1000 hjertelig takk Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;DE.I.A. skrev:Grattis med ny amp 8)
Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
Krell will use its CES trip to unveil its first Blu-ray Disc player, said Bill McKiegan, Krell USA sales and marketing VP.Ryktes at Krell kommer med en BR-spiller ?!?
Hei. 555 er et nytt nummer for meg: 505 og 525 er kjente spillere, men 555 ?!?wizard skrev:Krell will use its CES trip to unveil its first Blu-ray Disc player, said Bill McKiegan, Krell USA sales and marketing VP.Ryktes at Krell kommer med en BR-spiller ?!?
The Krell Evolution 555 will feature reference-level audio and video performance and Krell's reputation for build quality.
Heisan, jeg bare lurte på om det er flere i Troms / Tromsø som har Krell utstyr, eller fler i Kongeriket som har den nye S 300 I ? ?toref skrev:Noen flere venner av Krell her? Kunne vært artig å høre andres erfaringer med dette merket. Selv er jeg veldig godt fornøyd med Evolution 302. Spiller stort, åpent og med autoritet. Samtidig, mykt og vakkert..
Foreløpig har jeg ikke eksperimenter særlig med kabler. Bruker Synergistic Research Alpha høyttaler kabler og Kimber Hero XLR.
Mvh
Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdagDoMentor skrev:1000 hjertelig takk Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;DE.I.A. skrev:Grattis med ny amp 8)
Mvh
Hmm, er det virkelig ikke fler Krell venner her oppe i nord ? ? eller er dere i "skapet" ? ? ? ;D Ha en forts. vidunderlig aften iallefallDoMentor skrev:Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdagDoMentor skrev:1000 hjertelig takk Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;DE.I.A. skrev:Grattis med ny amp 8)
Mvh
Mvh domentor
Peter J skrev:Har ikke peiling hva EPROM er, men har de ikke 120v/60hz "over there"?
Peter J skrev:ok, men hva gjør man med spenningsforskjellen?
HeiHKviking skrev:Kjøp i HK da. Her er det samme spenning som hjemme i Norge så ikke noe grunn til bekymring med ombygging.
Finnes fra tid till annen noe KRELL på bruktmarkedet her.
wizard skrev:Bilde av Evolution 555.
$15,000
Profile 2.0 Ready(BD Live) Blu-ray/DVD player with 1GB of onboard memory.
SD card slot for expanded memory.
12-bit Sigma Design VXP technology
Aspect ratio control that features a vertical stretch option for systems using 2:35:1 Contrast Image Height display systems
Onboard Ethernet port and slot for wireless cards/ Internet connectivity (Firmware updates, BD Live interactivity and IP control)
Dual HDMI outputs are included with the option of full audio and video output to two systems.
Evolution 555 is HDMI 1.3 compliant, it comes ready for upgrading to HDMI 1.4 with full support for 3D.
hei du ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ?Peter J skrev:Hei DoMentor
Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø
PS: Grattis med ny Krell
DoMentor skrev:hei du ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ?Peter J skrev:Hei DoMentor
Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø
mvh
flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;DPeter J skrev:DoMentor skrev:hei du ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ?Peter J skrev:Hei DoMentor
mvh
Har ikke planlagt tur nordover, men viss jeg skal blir pinadø KPS`en med ;D
Ditto!HKviking skrev:Skulle denne komme på markedet i år så er dette en meget aktuel spiller for meg.
Krell goes ... eh ... "green".wizard skrev:Evolution e Series
Evolution 400e?$23,000/pr
Evolution 600e - $37,000/pr
Evolution 900e - $50,000/pr
Evolution 302e - $12,500
Evolution 402e - $18,500
Evolution 403e - $25,000
???
Krell Industries has just announced a substantial upgrade to the Evolution lineup of amplifiers.
The new enhanced, Evolution e Series, delivers greater fidelity while at the same time reducing its carbon footprint.
Redefined Power Supply
An intense upgrade to the power supply includes a new separate toroidal transformer for the digital control circuitry, improved EMI suppression of high frequency artifacts, and a
substantial increase in capacitive power supply reserve. A new green mode reduces the standby power draw dramatically. As an example, the Evolution 402e power draw drops from
370W to 2W a reduction of 99.5%.
The new standby mode is user selectable and turns off all non critical circuitry. The power indicator ring glows green in the new mode. The standard standby mode, which keeps all but the output stages active, is still available and indicated by a red ring on the power indicator.
Sound Enhancements
The audio circuitry has also received enhancements in the new Evolution e Series. Building on the unique Active Cascode Topology foundation of the Evolution Series, the e Series
amplifiers feature more precisely balanced current sharing among the seven sets of Active Cascode Quartets that make up the output stage. This greater precision elevates an already
impressive performance envelope and provides greater amplifier reliability. A new feedback implementation delivers improved dynamic performance.
For det norske (kalde) markedet tror jeg dette "grønne kjøret" er helt unødvendig. De 300W som min Evo-302 gir fra seg på tomgang er bare kjekt nå i vinterkulda.JackX skrev:Krell goes ... eh ... "green".
Tror ikke e-modellene bringer noe særlig i forhold til den gamle garde, så jeg nøyer meg med å trekke dynene litt lenger oppover ørene, og sover zzzZZZzzzz videre.
es ... eh ... "green".
DoMentor skrev:flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;DPeter J skrev:DoMentor skrev:hei du ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ?Peter J skrev:Hei DoMentor
mvh
mvh
deff yes ;D men ikke akkurat dårlig stash cayin & l.c. heller da, men kpsen din bør jo gruse min dcd 2560 tross alt, men kan bli spennende på hvilke parametre og i hvilken grad de spiller ulikt en kar sa til meg uten sammenligning forøvrig at han opplevde at min dcd spilte bedre i hans oppsett enn en annen spiller til 28 000 som han hadde testa tidligere;D ha 1 forts. flott kveldPeter J skrev:DoMentor skrev:flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;DPeter J skrev:DoMentor skrev:hei du ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ?Peter J skrev:Hei DoMentor
mvh
mvh
dcd 2560 er sikkert en utmerket cd-spiller, eneste "duellen" jeg har hatt med KPS`en er mellom min forrige cd-spiller og pre (Cayin CD 252 og L.C. Audio Sidewinder).