Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.562
    Antall liker
    4.551
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer ja, hadde tenkt å spørre om det samme som sistemann!

    Mvh.
    SAL
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.368
    Ryktes at Krell kommer med en BR-spiller ?!?
    Krell will use its CES trip to unveil its first Blu-ray Disc player, said Bill McKiegan, Krell USA sales and marketing VP.

    The Krell Evolution 555 will feature reference-level audio and video performance and Krell's reputation for build quality.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    wizard skrev:
    Ryktes at Krell kommer med en BR-spiller ?!?
    Krell will use its CES trip to unveil its first Blu-ray Disc player, said Bill McKiegan, Krell USA sales and marketing VP.

    The Krell Evolution 555 will feature reference-level audio and video performance and Krell's reputation for build quality.
    Hei. 555 er et nytt nummer for meg: 505 og 525 er kjente spillere, men 555 ?!?
    En helt annen ting er at selv om Krell viser frem en slik spiller under CES i år er det slettes ikke sikkert den blir lansert. Har litt stygg erfaring med slikt :p
    mvh
    JackX
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    toref skrev:
    Noen flere venner av Krell her? Kunne vært artig å høre andres erfaringer med dette merket. Selv er jeg veldig godt fornøyd med Evolution 302. Spiller stort, åpent og med autoritet. Samtidig, mykt og vakkert.. :)



    Foreløpig har jeg ikke eksperimenter særlig med kabler. Bruker Synergistic Research Alpha høyttaler kabler og Kimber Hero XLR.


    Mvh
    Heisan, jeg bare lurte på om det er flere i Troms / Tromsø som har Krell utstyr, eller fler i Kongeriket som har den nye S 300 I ? ? :)

    Mvh DoMentor :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
    Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk :) Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk :( Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdag :)

    Mvh domentor :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
    Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk :) Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk :( Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdag :)

    Mvh domentor :)
    Hmm, er det virkelig ikke fler Krell venner her oppe i nord ? ? eller er dere i "skapet" ? ? ? ;D Ha en forts. vidunderlig aften iallefall :)

    Mvh DoMentor :)
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei

    Vurderer å skaffe meg ett forsterkersett fra Uniten. Er det bare å bytte EPROM så er det brukandes her hjemme? Er US modell ellers lik Europa/Norsk modell?

    Tenker spesielt på Evolution serien.

    Tommy
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke peiling hva EPROM er, men har de ikke 120v/60hz "over there"?
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    967
    Antall liker
    462
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Tingen med Krell er at de har en programmert chip (EPROM???) som ligger å føler på nettfrekvensen. Er det feil frekvens går chipen i loop, og forsterkeren i standby og lar seg ikke slå på. Gamle Krell vet jeg lar seg programmere, men de nye vet jeg ikke. Alt dette for å forhindre import for private, slik at godkjent importør kan ta sitt (grove) påslag ved sine salg.


    De tar 5000,- for å programmere om chip'en. Ikke dårlig for et par minutts arbeid :eek:
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ok, men hva gjør man med spenningsforskjellen?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Det er jo en formidabel prisforskjell som gjør det veldig attraktivt å privatimportere, noe da kanskje importør vil demre opp for ved relativt høy ombyggningskost.

    Men likevel, hvis man handler f.eks fra MSSHifi som annonserer på Audiogon med f.eks 403 til 10000 usd ombygd til 240/50hz så blir det uansett billig.

    Er det forskjell på us modell og europeisk modell annet enn 110v/240v? Noen som vet?
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Kjøp i HK da. Her er det samme spenning som hjemme i Norge så ikke noe grunn til bekymring med ombygging.

    Finnes fra tid till annen noe KRELL på bruktmarkedet her.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    HKviking skrev:
    Kjøp i HK da. Her er det samme spenning som hjemme i Norge så ikke noe grunn til bekymring med ombygging.

    Finnes fra tid till annen noe KRELL på bruktmarkedet her.
    Hei

    Har du noen linker? Evt også til forhandlere

    Vet du veil pris på 202?

    Tommy
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Det er lite priser online her i HK. Jeg har listen hjemme og sender deg en PM litt senere.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Sendte deg Pm før jeg så denne.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.368
    Bilde av Evolution 555.



    $15,000

    Profile 2.0 Ready(BD Live) Blu-ray/DVD player with 1GB of onboard memory.
    SD card slot for expanded memory.
    12-bit Sigma Design VXP technology
    Aspect ratio control that features a vertical stretch option for systems using 2:35:1 Contrast Image Height display systems
    Onboard Ethernet port and slot for wireless cards/ Internet connectivity (Firmware updates, BD Live interactivity and IP control)
    Dual HDMI outputs are included with the option of full audio and video output to two systems.
    Evolution 555 is HDMI 1.3 compliant, it comes ready for upgrading to HDMI 1.4 with full support for 3D.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    wizard skrev:
    Bilde av Evolution 555.



    $15,000

    Profile 2.0 Ready(BD Live) Blu-ray/DVD player with 1GB of onboard memory.
    SD card slot for expanded memory.
    12-bit Sigma Design VXP technology
    Aspect ratio control that features a vertical stretch option for systems using 2:35:1 Contrast Image Height display systems
    Onboard Ethernet port and slot for wireless cards/ Internet connectivity (Firmware updates, BD Live interactivity and IP control)
    Dual HDMI outputs are included with the option of full audio and video output to two systems.
    Evolution 555 is HDMI 1.3 compliant, it comes ready for upgrading to HDMI 1.4 with full support for 3D.

    Skulle denne komme på markedet i år så er dette en meget aktuel spiller for meg.
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Hei
    Er det noen som vet hva 555 spilleren kommer til og koste i Norge?
    Espen
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.107
    Antall liker
    10.023
    Sted
    Trondheim
    Vanligvis blir det ikke mye feil hvis man multipliserer dollarprisen med 10 (kanskje litt mindre). Så i størrelsesorden 130 - 150 000 tenker jeg.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.368
    Evolution e Series



    Evolution 400e?$23,000/pr
    Evolution 600e - $37,000/pr
    Evolution 900e - $50,000/pr
    Evolution 302e - $12,500
    Evolution 402e - $18,500
    Evolution 403e - $25,000
    ???
    Krell Industries has just announced a substantial upgrade to the Evolution lineup of amplifiers.
    The new enhanced, Evolution e Series, delivers greater fidelity while at the same time reducing its carbon footprint.

    Redefined Power Supply
    An intense upgrade to the power supply includes a new separate toroidal transformer for the digital control circuitry, improved EMI suppression of high frequency artifacts, and a
    substantial increase in capacitive power supply reserve. A new green mode reduces the standby power draw dramatically. As an example, the Evolution 402e power draw drops from
    370W to 2W – a reduction of 99.5%.
    The new standby mode is user selectable and turns off all non critical circuitry. The power indicator ring glows green in the new mode. The standard standby mode, which keeps all but the output stages active, is still available and indicated by a red ring on the power indicator.

    Sound Enhancements
    The audio circuitry has also received enhancements in the new Evolution e Series. Building on the unique Active Cascode Topology foundation of the Evolution Series, the e Series
    amplifiers feature more precisely balanced current sharing among the seven sets of Active Cascode Quartets that make up the output stage. This greater precision elevates an already
    impressive performance envelope and provides greater amplifier reliability. A new feedback implementation delivers improved dynamic performance.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Peter J skrev:
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
    hei du :) ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom :) joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ? ;)

    mvh :)
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
    hei du :) ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom :) joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ? ;)

    mvh :)


    Har ikke planlagt tur nordover, men viss jeg skal blir pinadø KPS`en med ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Peter J skrev:
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
    hei du :) ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom :) joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ? ;)

    mvh :)


    Har ikke planlagt tur nordover, men viss jeg skal blir pinadø KPS`en med ;D
    flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;D

    mvh :)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    HKviking skrev:
    Skulle denne komme på markedet i år så er dette en meget aktuel spiller for meg.
    Ditto!

    Men jeg er redd du må smøre deg med et rimelig tykt lag med tålmodighet, HKviking. Intet skulle fryde meg mer enn at jeg måtte ete i meg de ordene, men min erfaring er dessverre den at det kan ta år, år og atter år før et lansert produkt blir lagt ut for salg. EVO 525 rinner meg i så henseende i hu ... lansert i CES 2006 (!), og er ennå ikke tilgjengelig!

    http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=18092109

    Cheers!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Krell goes ... eh ... "green".
    Tror ikke e-modellene bringer noe særlig i forhold til den gamle garde, så jeg nøyer meg med å trekke dynene litt lenger oppover ørene, og sover zzzZZZzzzz videre.

    Men den EVO 555 ... den er jeg interesert i!
    Noe mere info, Wizard?

    mvh
    JackX


    wizard skrev:
    Evolution e Series



    Evolution 400e?$23,000/pr
    Evolution 600e - $37,000/pr
    Evolution 900e - $50,000/pr
    Evolution 302e - $12,500
    Evolution 402e - $18,500
    Evolution 403e - $25,000
    ???
    Krell Industries has just announced a substantial upgrade to the Evolution lineup of amplifiers.
    The new enhanced, Evolution e Series, delivers greater fidelity while at the same time reducing its carbon footprint.

    Redefined Power Supply
    An intense upgrade to the power supply includes a new separate toroidal transformer for the digital control circuitry, improved EMI suppression of high frequency artifacts, and a
    substantial increase in capacitive power supply reserve. A new green mode reduces the standby power draw dramatically. As an example, the Evolution 402e power draw drops from
    370W to 2W – a reduction of 99.5%.
    The new standby mode is user selectable and turns off all non critical circuitry. The power indicator ring glows green in the new mode. The standard standby mode, which keeps all but the output stages active, is still available and indicated by a red ring on the power indicator.

    Sound Enhancements
    The audio circuitry has also received enhancements in the new Evolution e Series. Building on the unique Active Cascode Topology foundation of the Evolution Series, the e Series
    amplifiers feature more precisely balanced current sharing among the seven sets of Active Cascode Quartets that make up the output stage. This greater precision elevates an already
    impressive performance envelope and provides greater amplifier reliability. A new feedback implementation delivers improved dynamic performance.
    Krell goes ... eh ... "green".
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.368
    Ny modell

    S-350a - $2500
    S-350av - $4500



    S-350a
    High performance CD player
    Fully balanced, current-mode gain stage analog outputs.
    TEAC slot load transport mechanism eliminates drawer transforred vibrational errors
    BurrBrown DSD 1793 24bit/192kHz DAC
    Separate analog and digital power supply

    S-350av
    1080p DVD video capability to S-350a
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    JackX skrev:
    Krell goes ... eh ... "green".
    Tror ikke e-modellene bringer noe særlig i forhold til den gamle garde, så jeg nøyer meg med å trekke dynene litt lenger oppover ørene, og sover zzzZZZzzzz videre.

    es ... eh ... "green".
    For det norske (kalde) markedet tror jeg dette "grønne kjøret" er helt unødvendig. De 300W som min Evo-302 gir fra seg på tomgang er bare kjekt nå i vinterkulda. :)

    Mvh
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
    hei du :) ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom :) joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ? ;)

    mvh :)


    Har ikke planlagt tur nordover, men viss jeg skal blir pinadø KPS`en med ;D
    flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;D

    mvh :)

    dcd 2560 er sikkert en utmerket cd-spiller, eneste "duellen" jeg har hatt med KPS`en er mellom min forrige cd-spiller og pre (Cayin CD 252 og L.C. Audio Sidewinder).
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Peter J skrev:
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    DoMentor skrev:
    Peter J skrev:
    Hei DoMentor

    Krell venn fra Nordland her. Ikke så langt nord som deg altså, men har vært i Tromsø ;)

    PS: Grattis med ny Krell :)
    hei du :) ser du har ganske snadder krell stash du også, kpsen din er vel nærmest legendarisk ;D kunne vært gøy å hørt den i mitt oppsett, så hvis du skal nordover er du hjertelig velkommen til å svinge innom :) joda, flott her oppe, men ser ut som jeg er den eneste krell vennen her i fylket ? ? ;)

    mvh :)


    Har ikke planlagt tur nordover, men viss jeg skal blir pinadø KPS`en med ;D
    flotters, men tror du vil bli pos. overraska over min dcd 2560 også, faktisk, mao kan bli gøy med en liten "duell" mellom de 2 ;D

    mvh :)

    dcd 2560 er sikkert en utmerket cd-spiller, eneste "duellen" jeg har hatt med KPS`en er mellom min forrige cd-spiller og pre (Cayin CD 252 og L.C. Audio Sidewinder).
    deff yes ;D men ikke akkurat dårlig stash cayin & l.c. heller da, men kpsen din bør jo gruse min dcd 2560 tross alt, men kan bli spennende på hvilke parametre og i hvilken grad de spiller ulikt :) en kar sa til meg uten sammenligning forøvrig at han opplevde at min dcd spilte bedre i hans oppsett enn en annen spiller til 28 000 som han hadde testa tidligere;D ha 1 forts. flott kveld :)

    mvh :)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Takk for bildet, Wizard.
    Jeg har bestilt en slik, og forventet launch i USA er 2.kv 2010.
    Da er jeg redd min nåværende Marantz må vike plass i riggen.

    Cheers!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei

    Jeg har kjøpt meg Krell utstyr og melder meg herved inn i klubben :). Jeg tenkte å kjøpe meg noen brukte Cast kabler fra Audiogon og ser denne ligger ute til 295 usd i 4 meter utførelse - selger sier det er siste versjon. Jeg synes den ser dønn lik ut den gamle typen...

    Er dette siste version og er det et bra kjøp?

    Mvh Tommy
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn