lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Bli fint morgen på terrassen HC. Strålende vær og hagen er på sitt beste nå :) På vei sydover? ;-)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vært syd. Bært tungt. Nå sove. Og blir bra med litt avslapping hos dere i kveld.

J

J.J

Gjest
    Hehe.... var bare for spøk. har nok andre planer for kvelden, ellers takk.
    MEN når det er sagt så blir det nok en ferje tur om ikke så lenge.
    Hadde vel vært kjekt og fått organisert slik at jeg kunne besøkt flere når jeg først er på den gale sia a fjorden :rolleyes:
    Så vi får se på når det kunne passe....

Ha en fortryllende dag OG kveld/natt...

/JR

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for i går. Veldig trivelig, fantastisk whisky, IPA med klasse, tilbehør til grillen som bare kunne nytes.. Ja, det er slike kvelder som gjør en glad for hobbyen. Og enda mer glad for folket bak nick her inne. Lagga, pixy , konemor, rubyred, powerpoint og verten lassemann.

Ren bonus og at nå låt det oppløst og godt hos deg Lasse. Imponerende ifht pengene brukt. I am bowing in the hat..

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk tilbake! Det var en superkveld i går, med flotte mennesker og ikke minst et supert vær... Ekstra hyggelig med besøk opp fra bakken, Power, konemor m. flere :)

Bilder får tale for seg..
    HCS og Lagga i full grillutfoldelse..
    IMG_6446.jpg

HCS og Inger..
    IMG_6453.jpg

Power..
    IMG_6449.jpg

Konemor
    IMG_6457.jpg

Vi trakk inn etter hvert..
    IMG_6451.jpg

Bamse måtte tilslutt legge inn årene ;)
    IMG_6459.jpg

mvh
    lassemann

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.060
    Undertegnede, Konemor og vertinnen for vårt selskap steg opp fra Glommas bredde for å gjøre en liten snarvisit hos Lassemann. Her ble vi møtt med stor gjestfrihet, koldt hjemmebrygg av ypperste klasse og en nydelig whisky. Sistnevnte huserer i min skalle i dag, men sånn er det. Det er meget trivelig å treffe likesinnede mennesker utenfor tastatourettens rekkevidde. Vi er jo så like når det kommer til stykket, uansett anleggets oppbygning, så elsker vi våre vinylskatter og digitale ølbrikker. Om det og meget annet kan vi snakke i dager til ende.
    Anlegget til verten spilte forbausende åpent, dypt og tredimensjonalt mtp valg av komponenter og selvlagede høyttalere. Man trenger ikke bruke en million for å smile fra øre til øre når luften i rommet settes i bevegelse av instrumenter og stemmer som lett lar seg gjenkjenne. Resultatet var at jeg ble sittende alt for lenge ut over natten hos Lassemann, men det er å håpe at vertinnen ikke straffer sin gemal for hardt i dag. Takk for gjestfriheten :cool:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Undertegnede, Konemor og vertinnen for vårt selskap steg opp fra Glommas bredde for å gjøre en liten snarvisit hos Lassemann. Her ble vi møtt med stor gjestfrihet, koldt hjemmebrygg av ypperste klasse og en nydelig whisky. Sistnevnte huserer i min skalle i dag, men sånn er det. Det er meget trivelig å treffe likesinnede mennesker utenfor tastatourettens rekkevidde. Vi er jo så like når det kommer til stykket, uansett anleggets oppbygning, så elsker vi våre vinylskatter og digitale ølbrikker. Om det og meget annet kan vi snakke i dager til ende.
    Anlegget til verten spilte forbausende åpent, dypt og tredimensjonalt mtp valg av komponenter og selvlagede høyttalere. Man trenger ikke bruke en million for å smile fra øre til øre når luften i rommet settes i bevegelse av instrumenter og stemmer som lett lar seg gjenkjenne. Resultatet var at jeg ble sittende alt for lenge ut over natten hos Lassemann, men det er å håpe at vertinnen ikke straffer sin gemal for hardt i dag. Takk for gjestfriheten :cool:
    Neida.., vertinnen kjenner sin mann og avstraffelser er ikke i tiden her.. Derimot har den nydelige dagen gitt oss flott tid på terrassen med god kaffe og samtale. Vi hadde vår prat i går/natt om diskant. Vel, jeg føler vel at den kan vi drøfte videre Power, synes vel at den kanskje er den mest vellykkede i lydbilde her nå. Men vi mennesker opplever og har ulike erfaringer i livet som setter vårer preferanser. Jeg vil mer enn gjerne ha deg og konemor hit igjen over kaffekoppen. Det er der vi kan gjøre de riktige vurderingene :)

mvh
    lassemann

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.060
    Neida.., vertinnen kjenner sin mann og avstraffelser er ikke i tiden her.. Derimot har den nydelige dagen gitt oss flott tid på terrassen med god kaffe og samtale. Vi hadde vår prat i går/natt om diskant. Vel, jeg føler vel at den kan vi drøfte videre Power, synes vel at den kanskje er den mest vellykkede i lydbilde her nå. Men vi mennesker opplever og har ulike erfaringer i livet som setter vårer preferanser. Jeg vil mer enn gjerne ha deg og konemor hit igjen over kaffekoppen. Det er der vi kan gjøre de riktige vurderingene :)

mvh
    lassemann
    Puuuuhhh...godt å høre Lassemann.
    Jeg lar meg villig lede til eders trivelige gemakker av Konemor ved en senere anledning for ytterligere diskusjoner (erfaringsutvekslinger) om diskant og annet.
    Og ja, vurderingene blir nok riktigere uten at vår venn Kong Alkohol involveres, derom hersker ingen tvil :cool:
    Ha en strålende dag videre, og en rikitig god uke nær Glommas bredd.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk, takk.. Dagen blir feiret i rolige former på Vesten, kanskje med litt sushi og bobler ;)

mvh
    lassemann

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Glad feiring. Sushi og Bubbles er sjelden dårlig spise! Sleng inpå noen østers også, for godt mål!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jo, dagen har vært fin og rolig.. Min kjære steller jo ting til og jeg sitter nå med en ro som kun en 45-åring trenger.. Ikke kjas og ikke mas.. Forrige helg hadde vi 70 gjester på bryllupsfeiring i hagen. Denne helgen komplett ro var målet og måloppnåelse er nådd :)

Rolig med denne nå..
    IMG_2531.jpg

Sumasummarum..
    IMG_2528.jpg

Vel, litt næring måtte også til.. deilig ;)

IMG_7029.jpg

IMG_7028.jpg

IMG_7030.jpg

Ellers ble det totale bildet slik.. Og Tord fyller stuen nå med vakre toner, vi lever...

IMG_7018.jpg

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Javisst! Gratulerer Lasse, ser ut som dagen har vært av beste slag, slik
    som bare dagene på Vesten kan være.

??????

/Morten

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.060
    Gratulerer så mye med dagen på etterskudd Lassemann.
    Ser ut som om den ble behørig feiret i siviliserte former som seg hør og bør i din alder :cool:
    Lett salongberuset med nydelig mat, og nødvendige overflødige kalorier.

Ha en strålende uke!

Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    En måned uten lyd eller annet herfra er jo ikke bra.. Vel, sommeren har vært innholdsrik på mange måter. Kom hjem i går etter tre uker på farten, Bohuslän, norske høyfjellet og til slutt herlige Hvaler som om en uke blir til Hvaler igjen. Gutta fikk denne herlige spontane opplevelsen i går; bruktbil til 2,5 millioner :cool:

IMG_0242.jpg

IMG_0251.jpg

IMG_0252.jpg

IMG_0254.jpg

Ikke hverdagskost med Ferrari i Vikerhavna, men gutta fikk en stor opplevelse! Ca 580 hk gir godt spark i dette framkomstmiddelet :p

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    He he, Brum brum!

har sett og hørt en del av de her i Italia, det låter gromt!

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Long time, no see.. Sommeren har fyket av gårde og tråden oppdateres lite.. Men, men.. I dag bevilget jeg meg en 45-års presang.. Lenge drømt om en slik farkost ;)

25_784931564_xl.jpg

25_1971483522_xl.jpg

25_2018949255_xl.jpg

Står på gårdsplassen nå.. 150 gamle gamp med overdrive og det går så det griner!

Bedre bilder kommer, med kalesje og slikt (se bort fra de amerikanske sorte bumpere, de er borte...) Kjerra har stått 33 år i en garasje i California og er 100% rustfri :)

mvh
    lassemann

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Ahh.. min favoritt engelske sportsbil TR6! Skikkelig macho form og herlig lyd fra sekser'n! Riktig fargekombinasjon også, en bekjent hadde en i sitrongul, også ganske barsk men den hadde sorte seter husker jeg, og du fikk svidd skinkene ettertraktelig dersom du møtte opp med shorts på en solrik dag. Gratulerer!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vanvittig nydelig Lasse! Gratulerer så mye!
    Nå er det snart ferdigstillelse her hjemme, og da står det ett par flasker fra Hvidsten bryggeri som premie, er en underdrivelse og si at jeg gleder meg :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.053
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer, herlig kjerre;)
    En absolutt favoritt, en kjenning av meg hadde en TR6, hvit sådan, fikk prøvd den noen ganger og det er en bare så rå og fin følelse!!

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer. Tre temmelig forskjellige biler du har nå Lasse, noe jeg synes er artig. Når det gjelder lagring i California så har de andre utfordringer enn her. Hadde selv en porsche 912 for mange år siden derfra. Blant annet var det elektriske anlegget temmelig morkent pga varme. Får håpe du har sluppet det.

Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk, takk! Bilen er flott, men trenger litt justeringer her og der. Var en smule tørst på vei hjem fra Oslo i går synes jeg. Fikk med to helt nye høyeffekts forgassere med K&N filter som skal monteres etterhvert, samt et helt bibliotek med bøker om bilen. Men kjøre- og eiergleden er det ingenting å si på :) Men været her syd i Østfold tillater ikke tur i åpen bil i dag...

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nydelig klassiker av en bil.
    Mye finere en den Fellallien til 2.5mill.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det snart ferdigstillelse her hjemme, og da står det ett par flasker fra Hvidsten bryggeri som premie, er en underdrivelse og si at jeg gleder meg :)
    He, he..Er de ikke drukket ennå? Sett de litt på kjøla før du tar de. Et lite arbeidsuhell under tapping (pumpa trakk luft = oksygentilførsel) fører til en svak metallettersmak, men kamufleres fint når øllet nedkjøles. Ellers er det to gode øl :)

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    706
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Rattet på riktig side også!
    Nydelig bil. Gratulerer!

Ole G

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja......gratulerer med ei skikkelig vogn!
    Vær kritisk...kjør britisk :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    He, he..Er de ikke drukket ennå? Sett de litt på kjøla før du tar de. Et lite arbeidsuhell under tapping (pumpa trakk luft = oksygentilførsel) fører til en svak metallettersmak, men kamufleres fint når øllet nedkjøles. Ellers er det to gode øl :)
    Nei, har spart de som en liten premie til jeg er ferdig med oppussingen, men ser lyset i tunellen og da skal disse smakes på! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn