Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.197
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja jeg likte Coplanden veldig bra. Iflg. tester gjort tidligere så er det ikke akkurat det organsiske som blir dratt fram, snarere tvert imot. En test jeg kom over mente den var litt klinisk i lyden. Men etter at en ny klokke (slik som din også har) så var det nettopp det som bedret seg på spilleren.

    Selve drivverket (vrds) i Coplanden er nok veldig bra, men jeg tviler på om selve digital utgangen er av beste sort. En god digital pulse transformer er en fordel her (glatter ut sinus kurven bl.a.). Det er ikke montert i coplanden.
    Hadde jeg hatt en cda288 uten referanse clock ville jeg valgt tentlabs sin versjon med ekstern psu. Den har i tillegg til klokken en referanse "digital ut" del. Denne monterte jeg i mitt cdpro2m drivverk.

    Av dacer så er det mest nærliggende å foreslå å gå for en litt dyrere AN dac. Ville uansett valgt en som innehar AD1865 dac chippen. Jeg vet ikke hvorfor, men bare føler det er riktig. Før AN gikk over til AD1865 så brukte de pcm63 (samme som copland spilleren din).

    Kanskje en dac 1.1x (slik som impulse har) kunne vært noe? - Evt. et litt eldre dac kit 1.2 som med et par små grep skal kunne bli veldig bra. Disse ble produsert i litt begrenset opplag er blitt meg fortalt og kan kanskje være litt vanskelig å få tak i.

    Alt er selvsagt et spørsmål om pris. En annen ting er at jeg personlig synes at å bruke Copland som et rent drivverk er litt råflott. Spesielt siden at du ved en ekstern dac bypasser analog delen, og det er kanskje det beste ved hele Copland spilleren. Helt diskret oppbygget, klasse A, 4 stk pcm 63-k grade dacer. Ikke mange spillere som kan skilte med noe slikt.

    EDIT: Her er foresten en dac kit 1.2

    http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlconv&1210780586
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Rotekroken skrev:
    Andreas skrev:
    I den copland spilleren er det nå fortsatt mye du kan fikse på:

    Det som vil gi det største løftet er å bytte konsiser i utgangen. De gule som er paralellkoblet med noen små blå kan byttes ut med noe bedre.
    Ellers er det en haug med elektrolytter, dioder og regulatorer som kan skiftes til bedre typer, men det koster fort endel penger.
    Er du interessert i å modde den hjelper jeg gjerne til her over HFS.
    Heisan..
    Har vi snakket sammen i telefon for en del måneder siden.?
    Jeg sier selvfølgelig ikke nei takk til et slikt tilbud :D
    Jeg tar mer enn gjerne kontakt med deg om det blir til at jeg beholder spilleren, foreløpig så ser jeg meg rundt for å se om jeg finner det som jeg leter etter, slettes ikke så lett når jeg ikke vet hva.......
    Det kan jeg ikke huske, men så har jeg heller ikke verdens beste hukommelse, i følge min kjære... Vi hadde en testrunde med mange ulike spillere her i Tromsø for et halvt års tid siden. Synes ikke min ihjel - modda Copland kom dårlig ut av det,. og spesielt ikke på det med hjerte/smerte for å si det sånn. I dag vet jeg at, som Bamb. også nevner at det er endel å hente i utgangstrinnet, men jeg tror ikke pulstrafo er eneste vei til himmelen. Om du klarer å bygge inn et rør - utgangstrinn tror jeg denne spilleren kan blåse ned veggene i stua di. En kompis fikk nettopp oppgradert sin CD15 av en kyndig kar og den kan nå sparke ball som få andre spillere.

    Det fine med copland spilleren er nettopp mulighetene i det store chassiset. Oppgraderinger vil løfte spilleren mange hakk, så det du evt skal bytte den ut med må spille ganske mye bedre før du gir denne spilleren på båten, det er nå min mening.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    "Ser for meg 10k til 30k å bruke på en integrert rør amp..
    Kvalitet slår alltid kvantitet.!
    Trenger ikke masse watt, men trenger litt krefter og baller og det bør det være i denne klassen..
    SET er alltid noe som får mitt hjerte til å banke litt fortere enn mye annet, men det er ikke et must.."

    Mastersound 845 Reference er svaret :) 50kg med baller, magi og rock`n roll. Forsterkeren er integrert, men fysisk stor og derfor vanskelig å plasserei rommet mitt. I tillegg stråler den ut mye varme og lys. Rørskifte av effektrør krever finstilling av bias med tilhørende operasjon. I utgangspunktet ingen forsterker for meg, men lyden fra denne har ført til at jeg ikke greier å la den gå fra meg.

    Lf
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    bambadoo skrev:
    Ja jeg likte Coplanden veldig bra. Iflg. tester gjort tidligere så er det ikke akkurat det organsiske som blir dratt fram, snarere tvert imot. En test jeg kom over mente den var litt klinisk i lyden. Men etter at en ny klokke (slik som din også har) så var det nettopp det som bedret seg på spilleren.

    Selve drivverket (vrds) i Coplanden er nok veldig bra, men jeg tviler på om selve digital utgangen er av beste sort. En god digital pulse transformer er en fordel her (glatter ut sinus kurven bl.a.). Det er ikke montert i coplanden.
    Hadde jeg hatt en cda288 uten referanse clock ville jeg valgt tentlabs sin versjon med ekstern psu. Den har i tillegg til klokken en referanse "digital ut" del. Denne monterte jeg i mitt cdpro2m drivverk.

    Av dacer så er det mest nærliggende å foreslå å gå for en litt dyrere AN dac. Ville uansett valgt en som innehar AD1865 dac chippen. Jeg vet ikke hvorfor, men bare føler det er riktig. Før AN gikk over til AD1865 så brukte de pcm63 (samme som copland spilleren din).

    Kanskje en dac 1.1x (slik som impulse har) kunne vært noe? - Evt. et litt eldre dac kit 1.2 som med et par små grep skal kunne bli veldig bra. Disse ble produsert i litt begrenset opplag er blitt meg fortalt og kan kanskje være litt vanskelig å få tak i.

    Alt er selvsagt et spørsmål om pris. En annen ting er at jeg personlig synes at å bruke Copland som et rent drivverk er litt råflott. Spesielt siden at du ved en ekstern dac bypasser analog delen, og det er kanskje det beste ved hele Copland spilleren. Helt diskret oppbygget, klasse A, 4 stk pcm 63-k grade dacer. Ikke mange spillere som kan skilte med noe slikt.

    EDIT: Her er foresten en dac kit 1.2

    http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlconv&1210780586
    Takker for utfyllende svar, som vanlig :D

    Ref en test jeg leste fra 1996 tror jeg det var, så ligger CDA-288 på den motsatte enden av Sony XA-7ES..
    Sony sine ES spillere er litt for "pertentlige og perfekte" lydgjengivere for min egen del, men du verden for noen bilder de tegner.!!
    Sony sine spillere har helt klart masse godt i seg, men det blir i feil ende for min egen del, de mangler det romantiske som jeg leter etter..

    Tror jeg har bestemt meg for å finne en ny spiller, som du refererer til så er det masse som går tapt ved å bruke en DAC, så den analog delen i Copland spilleren er nok noe av det som jeg setter stor pris på..

    Har en annonse ute for å finne en spiller som har noen av kvalitetene til Copland, men jeg tror ikke det blir så lett å finne en slik spiller..
    Så får jeg får heller ta den biten med DAC en gang senere tror jeg, har en stor forkjærlighet til det som Theta DAC klarer å trille frem av musikk..
    Lurer på om det var den DAC'en som hadde AD1543 eller noe i den duren der.?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    1.1x som Vermin/Necroth besitter er ingen dårlig dac ;)
    Hatt den innom her,loddet litt på'n og sendte den videre til Okka by.

    Rega og AN Dac spiller meget godt sammen.Nå har jeg ikke hørt Copland så kan ikke si hvordan den er i forhold til Rega.
    Har en extra Rega stående her,bør byttes laser på den ellers i topp stand.

    /jan
    Rega er ikke så gal spiller det, men den graver nok ikke dypt nok i platene..
    Må liksom få med meg litt mer av det som skjer..
    Men klangmessig så er Rega i det segmentet som jeg leter etter..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Rega er ikke så gal spiller det, men den graver nok ikke dypt nok i platene..
    Må liksom få med meg litt mer av det som skjer..
    Men klangmessig så er Rega i det segmentet som jeg leter etter..
    Du får komme og høre ;) Tror du vil bli overrasket.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    ELEL6200 skrev:
    "Ser for meg 10k til 30k å bruke på en integrert rør amp..
    Kvalitet slår alltid kvantitet.!
    Trenger ikke masse watt, men trenger litt krefter og baller og det bør det være i denne klassen..
    SET er alltid noe som får mitt hjerte til å banke litt fortere enn mye annet, men det er ikke et must.."

    Mastersound 845 Reference er svaret :) 50kg med baller, magi og rock`n roll. Forsterkeren er integrert, men fysisk stor og derfor vanskelig å plassere i rommet mitt. I tillegg stråler den ut mye varme og lys. Rørskifte av effektrør krever finstilling av bias med tilhørende operasjon. I utgangspunktet ingen forsterker for meg, men lyden fra denne har ført til at jeg ikke greier å la den gå fra meg.

    Lf
    Hei Ellef..
    Njah, jeg er nå ikke helt sikker på om den er svaret da ;D
    Det blir lett litt mye av det gode når vi kommer opp i den effekten der, trenger mer romantikk enn som så ;)
    Setter mer pris på å kose med damene enn å slå dem ihjel med dynamikk og trøkk ;D ;D ;D

    Hva slags høyttalere er det du besitter i dag da.?
    Sjekke og se om du har en tråd gående her, du er jo litt "gal" mann du også vet jeg :eek: 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Rega er ikke så gal spiller det, men den graver nok ikke dypt nok i platene..
    Må liksom få med meg litt mer av det som skjer..
    Men klangmessig så er Rega i det segmentet som jeg leter etter..
    Du får komme og høre ;) Tror du vil bli overrasket.

    /jan
    Skal slenge innom en tur ;)
    Men har jo hatt et par Rega selv, men det har vært uten ekstern DAC i begge tilfellene..
    Hva er det som skjer med lyden etter at du har koblet inn AN DAC da.?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Skal slenge innom en tur ;)
    Men har jo hatt et par Rega selv, men det har vært uten ekstern DAC i begge tilfellene..
    Hva er det som skjer med lyden etter at du har koblet inn AN DAC da.?
    Det finner du ut :)
    Er vel ikke bare Rega/Dac som gjør helheten men at de 2 spiller latterlig bra sammen (iaf her hos meg) er det ikke tvil om.
    At Rega graver fram ting i platene kan jeg gå god for.
    Nå er ikke anlegget her mere enn 95% i boks.Noe smått gjenstår men det spiller bra i mine ører.
    Måtte plukke fram den gode gamle AI Series 300'n bare for å få litt "oldschool" lyd i stua igjen ::) :D
    Kjekt å ha en backup amp.

    /jan
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Høyttalerne da? kansje du finner det du leter etter med andre ht? Noen horn kansje?


    Mvh....
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    6bm8 skrev:
    Høyttalerne da? kansje du finner det du leter etter med andre ht? Noen horn kansje?

    Mvh....
    Jah..... men så var det prisen da vettu.! Reale hønn koster jo mer enn bilen min :-[

    Folk kan si hva dem vil om Klipsch og RF-5 som jeg har, men en bedre match til rommet skal du jaggu lete lenge etter.!
    Her er det mange som går i fella å kjøper "feil" høyttalere i forhold til hvor de skal bruke dem, jeg har mine i stua og det er ikke noe lytterom, det er en stue, ergo så er det ikke så veldig mye å velge mellom..

    RF-5 er såpass nådeløse at små variasjoner gir store utslag, her levnes lite eller ingen ting til tilfeldighetene og det som de får, det gir dem meg i bøtter og spann..
    Nytter ikke med noen snarveier der i gården.! og det passer meg egentlig ganske så bra, men jeg har noen drømmer som jeg håper å realisere i fremtiden :D


























     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg synes drømmene dine tar helt av etter hvert, kroken. ;D

    ps! tydelig at du har fått avantgarde på hjernen... ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Har du tenkt og forlate Klipsch til fordel for de Tyskerne der? :p
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner den med "prisen da vet du"! Når jeg ser bildene her.. :eek:

    Rf 5 er en fin ht det , syntes det bare var så mye snakk om elektronik her. Har hatt de selv å var så absolutt fornøyd :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    jeg synes drømmene dine tar helt av etter hvert, kroken. ;D

    ps! tydelig at du har fått avantgarde på hjernen... ;)
    Drømmer er gratis ;D
    Dessverre så er ikke AG det :-[
    Men helvete heller, det jeg hørte hjemme hos deg var det mest sinnssyke jeg har hørt.!!
    Seff i positiv forstand :D
    Jeg er ikke i tvil, det MÅ komma AG i hus en eller annen gang, selv om jeg må ta til takke med UNO.! ;D

    Det var en real nedtur å komma hjem å høre mikro-anlegget jeg har.!
    Det hørtes ut som noe man får kjøpt i daglivarebutikken i forhold.!! :p
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.553
    Torget vurderinger
    2
    Syns de ser ut som noen sneglehusmutasjoner. Men er det lyd så.....
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Har du tenkt og forlate Klipsch til fordel for de Tyskerne der? :p
    Itte nu......... men jeg tviler sterkt på at det blir noe annet enn AG etter Klipsch.!
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..

    Etter en runde med blues så lå det fremdeles røyklukt i stua til Joaquin, øl-søl på gulvet, halvtomme ølglass på bordet, lokalet fullt av fulle folk og sigarett sneiper over alt................helt til jeg åpnet øynene og så rett i noen digre beist av noen hønn.! :eek:

    Jeg skal være så ærlig, at jeg "trodde" at musikken ble forstørret som via et forstørrelsesglass, at alt fikk feil dimensjoner i forhold til virkeligheten, men fy skamme meg ass.! så feil jeg tok........
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    la meg si det sånn:

    sammenlignet med anlegget til lmc, så høres mitt ut som en tivoli kjøkkenradio. ;D

    avantgarde er ikke "verdens beste" til all musikk (slike høyttalere finnes forresten ikke), men det de er gode på, er det få som klarer å kopiere.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rotekroken skrev:
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
    nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;D
    den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet. ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    6bm8 skrev:
    Skjønner den med "prisen da vet du"! Når jeg ser bildene her.. :eek:

    Rf 5 er en fin ht det , syntes det bare var så mye snakk om elektronik her. Har hatt de selv å var så absolutt fornøyd :)
    Til prisen så er det nok få høyttalere som kan gi så mye, om du bare har elektronikken på plass..
    Har vel knapt nok skrapet toppen av isfjellet med de høyttalerene jeg har hatt, så det finnes helt sikkert masse som er bedre enn RF-5, men jeg var drittlei av å drasse den ene høyttaleren etter den andre inn i stua å få den ene nedturen etter den andre, rommet her er synderen til at "horn" er det eneste som synger vakkert for meg, så jeg endte opp med RF-5 og sa meg fornøyd, siden har dem bare stått der..

    Det står masse bokser i stua her nå, har lånt litt her å litt der, kjekt med så snille mennesker rundt meg.!
    Takk til dere alle..
    Så jeg fant egentlig ut at den største synderen, det er den som jeg er mest fornøyd med.!
    Når jeg fikk spilleren på plass for et års tid siden, så sang dette så vakkert at jeg ble helt satt ut..
    Så jeg var sikker på at det var amp som var skylden i at jeg ikke fikk ut de siste dråpene som jeg savnet, men i dag er jeg jaggu ikke så skråsikker på om det er et lurt skritt å ta.!?!
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    544
    Synes denne sia fortjener ett bilde av SKIKKELIGE horn, og ikke bare av slike plast roperter som ovenfor her ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    Rotekroken skrev:
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
    nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;D
    den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet. ;)
    Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;D
    Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.! :eek:

    Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
    Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
    Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
    Continuo platespiller kan absolutt anbefales! Skal få laget et armbrett til Cantus (tonearmen) snart. Blir spennende. ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Jaerbu skrev:
    Synes denne sia fortjener ett bilde av SKIKKELIGE horn, og ikke bare av slike plast roperter som ovenfor her ;D
    Hønn er nå vakkert om det er i plast eller tre ;D
    Lowther er slettes ikke galt det heller ;)
    Tannoy har masse vakkert i Prestige serien..
    Pearl har noen vakkre skapninger som koster en smule ;D
    Impulse er slettes ikke galt, selv om det ikke er helt hønn..
    Calix har noen skapninger for de spesielt interesserte..
    Hørning har noe spennede på lager..
    Cain & Cain skulle jeg gjerne prøvd en vakker dag.!
    Beauhorn er også for spess interesserte..
    Er så mye hønn ute å går atte 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Rotekroken skrev:
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
    Continuo platespiller kan absolutt anbefales! Skal få laget et armbrett til Cantus (tonearmen) snart. Blir spennende. ;D
    hehehehe.. Ja, du er faktisk inne på noe der 8)
    Men nå får vi ta ett skritt av gangen her, jeg trenger litt mer baller i spilleren, jeg trenger ikke enda flere baller i lufta
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eier du ikke baller?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    3.530
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Et spørsmål.

    Vet du hvor du vil med lyden, eller prøver du produkter i hytt og gevær?

    Prøvd komplett Copland sett?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Rotekroken skrev:
    Hei Ellef..
    Njah, jeg er nå ikke helt sikker på om den er svaret da ;D
    Det blir lett litt mye av det gode når vi kommer opp i den effekten der, trenger mer romantikk enn som så ;)
    Setter mer pris på å kose med damene enn å slå dem ihjel med dynamikk og trøkk ;D ;D ;D

    Hva slags høyttalere er det du besitter i dag da.?
    Sjekke og se om du har en tråd gående her, du er jo litt "gal" mann du også vet jeg :eek: 8)
    ;D
    Det går da fint å være romantisk selv om man har baller ;D

    I dag koser jeg meg Amphion Argon2 og i tillegg har jeg lånt Gallo ref 3.1 av en svært så hyggelig nabo.

    I likhet med deg så liker jeg også horn. I den siste tiden har jeg fått mye erfaring med forskjellige hornmodeller. Konklusjonen min er at jeg må høre dem i eget rom, da jeg enda er usikker om de spiller 70talls progen min slik jeg vil. Styrkene til Avantgarde er formidable, men de har også svakheter som jeg må finne ut om jeg kan leve med.......

    Lf
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.275
    Antall liker
    909
    Rotekroken skrev:
    joaquin skrev:
    Rotekroken skrev:
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
    nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;D
    den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet. ;)
    Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;D
    Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.! :eek:

    Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
    Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
    Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
    Tvilsomt om AA-prima innehar nok av de kvaliteter du ettertrakter IMO! (basert på egne erfaringer, dog noen år gamle, ikke hørt de nyeste utgavene) AA-prima- DAC derimot ;D (litt annen pris igjen desverre)
    mvh.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.275
    Antall liker
    909
    joaquin skrev:
    la meg si det sånn:

    sammenlignet med anlegget til lmc, så høres mitt ut som en tivoli kjøkkenradio. ;D

    avantgarde er ikke "verdens beste" til all musikk (slike høyttalere finnes forresten ikke), men det de er gode på, er det få som klarer å kopiere.
    Kan underskrive på dette (kun etter kort lytteinntrykk men....) Overbevisende på klassisk orkester, der kom dynamikken til sin rett;))

    En liten digresjon i tråden: Takk for sist Joaquine, og for gjestfrieheten og muligheten jeg fikk til å få teste mine forsterkere på dine Duo`r.
    Flott at noen stiller utstyret sitt til slik disposisjon,(ikke bare å dra slike høyttalere hjem til test ;D) Dette ga meg svar på en del som jeg ellers barre kunne fundert på.
    Igjen hjertlig takk!!

    Med all respekt men Jeg blir vel IKKE overrasket om Duo etterhvert blir til Mezzo-varianten hos deg! (Slike må jeg foresten sørge for å få hørt også :))

    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    Continuo skrev:
    Har du tenkt og forlate Klipsch til fordel for de Tyskerne der? :p
    Itte nu......... men jeg tviler sterkt på at det blir noe annet enn AG etter Klipsch.!
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..

    Etter en runde med blues så lå det fremdeles røyklukt i stua til Joaquin, øl-søl på gulvet, halvtomme ølglass på bordet, lokalet fullt av fulle folk og sigarett sneiper over alt................helt til jeg åpnet øynene og så rett i noen digre beist av noen hønn.! :eek:

    Jeg skal være så ærlig, at jeg "trodde" at musikken ble forstørret som via et forstørrelsesglass, at alt fikk feil dimensjoner i forhold til virkeligheten, men fy skamme meg ass.! så feil jeg tok........
    Jada, jeg har mange timer bak meg med AG DUO så jeg vet godt hvilke kvaliteter de innehar, men med tanke på hva de to høyttalerene koster satt opp mot hverandre så..................... ;)

    Har du forresten hørt blues hos Birger på LaScala? ;) ;)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Rotekroken skrev:
    Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
    Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
    Jeg har ikke hørt CD-36, men hvis du liker CD-73, så vil de større modellene by på en litt mer robust og kroppslig klang + mer ro/kontroll utfra hva jeg har lest i tester/hørt. Eneste unntak er kanskje CD92/CD192-modellene som har mer prioritet på rytmikk, men som ofrer litt fylde i lyden. Selv bruker jeg nå Hegel - den har faktisk en del likheter i spillestil med de Arcamene jeg har hørt. Litt luftigere, litt mer frempå, og litt mer nivå oppover, men med samme lettflytende spillestil. Ønsker du mer kropp og pondus er kanskje de eldre Meridianene noe å utforske? Ønsker du riktig mye av den klassiske rørlyden, så funka Lector CDP-7 også veldig bra hos meg da jeg prøvde.

    Mvh. Johan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Syns de ser ut som noen sneglehusmutasjoner. Men er det lyd så.....
    Som med alt annet, kjære venn.......det er ikke utseende som teller.!










     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.553
    Torget vurderinger
    2
    Akkja. Så mye ungt og edelt lammekjøtt. Poesi for trøtte øyne. Lyrikk for celler i ne.
    Akk fordums dager da denslags ble servert live og ikke kun på en glansa pc skjerm.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    C._Alshus skrev:
    Et spørsmål.

    Vet du hvor du vil med lyden, eller prøver du produkter i hytt og gevær?

    Prøvd komplett Copland sett?
    Ja, jeg vet hvor jeg vil..
    Etter mange år med lytting frem og tilbake så vet jeg akkurat hva som er "referansen" min..

    Har hatt komplett Copland sett, 288, 301 og 501 men det var ikke helt veien å gå for meg..

    Mye prøving av masse rart har ført til at jeg har kunne sette fingren på det som jeg savner, det er liten eller ingen tvil om at det er spilleren som må skiftes ut..
    Den mangler litt agresivitet og attakk, men har mye romantikk og sjel, det er ikke mange andre spillere som har klart å få meg til å felle tårer for at "de er tilstede" og synger for meg..
    I mine ører totalt fri for digitalis og annen digital fnidder som ødelegger musikken..

    Sånn egentlig har vel Pingvim helt rett i sin kommentar, jeg skulle egentlig hatt vinyl.!
    Men det finnes vel spillere som er ganske nære vinyl, foruten Copland.?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er det, Kjell. Blue Note, AN, Lector,Esoteric...men det koster fort litt penger. Du vet jo hva jeg sverger til. Den kombinasjonen spiller ringer rundt så mye at det ikke er grenser. I går hadde jeg Valentino på besøk. En mann som ikke akkurat kan sies å tilhøre rørbrigaden. Også han fikk hakeslepp.... ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    ELEL6200 skrev:
    Rotekroken skrev:
    Hei Ellef..
    Njah, jeg er nå ikke helt sikker på om den er svaret da ;D
    Det blir lett litt mye av det gode når vi kommer opp i den effekten der, trenger mer romantikk enn som så ;)
    Setter mer pris på å kose med damene enn å slå dem ihjel med dynamikk og trøkk ;D ;D ;D

    Hva slags høyttalere er det du besitter i dag da.?
    Sjekke og se om du har en tråd gående her, du er jo litt "gal" mann du også vet jeg :eek: 8)
    ;D
    Det går da fint å være romantisk selv om man har baller ;D

    I dag koser jeg meg Amphion Argon2 og i tillegg har jeg lånt Gallo ref 3.1 av en svært så hyggelig nabo.

    I likhet med deg så liker jeg også horn. I den siste tiden har jeg fått mye erfaring med forskjellige hornmodeller. Konklusjonen min er at jeg må høre dem i eget rom, da jeg enda er usikker om de spiller 70talls progen min slik jeg vil. Styrkene til Avantgarde er formidable, men de har også svakheter som jeg må finne ut om jeg kan leve med.......

    Lf
    Hei Ellef..
    Kjærligheten og romantikken forsvinner lett når man beveger seg oppover i reell effekt, jeg sier ikke at dette er en fasit, fasit finnes vel ikke på slikt 8)

    Amphion og Gallo ja, det er par merker som jeg ikke har latt ørene kose seg med, men har hørt masse vakkert om dem.!
    Er vel ingen tvil om at slikt må prøves en gang ;)

    Rom er både Alfa og Omega.!
    Mener å huske at du hadde et forholdsvis lite rom.?
    AG trenger nok masse luft for å kunne trille frem vakker musikk, jeg tror AG DUO hos Joaquin er nesten på grensen til det maksimale han kan ha, og det er jo ingen liten stue han har..

    Ønsker deg lykke til i jakten på en skikkelig lydgjengiver, selve jakten er ikke så gal den heller ;)

    Kjell
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Siden det her er en bildetråd thingy,hvor er bildene av anlegget ditt ??? ::)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kwil skrev:
    joaquin skrev:
    la meg si det sånn:

    sammenlignet med anlegget til lmc, så høres mitt ut som en tivoli kjøkkenradio. ;D

    avantgarde er ikke "verdens beste" til all musikk (slike høyttalere finnes forresten ikke), men det de er gode på, er det få som klarer å kopiere.
    Kan underskrive på dette (kun etter kort lytteinntrykk men....) Overbevisende på klassisk orkester, der kom dynamikken til sin rett;))

    En liten digresjon i tråden: Takk for sist Joaquine, og for gjestfrieheten og muligheten jeg fikk til å få teste mine forsterkere på dine Duo`r.
    Flott at noen stiller utstyret sitt til slik disposisjon,(ikke bare å dra slike høyttalere hjem til test ;D) Dette ga meg svar på en del som jeg ellers barre kunne fundert på.
    Igjen hjertlig takk!!

    Med all respekt men Jeg blir vel IKKE overrasket om Duo etterhvert blir til Mezzo-varianten hos deg! (Slike må jeg foresten sørge for å få hørt også :))

    mvh
    takk for sist, kiwil.
    ja, vi sleit litt på den lyttesessionen der, fikk aldri innstilt frekvens/nivå på bassene riktig.
    anlegget mitt sto litt "på hodet" etter hyppige komponentskift i det siste, så du fikk dessverre ikke hørt det optimalt innstilt.
    det fikk derimot rotekroken da han var innom... ;D

    3 ting jeg har funnet ut siden de hektiske dagene da du var her:

    1) ear v20 spiller bedre alene enn med en preamp foran.
    2) ear v20 spiller bedre enn kombinasjonen thor audio/300b fra hifisupply, eller tvc/300b.
    3) billig dvd-spiller + billig dac = noe dritt. har fått en audio research cd2 i hus nå, og DET er en helt annen ballgame.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Får nesten lyst til å slepe med meg CD-riggen utover i morgen, Joaquin! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn