Og mine sitater er fra toppen av nepa miR.E.S. skrev:
Det forklarer alt ;D ;D ;D ;DJackX skrev:Og mine sitater er fra toppen av nepa miR.E.S. skrev:
;D
Eik er nok inne på noe som er verdt å prøve her jamakr.EiK skrev:Hei, JMK
Men det var plasseringen av din kjære Krell 302 jeg tenkte på. En kraftig effektforsterker trenger mye luft rundt seg for å fungere optimalt, og også for å ikke påvirke de andre komponentene (elektromagnetisk). Jeg ville derfor anbefale deg å plassere den i den høyre delen av rackett, og flytte Parasounden over til venstre slik at Krellen får hele den ene delen alene. Alternativt anskaffe en egen forsterkerplattform slik at den står helt fritt.
Står noe om Kondo i produktsortimentet der også, det kunne vel også funke okR.E.S. skrev:Hvis dere tar den inn, hadde det vært morsomt å prøve. Kunne jo lagd shoot-out med 912Roysen skrev:Ja, rørmagi og Krell er absolutt å anbefale. E.A.R. 912 vil gjøre susen den, men selv om det er et av våre produkter ville jeg personlig foretrukket Convergent Audio Technologies SL-1 Ultimate som også har innebygget RIAA av enda bedre kvalitet.
Mvh
Roysen
Roy
Eller Magico Q3 !!Powerpoint skrev:Avslutningsvis ville nok ordfører fruen fått hikke i tredje potens om et par MAXX3 i Ferrari rødt plutselig sto i stuen en dag.
jeg tror du klarer deg med Sasha (eventuelt Maarten Coltrane II eller magico Q5 )
Hei powerpoint.Eik er nok inne på noe som er verdt å prøve her jamakr.
Du får si i fra om vi koble ned, og løfte på oss brokk en dag
Noe annet er at det var lovlig varmt i hylla til EVO 222, så kanskje den skal opp øvrst til høyre eller bare flytte Cipher til høyre og pre opp?
Det å sette EVO 402 helt åpent på en egen plattform er nok det den liker best, men livet er fullt av kompromisser.
Du må tenke betjeningsvennlighet, JM. Det du betjener mest (CD) må få den ergonomisk mest fordelaktige plassen (i.e. øverst). Pre går vel (mest) via fjernkontroll. Amp rører du vel kun for on/off, ergo kun 2 ganger ved hver session.Jamakr skrev:Har tanker om å flytte 402 i bunn til høyre, sette 222 i bunn til venstre og Cipher et hakk ned. DA serru .... da blir det mye ledig plass på toppen. Og, det er jo ikke bra.
Ellers er det jo interessant å se alle Q anbefalinger, men det blir ikke aktuelt for meg å bytte ut Sasha med det første.
Mvh
JMK
Racket er der, med sine mål. RES lurte på om du hadde sjekket manual etc før du bestilte racket, men det er vann under broen.Jamakr skrev:takk for ulike innlegg med gode råd om å få mer luft rundt 402 forsterkeren. Ja - jeg må få gjort noe med dette.Mvh
JMK
Må jo få lov å erte litt, he-he.JackX skrev:RES lurte på om du hadde sjekket manual etc før du bestilte racket, men det er vann under broen.
Du trengte kanskje ikke være synsk for å gjette på det?er det jo bare å kjøpe platespiller
Når man spiller LP-plater er hele settingen en opplevelse. Ikke bare musikken, men hele ritualet med å ta ut innercover og LP, legge plata forsiktig på tallerken, sette på platestrammer, fjerne støv og ikke minst senke stiften ned i rillene på plata.Jamakr skrev:Du trengte kanskje ikke være synsk for å gjette på det?er det jo bare å kjøpe platespiller
JMK
Aner jeg at jakten på vinylrigg til hovedanlegget plutselig startet?Jamakr skrev:Hmmm.
Visste det var noe jeg hadde savnet.
Lenco sammen med Tandberg anlegget i andre etasje er ikke nok.
JMK
Tror det ... i alle fall river kruttlukten fra leketøy-startpistolen i snyteskafet mittR.E.S. skrev:Aner jeg at jakten på vinylrigg til hovedanlegget plutselig startet?Jamakr skrev:Hmmm.
Visste det var noe jeg hadde savnet.
Lenco sammen med Tandberg anlegget i andre etasje er ikke nok.
JMK
Roy
Min egen erfaring er at jeg har en tendens til å overgå eget inkompetansenivå stadig vekk. Derfor - ingen ytterligere kommentarer om dette - på en stund.Aner jeg at jakten på vinylrigg til hovedanlegget plutselig startet?
Roy
Tror det ... i alle fall river kruttlukten fra leketøy-startpistolen i snyteskafet mitt
Skal ikke se bort i fra at den godeste Jamakr føler at de åpne hyllene i rackene ikke har noe der å gjøre, og derfor hurtigst mulig bør fylles med hardware isenkram
Nå er vel ikke dette det dummeste innspillet i denne tråden... Men, jeg blir forbauset om jeg lærer meg å hekle. Potteplantene tar andre seg av..Eller hekle duk og potteblomster
Her tror jeg det er på sin plass med noen diskusjoner omkring omforent vektfordeling og varmekilder før tiltakene iverksettes.Jamakr skrev:Hei powerpoint.Eik er nok inne på noe som er verdt å prøve her jamakr.
Du får si i fra om vi koble ned, og løfte på oss brokk en dag
Noe annet er at det var lovlig varmt i hylla til EVO 222, så kanskje den skal opp øvrst til høyre eller bare flytte Cipher til høyre og pre opp?
Det å sette EVO 402 helt åpent på en egen plattform er nok det den liker best, men livet er fullt av kompromisser.
Du inviteres til å løfte på deg brokk, noe må nok gjøres. Har tanker om å flytte 402 i bunn til høyre, sette 222 i bunn til venstre og Cipher et hakk ned. DA serru .... da blir det mye ledig plass på toppen. Og, det er jo ikke bra.
Ellers er det jo interessant å se alle Q anbefalinger, men det blir ikke aktuelt for meg å bytte ut Sasha med det første.
Mvh
JMK
Nå hallusinerer du voldsomt JackX.JackX skrev:tsk tsk ... ingen ting er mer sexy enn å se voksne menn bedrive real manneidretter!
Se nå bare her! Et samlet OAS ute på en ørliten oppvarming før juleshowet drar seg i gang på Teddys Softbar. Powerpointless nederst til venstre. Tror at på det tidspunktet da bildet ble tatt hadde du nettopp blir livreddet av RES (som jo har vannskrekk og ikke vil ha vann i øllet engang , og var glad for å komme seg helskinnet gjennom vorspielet). Jeg er på land og foreviger skrevingen :-*
Min gode Jack. Nå husker du nok feil. jeg har tidligere på HFS dokumentert ganske grundig hvordan juleshowet forløp. Det du har vært med på er nok snobberiet som fant sted etter at jeg dro.Se nå bare her! Et samlet OAS ute på en ørliten oppvarming før juleshowet drar seg i gang på Teddys Softbar. Powerpointless nederst til venstre. Tror at på det tidspunktet da bildet ble tatt hadde du nettopp blir livreddet av RES (som jo har vannskrekk og ikke vil ha vann i øllet engang , og var glad for å komme seg helskinnet gjennom vorspielet). Jeg er på land og foreviger skrevingen
JØSS, var det ikke flere par enn det ;DJamakr skrev:Powepoint: Jo, jeg har jo høyttalere. Sist jeg så etter, så er det; blodmoddete Tandberg Studio Monitor, tre fasett høyttalere, et par klassiske JBL, Amphion Xenon, Amphion stativ - hva heter de?, Klipsch senter også er det Sashaene da. Og, da har jeg ikke en gang nevnt Tivolianlegget.
Nuvel - Krell spiller som en drøm for tiden - og det skal litt til å finne på endringer med det aller første. Og, jeg har jo lovet internt i heimen at det ikke skal skiftes ut noe på en stund. Det jeg ikke har sagt noe om - er om noe kan legges til... Og, da tenker jeg ikke på noen av platespillerene i andre etasje for å si det slik ...
Kan vi teste Krell anlegget med CAST - opp mot full pakke Black Magic Emotion en kveld?
Siden Jack er så flink til å avslutte med skåling, så får jeg bare si at jeg joiner den akkurat i kveld.
Mvh
JMK
Forstår godt det. Men, i min bok er det slik at jeg må vite hvilken høst du tenker på?Sier i fra en gang ut på høsten
Ny og ny. Det er jo snakk om ny farge på gamle kjente ting. Avventer at de faktisk kommer på plass, så kan jeg jo godt legge inn bilde. Synes RES skal ha ære for å ha inspirert til dette.--------------------------------------------------------------------------------
Gratulerer med ny investering, Jamakr!
Jo, jeg har glemt Magico, og jeg HAR høyttalere - men nå har jeg noen nye. I allefall når det gjelder farge. Ellers er det meste som før.Ellersmessig kan du vel bare glemme Magico Q anbefalingene.
DU HAR HØYTTALERE!!!
TAkk. Nå er det en som har byttet inn de avbildete Sasha og kjøpt seg opp til Maxx. Jeg synes disse passet mye bedre inn her hjemme, så jeg har benyttet muligeheten som bød seg. Importør beskriver fargene som;Hvilken farge
Haster vel itte så fælt detta?Jamakr skrev:Forstår godt det. Men, i min bok er det slik at jeg må vite hvilken høst du tenker på?Sier i fra en gang ut på høsten
JMK
....og riktig lekkert i stua ble det jo må jeg innrømme slik at førstedamens hevde øyebryn, og lett frustrerte blikk atter finner rett stilling og kulør.Jamakr skrev:Jo, jeg har glemt Magico, og jeg HAR høyttalere - men nå har jeg noen nye. I allefall når det gjelder farge. Ellers er det meste som før.Ellersmessig kan du vel bare glemme Magico Q anbefalingene.
DU HAR HØYTTALERE!!!
JMK
Nei... Skal vel ikke det...Haster vel itte så fælt detta?
Du ska jo itte ha dessa kablom du
Noe jeg lurer litt på i den forbindelse. Mine svarte Sasha perler var nye i slutten av 2010. Jeg opplever nok at de krevde svært lang innspilling for å åpne helt opp, og at bassen skulle komme helt på plass. Hvor mange timer er vanskelig å si - men mange. Da opplever jeg at når de nå blir levert videre - så er de jo på mange måter bedre enn når de var nye. Med på resonnementet? Slik sett er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt valget mellom nye Sophia 3 og disse brukte Sashaene. Noen formening om det? Slik sett blir verdifallet som vil være på en slik høyttaler kunstig etter min mening, i allefall fram til en viss alder.Da er det en heldig f... som kan overta det sorte godt tilspilte paret etter deg om ikke lenge
Jeg er faktisk aldeles enig i dine betraktninger omkring innspillingstid, og at de sorte Sashaene nå spiller betraktlig bedre enn når de ble levert.Jamakr skrev:Noe jeg lurer litt på i den forbindelse. Mine svarte Sasha perler var nye i slutten av 2010. Jeg opplever nok at de krevde svært lang innspilling for å åpne helt opp, og at bassen skulle komme helt på plass. Hvor mange timer er vanskelig å si - men mange. Da opplever jeg at når de nå blir levert videre - så er de jo på mange måter bedre enn når de var nye. Med på resonnementet? Slik sett er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt valget mellom nye Sophia 3 og disse brukte Sashaene. Noen formening om det? Slik sett blir verdifallet som vil være på en slik høyttaler kunstig etter min mening, i allefall fram til en viss alder.Da er det en heldig f... som kan overta det sorte godt tilspilte paret etter deg om ikke lenge
Mvh
JMK
Hehehe...klarte ikke å la være og erte deg litt da serr`u.Jamakr skrev:Nei... Skal vel ikke det...Haster vel itte så fælt detta?
Du ska jo itte ha dessa kablom du
Men, det kan være veldig spennende å høre på Krell Cast hele veien i systemet mitt, og sammenligne med din gedigne Black Magic konfigurasjon. Burde gå an å ha de samtidig koblet inn i 222'en og så bare skifte fram og tilbake? Har vært meget imponert over BM før, og ser ikke bort fra at det skjer igjen. For sjekk av evt full synergi måtte vi vel også ha med ht kablene i en slik test.
Ellersmessig - krya på deg som svenskene sier.
Mvh
JMK
Powerpoint skrev:Jeg ville nok også heller gått for de "brukte" Sashaene fremfor nye Sophia 3.
Hvorfor? Det ekstra bunndraget, og effekttålighet!
MEEEEEEn, så var det interiørmafiaen og fargevalg da vet du jamakr