Swedish footwear for the new outdoors Jeg tenkte meg ett par slike https://no-shop.icebug.com/fall/zeal3-m-rb9x, vad bruker du totte?Icebug med dynamiske pigger. Helt OK på partier med bar asfalt. Fungerer flott på snø og is, og også grus og sti med våte og glatte røtter. Vannavvisende overdel.
Har du et navn på modellen du har prøvd?Icebug med dynamiske pigger. Helt OK på partier med bar asfalt. Fungerer flott på snø og is, og også grus og sti med våte og glatte røtter. Vannavvisende overdel.
Takker.Etter hukommelsen: Den jeg har har 19 pigger og heter (Anima) Bugrip. Mine er svarte, de forrige var svarte og gule, nå er det helt andre farger.
https://no-shop.icebug.com/run/40-49/dubbade/anima5-m-bugrip
Jeg har disse ivsamme størrelse som andre sko. De har god plass til bred fot.
Edit: den reduserte prisen er inkludert mva og fri frakt.
"spoles" skulle vært spikes. Iphone.... ;DPå blank is er det vel bare pigger som sitter. Jeg bruker mine mer eller mindre kun når det er ordentlig glatt.
Salomon-sko er forresten helt ubrukelige når det er vått i skogen. Våte røtter og også stein gir null friksjon. Helt merkelig.
Edit: hva er "spoles"?
Ah, enighet altsåPå blank is er det vel bare pigger som sitter. Jeg bruker mine mer eller mindre kun når det er ordentlig glatt.
Salomon-sko er forresten helt ubrukelige når det er vått i skogen. Våte røtter og også stein gir null friksjon. Helt merkelig.
Edit: hva er "spoles"?
"spoles" skulle vært spikes. Iphone.... ;D
Definitivt kanskjeLidingö loppet som gikk av stabeln i helgen frister og prøve sig på neste år plass til 21.500 i 30km terreng, vad sier du totte?
Lidingöloppet - TCS Lidingöloppshelgen
Det er jo helt sykt at det går an å ligge på den km-tiden gjennom et helt maraton.Utover at det går unna skal de ha for å holde jevnt tempo disse eliteløperene: 36 sekund forskjell på raskeste og tregeste 5km-split på en marathon (riktig nok i en paddefalt løype)
Vis vedlegget 459119
litt over 70sek på 400m husker jeg gjorde 54.12 en gang i ungdommen var ikke trent for 400 men det manglet en løper så jeg fikk æren? saken var den att dette var kvalifisering til div1 lag konkurranse og de andre var veldig gode løpere! gikk ut litt hardt fikk etter 300m den vidrigaste opplevelsen jeg hatt med melkesyre på grensen til og svime avDet er jo helt sykt at det går an å ligge på den km-tiden gjennom et helt maraton.Utover at det går unna skal de ha for å holde jevnt tempo disse eliteløperene: 36 sekund forskjell på raskeste og tregeste 5km-split på en marathon (riktig nok i en paddefalt løype)
Vis vedlegget 459119
Må bare intensivere treningen litt, så skal jeg klare å holde følge den første prosenten, dvs 421,95 meter. ;D
Bra innsats! Hvordan følte du deg da du kom i mål? Basert på hva du har sagt om dine vanlige runder og tiden de tar tror jeg du har en bedre tid inne.I mål på 54,36 på 10Km i dag. Målet var 1 time så jeg er fornøyd.
Takker.Bra innsats! Hvordan følte du deg da du kom i mål? Basert på hva du har sagt om dine vanlige runder og tiden de tar tror jeg du har en bedre tid inne.I mål på 54,36 på 10Km i dag. Målet var 1 time så jeg er fornøyd.
Såg ut som unge Hr Ingebrigtsen fikk litt problemer til sluttEllers har det jo vært Stolzen i dag...
Det er mye tid og krefter å hente ved å være taktisk ja Mange som drar på for mye i starten og stivner ut i løypa. Jeg forbedret halvmaratontiden min med 10 min ved å finne riktig snitt-hastighet for meg og holde denne - samt små og hyppige skritt og hofta fram hadde stor effekt (lange skritt bremser mye)Takker.Bra innsats! Hvordan følte du deg da du kom i mål? Basert på hva du har sagt om dine vanlige runder og tiden de tar tror jeg du har en bedre tid inne.I mål på 54,36 på 10Km i dag. Målet var 1 time så jeg er fornøyd.
Meningen var å disponere kreftene ved å starte rolig og jevnt øke tempoet og det fungerte greit.
La meg bevisst langt bak i feltet da jeg ville unngå å bli løpt fra etterhvert som Km gikk.
De 3 første ble jeg jogget fra, men etterhvert så tok jeg igjen de fleste som dro fra i begynnelsen. Jeg prøvde så langt det lot seg gjøre å øke farten gradvis uten å øke farten kun når jeg løp forbi enkeltpersoner. Det tror jeg muligens jeg ville ha brukt for mye krefter på.
Var noe tungpusten det første minuttet etter målgang. Pulsen og pusten roet seg overraskende fort.
Jeg kjøpte "vinterjogg" med pigg på Enklere Liv for et par år siden. Eneste negative var irritasjonen over at jeg ikke hadde gjort det for mange år siden!Er det noen som har noen konkrete råd til sko-tøy til å bruke til vinteren? Jeg er ikke sikker på om jeg trenger sko med grov såle eller med pigger.
Det er ille nok og gå i joggesko vinterstid på fortau med procent helningen som er standard, fort gjort og miste trøkket på dalskoa og skli ivf så som vintrene er på østlandet nå! Så piggsko til promenad/løping vinterstid er HMS!Jeg kjøpte "vinterjogg" med pigg på Enklere Liv for et par år siden. Eneste negative var irritasjonen over at jeg ikke hadde gjort det for mange år siden!Er det noen som har noen konkrete råd til sko-tøy til å bruke til vinteren? Jeg er ikke sikker på om jeg trenger sko med grov såle eller med pigger.
Nå jogger jeg ikke, jeg går, men man blir bare så utrolig mye stødigere når man bruker piggsko. Tror effekten blir mere merkbar om man jogger/løper enn når man går
Slipper det å "kompansere" for forventede glatte områder på veien og det gjør at man går/løper riktigere og skaderisikoen blir mindre. tror nå jeg.
Det går jo an å løpe på tredemølle med musikk på øret.Løp 1 time på tredemølle her om dagen og slet fælt med motivasjonen mens jeg holdt på. Når man jogger ute kjenner man frisk luft, utsikten endrer seg underveis og ingenting fjerner fokuset fra det man gjør.
Inne blir det varmt, støyete og vrient og holde fokuset. Fikk en følelse at jeg bare sto og hoppet opp og ned.
Jeg har løpt mye på tredemølle før, men aldri fordi jeg har vært glad i jogging. Da har det stort sett vært pliktløp.
Kjøpte forresten nye sko i London.
Har lest mye bra om Adidas løpesko og gikk for Energi boost 4.0
Gode og responsive sko, men uvant med mer drop enn det jeg har løpt noen mil med frem til nå. Jeg måtte endre litt på steglengden for å få landet på midtfoten.
Jeg har ISO 2. Kjempefan. Løpt over 100 mil i de uten å få vondt i bena. God demping, god løpsfølelse, relativt lette og ganske lav drop på 8mm(som jeg liker)Vurderer og kjøpe ett par Saucony Triumph Iso 3 noen som bruker disse/erfaring? Stort sett løpt med Asics DS Trainer siste årene.
Høres bra ut ISO 3 har vel ett annet snøre system som strammer mere/bedre over foten? smal lest så att de sitter bedre hæres isf bra ut. Tilbud 1200kr hos Foss nå.Jeg har ISO 2. Kjempefan. Løpt over 100 mil i de uten å få vondt i bena. God demping, god løpsfølelse, relativt lette og ganske lav drop på 8mm(som jeg liker)Vurderer og kjøpe ett par Saucony Triumph Iso 3 noen som bruker disse/erfaring? Stort sett løpt med Asics DS Trainer siste årene.
Det gjør jeg, men man merker støyen perseptuellt. Jeg oppfatter omgivelsene som masete rett og slett med mange inntrykk.Det går jo an å løpe på tredemølle med musikk på øret.Løp 1 time på tredemølle her om dagen og slet fælt med motivasjonen mens jeg holdt på. Når man jogger ute kjenner man frisk luft, utsikten endrer seg underveis og ingenting fjerner fokuset fra det man gjør.
Inne blir det varmt, støyete og vrient og holde fokuset. Fikk en følelse at jeg bare sto og hoppet opp og ned.
Jeg har løpt mye på tredemølle før, men aldri fordi jeg har vært glad i jogging. Da har det stort sett vært pliktløp.
Kjøpte forresten nye sko i London.
Har lest mye bra om Adidas løpesko og gikk for Energi boost 4.0
Gode og responsive sko, men uvant med mer drop enn det jeg har løpt noen mil med frem til nå. Jeg måtte endre litt på steglengden for å få landet på midtfoten.