KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.588
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Morro at noe fallt i smak Motorn, godt vi kan dele litt :D synes selv passenger har en veldig fin måte å formidle på og mye som er lett å kjenne seg igjen i, synes han er litt underrated, takk og like så ha en trivelig senkveld du og :)
    Ja er helt enig, ha en fin sen kveld du også :) kjenner jeg blir sittende en stund i kveld

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    var alright live den låta der :) eneste jeg syns dem kunne spart seg for er den loudness bassen der og heller bare holdt den nedpå hele låta hadde bært låta bedre syns jeg :) burde høre siste jeg la ut og er litt i samme leia bare rolig hele veien,
    blir nok sittende litt jeg og i natt er i det sentimentale hjørnet her og hehe 😇
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    også vakkert synes duettene med Damien rice & Lisa hannigan bare treffer noe i enn nedpå strippet og ekte :)

     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tja, kan jo ikke være så godt håndverk når du plukker alt fra hverandre og erstatter innholdet med noe bedre? :unsure: :ROFLMAO:

    Men du skal ha for at du er standhaftig, Krazy, selv om jeg ikke lenger aner hva du skrur på og hvorfor - hva var galt og hvordan vet du at all moddinga fører til en lydforbedring?

    Du kan skru og ratte så lenge det gir deg glede, men da blir jeg litt forundret når du sier at du blir veldig stressa av det. Og det er jo ikke sunt, ut av det lille jeg vet om deg.

    Anyway, godspeed, buddy! ☺👍
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    når det gjelder Jas preen så mener jeg vel at jeg selv kunne utføre bedre håndtverk enn det var gjort originalt, kinesere tar jo ofte noen snarveier i allefall på fit og finish :) så jeg ville se hva jeg kunne gjøre ut av det på best mulig`` måte selv, som du vet så sliter jeg nok litt med å begrense meg og gå langsomt nok ut med ting, noe av greia med prosjektet var for å prøve å finne tilbake til egen kreativitet,inspirasjon og tolmodgiet som jeg har slitet mye med å finne siste årene,vel så mye som tweakingen i seg selv, men har jo klart merket at jeg nok satt lista litt høyt for både meg selv jeg er min største og verste kritiker,økonomien og andre ting og har kanskje gitt meg mer jag enn hygge men sånn er det noen ganger i søken på nye ting, når det gjelder selve utskiftingen av komponenter så har enn bare måtte stolt på seg selv sine egne valg, teorier og ører, såklart det er ingen selvfølge at snåsa hypa audioparts vil turn dust into magic :) ting har heldigvis ikke blitt dårligere i det minste,og har jo lært endel heldigvis,og hvor viktig det er med balanse imellom alt,fremfor for mye av det ene og andre ,
    nøkkelordet har vel blitt tonal balanse som vil fungere gjevnt på det ``meste``
    og det er nok fortsatt transeblokkene som irriterer meg mest med et slags tørt transeslør over lyden og muse er fortsatt klart ikke den beste matchen gain messig med pre,skal se om jeg får ordnet en gain bryter av noe slag, om jeg hadde hatt muligheten så hadde jeg nok byttet dem ut til fordel for 20 seductive Set watt :)

    Goo Hælj back Budd :giggle::coffee:
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig god helg til de som titter innom ikke så mye som skjer her nå litt mer deler på vei til å ferdigstille preen og fått bestillt noen sølv skeiver var på tide å få bestilt noe :D litt for mange søvnløse`` netter om dagen men sjhit au, godt enn har musikk :)

    hæljas musikk tips :)
    så mange gode folkish singere fra the down under 🤗

    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    endelig en god natts søvn, mye tanker,ideer følelser og generell uro har ført til mange lange netter, jeg er jo en som undrer og grubler mye og til tider tar det litt kvelertak på hvordan enn fungerer i hverdagen, men nok om det 🤓
    en regnfull men en god dag i dag så får gripe den med et smil :) ha en Riktig god dag de som titter innom :coffee:😊🎶
    Mvh Ivan
    Tøff dame :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke så mye som skjer men får dele det nye som er :geek:
    fikk Nos Siemens klangfilm`` metaliserte film i olje i dag, litt forskjell i størrelse på de orgiginale elektrolyttene i 10uf og film kondisene:unsure:
    ikke rart Jas-en begynner å slite med å finne plass til de siste kompisene :LOL:
    har og bestilt Seiden inngangsvelger mest for å samsvare med kvalitetsfølelsen til Tkd volum pot-en, og bestilt en murstein til av en film i olje kondis fra Toichi som skal stå som filter cap til utgangskortet, ble en slik rektangulær en, nesten så jeg vurderer å konstruere et helt nytt kabinett i kobber etterhvert,

    En trivelig helg ønskes de som titter innom ^_^
    Mvh Ivan
    20201205_155932.jpg
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Imponerende ombyging. Bytter du kun komponent mot KOMPONENT, eller er det andre endringer?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    bytter først og fremst komponent mot komponent så nærme original specs som mulig bare litt andre materialvalg, siden jeg ikke er så teknisk skyndig jeg burde vært hehe, men ønsker mer og mer å lære mer grunnleggende teknisk kunnskap så jeg lettere kan forutse hva som skjer, nå må jeg for det meste stole på egne valg og hørsel hehe, men er ingen tvil om at alle forskjeller i konstruksjon av komponenter som viklings teknikk,olje og uten olje og bruk av diverse materialer har fordeler og ulumper alle som en :) føler jo ikke alltid det hjelper å bare være en god engineer heller om man ikke har gehøret og smaksløkene i orden heller :) og viktigheten av å balansere mellom de forskjellige egenskapene de forskjellige materialene har har blitt veldig viktig å prøve å forstå,hjelper sjeldent å øse på med bare alle de beste delene, på Set dac-en jeg har så øste jeg jo på med nesten bare An deler da jeg tenkte meg litt blind i starten på at det måtte jo seff bli knall å makse det ut med An, men har heller endt opp med en litt rettsnora og litt kjedelig`` lyd i dac-en, mange sverger til for eks An Tantalum motstandere og mener dem er det eneste rette, jeg har over tid ikke blitt helt sikker på det jeg synes egentlig dem låter litt passive, dem gjør ikke mye galt men tilfører heller ingen ting, er vel en grunn til at AN selv posjonerer ut i for eks Meisu med nos welvyn wirewound motstandere og Takman metal film også, dem ser ikke ut til å voice dems egne produkter med kun An deler og er vel en grunn til det :) når det er sagt så har jeg likt godt det jeg har hørt selv av AN sine produkter altså :) men har vel blitt klar på at jeg ikke kun vil bruke An deler selv og vil gå min egen vei med å prøve å ``voice`` :)

    mvh Ivan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du driver på, er imponert jeg. Har du fortsatt lyst på SET, eller har Muse blitt fredet? Etter at lassemann byttet mye i min LM er jeg iallefall overbevist om at det er mye som kan gjøres bedre.

    Godt at du sover, viktig. Fokus på bra ting, du fortjener å ha det godt på alle måter vet du :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks for gode ord Budd :giggle: har som du vet lenge prøvd å få muse til å lande med resten det verste er gainen med 30db på muse og over 20 i jas, tenker å prøve å senke gainen noe i jas, men vil heller i utgangspunktet heller finne power med lavere gain :) , og har vel innsett at lysta på SET ikke har blitt noe mindre, jeg trur nå at hadde jeg fortsatt hatt Guruene så hadde jeg på sett og vis blitt tifreds å kosa meg trur jeg, det er bare noe med det nærværet kun gode Set kreasjoner har satt spor i meg, som selv de beste transene ikke evner for meg, det blir litt som koffeinfri kaffe vs skikkelig mørkbrent, det skjer også noe med aura og aroma når dem vasker vekk koffeinet i kaffen :ROFLMAO:sånn føler jeg det blir med mange transer kontra Set og Set føles bare så mye mer ekte og riktig på mange måter,
    godt du også føler enkle grep i enkle Set kretser kan være markante, har mest trua på enkle kretser der ingenting er overlooked`` og med gjennomarbeidet kvalitet, Lm blir vel litt som med Jas-en min i form av at dem begge er kinesiske ikke at det trenger å gjøre noe konstruksjonsmessig men dem tar jo som kjent noen snarveier her og der, men trur når man får utarbeidet dem så kan nok mange av dem bli såkalte giant`` killere, og så lenge lyden innfrir så er det jo bare win win , eneste det skorter på er jo brukergleden man får med ex en Accuphase/Luxman til 3 ganger prisen, men med enkle grep der og så kan man jo montere steppa potmetere bedre inngangsvelgere og vips så er man omtrent der :) også er det jo noe med det å føle lykken av å ha gjort litt selv da :) mange kan kjøpe seg en ferdig og fin ferrari til en fin pris så lenge dem har penger nok, men ligger mer cred å belønning i å ha vært med å skape noe som genuint bygger på ens egne ideer og definerer/ bygger på eierns personlighet olign :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig god start på uka til de som er innom :giggle::coffee:
    ja da var denne dagen kommet og, den kom litt brått, tok nye bilder av Muse blokkene og la dem ut på nytt, og plutselig så var det 5 på rappen som jeg måtte sjonglere meldinger med :) sa da var dem pakket og sendt til en hyggelig kar,
    man tenker fort var det egentlig så lurt å selge dem når alt kommer til alt, har jo hatt mye rart innom her av transistorer den siste tiden inkludert Coda unison ultra,og i går fikk jeg også prøvd en Gryphon atilla også denne overrasket positivt til 100 watter å være og vil kanskje driste meg å si noe av det bedre av transer i sitt segment,det som bemerket meg mest dog med atilla var en deilig kropp i mellombassen og en generelt litt bigger than life`` fremtoning, synes den gjorde mye riktig`` og lett å like men var kanskje litt HI-FI i lyden, men som sagt dette gjorde på en måte ikke noe når den i tilegg hadde den fine kroppen i mellomtonen,og låt stort og stødig,
    samtidig hørte jeg jo litt transe preg oppover savnet litt luft, men nok kun sammenlignet med åpenheten i Set men Guruene sitter nok dypt i meg når det kommer til nærvær,
    alt i alt morro å få hørt Gryphon noe av det bedre moderne transer`` etter mine ører.

    Så er det det da hvor bærer veien vidre nå🤔 sitter å funderer på en rør power som ligger i Japan da jeg fant prisen tiltrekkende i forhold til konstruksjon, det er en pp med 4x 6c33c et rør som satt stuck i meg som jeg følte gjorde veldig mye rett i Ancient single six Set som jeg hadde på lån fra Audio aktøren tidligere, men redd den er litt veik men bør vel være på en 2x30-40w i pp`` den veide visst ikke mer enn 16kg selv om det kan være solid nok så føler jeg selv en power amp i det minste bør være i overkant av 20kg hehe :ROFLMAO: lett å bli litt vel optimistisk og,når jeg ser tilbake på Guruene så føler jeg jo egentlig jeg ikke bør under dems size for å få nok dreimoment,selv om vekt ikke er alt,
    er bare hvor man skal legge lista nå,
    er ellers veldig heldig som har fått låne en Accuphase A-45 i mellomtiden av en go venn :)
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    så var det det med egen realitetssjekk da,bare å drite i :ROFLMAO: ikke alltid lett å vite hvilken vei man skal krysse, og bli klok på egne vurderingsevner,
    har jo hatt veldig mye forskjellig innom

    Accuphase,Luxman,Ear,Audio valve,Ancient audio,Kr audio,Pass labs,B.m.c. Icon audio,Spec,Tubeguru,Audio Music,Gryphon,Jas,Trafomatic, + sikkert noen som jeg ikke kommer på i farta,

    hva har man egentlig lært på veien annet enn at man har blitt en sær og kresen kæll:unsure:
    når alt kommer til alt så har jeg lært for min del at det er mye av de store merkene ikke alltid gir så mye uttelling for penga, og at det har blitt viktigere å finne de mer minimalist firmaene som virkelig har musikken i center fremfor at alle resurser går til profit og mellomledd,
    men like mye har jeg vel innsett at mye av den moderne måten å levere/presentere lyd på ikke er der jeg ønsker det,det er noe vesentlig som ofte mangler i form av nerve nærvær og genuinitet,

    så hvor skal man lete nå, hvor må man sette lista, eneste jeg er ganske sikker på er at det må bli rør igjen, men usikker på hvilken topologi jeg skal gå for,
    jeg har noen rørtyper på radaren som sagt har jeg kikket litt på 6c33c i push pull ,likte godt hva jeg hørte av 6c33c i Ancient single six men det var en Set konstruksjon, spørsmålet mitt er om jeg kan forvente meg mye av samme karakteristikk bare kombinert med mer krefter? såklart avhenger jo dette av resten av konstruksjonen også, største grunnen til at jeg funderer på 6c33c er at både rør og forsterker har attraktive priser i forhold til hva det ser ut som :)

    ellers er 211-845 Gm-70 og andre store triode rør attraktive men da går fort drømmen i retning mono blokker og prisene går jo og deretter :ROFLMAO:sånn utenom disse store rørene så er detvelEL-34 jeg har blitt best kompis med av det jeg har hørt,KT familien er desverre ikke noe for meg,har ihvertfall til gode å høre noe som treffer meg der,
    jeg må innrømme at jeg blir desto svakere for håndlagede feite rør blokker helst hardwired,

    fått øynene opp for denne konstruktøren også som kan lage det mest tenkelige på bestilling og med 230v Tango trafoer, synes det han lager ser veldig solid og ordentlig ut,fort å gå seg vil i drømmene på slike sider der alt kan skreddersyes etter egne ønsker :)

    spørsmålet er jo bare hva det vil koste, ser mest for meg at det i såfall måtte blitt en stereo blokk etter min lommebok,
    merker fort at jeg fort nå må minst dobble innsatsen om det skal være noe poeng kontra Muse, føler ikke sdet skjer noe spennende på rør fronten før 20k og oppover uansett,
    låner jo nå Accuphase A-45 den låter veldig finnyansert velbehersket og med smidig eleganse men,syns det fortsatt er et men, den blir nok litt for elegant og mangler fortsatt gjennomsiktigheten og åpenheten til gode rør konstruksjoner, så skulle jeg hatt Accu så måtte det blitt en A-50-60 som jeg har vært inne på før der trur jeg man hadde fått dreimomentet koblet til elegansen,
    bemerker meg også at selv om Muse ikke var like finslepen og nyansert som Accu skulle bare mangle, så syns jeg Muse fikk artistene til å stå mer frem som seg selv uten å bli glattet ut`` nå er jeg streng, men enn må stille seg ærlig når det gjelder såpass dyre komponenter,og dette er noe som er viktige parametere for meg.

    Ellers bare å komme med forslag om rør power amper :)
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skriver godt, skjønner hva du mener her. Skulle vært artig å latt deg teste Hitachi monoblokkene mine. Blir for mye gain fra pre, så jeg må vurdere litt.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks Godt å høre noen ganger er det umulig å beskrive noe som helst fornuftig om lyd men må jo prøve :D men jeg føler jo også vi to deler mye av de samme ønskene og krava til hva som er viktig når det kommer til lyd :)
    sleit jo endel med gain-en her også med Muse og Jas pre begge hadde tullete høy gain, ellers er jo dine nye Hitachi blokker også veldig intressante, mange av de eldre japse blokkene har jo og tullete høy gain,var det på Luxman powern jeg hadde og men der hadde jeg jo gain switch noe som etter mitt syn også er et must spess på store transe blokker :)så prøver jo å tenke på muligheten til å justere linje nivå når jeg ser på nye blokker også,skal få innstalert en gain bryter på jas etterhvert også
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Halla, Krazy.

    Ser at du liker å skru og bytte ut innmaten. Hva med noe som er gode i utgangspunktet, men som profitterer på oppgraderinger her og der, som feks fra Opera Consonance? Bemerk dog at å skru på rørforsterkere er ingen spøk, og kan få fatale utfall, men det vet du.

    Kos deg, og heller skru litt juletre lys, du😁
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Haha ja du sagt det du Gunner`n, er kanskje en grunn til at jeg har latt være å utforske på rør powere med store triode rør for eks :ROFLMAO:er nok lurt å overlate den biten til andre, vet consonance lager gode produkter men er liksom ikke min favoritt consonans hehe,nå må du ikke mobbe Jas-en for kraftig her :LOL:
    men ja trur du ikke jeg har tenkt på det i ettertid at det muligens hadde finnes bedre grunnmurer der ute å bygge på/velge, men det er jo noe man ofte må gå veie n selv for å få reflektert over,og ikke alltid man kommer oppdager de mulighetene som faktisk er før det allerede er forseint, men får snu på det og si at jeg får vel velge å tru at belønningen ligger å gjøre det nettop med denne stygge andungen av en Jas 🤓 never jugde the book by its cover osv,,
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Får vel gå litt motstrøms igjen 😄 kom innom et par små deler til i dag :ROFLMAO:ikke alltid man innser hvor massive noen filmkondensatorer er før man får dem hjem selv om man har gått over alle mål i forveien,skikkelig Western Electric preg over denne Toichi film cap-en i olje, og er vel dem mest solide og gjennomførte kondisen jeg har sett per dags dato hva anngår konstruksjon i allefall :)
    det som klart blir det mest spennende nå og største utfordring er jo å få organisert alt så det både ser fornuftig ut og samtidig ha kortest mulig signal vei, skjønner godt at ikke det er mainstream å putte slike deler i ferdig komponenter når komponenter i dag helst skal være tynne som frimerker og veie max 4kg :LOL: frister litt å gå over hele kretsen tegne opp på nytt å hardwire hele greia,og putte i nytt kabinett ,det hadde nok vært det beste for helheten , men får se,
    fått låne en
    Coda unison ultra og :) uten tvil en god sak for pengene,låter mer neutralt enn Accuphase der Accuphase låter litt feitere og mer elegant, men Coda med mer realistisk
    20201221_221446.jpg
    opptegning av opptaktsrommet og får da artistene til å stå mer opp for dem selv enn å gjøre dem mer elegante enn virkeligheten,som igjen kanskje funker litt bedre i mine ører, men til min store forundring så funker Coda best på Onkyo horn hybridene,Coda drar nok nytte av dynamikken og renheten til Onkyoene og tegner da et større og mer samstemt rom,
    alt i alt så syns jeg Coda virker å gjøre mye alright i en og samme boks og man blir jo litt betenkt om det alltid lønner seg med 2 delt :)
    man savner klart til tider det enkle og smertefrie med bare en boks.
    men så er det de derre drømmene som kniver om plassen i hjernen da som nekter å gi seg til tider,men vanskelig å forfølge dem uten en plan eller ide 😇

    Go start på Uka til dere og Riktig god Jul 😊☕

    Go Julehilsen Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig god og lun Jul og et bedre nyår ønskes til alle folk og røvere som titter innom ,måtte det nye året romme mye bra på alle plan og mer rom for meetings med likesinnede olign :giggle:🎄:coffee:

    Go Julehilsen
    Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker deg en riktig God Jul Ivan! Amp'n funker som fy😁
    Hei Rune like så God Jul ,morro at du og titter innom :giggle::coffee: jøss liv i 777-en :love: kult å høre den tjeneste gjør hos deg enda, hender jeg savner tiden med den,fra den tiden enn fortsatt hadde et fornuftig syn på HI-FI 😆
    Hilsen Ivan
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Hei Rune like så God Jul ,morro at du og titter innom :giggle::coffee: jøss liv i 777-en :love: kult å høre den tjeneste gjør hos deg enda, hender jeg savner tiden med den,fra den tiden enn fortsatt hadde et fornuftig syn på HI-FI 😆
    Hilsen Ivan
    He-He! Ser du strever ja😎. Jeg er altfor gammel og kynisk, og i tillegg i en yrkesgruppe der en angriper vissvas med iver for å komme noen vei😁. Da holder en seg med verktøy som leverer og presterer jevnt. Fjernkontroll? Jeg som er fra gulv og tak tusener av ganger i mnd. har null problem med slikt.
    Glad i deg og innrømmer glatt at jeg hadde lyst på de Muse'ne. Vi sees nok igjen.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da ønsker jeg alle HI-FI friends en trivelig nyttårsaften i morgen,
    godt å kjenne at julestresset endelig begynner å avta litt og at enn får lavere skuldre:giggle::coffee:🎶

    roer ned med litt jazzy stuffs kanskje litt mye å gape over men må jo ha litt påfyll av ro 😌
    Mvh Ivan

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Dæven døtte 4,8 tonn med rør anyone :coffee:😁🤓 dem er forøvrig til salgs i solens rike Japan til ca 800k, 212 rør i pp og 1500w kan tru dem varmer :LOL:
    man kan lure på hva frakten kommer på må jo ha eget skip 🛳
    i-img1200x724-1609448965i1i6ak2195775.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja hvor er man egentlig nå om dagen, er man eksistent i seg selv eller har man havnet litt på utsiden av alt i disse tider,
    kjenner for min egen del det blir mye tid til å gruble,fundere og reflektere, kanskje trenger man slike tider for å kunne resette seg fra vriene kabaler man kanskje ikke alltid klarer å innse at man ikke er i stand til å løse når man er fyllt med pådrag og full gass,

    tenker mye på HI-FI reisen man har/hatt på generelt basis, jeg har alltid likt å gjøre mest mulig med hendene selv uansett hobby jeg har puslet med ,være med på å skape noe eget ekte ,genuint gi enn rette følelsen i forhold til verdier og behov,
    de fleste hobbyene enn har har vel til felles at skal ting gjøres skikkelig så blir det fort kostbart jeg er nok over gjennomsnittet undrende og pirkete i måten jeg vil ha ting og det koster og i form av å kanskje ikke ha overskudd til å da jobbe like målrettet og systematisk som jeg burde, at ting kan gå litt i ball`` for meg :)

    så når det kommer til HI-FI så undres jeg mer enn noen gang nå etter jeg solgte Muse og fikk tid til å tenke, hvilken behov & søken har jeg egentlig hva er det som har blitt mest viktig for meg hva er det som gir mening og driv til denne hobbyen, har man bare gått helt off mind og mistet fullstendig perpektiv på hva man engang jaktet mot i søken på noe jeg kanskje ikke har vært kapabel til å løse ?
    hvordan når jeg inn til ``the inner core`` igjen altså selve kjernen og grunnmuren kanskje må enn begynne all over again,


    lånte jo Coda unison Ultra integrert av en go kamerat, som var en alright single box og mye for pengene i hiend`` sammenheng både brukt og ny hadde flott perspektiv men skulle noen ganger ønske den hadde litt mer grunt nedover, men totalt en av de single box-ene jeg har likt best totalt sett,
    så over på Accuphase som og gjør det meste veldig stødig men om det bare er meg så blir den litt kjedelig og hifi korrekt med en dose eleganse og finere oppløsning, men syns både Muse & Coda hadde en mer realistisk fremstilling av scene perspektivet selv om Accuphase var mer finoppløst enn Muse,
    har hørt både Jvc & Onkyo talerne prestere innenfor mye jeg har sansen for,
    men om jeg virkelig skal finne god matchen så er jeg redd det blir for kostbart for meg, jeg har nok innsett at jeg trur det blir vrient å finne en transistor løsning for meg som år meg nerme nok musikken, & at mest sannsynlig SET har mest av det jeg setter høyest på begge talerne , men SET som og har nok krefter blir fort kostbart,
    så har nok et luksus dilemma 🤓:coffee:
    ikke lett alltid når enn er på et slikt nivå.
    sitter å vurderer om jeg skal gjøre pre original og selge den for å bare få startet på blanke ark. eller kanskje begynne smått på bilen for å skifte ut litt tanker og meninger for en stund :)

    leste i HCS sin tråd om hans reise og føler jeg deler mye av det samme idealet``søket verdiene bare med to ulikt trådde stier :)
    hørt mye dyrt og rart her og og mange ting som bare stiller seg som et stort spørsmålstegn når det først lyttes mye låter liksom bare dyrt ut uten å ha nerven og levd liv i behold.

    Nok vimse prat fra meg ha en Riktig Go hælj som kommer alle som titter innom :giggle::coffee:

    Mvh Ivan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg blir mer og mer klar over at musikken skal være en reise, et flygende teppe , til minner om folk, steder og sammenhenger jeg har vært i. Rett og slett dagdrømme litt. Men ofte når jeg hørte denne musikken satt jeg ikke foran "alteret" med ping og pang i fokus og hodet i vater. Nei, jeg var på konsert, på hytta, i bilen en varm sommerdag, kanskje på stranda mens lekre damer solte seg ... Og når jeg innser dette er det jeg skjønner at jeg må ikke ha noen som treffer alle parameter teknisk, men noe som berører meg, bringer meg tilbake, lar meg kjenne på følelsen av yr stemning og lukten av øl på konsert...

    Må en så ha avansert hifi for å lykkes i dette? Nei, jeg tror ikke det.. Kanskje noen små lettdrevne greier, en amp som vrenger litt, en god stol og akkurat DEN musikken.... "Veier blir til mens du går" sies det, men enkelte ganger er det bare riktig å sette seg ned, se utover det indre landskap og kjenne på fred. Fred for det uperfekte som gjør en til et helt menneske...

    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn