Møbelet er fra Spectral, og heter "High-End"wizard skrev:Bildet er fra en messe i Sveits.
Stativ er fra Montana
Møbelet er fra Spectral, og heter "High-End"wizard skrev:Bildet er fra en messe i Sveits.
Stativ er fra Montana
Jeg har hatt begge og 300iL var en bedre (morsommere) forsterker. 400xi hadde en bedre oppløst diskant, men 300iL hadde en mer naturlig klang-struktur og den hadde Krell-bassen, i motsetning til 400xi hvor denne manglet.JackX skrev:Jeg hadde KAV 300iL for en liten tid tilbake, og hadde den parret med Krell's DVD Standard front-end og LAT-2, stativ monitorene. For meg var det ingen tvil om at 300iL spilte vesentlig mere melodisk enn 400Xi, hadde enormt grep om bassen, meget harmonisk mellomtone og en befriende diskant. Når sant skal sies så høre jeg 400xi kun i et annet oppsett (med omtrent tilsvarende kvalitets-produkter), men jeg føler sammenligningen ikke halter for meget.Man skrev:300il ble laget i USA. 400xi blir laget i Kina. Prisen ble satt ned fra 3500usd til 2500usd. Hypotetisk skulle 400xi være bedre, men jeg har ikke hørt om noen som har sammenlignet direkte.
JackX
Mye lekkert i sortimentet til Spectral (www.spectral-moebel.de/) forøvrig som antakelig kan matche Krell bra.Man skrev:Møbelet er fra Spectral, og heter "High-End"wizard skrev:Bildet er fra en messe i Sveits.
Stativ er fra Montana
JackX skrev:Litt lite futt i denne tråden, muligens ....
Uansett, her er mitt bidrag til å holde liv i favorittmerket vårt. Jeg har ganske så nylig fått på plass LAT-C, en skikkelig senterbasse. Har inntil den ankom kjørt i stereo på hjemmekino-aftene, men du verden som en senter gjør forskjell. Og denne senteren er vel den råeste jeg har vært borte i, for å si det mildt.
Det er ikke utenkelig at det vil komme en ørliten Krell Master Reference Sub om en liten stund: er i forhandlinger med Krell/USA om forskjellige spørsmål. Men om jeg skulle ha flaks og slå klørne i mastodonten over alle mastodonter (syntes nå jeg ivf), så vil jeg tilslutt ende opp med et anlegg jeg skal ha sterk rygg for å kvitte meg med
Sykt sykt sykt oppsett!!! Kudos til deg
Testa en Krell Resolution center fra Acoustic Tuning nå nylig, Ble meget imponert av lyden. Men den passa desverre ikke i stua vår, Ble alt for dominerende i de fysiske målene.
Hei Stereo,stereo skrev:Er det noen som vet hvordan den nye S300i er ifht kav400xi?
Jeg har kav400xi på virgo 5 og er egentlig svært fornøyd.
Men er litt nysgjerrig på S300i da det også skal komme en cd spiller til denne.
Kunne tenkt meg det settet i fremtiden kanskje??
Noen som vet noe om cd spilleren?
stereo
joje skrev:Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?
Forsterkern blir ganske varm, er det vanlig?
j
At de er "for lange" er vel mer et kosmetisk og praktisk problem enn noe annet. Jeg liker å ha et ryddig oppsett og en kveil bak hver høyttaler er ikke det jeg ønsker, men jeg overlever helt til jeg finner noe jeg har lyst pågmortens skrev:Men hva mener du med for lange? Er det ikke tilstrekkelig at de rekker frem? Tviler på at kabellengde har mye å si på lyden, som forsåvidt er en diskusjon som hører hjemme i andre tråder enn i Krells vennetråd
vh
Geir
joje skrev:Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?
j
joje skrev:At de er "for lange" er vel mer et kosmetisk og praktisk problem enn noe annet. Jeg liker å ha et ryddig oppsett og en kveil bak hver høyttaler er ikke det jeg ønsker, men jeg overlever helt til jeg finner noe jeg har lyst pågmortens skrev:Men hva mener du med for lange? Er det ikke tilstrekkelig at de rekker frem? Tviler på at kabellengde har mye å si på lyden, som forsåvidt er en diskusjon som hører hjemme i andre tråder enn i Krells vennetråd
vh
Geir
j
Heisan, kjære Krell venner...... c",) Har 300 IL jeg da...... & er så til de grader mer enn fornøyd både med måten den holder lyden / musikken i et jerngrep på... uten at den mister pusten selv om jeg spiller tordnende høyt...... samtidig som den bidrar til å formidle livet... & sjelen i musikken på en nesten rørende... & ikke minst realistisk måte også når jeg spiller lavt...... c",)toref skrev:Noen flere venner av Krell her? Kunne vært artig å høre andres erfaringer med dette merket. Selv er jeg veldig godt fornøyd med Evolution 302. Spiller stort, åpent og med autoritet. Samtidig, mykt og vakkert..
Foreløpig har jeg ikke eksperimenter særlig med kabler. Bruker Synergistic Research Alpha høyttaler kabler og Kimber Hero XLR.
Mvh
Siden du spør, Bjørn, så skal du få svar ;Dbjornh skrev:Pent utseende på den. Hva er veil. utsalgspris på den?
Mvh. Bjørn
http://www.acoustictuning.com/E2x2VLXC9g_H7z_AhlFK64-KFLV68f3TP9D6CJ1QYz.ipsacoustictuning.com skrev:Krell S-300i
NYHET!!. Etterløser Krell`s fantastiske suksess av forgjenger 400Xi. Krell S-300i bygger erfaring av Krell kostbare Evolution-serie. Forforsterkerdel i ren klasse A. 150W i 8ohm (NB målt i Hifi News til 195W/8ohm). XLR/RCA. Stor dimensjonert strømforsyning. Markedsreferansen under 50.000,-??. Hifi News (february issue 2009) Ken Kessler : "OUTSTANDING PRODUCT"!. KAMPANJEPRIS: kr 29.900,- (veil 33.500,-)
29,900.00 kr.
: ;Dtranslate.google.com skrev:Konklusjon
Det handler om å få Krell "Minimum" er en styrke! Andre forsterkere i denne klassen spille i åpent eller gjennomsiktig, for ham, men ingen kan respektere hans energi og strøm i vannet. Innredningen er frodig.
HKviking skrev:Det skulle være ok ifølge ham fra importøren. Det er 7cm under og den står ikke på noen hylle så det er fri sirkulasjon. Over så er det ca 5cm til neste hylle. På venstre side er det 15 cm klaring og på høyre side ca 40 cm til høyttaler. Det du ikke ser er at jeg har en meget stillegående luftrenser bak på den ene siden. Den skaper en god del turbulens. Skal sjekke med mitt laser termometer. Så langt har den ikke blitt mere en god lunk. Hvor varm kan den bli og hva er optimal operasjons temperatur?
De kablene hadde det vært morro å få sett et bilde av. Jeg selv har Nordost/Krell CAST II- kabler rund baut, og kan ikke få fullrost de nok.HKviking skrev:Custom made Crystal Cable med CAST er også bestilt.
Bilder kommer når stasen er på plass.
Gleder meg på dine vegne! Ikke bare er settet ditt usedvanlig lekkert å se på ... men det vil også spille som en ytterligere søt drøm når du har dine CAST innsatt. Gled deg!HKviking skrev:For øyeblikket så bruker jeg Crystal Cable XLR så med cast så skulle det forbedre seg ytteligere ett par hakk.
Ingen forskjell som jeg kunne høre. Kjøpte de mest for det estetiske. De ser bare supert barske ut ;DMute skrev:Nydelige de Furutech 50 pluggene! Opplevde du noen forskjell?
Mitt første valg var faktisk å kjøpe en FBI. Denne hadde jeg hørt på før og var fast bestemt på at denne ville jeg ha.toref skrev:Testet du 222 mot 202 før du gikk for 202? I så fall, hva var forskjellen?
Mvh