Jeg har fire bassfeller, der hver av de er cirka 45cm dype, de er 60cm langs en kant og 70cm langs den andre, også er de cirka 120cm høye. Har brukt cirka en pakke isolasjon i en slik, så fire pakker totalt. Jeg har to tynne lekter i bakkant og en i hvert hjørne foran, så har jeg sponplate i bunnen og toppen, samt noe utlekting (horisontalt) utenpå lektene som står i høyden. Disse fellene er ganske effektive, de blir stående 5cm fra veggen på grunn av utlektingen på utsiden av fella. De er kledd med håndklær fra Ikea, fordi jeg ikke ville bruke mange av disse tynne/stygge stoff-løsningene. Hos meg ble mye av lyden rett og slett borte når jeg satte disse fellene sammen (to og to), så i mitt tilfelle var nok rundt 45cm dybde passe mye. I tillegg har jeg fire førsterefleksjonsabsorbenter som er 120x60 cm, cirka 25-30cm tykke, kledd i samme håndklær. Skal snart i gang igjen og lage meg tube-traps for å ha oppå disse bassfellene (i et nytt rom), da jeg ikke ønsker å ha noe som er så massivt langt oppå veggene som det de fellene mine er. Luftrom+en del demping er en fin måte, men noe slikt tar mye plass ....