar outer en person som har operert under såpass mange forskjellige nicks, synes jeg er en bra ting. Det er kjipt hvis enkelte utnytter denne muligheten i en slags "tordenskjolds soldater" taktikk. (Den korte perioden jeg selv hadde et alter ego her, var min "bedre" halvdel av en såpass anderledes legning enn "jetman" at det nok ikke var noe problem.....) Men i alt utover det, har selvfølgelig Honkey rett. Tror nok vi bør trå varsomt her.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hvis du vil se ned fra din høye hest et øyeblikk, hvem er det som mobber her?
De som gjør narr av meningene til denne mannen? Det har du gjort mange ganger her på HFS, eller de som mer enn antyder at han er mentalt utilregnelig, og må beskyttes mot seg selv? Det er det bare du som har gjort.
Jeg har ved gjentatte anledninger argumentert på sak mot en eller flere av "personligheter" eller nicks med denne agenda går jeg ut i fra. Jeg har aldri hengt ut enkeltpersoner med navn. Derimot har jeg også tildligere bedt Løkken trappe ned når det tar av litt. Det er ikke moro å oppleve sånt når man har sett det på nært hold. Det er ganske lett å kjenne igjen. Hva angår å beskytte folk mot seg selv, så har jeg aldri hevdet noe i den retning; derimot har jeg altså forsøkt å beskytte folk litt mot åpenbar mobbing under fullt navn fra oss. Jeg har også ved et par anledninger anbefalt at at enkeltpersoner prater litt med noen de stoler på når verden blir litt spesiell, for å bruke det uttrykket.
Men jeg føler meg svært ubekvem med å ta dette i plenum, Oddgeir, jeg foreslår at vi legger dette personfokuset dødt, om du har tilføyelser foretrekker jeg at du tar det på PM.

Honkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Maken til hårsårhet og prektighet. Honkey: Du har ingen holdepunkter for å uttale deg om mentaltilstanden til denne personen, for alt vi vet driver han gjøn. Alt som ligger i denne tråden er offentlig tilgjengelig informasjon og innlegg og materiale som han har produsert selv. Når du legger ut ting på internett, så er det offentliggjort i samme øyeblikk.

Dersom noen "outer" ditt navn Dr Affa, koblet med påstander om massedrap på østfronten...
Ikke sammenlignbart overhodet, alt som er "outet" om Xiando, er informasjon offentlig tilgjengelig på Brønnøysundregisteret og ting han har skrevet selv.

Løsne litt på snippen.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Maken til hårsårhet og prektighet. Honkey: Du har ingen holdepunkter for å uttale deg om mentaltilstanden til denne personen, for alt vi vet driver han gjøn. Alt som ligger i denne tråden er offentlig tilgjengelig informasjon og innlegg og materiale som han har produsert selv. Når du legger ut ting på internett, så er det offentliggjort i samme øyeblikk.

Ikke sammenlignbart overhodet, alt som er "outet" om Xiando, er informasjon offentlig tilgjengelig på Brønnøysundregisteret og ting han har skrevet selv.

Løsne litt på snippen.
Så lenge du og jeg ikke aner hva det dreier seg om synes jeg slik åpenbar personrettet mobbing er stygt. Føre-var-prinsippet.
Hva han selv legger ut på spøk eller misforstått alvor rettferdiggjør uansett ikke mobbing. Dessuten har det å si fra om mulig mobbing ikke noen sammenheng med "prektighet".

Honkey

P

Parelius

Gjest
Så lenge du og jeg ikke aner hva det dreier seg om synes jeg slik åpenbar personrettet mobbing er stygt. Føre-var-prinsippet.
Hva han selv legger ut på spøk eller misforstått alvor rettferdiggjør uansett ikke mobbing. Dessuten har det å si fra om mulig mobbing ikke noen sammenheng med "prektighet".
Skal vi mentalundersøke alle de som har skrudde meninger på nettet, før vi forholder oss til deres skriblerier. Og som Mr. Løkken poengterer, det er jo ikke annet enn offentlig tilgjengelige saker, som det er lenket til. Ellers har vel ikke Mr. Løkken sagt så mye annet. Når en i tillegg ser Mr. Løkken omtalt på den måten han er av mannen, ja da kan en jo spørre, om det ikke er Mr. Løkken som er mobbeofferet her. Hva vet mannen om Mr. Løkkens inntrykksømhet?

Det at identiteten til mannen er gitt, forandrer ikke på noe, slik jeg ser det. Det å opptre bak anonyme nick er ikke noe som skal beskytte deg på en slik måte at du kan tillate deg hva som helst. For meg er det å identifisere seg med nick og navn det samme. Hadde det vært noe forskjell om mannen hadde opptredd under sitt offisiell navn? Eller for å snu på flisa; om han bare var omtalt under sitt nick, hadde du da reagert på samme måte?

Ellers er jeg jo ikke helt uenig med deg, men altså ikke i denne konkrete saken. (Mulig du kan overbevise meg om noe annet, ser ikke bort fra det.)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Når dine ytringer er av en slik art at det er mobbing bare å gjengi dem, så er det en umulig ting å be om fra dine motdebttanter.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Når dine ytringer er av en slik art at det er mobbing bare å gjengi dem, så er det en umulig ting å be om fra dine motdebttanter.
Har du "bare" gjengitt her?

At disse ravgale tullingene ikke tvangsinnlegges er et mysterium.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Løkken uttaler seg oftest i rettlinjede logiske slutninger, Honkey i en blanding av det og i følelser (Empati). I det lange løp ser det ut for at førstnevnte vinner, slik verden fremstår i dag.

Aner jeg konturene av en ny konspirasjonsteori her ;-)

Topp Bunn