så var det det med egen realitetssjekk da,bare å drite i
ikke alltid lett å vite hvilken vei man skal krysse, og bli klok på egne vurderingsevner,
har jo hatt veldig mye forskjellig innom
Accuphase,Luxman,Ear,Audio valve,Ancient audio,Kr audio,Pass labs,B.m.c. Icon audio,Spec,Tubeguru,Audio Music,Gryphon,Jas,Trafomatic, + sikkert noen som jeg ikke kommer på i farta,
hva har man egentlig lært på veien annet enn at man har blitt en sær og kresen kæll
når alt kommer til alt så har jeg lært for min del at det er mye av de store merkene ikke alltid gir så mye uttelling for penga, og at det har blitt viktigere å finne de mer minimalist firmaene som virkelig har musikken i center fremfor at alle resurser går til profit og mellomledd,
men like mye har jeg vel innsett at mye av den moderne måten å levere/presentere lyd på ikke er der jeg ønsker det,det er noe vesentlig som ofte mangler i form av nerve nærvær og genuinitet,
så hvor skal man lete nå, hvor må man sette lista, eneste jeg er ganske sikker på er at det må bli rør igjen, men usikker på hvilken topologi jeg skal gå for,
jeg har noen rørtyper på radaren som sagt har jeg kikket litt på 6c33c i push pull ,likte godt hva jeg hørte av 6c33c i Ancient single six men det var en Set konstruksjon, spørsmålet mitt er om jeg kan forvente meg mye av samme karakteristikk bare kombinert med mer krefter? såklart avhenger jo dette av resten av konstruksjonen også, største grunnen til at jeg funderer på 6c33c er at både rør og forsterker har attraktive priser i forhold til hva det ser ut som
ellers er 211-845 Gm-70 og andre store triode rør attraktive men da går fort drømmen i retning mono blokker og prisene går jo og deretter
sånn utenom disse store rørene så er detvelEL-34 jeg har blitt best kompis med av det jeg har hørt,KT familien er desverre ikke noe for meg,har ihvertfall til gode å høre noe som treffer meg der,
jeg må innrømme at jeg blir desto svakere for håndlagede feite rør blokker helst hardwired,
fått øynene opp for denne konstruktøren også som kan lage det mest tenkelige på bestilling og med 230v Tango trafoer, synes det han lager ser veldig solid og ordentlig ut,fort å gå seg vil i drømmene på slike sider der alt kan skreddersyes etter egne ønsker
spørsmålet er jo bare hva det vil koste, ser mest for meg at det i såfall måtte blitt en stereo blokk etter min lommebok,
merker fort at jeg fort nå må minst dobble innsatsen om det skal være noe poeng kontra Muse, føler ikke sdet skjer noe spennende på rør fronten før 20k og oppover uansett,
låner jo nå Accuphase A-45 den låter veldig finnyansert velbehersket og med smidig eleganse men,syns det fortsatt er et men, den blir nok litt for elegant og mangler fortsatt gjennomsiktigheten og åpenheten til gode rør konstruksjoner, så skulle jeg hatt Accu så måtte det blitt en A-50-60 som jeg har vært inne på før der trur jeg man hadde fått dreimomentet koblet til elegansen,
bemerker meg også at selv om Muse ikke var like finslepen og nyansert som Accu skulle bare mangle, så syns jeg Muse fikk artistene til å stå mer frem som seg selv uten å bli glattet ut`` nå er jeg streng, men enn må stille seg ærlig når det gjelder såpass dyre komponenter,og dette er noe som er viktige parametere for meg.
Ellers bare å komme med forslag om rør power amper
Mvh Ivan