Dazed
Æresmedlem
Er det vanlig at EC-forsterkere kortslutter og/eller tar fyr? Jeg har aldri hørt om dette?DoMentor skrev:utifra hva jeg har hørt fra sikre kilder ang. grunnen til at de kortslutter / tar fyr er EC uansett uaktuelt for min del
Er det vanlig at EC-forsterkere kortslutter og/eller tar fyr? Jeg har aldri hørt om dette?DoMentor skrev:utifra hva jeg har hørt fra sikre kilder ang. grunnen til at de kortslutter / tar fyr er EC uansett uaktuelt for min del
Nja, jeg har iallefall hørt de har hatt problemer med det tidligere, men aner ikke om det har hendt med nyere EC utstyrDazed skrev:Er det vanlig at EC-forsterkere kortslutter og/eller tar fyr? Jeg har aldri hørt om dette?DoMentor skrev:utifra hva jeg har hørt fra sikre kilder ang. grunnen til at de kortslutter / tar fyr er EC uansett uaktuelt for min del
Gratulerer, flott at du er fornøyd Jeg ville også testet Renaissance Audio Master, evt Master Signature før du bestemmer deg, anbefales på det aller varmeste. Forøvrig er servicen til Roald Mikkelsen exepsjonelt bra Hmm, har du sjekket at alle skruer til elementene, etc er skikkelig fastskrudd mht klirret du hører ? ?Jamakr skrev:Da er to sett CAST kabler på plass (et standard og et ZenSati - det siste er lånt). Det er vanskelig å beskrive det som skjer - uten å anvende bare floskler. Har kun spilt to timer så langt.
Det blir som et slør taes vekk, og alt blir mer. Til og med detaljer på en CD jeg kjenner forholdsvis kommer fram, som jeg ikke har lagt merke til før. Visstnok skal det være behov for å spille inn dette (Cipher koblet på Evo 222) - men det låter meget godkjent allerede - ja må nesten si at jeg er meget fornøyd.
noe negativt? Når jeg spiller meget høyt så kommer en antydning til "klirr" oppe. Dette får jeg finner mer ut av etterhvert.
Skal bli spennende å høre hva norske testere mener om Cipher spilleren etterhvert. Så langt er jeg meget fornøyd.
Mvh
JMK
Du er meg en fin en, redigere innlegg. Først forteller du hvor skuffet du er med Krell sitt serviceapparat i Norge og spør om flere har samme erfaring. Når så jeg forteller at jeg har samme erfaring: Mye prat og lite handling. Vanskelig å komme i kontakt med og ting tar fryktlig mye tid, så forandrer du innlegg etter samtale med (vi vet begge med hvem). Da står min komentar igjen som et "goddag mann økseskaft" svar. Erfaringen din er vel den samme selv om du er blitt foret med nye "forklaringer".digiman skrev:Så sant , så sant.Jamakr skrev:"Lykken står den breive bi", det ordner seg som regel til slutt 8)
JMK
Ser veldig frem til å få lyd og snurret litt vinyl på hovedanlegget igjen. Savnet er stort.
Krell er fortsatt godsakene sine
Valgte å endre innlegget på grunnlag av en misforståelse, som ble ryddet opp i.EndreS skrev:Du er meg en fin en, redigere innlegg. Først forteller du hvor skuffet du er med Krell sitt serviceapparat i Norge og spør om flere har samme erfaring. Når så jeg forteller at jeg har samme erfaring: Mye prat og lite handling. Vanskelig å komme i kontakt med og ting tar fryktlig mye tid, så forandrer du innlegg etter samtale med (vi vet begge med hvem). Da står min komentar igjen som et "goddag mann økseskaft" svar. Erfaringen din er vel den samme selv om du er blitt foret med nye "forklaringer".digiman skrev:Så sant , så sant.Jamakr skrev:"Lykken står den breive bi", det ordner seg som regel til slutt 8)
JMK
Ser veldig frem til å få lyd og snurret litt vinyl på hovedanlegget igjen. Savnet er stort.
Krell er fortsatt godsakene sine
Jeg har kvittet meg med en utrolig god forsterker fordi saken irriterte meg slik og den minnet meg på den.
Ha en fin dag.
E
Hei du Kanskje feilen ligger mellom strøminntak og powersupply ? ? Lykke til uansettragnaroien skrev:Noen som har erfaring med Krell bokser som brummer i stand-by?
Kjøpte en brukt DVD-standard for en tid tilbake for å bruke primært som cd-spiller. Må si jeg er meget fornøyd med hvordan den takler den jobben
Men etter et par uker begynte den å brumme i stand-by mode. Ikke alltid, men noen ganger. Helt til en dag jeg kom hjem fra jobb, og spillern var død. Avsted til service bar det (gikk på brukt-garanti), og brudd i powersuply var diagnosen. Kontakter ble loddet og sikringer byttet, og den våknet til liv og spillte som en drøm igjen. Det er ca tre uker siden jeg fikk den igjen nå, og nå har den jaggu begynt å brumme i standby nok en gang. Hvor bekymra bør jeg være? :-\
R.E.S. skrev:Da kan jeg melde meg inn her. Har ikke fått koblet den opp ennå. Det skjer i morgen.
Jeg hadde en EC AW 120 som eksploderte som en kraftig kinaputt når jeg satt og spillte musikk , røyk og papir som drysset ned og gode greier ;D Den ble fikset av HiFi Klubben , som hadde EC den gang , og solgt fort og gale .Dazed skrev:Er det vanlig at EC-forsterkere kortslutter og/eller tar fyr? Jeg har aldri hørt om dette?DoMentor skrev:utifra hva jeg har hørt fra sikre kilder ang. grunnen til at de kortslutter / tar fyr er EC uansett uaktuelt for min del
Hjertelig velkommen skal du være vettu Grattis med snadderpre Vurderer du Krell effekt også da, mht synergi etc ?RBN skrev:Hei
Da får jeg og min Krell EVO 222 aller nådigst be om tilhørighet i denne menigheten.
På forhånd takk.
RBN
Jepp, takk for sist og godt nyttår, btwStereofix skrev:aiai....sort krell!! utrulig lekkert!!
Hei R.E.R.E.S. skrev:Krell-forsterkeren har begynt å komme under huden på meg nå. Den er nok ikke så brutal som jeg fryktet, og med det mener jeg at den ikke er så røff i kantene. Den har stålkontroll på høyttalerne, men tegner samtidig et stort lydbilde, og er veldig bra på mikrodynamikk også.
Riktignok har jeg ikke prøvd den på egne høyttalere ennå, men de skal kobles opp i kveld. Jeg måtte nemlig gjøre meg ferdig med et par testhøyttalere først.
Roy
Velkommen til Krell-leirenRBN skrev:Hei
Da får jeg og min Krell EVO 222 aller nådigst be om tilhørighet i denne menigheten.
På forhånd takk.
RBN
HØRER DU RBN?JackX skrev:Velkommen til Krell-leirenRBN skrev:Hei
På forhånd takk.
RBN
Vi er ikke så mange, og ikke er vi høylytte av oss heller.
Virker som om merket taler både for oss og seg selv
Det er i alle fall en person til her på forumet som har EVO 222 (OAS-medlem jamakr)
se her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18856.msg1225564.html#msg1225564
Han har Krell source/pre/amp, og knyttet det hele sammen i CAST
Du vet sikkert om Krell's eget, proprietære interconnectsystem CAST. Først når du har 2 Krell-produkter (fx pre & amp) og knytter de sammen i CAST vil jeg si at du får det fulle utbyttet av The Krell Sound. Så ikke stopp med pre - ta'n helt ut ;D
Velkommen atter en gang!
Cheers
Velkommen tilbake til Moderlandet, jamakr - men hva skulle du nå gå over bekken for å hente så mye vann for? Her hjemme har vi hatt noen sølle vinterstormer a la Dagmar, Dagros, Emil og halve kostebinderiet på kjøpet: du hadde sikkert blitt fornøyd nok med hva moder Norge stelte i standJamakr skrev:Hei RES, JackX og andre.
Har vært borte fra anlegget tre uker, lykkelig tilbake fra syklon opplevelse i sør-øst India
Fritt editert
At det fører noe godt med seg å være munk tror jeg du må spørre nonnene om ;D ....Jamakr skrev:Synes absolutt CAST virker å være en forbedring fra mye annet jeg har forsøkt. Venter også på evt nyheter på den fronten JackX.
Det å vente noen år på noe godt JackX - det kan kanskje sammenlignes med å være munk en periode?
Velkommen hjem (som de sier på flyet til Færøyene når man har landet der).Jamakr skrev:Hei RES, JackXX og andre.
Har vært borte fra anlegget tre uker, og det har nå først fått hatt det stående på siden søndag.
Synes absolutt CAST virker å være en forbedring fra mye annet jeg har forsøkt. Venter også på evt nyheter på den fronten jack (?). Min evo 222 er vel ikke i produksjon lenger, men holder for mitt bruk.
Dersom du RES også tenker på Sofia ? - så ville det vært spennende å ta med Cipher til deg for å høre den på mye av det samme som jeg selv har (antar 402'en min ikke skiller seg vesentlig fra 302??).
Det å vente noen år på noe godt jack - det kan kanskje sammenlignes med å være munk en periode?
Mvh
JMK (lykkelig tilbake fra syklon opplevelse i sør-øst India)
Du burde jo ta deg en tur å få hørt anlegget.Jamakr skrev:Re: Men Cipher hadde vært spennende å prøve, ja. (Og 222en også for så vidt)
Det er bare å si fra det, så ordner det seg med lån av utstyr.
Har ikke hørt Montanaene - så jeg har ikke noen sterk mening om forholdet mellom dem og Sofia. Men, det har kanskje du?
JMK
Hei alletoref skrev:Søknaden ubetinget godkjent. Fornøyd med 222-en da? Smukt bilde forresten.
Mvh
Det synes jeg ogsåStereofix skrev:aiai....sort krell!! utrulig lekkert!!
Takk for velkomstord. Krell fungerer veldig bra med Halcro også, så Krell effekt er ikke tema nå. Dessuten stakk jo R.E.S av med en bra priset "motor" for ikke mange dagene siden.DoMentor skrev:Hjertelig velkommen skal du være vettu Grattis med snadderpre Vurderer du Krell effekt også da, mht synergi etc ?RBN skrev:Hei
På forhånd takk.
RBN
Mvh
Hei JackX.JackX skrev:Velkommen til Krell-leirenRBN skrev:Hei
På forhånd takk.
RBN
Det er i alle fall en person til her på forumet som har EVO 222 (OAS-medlem jamakr)
se her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18856.msg1225564.html#msg1225564
Du vet sikkert om Krell's eget, proprietære interconnectsystem CAST. Først når du har 2 Krell-produkter (fx pre & amp) og knytter de sammen i CAST vil jeg si at du får det fulle utbyttet av The Krell Sound. Så ikke stopp med pre - ta'n helt ut ;D
Velkommen atter en gang!
Cheers
Nope og tjakwil skrev:HØRER DU RBN?JackX skrev:Velkommen til Krell-leirenRBN skrev:Hei
På forhånd takk.
RBN
Velkommen atter en gang!
Cheers
Du må BÅDE ha nytt forsterkeri OG nye kabler (jeg kan overta de "gamle" )
mvh
Gratulerer med en kanonamp Hvilket prisleie tenker du ca ? Sånn rett fra hofta anbefaler jeg PSB, Audiovector og Von Schweikert, lykke tilcastro skrev:Hei. Ganske ny som Krell eiger. Sliter litt med å matche forsterkeren min med noen gode musikalske høytalere.
Jeg har en Krell s-300i. Noen som vet hva som vil høres bra ut på denne? Har forsøkt JBL lx1000, og Tannoy Sixes 615.
Ny "storebror" til S 300 I ? spex på den da ? ?wizard skrev:Ny Krell integrert - S550i til $5000