Espen R skrev:
<zip>
Men har nye eiere nye ideer med Krell? Ihvertfall er SACD avspilling ut, mens DVD og blu-ray bilder er prioritert. Litt merkelig for et high-end merke som assosieres med lyd.
Jeg tror de nye eierne har stukket fingeren i jorden og kommet opp med mye, merkelig grums som Krell's tidligere eier(e) har bedrevet ved siden av å ha fokus på inntjening og overlevelse. F.eks var det lett å se at å lansere produkter på en stor messe (CES 2005) for deretter ikke å være i stand til å levere i det hele tatt, ikke inngir tillit til merket.
Nye ideer tror jeg ingeniørene har i fleng: ny EVO-amp serie, med 99.5 % reduksjon i tomgangsspenningen. 1.4-ready HDMI BR-spillere ... klare for 3-D (for dem som fokuserer på dèt). Jeg tror vi vil få se rimeligere høyttaler-serier om en liten stund også.
Når det gjelder SACD er det synd at Krell har kuttet ut denne kilden, men det lå vel i sakens natur at de ville gjøre det iom at SACD dessverre ikke omsetter særlig mye, og etterspørselen etter EVO 505 (CD/SACD) var lav i det siste.
Per i dag selges nå følgende front-end hos Krell:
S-350-serien:
The S-350 CD/DVD Player is a modular design featuring reference caliber CD playback as well as an optional state-of-the-art video engine that provides stunning 1080p performance and video processing controls. The base model, the S-350a establishes a new high standard of performance and value among high-end compact disc players. For home theater systems, the S-350a can be equipped with a sophisticated 1080p video stage resulting in the S-350av
EVO 525:
Evolution 525t - audio only transport
Evolution 525v - 1080p DVD video transport, digital audio output only
Evolution 525a - High performance CD player with Krell CAST and balanced analog outputs
Evolution 525av - Complete package including audio and video options
EVO 555:
Dette er en fullspekket maskin, med det absolutt aller siste i DAC og digital overføring.
Spilleren avspiller CD, DVD og BluRay, og med følgende fokus på lyd:
Sound Quality
For the ultimate in audio performance, the Evolution 555 features the ESS Technology 32-bit Sabre Reference DACs connected to Krell differential Krell Evolution CAST analog circuitry. CAST
Dette var et kort resymeè av produktene Krell lanserer på løpende bånd utover sommeren og høsten. Dette viser helt klart at Krell beholder, og utvider, sitt top-of-the range sortiment, og har soleklart fokus på lyd så vel som bilde. BR har allerede etablert seg (hos meg i vf) som soleklar favoritt når lyd skal formidles. Jeg tenker ikke bare på den utrolige lydforbedring ved avspilling av film, men særlig på de etterhvert mange 2L utgivelsene på BR vi har sett i Norge.
Cheers!
JackX