Karmana
Æresmedlem
Vanligvis liker jeg nedpå jazz, men den siste ble for kjedelig for meg. Får kanskje prøve igjen Kos dere med påske, og sikkert flere gode retter med uendelig mye mer enn anstendig vin som tilbehør
Synes du det? Jeg synes den er veldig sterk! Men musikk er jo såklart av subjektiv betydning av hva man liker eller ikke. Og ja, i morgen kveld braker det løs hos lassemann med middag og noen gjester.. Kommer nok tilbake til det.. Riktig god påske!Vanligvis liker jeg nedpå jazz, men den siste ble for kjedelig for meg. Får kanskje prøve igjen Kos dere med påske, og sikkert flere gode retter med uendelig mye mer enn anstendig vin som tilbehør
Jada, det stemmer. Kom over en tallerken som kunne brukes på Elektronisk Byrå i Fredrikstad. Takk til Thomas for det. Har testet motorstyrke i kveld og det går helt bra. Nå skal fliselimet få tørke inn et par dager før tallerken skal få sin finish i sort motorlakk.DIY heavy kit?
Har du tenkt på balansering?Jada, det stemmer. Kom over en tallerken som kunne brukes på Elektronisk Byrå i Fredrikstad. Takk til Thomas for det. Har testet motorstyrke i kveld og det går helt bra. Nå skal fliselimet få tørke inn et par dager før tallerken skal få sin finish i sort motorlakk.
Mvh lassemann
Ja, lageret er beregnet for heavykit. Så vekten er uproblematisk. Balansering? Vel, jeg satser på mine mureregenskaper. Spilleren er nær 30 år gammel og er bygget som en tanks. Tror det skal gå helt fint.. Synes resultatet ble bra.Har du tenkt på balansering?
Og om lageret i bunn tåler ekstra vekt over tid?
He, he.. Vel, det er faktisk mer vrient RoDa å få til sausen 100% enn å sette sammen noe så enkelt som skjemaet over. Men i dette tilfelle vil jeg si at helheten ble større enn delene. Litt hum (ikke plagsomt) er det, men det håper jeg å løse med et 10h drossel som kanskje Audiomix sitter på.. Lille preampen spiller bra den..Det eneste å trekke for er at det ville vært enda kulere med kretsskjema tegnet på serviett
Kult prosjekt, og imponert av at du like enkelt setter sammen hifiutstyr som du lager fantastiske middager.
mvh
Siden jeg kan lage en grei posesaus, antar jeg det vil være helt uproblematisk for meg å lage en grei nok forsterkerHe, he.. Vel, det er faktisk mer vrient RoDa å få til sausen 100% enn å sette sammen noe så enkelt som skjemaet over. Men i dette tilfelle vil jeg si at helheten ble større enn delene. Litt hum (ikke plagsomt) er det, men det håper jeg å løse med et 10h drossel som kanskje Audiomix sitter på.. Lille preampen spiller bra den..
Du lager da mer enn en enkel posesaus Karmana. En singel ended forsterker er enkel å lage. Du burde prøve. Gir ofte mersmakSiden jeg kan lage en grei posesaus, antar jeg det vil være helt uproblematisk for meg å lage en grei nok forsterker
Selv om jeg har noe ingeniør-utdanning i bunn av utdannelsen, hadde jeg nok raskt sett ut som Nigel Kennedy på håretDu lager da mer enn en enkel posesaus Karmana. En singel ended forsterker er enkel å lage. Du burde prøve. Gir ofte mersmak
Kan ikke være mye som overgår disse, har bare lest lovprisinger på nett i alle år, samtidig som originale slike rør blir færre og færre, mens prisene øker. De siste jeg så var på et museum i Normandie, sammen med masse annet fra invasjonen i 1944. Hadde en kort tanke om konsekvensene ved å bli tatt for grovt tyveri av krigsminnesmerke…Må vel gå rett på sak å si at bedre rør enn dette har jeg ikke testet i DPA 211 blokkene. Rørene er datomerket okt.1942!
De spiller helt fantastisk! Jeg takker Tom for dette utlånet. Hva overgår VT-4-C av nyproduserte 211 rør?
Mvh lassemann
Vis vedlegget 858871
Vis vedlegget 858874
God tur over til Brighton for deg og dere ogsåGod slottsferie i Sverige til helga. Godt du får sniffa litt linolje
Plagsomt med tomme verktøy, ja. For eksempel når man prøver å fikse en prinsesse pult i vinkel.Har en gammel traver innom.. En vakker klassiker, Thorens TD 125 m/smc 309 arm. Armliften er defekt og eier har klart å skaffe en brukt som fungerer. Vel, vi får prøve.. Mye finmekanikk i den armen og små tomme verktøy..
Mvh lassemann
Ja, Thorskog leverte så til de grader. Mat, vin og atmosfære var på topp. Vi booker på nytt i mai/juni neste år.. Det er iaf helt sikkert.Så moro å høre at Thorskog leverte!
Ellers like imponert over alt du fikser og ordner.