Morpheus skrev:
Jeg har lest denne tråden som om jeg skulle drukket en svært god årgangsvin. Takk!
Husker den tippekonkurransen som om det skulle vært igår, snodig hvor alle årene blir av gitt.
Takker så mye for det, ja tida flyr fort..............ille fort for en gammal stakkar :-\
I dag har jeg snekret litt igjen, lenge siden nå.
Satt ettermiddag og kvelden før og tegnet og målte og målte igjen.
Som før så kjøper jeg ferdigkappet hobbyplate(r) da blir det vinkelrett og jevnt/flatt og fint.
Jeg hadde beregnet og beregnet for å få utnytta hele plata.
Kom i mål vel og merke ved å ta med en rest fra forrige gang som bare skulle tilpasses i bredde.......viktig på millimetern dette og så godt nøye utstyr har jeg ikke hjemme.
Kom hjem og holdt på å rive av meg håret, da jeg skjønte at det likevel ikke stemte og jeg som hadde gjort forarbeidet såå grundig
Han på saga hadde ikke gjort noe galt fant jeg fort ut vel hjemme.
Jeg skulle ha ei plate 120x40 delt på langs i 2 deler 11 cmm og en del da resten, som igjen skulle deles i flere mindre stykker (se på bordet)
Først hadde jeg tenkt å få skjært til den som skulle være 17,4 cm og så dele resten i to like store deler (tilnærmet 11cm)
Da jeg først var der kom jeg på den forsåvidt glupe ideen å starte med 2 x 11 cm. for da ville jo de bli garantert like brede (som var viktig) og resten var ikke fullt så nøye om det ble +/- noen millimetere. :
Dette hadde fungert fint det om det ikke hadde vært for at KW i farta nede på Maxbo hadde tatt med seg ei plate på 50 cm bredde ;D istedet for en riktig på 40cm.............går det an...............jada ;D
Jeg trodde jo først at jeg hadde byttet på målene på de forskjellige delene, men fant raskt ut at 8 biter da hadde blitt ca. 10 cm for lange, så ned igjen og de kappet de 10 cm på hver del for meg uten mere dikkedarer..... bra service.
Godt ikke jeg skal stå ved ei slik sag 8)
Mvh.KW