Ja, det her var hygge på høyt nivå.. Fantastisk mat og ikke minst drikke. Store velfylte glass.. Kokken gikk også mellom bordene og snakket med oss.. Frister til gjentagelse dette i disse naturskjønne omgivelsene..Fantastisk hyggelig sted! Vi var der i høst og mat, vin og service var utmerket.
Håper dere hygger dere riktig!
Ja, turen har stått til all forventning. Fruen har ved flere anledninger nevnt Bjertorp Slott. Det ser jo gedigent og flott ut. Vi kunne gjerne ønsket oss en tur dit også etterhvert. Målet er vel et par slike turer i året.. Dalsland er uansett rikt på opplevelser. Dagens hjemtur gikk via Håverud og tilbake til Nøssemark med kabelferge over Stora Le.. Nå har sjåføren jekket seg en svensk IPA med godkjent styrke.. Heia Sverige!!Supert å høre Lassemann. Dine betraktninger sammenfaller med våre. De var helt utrolig rause her, og maten var super.
Kan ellers anbefale Bjertorp Slott. Lenger unna og kjedeligere veier (krever i hvert fall nøye planlegging for å unngå rette strekk og fotobokser). Porsjonene er mindre rause. Større sted, mer «proft» men mindre hjemmekoselig. Men selve stedet Bjertorp er hinsides flott og absolutt verdt et besøk. Håper det er i orden om jeg spamer litt:
Vis vedlegget 534948
Vis vedlegget 534950
Vis vedlegget 534952
Vis vedlegget 534954
Tet stet en porter DIY i kveld her, 5,5 hester dog. Men svært vellykket.Vel, i kveld ønskes regnet velkommen.. Tas i mot sammen med en DIY IPA, 7.9 hester.. At noe kan bli så godt!?
Vis vedlegget 539325
God helg!
Mvh
lassemann
Veldig hyggelig med besøk Trond og for noen flotte bilder! Vi nyter dagene her ute i havgapet uten TV og hifi faktisk.. Forsterkeren er en DPA linje preamp som hadde fjernkontroll med blå ALPS. Eieren ville som meg sette inn ALPS Black Beauty som kanskje er mest kjent i preampene til Macintosh. DPA er en av de bedre preampene jeg har hørt.. Men det er nå min mening..Et spontanbesøk hos Lassemann, og Siw på Hvaler i formiddag. Et fabelaktig sted for hygge, og rekreasjon. Ikke at Lassemann lå på latsiden. Her var nytt bad, med toalett innstallert, og nytt prosjekt med 4 soverom, i stedet for 2, er i anmarsj.
Vis vedlegget 549759
Vis vedlegget 549760
Vis vedlegget 549761
Vis vedlegget 549762
Vis vedlegget 549763
Selvfølgelig stod det forsterkere til oppgradering også.
Vis vedlegget 549764
Byttet til potmeter av bedre kvalitet.
Vis vedlegget 549765
Vis vedlegget 549767
Takk for titten, og fortsatt riktig god ferie.
/Ruby![]()
DPA preamp er det du ser Motoren. Ungarsk håndtverk av ypperste klasseHvilken forsterker er det du har der? Flotte bilder av en fin plass
God helg
mvh
Og når den dagen kommer spørs det om de er å oppdrive.. Produksjonen går nedover, og det er bare de små forsterkerne som produseres, dessverre.DPA, ja. Har vært nære på flere ganger. En dag....![]()
Hei Stein Ivar! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det settes pris på..Skikkelig god feelgood tråd med masse flotte bilder!
DPA virker spennende, men er dette noe som fortsatt produseres? Nettsiden virker veldig ut datert og ei heller har så mange produkter.
-Stein Ivar
Hyggelig Dazed, at du likte lyden i stua og at vi kunne friskmelde din BAT preamp. Den preampen spilte fantastisk i mine ører og hva du enn gjør så kvitt deg ikke med den!Hyggelig kveld hos Lasse m/familie i går!
Takk for bistand med helsesjekk av rør og pre. Sjelefred gjør også mye for lydkvaliteten.![]()
Jeg slutter ikke å imponeres av lyden i stua hos deg. Usikker på om jeg egentlig har hørt noe nevneverdig bedre, strengt tatt.At de små klonene henger med når resten av utstyret er i denne klassen, ville jeg ikke trodd om jeg ikke hadde hørt det gjentatte ganger med egne ører. Veldig, veldig bra. Og bassen i rommet.... Misunnelig!
Har har du fått imponerende mye ut av sakene.
Om dette høres ut som skryt og floskler, så er det bare fordi det er SÅ bra.
Og DPA-blokkene er absolutt noen imponerende, dønn ærlige, klumper. Hel ved! Pondus og kontroll i overflod.
Takk for meg for denne gangen. Kommer tilbake!![]()