Kronerulling - Ny server til HiFi Sentralen!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Enig der... ser ut som en meget potent server pakke det der ja... Er det mulighet for utvidelse senere også (eks ram), så er det jo en bra deal :D
 

Robin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2007
Innlegg
173
Antall liker
36
Torget vurderinger
3
En ting som kan hjelpe mye på ytelsen i en database server er skrivecache med batteri-backup på diskkontrolleren. Dette er ofte en flaskehals lenge før CPU og RAM etter min erfaring. Trenger ikke koste så veldig mye heller.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Da er det en hundrings på vei herfra også. Mange takk for innsatsen, Thomas.

HiFi-sentralen har berget meg gjennom mange kjedelige pendlerkvelder. Fremtidens begivenhetsløse nattevakter hadde blitt en enda gråere fremtidsvisjon uten.
 
Ble medlem
22.01.2009
Innlegg
11
Antall liker
0
Hei, jeg er også ny her på Hifi-Sentralen,
men støtter med en 100kr, da dette er en god side, med masse informasjon for folk som er glad i hifi :)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.129
Antall liker
735
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Hvordan ligger man an her da? Fått noen tilbud på server?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Ludo skrev:
Hvordan ligger man an her da? Fått noen tilbud på server?
Ja, vi har fått flere tilbud, og etter vinterferien vil det bli tatt en beslutning.

Mvh
Høvdingen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva har skjedd siden sist ? Har noen beslutning blitt tatt og hva ble den evt ? :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Hva har skjedd siden sist ? Har noen beslutning blitt tatt og hva ble den evt ? :)
Beslutningen har falt på en Dell server som beskrevet litt tidligere. Jeg kommer tilbake med bilder av installasjon og mer info når den tid kommer.

Mvh
Høvdingen
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Glimrende. Dell har gode service ordninger.

Mvh. Bjørn
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Da er faktura på kr. 27.911 betalt for ny server. I tillegg kommer det kr. 1500 for oppstart, og noen tusenlapper for installasjon og optimalisering av software. Det ser ut som dette vil gå nokså opp i opp med innsamlede midler.

Jeg håper vi kan være på lufta med ny server om 2 til maks 3 uker.

Jeg må si at jeg ser frem til raskere HFS da dagens server er nokså treg til tider. I går hadde jeg ventetider på opptil 57 sekunder, og det føles ut som 2 timer.

Mvh
Høvdingen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vi får gratulere oss ;) (HFS/deg) med ny server da, skal bli spennende å oppleve forskjellen når det er oppe og går.
Mvh.KW
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Det går greit, men jeg merker det er litt tregt til tider. Dette blir bra. 2-3 uker er relativt raskt det. Det kløarer vi å vente.
 

sn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
173
Antall liker
13
Hei! selv om dere har kjøpt ny server, regner jeg med at det blir flere utlegg etterhvert.
HFS er et kjempeflott forum for alle som har hi-fi som hobby.
Jeg gir herved 100 til dette gode formålet.

mvh : SN
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.333
Antall liker
3.873
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Ludo skrev:
Høvdingen skrev:
Jeg håper vi kan være på lufta med ny server om 2 til maks 3 uker.
Hvordan går det her da, skjer det noe snart?

Høvdingen er to uker på Seychellene etter at det smalt inn 30k, og det før skatten kom. Smatt, smatt.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Den nye serveren ble satt opp denne uken og er faktisk på nett, men vi får ikke overført sidene våre før etter påsken. Jeg ville egentlig ikke si noe før alt var på plass. Og jeg er nok hjemme i påsken er jeg redd, men Seychellene hørtes mye bedre ut enn å sitte her i snø og dårlig vær. :D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Næh. Finland, det er saker det!
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Når regner ein med å få tatt den nye serveren i bruk?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Serveren ble satt opp før påske med operativsystem m.m., men etter påske har jeg ikke fått noe kontakt med ansvarlig for webparken, og det kan kanskje skyldes sykdom eller ferie. Jeg får sikkert tak på han til uken, og det eneste som gjenstår er å overføre de eksisterende sidene til den nye serveren. Jeg håper vi skal være på nett "igjen" i midten av uken. Jeg sier ifra, men jeg tror det vil merkes godt på hastigheten når den nye serveren er oppe å går. Den virker rårask, men det er jo enkelt å si når jeg er den eneste som bruker den.

Mvh
Høvdingen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Serveren ble satt opp før påske med operativsystem m.m., men etter påske har jeg ikke fått noe kontakt med ansvarlig for webparken, og det kan kanskje skyldes sykdom eller ferie. Jeg får sikkert tak på han til uken, og det eneste som gjenstår er å overføre de eksisterende sidene til den nye serveren. Jeg håper vi skal være på nett "igjen" i midten av uken. Jeg sier ifra, men jeg tror det vil merkes godt på hastigheten når den nye serveren er oppe å går. Den virker rårask, men det er jo enkelt å si når jeg er den eneste som bruker den.

Mvh
Høvdingen
Fint dette, men hvordan vil selve overgangen arte seg for oss brukere, vil det bli perioder med ekstra stor treghet eller nedetid?

Mvh.KW
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Begge serverne er oppe og går, og det bør egentlig gå fint å kopiere over uten nedetid av betydning. Litt usikker på hvordan dette vil bli gjort da jeg ikke gjør det selv.

Jeg vil tippe ustabilitet i 2-3 timer.

Mvh
Høvdingen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Høres bra ut, ta mellom 0200 og 0500, så blir alle helt fornøyde ;D
Mvh.KW
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Vil innsamlet beløp dekke både server og oppsetting , eller bør det samles inn mer?

Mvh Jan I
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.135
Antall liker
1.454
Torget vurderinger
4
Noe nytt i saken?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
"Siden ble generert på 16.43 sekunder med 29 spørringer. "

Vi kjører tydeligvis på den gamle serveren enda. Når skjer oppgraderingen?

Jeg er selv IT leverandør og ville skjemtes hvis en av mine egne levereringer gikk så tregt.

Dårlig.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Jeg vil lyve hvis jeg sier at jeg ikke er litt skuffet, men Uniweb har tydeligivs mye å gjøre om dagen da de legger om til ny serverpark, og jeg har blitt fortalt at overføring av HFS til ny server skal skje i første uken av mai.

Jeg holder dere ajour, og jeg regner med at det ikke vil bli flere utsettelser.

Mvh
Høvdingen
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.135
Antall liker
1.454
Torget vurderinger
4
Synes det går en "smule" kjappere nu?
Har vi gått over på ny server eller er det placebo? ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
Vi kjører parallellt med ny og gammel server, men brukerne har inntil mandag kun glede av den gamle serveren. Så det er nok et tilfelle av placebo, men kanskje ikke helt da linjene nå er mye kjappere enn før. Det har hjulpet mye.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Ja det virker som om det går nokså glatt for tiden, men mandag blir spennende -da er det D-dag.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.917
Antall liker
5.936
Torget vurderinger
2
"D-dagen" har kommet, og vi kjører nå på ny server. Alt går raskere enn noengang, og det er nå en fryd å gå rundt på forumet uten noe ventetid.

Jeg vil også takke alle medlemmer som sørget for at dette ble mulig, og nå kan vi konsentrere oss om å lage en ny og bedre sentral.

Mvh
Høvdingen
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Det er ikke ventetid å snakke om lenger -det er en fryd å klikke rundt her nå og se hvor fort ting lastes. Dette var en bra fellesdugnad og vel anvedte penger vi alle får nyte godt av fremover.

Mvh. Bjørn
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Jeg lurer litt på hvordan folket synes den nye serveren fungerer. Jeg for min del ble fort vant med hastighetene som den nye serveren byr på, og jeg har nesten glemt de gamle problemene.

Mvh. Bjørn
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Veldig fornøyd med hastigheten her også.
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Kom akkurat hjem fra reise, og har ikke prøvd før nå. Du verden for en forbedring. Det går jo som et olja lyn som vi pleide å si i gamle dager :)
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.440
Antall liker
2.875
Torget vurderinger
3
Her går'e så're griner veldig bra ;D
 
Topp Bunn