Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Jaggu ikke godt å si hva jeg leter etter.!!!
    Har vært på noen besøksrunder og fått med meg noen anlegg, noe låter bedre enn annet, men musikk spiller det uansett..
    Feinsmekker-lyden fra Quad paneler og High-End elektronikk fra de store gutta låter jævlig bra.!
    Rallamikk som er satt sammen av en "kunstner" låter heller ikke galt, rett å slett ganske så imponerende å høre at rallamikk satt sammen og matchet gjennom flere år med masse rare komponenter..
    Rør og hønn har uansett masse fordeler som mine ører liker best, hjertet mitt banker når lyden triller lett frem og dynamikken banker skrotten.!

    Mange av dere har sikkert sett at jeg har vært en del fraværende den siste tiden, fant ut at jeg måtte ha en pause og har grublet på masse rart og fundert på hva jeg skal gjøre i fremtiden, har kun satt på musikk som bakgrunnsstøy eller for å ha musikk til jobben..
    Lytting har det blitt svært lite av i de månedene, men savnet ble for stort gitt 8)

    Men da kom jo seff savnet etter enda mer, men jeg vet ikke hva ???
    Er hvertfall 100 anlegg som ørene og følelsene har kost seg med de årene jeg har holdt på med denna hobbyen, ikke det at kvantiteten spiller en rolle, for det er kvaliteten og de musikalske opplevelsene som sitter grodd fast i hjernebarken og som gjør at jeg ønsker en forandring/oppgradering nå..

    Kommer til å fortelle litt om min vei som jeg for tiden jobber med, så regner jeg med at det kommer second opinion fra en nær og god venn av meg..
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Starter med det som har fukgt meg i lengre tid nå, det er et meget godt utganspunkt i mine ører og jeg er jaggu ikke sikker på om det er så lurt å oppgradere, men vi må prøve ;D

    Kilde:
    Copland CDA-288..
    CD spilleren er oppgradert med ny laser i 2006 og LC Audio XO-2 clock i 2001..
    BDR Pyramid Racing Cones MK-III har erstattet de originale føttene..



    Pre:
    Copland CTA-301 MK-II..
    Ettermontert remote..
    Byttet til vesentlig bedre komponenter stort sett hele veien innvendig og ny volum pot av meget god kvalitet, alt er i luksus klassen, oppgradert for 8.000,- de siste 2-3 årene..
    JAN Philips ECG 6922..



    Effekt:
    Audio Note KIT-1 300B..
    En bastard av en forsterker som kan brukes som integrert eller effekt..
    Vibrapod modell 4 har erstattet de originale føttene..
    Kan velge mellom å bruke RCA direkte inn med passiv linje eller som rent effekt trinn..
    Dette er en Single Ended Triode (SET) amp..
    Effekten er oppgitt til ca 7,5 Watt i hver kanal..
    JJ 300B..
    Mullard CV378..
    Raytheon 6SN7..
    Tung-Sol 5687 NOS fra 1956..
    Oppgradert til Level 1A + 2B..



    Hønn:
    Klipsch RF-5..
    Soundcare Superspikes 1/4" gjenger..
    Fjernet litt "plast-shit" fra terminaler og gått over til singlewire..



    Ikke helt ubetydelige kabler fra WireWorld og Cardas..
    Masse god musikk og en kropp som nyter det å sitte der å lytte og kose seg 8)
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    På tide du kom deg hit til "mitt anlegg og......" :)
    Ser fram til fortsettelsen.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Syns det ser veldig bra ut det du har jeg, Kroken.
    Hva er du misfornøyd med ?

    Kan du ikke sette fingeren på noe,så kjøp musikk for penga. Det er der gleden ligger.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    På tide du kom deg hit til "mitt anlegg og......" :)
    Ser fram til fortsettelsen.

    /jan
    hehehe.. Ja du sier noe, Jan :)
    Men hvor i all verden er det jeg skal starte.?
    Hvor skal jeg lete etter det jeg skal ha og hva leter jeg etter.??
    Hmm.. 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Syns det ser veldig bra ut det du har jeg, Kroken.
    Hva er du misfornøyd med ?

    Kan du ikke sette fingeren på noe,så kjøp musikk for penga. Det er der gleden ligger.
    Du har faen skjæra meg mer rett enn du har lov til.!!! ;D
    Nei.....Ozzy....jeg må bare se og høre hvor denne ferden kan bringe meg.....
    Kabler og rør er jeg meget fornøyd med, så mye kabler og rør som jeg har rulla for å komma ditt jeg er i dag, tviler på at jeg kan trikse eller mikse noe for å hente ut noe mer her, så da må vi på hardware siden og høre hva slags goder som finnes der ute..

    Vurderte seriøst detta med EQ, men røfflig 20k og kanskje ikke klare å mikse det til så jeg blir fornøyd er ikke holdbart for min lommebok, men jeg er åpen for seriøs EQ eller evt romkorreksjon..

    Hvor skal jeg ta veien videre da.?
    Noen som har gode råd å komma med.?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Et sted må man jo starte, så hvorfor ikke starte med høyttalerene.?

    Focal 705
    De er en del modda, delefilter har fått en liten oppgradering, malt i en litt stilig farge og det er gjort litt annet småtteri med dem..



    Stua/lytterom er 7x8 meter og åpne løsninger over alt, her er det mange kubikk med luft, rett å slett alt for mye til sånne små tasser..
    Selv om de ikke går så langt ned, så har dem baller så det holder i forhold til str på elementer, nesten litt sjokkerende.! :eek:
    Meeen... Detta er ikke noe for meg, hønn er det eneste som duger her i huset gitt ;D
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Nei..... vi får vel nesten starte med alvoret her vel, selv om det var moro å høre hva som bodde i Focal også ;D
    Skal vi se hva en annen spiller kan trille frem av musikk da.?
    Jeg er litt sånn at spiller er det viktigste som er, holder ikke den mål så er det ikke noe i ettertid som kan reparere feilene..

    Sony RDR-GX3
    DVD-opptaker som gir gode bilder og bra lyd på film..



    Som CD spiller så ble jeg faktisk positivt overrasket, er ikke til å stikke under en stol at denne låter syntetisk og at det faktisk er en DVD spiller, men tross alt så er den bedre enn flere andre rene CD spillere som koster det halve av hva denne koster..
    Kan nevne Marantz CD-5001 som ikke når helt opp til hva denne DVD spilleren kan prestere..

    Har brukt denna spilleren til litt rock'n roll type musikk når jeg skal holde på med noe, den har noen gode sider som gjør den egnet til "bakgrunnsstøy" spiller..
    Det er ikke en spiller som jeg setter meg ned for å lytte på musikk, det duger den ikke til..
    Men hva med denne som drivverk til en god DAC.?
    Vi får se om anledningen byr seg en dag......
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Sånn....... da var alle "gamle" prosjekter som jeg foretok før helgen nedskrevet og ført inn i historien..
    Hva nå da.?
    Joda, jeg har masse gode Hi-Fi venner som er utrolig snille.!!!
    Siden jeg er sånn at CD spiller er selve kjernen for god lyd, det som går tapt er borte vekk det, ingen magiker eller trollmann kan frembringe det som er tapt, så CD spiller er det som jeg mener er viktigst å ha på plass først..
    Hva er det jeg har lånt med meg hjem da tro.?

    Proceed PCD
    Diger boks som har høstet utrolig mange lovord i gamle dager, dette er mitt første møte med en slik spiller og jeg må si at den treffer ett eller annet.!
    Produsert august 1990 og er snart 20 år gammel..








    Hey, her var det baller i bøtter å spann.!!! :D
    Hmmm.. her er det trøkk og dynamikk til tusen, skikkelig bra på rocka plater..
    Dessverre ingen feinsmekker lyd for dem som liker å lytte på musikken, litt sånn grovkornete og ikke helt maks der ass, men for noen baller den har.!!!
    Utrolig med detaljer som triller frem til å være en så gammel spiller, er dette virkelig mulig.?? :eek:

    Må nok se seg slått av Copland gitt, på absolutt alle punkter bortsett fra ballene som er en del større på Proceed..
    Copland er mye mer organisk og gjør musikken levende, masse klanger og farger som svært få andre spillere har, det er detta som jeg setter stor pris på, kall det gjerne analog lyd nesten som vinyl..
    Proceed er en 30k spiller fra 1990 og Copland er en 20k spiller fra 1996..

    Jeg kan anbefale Proceed til alle som leter etter en spiller med digre baller og som dunker det meste ut av skiva, men som sagt så er det ikke en spiller for den som finlytter på musikken..
    Fun-faktor er helt knall på denna spilleren ;)
     

    Vedlegg

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    I den copland spilleren er det nå fortsatt mye du kan fikse på:

    Det som vil gi det største løftet er å bytte konsiser i utgangen. De gule som er paralellkoblet med noen små blå kan byttes ut med noe bedre.
    Ellers er det en haug med elektrolytter, dioder og regulatorer som kan skiftes til bedre typer, men det koster fort endel penger.
    Er du interessert i å modde den hjelper jeg gjerne til her over HFS.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Der er jo 705'ene mine jo! har du modda dem? :)

    Stilig den Proceed'en forresten! Og lykke til, Kjell.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hei Kroken, fint å ha deg tilbake igjen! :D
    Hvis du savner noe i lyden, så burde du se å få lånt deg en AN pre, blir mer musikk da. ;)
    Copland er sikkert bra, men...............
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Andreas skrev:
    I den copland spilleren er det nå fortsatt mye du kan fikse på:

    Det som vil gi det største løftet er å bytte konsiser i utgangen. De gule som er paralellkoblet med noen små blå kan byttes ut med noe bedre.
    Ellers er det en haug med elektrolytter, dioder og regulatorer som kan skiftes til bedre typer, men det koster fort endel penger.
    Er du interessert i å modde den hjelper jeg gjerne til her over HFS.
    Heisan..
    Har vi snakket sammen i telefon for en del måneder siden.?
    Jeg sier selvfølgelig ikke nei takk til et slikt tilbud :D
    Jeg tar mer enn gjerne kontakt med deg om det blir til at jeg beholder spilleren, foreløpig så ser jeg meg rundt for å se om jeg finner det som jeg leter etter, slettes ikke så lett når jeg ikke vet hva.......
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du får svinge bortom en dag,kan jo høre om du "leter" etter noe av det som står her i huset ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Der er jo 705'ene mine jo! har du modda dem? :)

    Stilig den Proceed'en forresten! Og lykke til, Kjell.
    Proceed'n er slettes ikke så gal å se på der den står ;)

    Forrige eier som malte dem har også oppgradert dem litt, jeg har ikke tålmodighet til å holde på å modde sånne høyttalere, da måtte det vært litt høyere klasse ;D

    Takk og bukker.....veien er ikke så gal den heller ;)
    Moro å prøve noe nytt, får litt input om hva man kanskje savner og hva man setter utrolig stor pris på som man har..
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Hei Kroken, fint å ha deg tilbake igjen! :D
    Hvis du savner noe i lyden, så burde du se å få lånt deg en AN pre, blir mer musikk da. ;)
    Copland er sikkert bra, men...............
    HEY HEY.!! :D
    Ikke noe baksnakk om Coplanden her nå ;D
    Tenk om hu hører deg.!!! :eek:

    Moro å være tilbake igjen også, det er jo så mange hyggelige mennesker her og så mye positivt over alt, så jeg må innrømme at jeg har savne gutta mine her ;)

    Har nok hatt besøk av AN M2 og det var ikke det som falt i smak her, derimot så fikk jeg totalt hakeslep av CJ PV-10AL.!!
    Her er det mye mer musikk og ikke så mye imponator effekter som man lett kan bli lurt av på M2, det er ikke veien å gå for min egen del, men jeg skjønner veldig godt de som elsker lyden fra M2.........og den rette matchen til resten av anlegget..

    På en måte, den måten som jeg liker musikken fremført, så er det faktisk få pre's som klarer å tangere Copland, men nå er den modda for masse penger og det er vel knapt nok mer enn kassa som er igjen av det originale, litt print og sånn er det, men det aller meste av viktige komponenter er skiftet ut med Black Gate's, AN og annet snadder fra de store gutta..

    Lukter litt på integrert da..........står å spiller her nå, men det kommer jeg tilbake til en gang senere, har ikke helt bestemt meg ennå.......men du verden, den spiller musikk ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    Continuo skrev:
    Hei Kroken, fint å ha deg tilbake igjen! :D
    Hvis du savner noe i lyden, så burde du se å få lånt deg en AN pre, blir mer musikk da. ;)
    Copland er sikkert bra, men...............
    HEY HEY.!! :D
    Ikke noe baksnakk om Coplanden her nå ;D
    Tenk om hu hører deg.!!! :eek:

    Moro å være tilbake igjen også, det er jo så mange hyggelige mennesker her og så mye positivt over alt, så jeg må innrømme at jeg har savne gutta mine her ;)

    Har nok hatt besøk av AN M2 og det var ikke det som falt i smak her, derimot så fikk jeg totalt hakeslep av CJ PV-10AL.!!
    Her er det mye mer musikk og ikke så mye imponator effekter som man lett kan bli lurt av på M2, det er ikke veien å gå for min egen del, men jeg skjønner veldig godt de som elsker lyden fra M2.........og den rette matchen til resten av anlegget..

    På en måte, den måten som jeg liker musikken fremført, så er det faktisk få pre's som klarer å tangere Copland, men nå er den modda for masse penger og det er vel knapt nok mer enn kassa som er igjen av det originale, litt print og sånn er det, men det aller meste av viktige komponenter er skiftet ut med Black Gate's, AN og annet snadder fra de store gutta..

    Lukter litt på integrert da..........står å spiller her nå, men det kommer jeg tilbake til en gang senere, har ikke helt bestemt meg ennå.......men du verden, den spiller musikk ;D
    Slik er det, ikke alle kan nå nirvana med AN. ;)
    Var den M2 en ferdigbygget standard sak?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Du får svinge bortom en dag,kan jo høre om du "leter" etter noe av det som står her i huset ;)

    /jan
    Heisan gamle ørn.! ;)
    Skal mest sannsynlig til Fredrikstad og hente en "rør-greie" på hjemlån neste uke, kanskje jeg slenger innom en tur samtidig, det er forbanna lenge siden vi har tatt en røyk og en kaffekopp sammen.! :-\
    Hadde vært utrolig moro å hørt hva du triller frem i heimen om dagen også, veien til musikken er ikke så forskjellig fra hverandre vettu 8)
    Jeg er nok ikke like oldschool som deg, setter pris på litt andre saker enn deg, men like forbanna så er det ikke mye som skiller oss ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Continuo skrev:
    Hei Kroken, fint å ha deg tilbake igjen! :D
    Hvis du savner noe i lyden, så burde du se å få lånt deg en AN pre, blir mer musikk da. ;)
    Copland er sikkert bra, men...............
    HEY HEY.!! :D
    Ikke noe baksnakk om Coplanden her nå ;D
    Tenk om hu hører deg.!!! :eek:

    Moro å være tilbake igjen også, det er jo så mange hyggelige mennesker her og så mye positivt over alt, så jeg må innrømme at jeg har savne gutta mine her ;)

    Har nok hatt besøk av AN M2 og det var ikke det som falt i smak her, derimot så fikk jeg totalt hakeslep av CJ PV-10AL.!!
    Her er det mye mer musikk og ikke så mye imponator effekter som man lett kan bli lurt av på M2, det er ikke veien å gå for min egen del, men jeg skjønner veldig godt de som elsker lyden fra M2.........og den rette matchen til resten av anlegget..

    På en måte, den måten som jeg liker musikken fremført, så er det faktisk få pre's som klarer å tangere Copland, men nå er den modda for masse penger og det er vel knapt nok mer enn kassa som er igjen av det originale, litt print og sånn er det, men det aller meste av viktige komponenter er skiftet ut med Black Gate's, AN og annet snadder fra de store gutta..

    Lukter litt på integrert da..........står å spiller her nå, men det kommer jeg tilbake til en gang senere, har ikke helt bestemt meg ennå.......men du verden, den spiller musikk ;D
    Slik er det, ikke alle kan nå nirvana med AN. ;)
    Var den M2 en ferdigbygget standard sak?
    Njah, jeg er nå ikke helt sikker på den påstand din, AN har helt klart masse godt i seg som veldig mange setter pris på, å ha noe AN i hus er hvertfall ikke det værste jeg har vært borti.!
    Jo, ja, kanskje det ikke er for alle, men det kan ikke være langt unna.!!! :eek:
    Blir garantert mer AN på meg og jeg gir ikke helt slipp på AN, ikke pokker.! ;D
    Men som pre så funka det dessverre ikke optimalt i mitt oppsett, det er min referanse og åssen det låter hos andre kan jeg ikke si noe om, men at det er masse godt som bor i M2 er jeg ikke i tvil om at det er veien å gå for mange......

    Det er bare at det ikke funka optimalt her og jeg fikk litt mye "imponator" fakter som gjorde at jeg ble forelsket umiddelbart, men som dabbet av etter noen dager, jeg var ikke i tvil når Copland ble satt tilbake, det klang mye bedre i mine ører på mitt oppsett den gangen..
    Alt handler om matching og det er slettes ikke noe galt med M2, bare så det er sagt..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Du får svinge bortom en dag,kan jo høre om du "leter" etter noe av det som står her i huset ;)

    /jan
    Heisan gamle ørn.! ;)
    Skal mest sannsynlig til Fredrikstad og hente en "rør-greie" på hjemlån neste uke, kanskje jeg slenger innom en tur samtidig, det er forbanna lenge siden vi har tatt en røyk og en kaffekopp sammen.! :-\
    Hadde vært utrolig moro å hørt hva du triller frem i heimen om dagen også, veien til musikken er ikke så forskjellig fra hverandre vettu 8)
    Jeg er nok ikke like oldschool som deg, setter pris på litt andre saker enn deg, men like forbanna så er det ikke mye som skiller oss ;D
    Litt forandringer har det jo blitt her også vettu :)
    Du har nr mitt,ring når du er Fr.Stad/i nærheten.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Fosforkabler ?
    Light my fire.!! ;D
    Må vel se hva som befinner seg i andre enden av den kabelen vel.?
    Kan det være denne da tro.?





    Ser kinesisk ut for min del men.....




    Se om jeg har noen flere bilder på lager her....


























    Ækte kinavare jah..... Mengyue Mini 6P1.... En EL84 PP konstruksjon som ligner fryktelig mye på Houston Mini.........
    Leketøy detta her, men en liten erfaring rikere ;D
    Og dessuten så kan man jo ikke koble en Coax kabel til denna her.!!!
    Hmm.. Se om jeg finner de rette bildene her..
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gamle til Paulsen ? ;)
    Låter vel ikke ulikt Zero'n jeg hadde.Er vel noe "modifisert" den der men AN er det :eek: ;D

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Det var hvertfall baksiden og der ser jeg fosforkabelen kan komma seg inn, ser du Ozzy.??



    Se om jeg har noen bilder av forsiden også......







    Her vettu..




    Har fått noen minutter sammen med en helt original Audio Note DAC One 1x på Proceed PCD spilleren, alt for tidlig å si om detta er fugl eller fisk, men at AN løfter Proceed spilleren flere hakk er det liten tvil om.!! :eek:

    Uten å ha annet å sammenligne med, så høres det ikke ut til at Ecosse The Executive gjør stort galt med lyden, alle mine tidligere erfaringer med Ecosse er absolutt på pluss siden..

    Men nå har jeg jo ikke tid til å sitta her å skrive 8)
    Kose meg med masse musikk og skrive litt om mine erfaringer når jeg har en pause i steden ;)
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Gamle til Paulsen ? ;)
    Låter vel ikke ulikt Zero'n jeg hadde.Er vel noe "modifisert" den der men AN er det :eek: ;D

    /jan
    Eieren har hentet den i europa selv, tok den med seg når han var på ferie, så det er ingen andre enn meg og nåværende eier som har hatt denne i besittelse..

    Dønn original eldre One 1x med fastlodda rør, ikke så mye rom for tuberolling her gitt, men han som eier One 1x har noe annet i skapet som jeg tenkte jeg skulle spørre om å låne en dag, den er en del modda og kommer fra en "kjenning" her på HFS..
    Sitter et par Raytheon 5687 i den vet jeg..

    DAC og spiller har fått ca 20 timer oppvarming, så nå må jeg nesten bare setta meg ned å lytte litt her 8)
    Funnet frem til gammal blues, noe vise, par ref plater og litt annet snadder, se om jeg finner noe heavy også, det lille jeg har hørt på denna komboen så tror jeg at tung rock kan svinge skikkelig :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke hørt 1x skal jeg innrømme men tviler ikke ett sekund at det svinger :)
    Sitter vel ett 6111 i den da ?
    Kos deg med musikk i kveld,heller komme med en oppsumering utover uken.

    /jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har du kjøpt deg kinamikk, Rotekroken? Hva skjer? :eek:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.789
    Antall liker
    21.338
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Pengvim skrev:
    Har du kjøpt deg kinamikk, Rotekroken? Hva skjer? :eek:
    verden står ikke til påske...
    la oss derfor spelle musikk som bare faen de to siste dagene. ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Har du kjøpt deg kinamikk, Rotekroken? Hva skjer? :eek:
    Tjah.. Vet ikke helt hva jeg skal si.. Selger påsto at det var EL-34 amp og at den banket det meste, selv Music Angel var ingen prob å spiller ringer rundt på alle måter, så jeg tok en sjanse, er jo greit å ha noe makkverk liggende i tilfelle behov..
    Men du verden for en skuffelse da jeg for det første fikk en EL84 amp i steden.!
    Og....helt min klasse er det vel slettes ikke...... vet ikke hva jeg skal sammenligne den med, men jeg ville ikke hatt den på anlegg nr to eller på dass for den saks skyld..
    Den får seg nok en tur tilbake til sin rettmessige eier ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    Pengvim skrev:
    Har du kjøpt deg kinamikk, Rotekroken? Hva skjer? :eek:
    verden står ikke til påske...
    la oss derfor spelle musikk som bare faen de to siste dagene. ;D
    hehehe.. har jaggu ikke spilt så mye musikk de siste månedene som jeg har gjort den siste uka 8)
    Regner med at du også har bytta litt plater siden den nye spilleren kom i hus ;D
    Kommer til å blir jævlig moro å høre hva du kan trille frem av muskk på torsdagen, gleder meg som en liten unge jeg 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Copland har måtte vike plassen for Proceed PCD som drivverk og AN DAC 1x med Ecosse kabel..
    Lytteinntrykk er som følger:

    Proceed er slettes ikke gal som drivverk, har foreløpig bare brukt AN på Proceed så jeg kan ikke sette noe karakter på AN DAC ennå, men det låter jævlig mye bedre med DAC.!
    Baller og dynamikk er vesentlig mer fremme nå, litt for mye "in your face" og dynamikken blir kastet på meg, hurtighet så det virkelig monner.!
    Trommer låter temmelig nære det jeg har hørt i virkeligheten, stemmer faller litt gjennom og gir meg ikke noe gåshud eller hjerteklapp, det er litt for lite organisk etter min smak..

    Komboen liker helt klart futt og fart, jo mer krevende musikk jeg setter på, jo tøffere oppfører detta seg, klnker til med masse energi og driv..

    Flygel har ikke så mye farger og nyanser som jeg ønsker, det er et viktig poeng for meg personlig..
    Det er ikke lett å høre hva som foregår nedover i frekvensene, det grøter seg litt til og det er ikke lett å skille forskjellige instrumenter fra hverandre..
    Kvinnestemmer som på Copland får meg til å felle en tåre eller 3, det finnes ikke i det heletatt på Proceed/AN komboen, nerve og sjel er helt borte vekk, rett å slett ikke noe organisk klang..

    Men jeg vet om mange som hadde satt stor pris på denna komboen, jeg vet at jeg er veldig vanskelig å tilfredsstille på mange punkter, kall meg gjerne litt sær og spesiell, det er nok veldig sant også ;D men jeg vet hva jeg leter etter i musikken og det klarer ikke denna komboen å gi meg..
    På en annen side så er det ikke så fryktelig mange spillere som klarer å tangere det som denna komboen triller frem av musikk.!!!

    Er redd detta blir en lang natt, for nå skal jeg setta AN DAC på Copland 8)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.158
    Antall liker
    10.669
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Rotekroken skrev:
    Er redd detta blir en lang natt, for nå skal jeg setta AN DAC på Copland 8)
    En slik kombo brukte jeg. En Copland cda288x med lclock xo2. Var også montert inn et par mundorf supreme silver in oil kondiser i den, selv om når de ikke var i bruk ved bruk som rent drivverk.

    Dacen som ble brukt var en AN dac 1.1x (lettere - les tyngre modifisert). Ikke ueffent det...

    Den dacen overtok impulse her på sentralen. Er dog en litt annen type enn den du tester nå. Uten analog filtrering (eller var det digital ? )samt 2* 6922 rør i analog delen.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Og....helt min klasse er det vel slettes ikke...... vet ikke hva jeg skal sammenligne den med, men jeg ville ikke hatt den på anlegg nr to eller på dass for den saks skyld..
    Ikke på dass engang? Kan tenke meg at den er dårlig, men er den virkelig dårlig? :eek:

    Rotekroken skrev:
    Komboen liker helt klart futt og fart, jo mer krevende musikk jeg setter på, jo tøffere oppfører detta seg, klnker til med masse energi og driv..
    Den høres interessant ut den her Proceed synes jeg. Skal jeg virkelig finlytte og "felle en tåre" som du sier så har jeg jo to gode vinylsnurrere jeg da.. ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Rotekroken skrev:
    Og....helt min klasse er det vel slettes ikke...... vet ikke hva jeg skal sammenligne den med, men jeg ville ikke hatt den på anlegg nr to eller på dass for den saks skyld..
    Ikke på dass engang? Kan tenke meg at den er dårlig, men er den virkelig dårlig? :eek:

    Rotekroken skrev:
    Komboen liker helt klart futt og fart, jo mer krevende musikk jeg setter på, jo tøffere oppfører detta seg, klnker til med masse energi og driv..
    Den høres interessant ut den her Proceed synes jeg. Skal jeg virkelig finlytte og "felle en tåre" som du sier så har jeg jo to gode vinylsnurrere jeg da.. ;D
    Jaja ;D ikke ta alt så bokstavelig nå da ;)
    Enda godt at dassen er så liten at jeg må ut for å skifte mening, ergo så er det ikke plass til anlegg der ;D
    Skal innrømme at jeg ikke ga den rare sjansen, men det lille jeg hørte på Focal 705 og Sony DVD var ikke rart å skryte av....

    Kose deg med vinylen når du skal gråte, så kan du banke skrotten med Proceed spilleren, den har virkelig krefter til å riste innvoller om du ønsker det..

    Mulig jeg blir sett på som enda mer rar enn jeg har rykte på meg fra før, men det er faktisk tilfelle at jeg har felt mang en tåre for at musikken kryper innunder huden på meg og tar kveletak på følelsene........da kommer det som regel en skvett eller to da vettu..
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke si at jeg har felt noen tårer mens jeg har hørt på musikk, men jeg har fått gåsehud noen ganger kan man si. Kommer i en annen sinnstemning ihvertfall, av og til. :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Ahhh.. Endelig så senker roen seg her, AN DAC spiller sammen med Copland spilleren og dette var noe helt annet....
    Turbo-gampen Proceed er litt i meste laget for en gammal mann skjønner jeg ;D

    Noe rart skjer med musikken med Copland og AN DAC..
    Det hele blir litt mer sjeleløst, får ikke de gode følelsene som jeg har med Copland alene, men sitter igjen med mer detaljer og informasjon, høres på en måte mer riktig ut med AN DAC, men litt mindre organisk og mine følelser trer ikke så lett frem..
    Litt vanskelig å sette fingren på hva AN gjør, men jeg tror den gjør at lyden blir litt for High-End aktig, skal prøve å være så riktig og korrekt som mulig..

    Men veien har foreløpig funnet en grunn til å gjøre noe, Copland alene er rett å slett litt for snill..
    Med AN DAC så får jeg mer pondus og dynamikk, men da på bekostning av det som kryper under huden på meg..

    Nå sier ikke jeg at AN DAC 1x er den ultimate DAC'en, men de som kommer her å påstår at det ikke er hørbare forskjeller på drivverk..........finn dere en annen hobby.!!!
    Jeg skal med bind for øyne og ører stå ute i kulda og fortelle deg om det er Copland eller Proceed som er koblet på AN DAC'en.....

    Nå trenger jeg hjelp.!
    Hva slags spillere finnes som har det organiske til Copland og som har litt mer dynamikk hele veien.?
    Den er rett å slett litt for snill i mitt oppsett, trenger noe som har litt mer baller og som kan få frem tårene..
    Føler meg litt som Ole Brumm nå, ja takk begge deler ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    bambadoo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Er redd detta blir en lang natt, for nå skal jeg setta AN DAC på Copland 8)
    En slik kombo brukte jeg. En Copland cda288x med lclock xo2. Var også montert inn et par mundorf supreme silver in oil kondiser i den, selv om når de ikke var i bruk ved bruk som rent drivverk.

    Dacen som ble brukt var en AN dac 1.1x (lettere - les tyngre modifisert). Ikke ueffent det...

    Den dacen overtok impulse her på sentralen. Er dog en litt annen type enn den du tester nå. Uten analog filtrering (eller var det digital ? )samt 2* 6922 rør i analog delen.
    Hei Bambadoo..
    Jeg har lest om dette før, mener du snakket om at det var mindre å hente med AN DAC på Copland.?
    Jeg er ikke helt uenig med deg i den påstand i så tilfelle, ikke med AN DAC 1x koblet til hverfall..
    Som jeg har beskrevet så stjeler AN litt av sjelen til Copland, men gir den litt mer av det som jeg lengter etter, men det er ikke så mye som skjer med DAC påkoblet..
    Føler at den stjeler mer enn den gir, tar fra meg sjelen og nerven i musikken, men gir litt mer dynamikk hele veien, noe mer detaljer kommer også frem..

    Jeg har en DAC 1.1x på handa som kommer fra necroth, vet ikke om du har fingret med den jeg.?
    Tenkte jeg skulle høre med eieren om jeg kunne låne den noen dager..

    Mener de DAC'ene er analoge, men jeg skal ikke være for sikker i min uttalelse..
    Jeg legger ikke sjelen min i teknikken, jeg bruker bare ører og følelser og prøver å klore ned mine erfaringer som jeg samler sammen på veien jeg har startet..

    Dessverre så nytter det ikke å stille opp med hagle å true godeste Hr. impulse til å selge den 1.1x sig saken :-[
    Så jeg får nok trå mine egne stier og se hva jeg evt kan ende opp med ;)

    Siden du har hatt CDA-288 en stund, så vet du inderlig godt hva jeg setter pris på med den spilleren, som den gjør den til en så utrolig bra musikkgjengiver..
    Har du tips/råd til spiller i den organiske klassen der som ikke er så snill.?
    Tror jeg leter etter en spiller som har en mer dynamisk og en anelse mer pågående spillestil..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    1.1x som Vermin/Necroth besitter er ingen dårlig dac ;)
    Hatt den innom her,loddet litt på'n og sendte den videre til Okka by.

    Rega og AN Dac spiller meget godt sammen.Nå har jeg ikke hørt Copland så kan ikke si hvordan den er i forhold til Rega.
    Har en extra Rega stående her,bør byttes laser på den ellers i topp stand.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn