hififruen
Fersking
- Ble medlem
- 23.07.2006
- Antall liker
- 0
Er den noen som har tips om hvordan man best lagrer og oppbevarer Lp plater ? Evnt hvilke kasser som passer best og hvor man får kjøpt dem...
Nei skal ikke spille platene på en stund, de skal lagres til nytt platerom er klart, usikkert enda hvor lang tid det tar til det er ferdigZomby_Woof skrev:Snakker vi ren lagring, eller har du tenkt å spille platene også?
Da ville jeg sørget for følgende: Stående oppbevaring uten noe plassert oppå, stabil romtemperatur og normal fuktighet. For all del ikke på uisolert loft, kjeller eller utvendig bod. Temperatursvingninger gir nesten garantert kondens, med ødelagte cover som resultat.hififruen skrev:Nei skal ikke spille platene på en stund, de skal lagres til nytt platerom er klart, usikkert enda hvor lang tid det tar til det er ferdigZomby_Woof skrev:Snakker vi ren lagring, eller har du tenkt å spille platene også?
Ser stilige ut. Er de å få kjøpt i Norge, eller bestiller du direkte fra UK?knuhe skrev:Jeg liker nå iCube (http://www.i-cubes.co.uk) veldig godt jeg da,
Samme her, det funker bra. Har brukt IKEA Ivar også i mange år, ikke så pent kanskje men effektiv utnyttelse av plassen.Eg har no satsa på expedit i to høgder. Funkar heilt greitt så langt.
Praktisk, lettvint, passe rustikt - og ikke minst: lett å lempe i flyttebilen!mit bud på en måde at opbevare plader på, er nogle kasser jeg selv samler .materialet jeg bruger er nogle brædder som vi får når firmaet køber rustfrit stål sådan at de ikke bliver ridset,vi har rigtig mange brædder og der er nok til alle arbejdskammerater,på den anden side bliver de heller ikke smidt ud,alle bliver brugt.dem jeg bruger kortet jeg op 30 stk på 330 mm samt 6 stk på 370 mm brættet måler 100 x 19 fyrtræ,bruger vores sav med hårdmetal klinge ,den saver rigtig godt og hurtig,når det er gjort har jeg til 3 pladekasser,har skrevet på brædderne hvor de skal sidde
Vis vedlegget 198069
det gode ved disse kasser er at de er billige og at lp pladerne ikke står oven på hinanden sådan at de ikke bliver skæve ,og til sidst hvis man har 6 kasser passer det lige med at de kan være oven på en euro palle med ramme på ,
med mange analoge hilsner
boheinrich
Dette bildet/denne saken har vært postet før. Som det fremgår av bildet var denne satt "feil" vei og det var kun tappene som bar vekten av vinylen.Jeg har aldri hørt om Expedit som detter rett ned [...]
Helt klart et viktig poeng, antageligvis det viktigste. Men ikke glem sidestabilisering likevel! Det er ikke stor hjelp i riktig vei på hyllene på sikt hvis dytter hylla fram og tilbake sideveis hver gang du blar eller reorganiserer platene. Alt som skal til er et par vinkeljern eller lignende i de øverste hjørnene.Dette bildet/denne saken har vært postet før. Som det fremgår av bildet var denne satt "feil" vei og det var kun tappene som bar vekten av vinylen.Jeg har aldri hørt om Expedit som detter rett ned [...]
Takk for tipset. Ser jo på bildet at Eket fungerer. Men jeg ser riktignok også at IKEA oppgir "Maks belastning/hylleplate: 7 kg", så da er det vel en sjanse for at hyllene bryter sammen pga overvekt.
Ja,klart detPrøver du å trolle vinylsamlere for å kjøpe møbler av møbelkvalitet nå?