lassemann
Hi-Fi freak
Hei igjen!
Så var det slikt at godt verktøy er halve jobben sies det.. Meg og fruen tester ut en ny grillpanne fra Le Creuset. Uten smør eller olje skal biffene grilles som om det er Weberen du står ved.. Jeg ble litt overrasket når jeg en sjelden gang har lest bruksanvisningen til en stekepanne i støpejern, men som er overflatebehandlet med noe så flott som Satin Black emalje. Greie er den at biffene skal peppres og oljes med god kvalitetsolje, intet smør eller olje i panna. Panna skal varmes opp på middels høy varme til håndtaket ikke kan bedøres. Først da er panna varm nok for biffene...
Lar bildene tale for seg..
Biffene (KIWI 17,90,- pr stykk, fra Uruguay )
Litt sopp i fløte..
Saltbagte Samsø poteter..
Mangler litt grønt her, men måltidet ble godt likevel..
Perfekt stekt, saftig og fin og ekstremt mør. Disse biffene var verdt kronene
Og med et glass rødt til..
mvh
lassemann
Så var det slikt at godt verktøy er halve jobben sies det.. Meg og fruen tester ut en ny grillpanne fra Le Creuset. Uten smør eller olje skal biffene grilles som om det er Weberen du står ved.. Jeg ble litt overrasket når jeg en sjelden gang har lest bruksanvisningen til en stekepanne i støpejern, men som er overflatebehandlet med noe så flott som Satin Black emalje. Greie er den at biffene skal peppres og oljes med god kvalitetsolje, intet smør eller olje i panna. Panna skal varmes opp på middels høy varme til håndtaket ikke kan bedøres. Først da er panna varm nok for biffene...
Lar bildene tale for seg..
Biffene (KIWI 17,90,- pr stykk, fra Uruguay )
Litt sopp i fløte..
Saltbagte Samsø poteter..
Mangler litt grønt her, men måltidet ble godt likevel..
Perfekt stekt, saftig og fin og ekstremt mør. Disse biffene var verdt kronene
Og med et glass rødt til..
mvh
lassemann