Fugazi
Overivrig entusiast
Fulgte Holvik på turen, veldig fint av han å dele så mye som han gjorde. Fine videoer flere ganger om dag. Utrolig prestasjon!
Ikke så raskt, ca 6min/km, men langt da
Hvordan trenes det her inne, antall økter, rolig/hardt - hvor hardt er hardt?
Pulssoner og sånt? Tempo, terskel?
mvh
Hei. Jeg er aktiv både med løping og ski/ rulleski. Kan gjerne dele mine erfaringer her. Fra skisesongen er over i April og frem til september går jeg 1 økt på rulleski og 3 til 4 løpeøkter i uken. Rulleskiøkten går i rolig tempo for å få mange kilometer og å holde lav puls.
Da jeg har delt omsorg for barn 50/50 er dette min såkalte friuke som følger.
Hard uke:
-Mandag Rolig terrengløping 60-120 min. lav puls sone 1-2
-TirsdagsIntervall enten på bratt oppover grusvei eller terreng : Veksler mellom 10x2 min motbakkedrag. Høy sone 4-5 og alt.2 Terskeløkt 4x10 min. Terskelpuls Sone 3. Pause 2 min rolig jogg.
-Onsdag FRI
-Torsdag. Terrengløp i konkuransefart maks 60 min. Da Ligger jeg helt opp i sone 5 på siste del. Her er det ALL IN
- Fredag FRI
- Lørdag Rulleski langtur rolig 60-120 min.
- Søndag max 60 min rolig jogg asfalt
I barneuken da jeg både henter og leverer junior på skolen er jeg så heldig å fått ordnet meg et treningsrom på jobben.
- Mandag + torsdag Lunsj økt 30 min. Stakemaskin Skierg. Disse øktene går ofte i høy sone 4 da det er mest effektivt. Veksler mellom korte og lange intervaller
- Tirsdag og fredag. Lunsj økt 30 min løping på asfalt i moderat tempo.
Dette opplegget har jeg klart å følge ganske så bra og formen er strekt stigende. Skader har jeg også klart å unngå. Mye pga korte økter i barneuken.
Sånn går no dagan