Meget interesant det du påpeker kise. Jeg har ennå ikke modda SPDIF, men det skjer i nærmeste fremtid tenker jeg. Mulig jeg pga min teknologiske inkompense tar kontakt nærmere angående dette. Det er ikke alt (som vernepleier) jeg forstår av lampizators forklaringer. .. Bryggeriet fyres med gass og el, 7kw med gass og 2 kw med elektrisitet. Vørter har temp på ca 65 grader når den går til kok, så siste fase går ganske raskt uavhengig av volum. Krabbekoker er tingenHei
Veldig kult oppsett på bryggeriet ditt, hvor mye effekt har du tilgjenelig til kok?
Duet:
Jeg har selv modifisert en del på en slik en å funnet ut at lampizator, har rett i at signalet til spdif ut blir bedre hvis man kutter ut
Linken som går via 74hcu0d chipen, mulig man mister optisk ut, da denne kanskje er hentet fra denne chippen
Les her:
squeezebox
Mvh
Christopher
mvh
lassemann
Vi kan gjerne dele oppskrifter fremover, men siden jeg er relativt fersk på området har jeg ikke prøvd så mange oppskrifter ennå. Dog er oppskriften på Belgisk Wit blitt bra synes jeg. Har også en Black IPA som er god, men den finner du på Bryggselv.no sine hjemmesider..Uten å si noe galt om utdannelse, for det er jo vel og bra, så syntes jeg at handlingsevne er vel så viktig.
Kjenner mange som ikke har utdannelsen til det de driver med, og de er alike vel topp i sin bransje.
Og jeg har på følelsen av at enkelte mennesker kunne drevet med nesten hva som helst, føler nok du er litt i denne klassen.
Når det kommer til bryggeri bruker jeg en krabbekoker, selv. ... med tilsynelatende 9kw, + 2 KW elektrisk slik som du.
Tviler sterkt på at den krabbekokeren gir 9kw, tror heller på 4-5.. kan være jeg har feil regulator.
Men har litt mindre kar.. (startet med 100Liter tanker ikke 200).. har alike vel litt problemer med å koke opp, hvis det er mer enn 50 liter i tanken.
prøvde med 90 liter fikk det faktisk ikke i kok i det hele tatt...
Jeg må riktig nok stå ute i hagen når jeg holder på, så mulig det er ekstra kjøleefekt da det blåser litt mer enn inni kjelleren...
Får se å få tak i en større regulator så i alle fall gassen gir maks.
Har du noen spesielt velykkede oppskrifter å dele? , har en ipa som jeg selv syntes ble bra, skal finne frem oppskriften, og sende deg den.
Bare å ta kontakt angående sp-dif mod.
C
Meget interesant det du påpeker kise. Jeg har ennå ikke modda SPDIF, men det skjer i nærmeste fremtid tenker jeg. Mulig jeg pga min teknologiske inkompense tar kontakt nærmere angående dette. Det er ikke alt (som vernepleier) jeg forstår av lampizators forklaringer. .. Bryggeriet fyres med gass og el, 7kw med gass og 2 kw med elektrisitet. Vørter har temp på ca 65 grader når den går til kok, så siste fase går ganske raskt uavhengig av volum. Krabbekoker er tingenHei
Veldig kult oppsett på bryggeriet ditt, hvor mye effekt har du tilgjenelig til kok?
Duet:
Jeg har selv modifisert en del på en slik en å funnet ut at lampizator, har rett i at signalet til spdif ut blir bedre hvis man kutter ut
Linken som går via 74hcu0d chipen, mulig man mister optisk ut, da denne kanskje er hentet fra denne chippen
Les her:
squeezebox
Mvh
Christopher
mvh
lassemann
Spennende Lassemann. Blir å følge dette prosjektet.Lenge har jeg hatt lyst til å bygge noe helt fra bunnen av, som er så enkelt det er mulig å lage noe.. Vi får se hva det blir til. I roteesken har jeg funnet fram dette.. Den lille trafoen dukket opp i posten i dag, skjenket av RM - en STOR takk til ham.. Dette vil ta tid - jeg er nemlig i en læreprosess, og voksenopplæring går litt treigt. Men jeg har bestemt meg - dette skal bli fugl etterhvert
Vis vedlegget 192269
God fredag!
mvh
lassemann
Takk det samme til deg! Her nærmer det seg faretruende en hveteøl som står å kjøler segHer følger enn med , blir nok bra
Go hælj til dere
/JR
Du har skjønt det du Jan Robert!
Flesk - øl og porr
jajajaaaa......
Fin duk det der. Broderer kona..?Lenge har jeg hatt lyst til å bygge noe helt fra bunnen av, som er så enkelt det er mulig å lage noe.. Vi får se hva det blir til. I roteesken har jeg funnet fram dette.. Den lille trafoen dukket opp i posten i dag, skjenket av RM - en STOR takk til ham.. Dette vil ta tid - jeg er nemlig i en læreprosess, og voksenopplæring går litt treigt. Men jeg har bestemt meg - dette skal bli fugl etterhvert
Vis vedlegget 192269
God fredag!
mvh
lassemann
Duken er fin-fin den... Svigermor står nok for broderinga her i gårdenFin duk det der. Broderer kona..?Lenge har jeg hatt lyst til å bygge noe helt fra bunnen av, som er så enkelt det er mulig å lage noe.. Vi får se hva det blir til. I roteesken har jeg funnet fram dette.. Den lille trafoen dukket opp i posten i dag, skjenket av RM - en STOR takk til ham.. Dette vil ta tid - jeg er nemlig i en læreprosess, og voksenopplæring går litt treigt. Men jeg har bestemt meg - dette skal bli fugl etterhvert
Vis vedlegget 192269
God fredag!
mvh
lassemann
Å ja.. 6N23-EV spesielt vil jeg fremheve = 6922/E88CC. Hva sitter i Copland'en av smårør? Dette spiller like bra som amerikanske Amperex til 1,5K røretSå disse russiske rørene er noe du anbefaler altså? Mulig jeg må prøve noen slike hvis coplanden holder seg frisk fremover da Holder på å spille inn noen helt nye J.J rør nå, låter ikke så ille, men har heller lite å sammenligne med
Vel, 12AX7 er litt småvrient i russisk sammenheng. Eneste alternativ er 6N2p, men også her er det noen utfordringer i forhold til glødespenning. 6,3 på det russiske og 13,6 v på 12AX7. Man får på eBay en overgangssokkel som settes i mellom røret og rørsokkelen som fungerer fint i de fleste sammenhenger. Men jeg av natur litt skeptisk til slike løsninger.. Da anbefales heller en lett omkjøring av kretsen på ben 4 og 5 på røret, men gå heller for gode nyproduserte. Beste nyproduserte 12AX7 i dag i mine ører er JJ/Tesla 803S. Bruker disse selv både i preampen og som inngang i QS'ene. Laget på gamlemåten med "long ribbed plate". Anbefales!E83cc5x og 6550 rør eller Kt88 og 12ax7 mener jeg og huske som sitter i den.
Kretsen i Copland må tåle det..For disse russer-rørene er ikke HELT like våre vestlige tradisjonelle ECC88/6922...Så disse russiske rørene er noe du anbefaler altså? Mulig jeg må prøve noen slike hvis coplanden holder seg frisk fremover da Holder på å spille inn noen helt nye J.J rør nå, låter ikke så ille, men har heller lite å sammenligne med
.... - Je drekk berre vatten.....vel vel... over til Lagga
Copland'en har kun ECC83 har jeg skjønt - 5 stk av sorten. 6N2p er jo en mulighet, men da må jo glødespenningen endres..Kretsen i Copland må tåle det..For disse russer-rørene er ikke HELT like våre vestlige tradisjonelle ECC88/6922...Så disse russiske rørene er noe du anbefaler altså? Mulig jeg må prøve noen slike hvis coplanden holder seg frisk fremover da Holder på å spille inn noen helt nye J.J rør nå, låter ikke så ille, men har heller lite å sammenligne med
Jeg er enig, ville ikke endra Coplanden. Men skulle du ha lyst er det ikke vanskeligHehe, da tror jeg vi lar det være, driver og moter meg opp til å forhåpentligvis bygge ny strømforsyning til den nye dacen om jeg ikke skal endre noe spenning i Coplanden Trenger mest sannsynlig grundig veiledning av alle loddekyndige her på berget når den tid kommer
He, he.. Nei, det ikke mye plass igjen.. Vurderer nytt kabinett til hardwear faktisk. Det kan jo bli fint med Transport og PSU i lik finish. Vi får se..Hehe, er det noe plass igjen i Dueten? Den er jo ikke stor om jeg ikke husker helt feil