lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Synes de nå 20 år gamle klonene endelig har fått sin vakre glans. Det har de fortjent. Laget som et eksperiment i sin tid. De har blitt stående i alle disse årene og gledet meg og mange andre. Takk til inselwind som har hevet skjønnheten til nye høyder.. Herlig!
    20240323_104823.JPG

Mvh lassemann 😊
    20240323_104846.JPG

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    En 36 år gammel Bordeaux skuffet ikke i kveld, fulgt av en god biff i rødvinssaus med brokkoli og saltbakte poteter. Det hele ble servert av en kokk i permisjon.. Fra militære og Kongeskipet 😊
    20240329_212739.JPG

Mvh lassemann 😊🍷

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Long time no see😊 I kveld har vi hatt brosme på menyen og det blir ikke siste gangen for å si det slik. Med Sandefjord smør og asparges, på en seng av blomkålpure tilsatt nedkokt fløte. Meget god rett må sies! Vinen er også fabelaktig, Burgunder fra Rully. Nydelig mineralsk og klassisk fra området.

Ellers er det kommet inn noen brukbare 211 rør i heimen datert 1942. Spiller vidunderlig! 😉🎶

Mvh lassemann 😊

20240622_205532.JPG
    20240425_111208.JPG

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Så er ene sønnen vel plassert i Kristiansand, på hybel, i bydel Lund. Rar følelse å sende han ut av gutterommet og ut i den skumle verden. Han skal studere til lektor, 5 års mastergrad med fordypning i historie og sidefag i matematikk og samfunnsfag. Alt er ikke spikret da han skal ha litt veiledning i dette.

Men, han ville ha med anlegget sitt på den lille hybelen på 12 m2. Stolt satte han det opp og tross dårlig plassering spilte det flott faktisk.. Høyttalerne, Royd, fikk han av Hans Christian (HCS) rett før han ble syk.

Mvh lassemann 😊
    20240811_111843.JPG

20240811_111706.JPG

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Et spennende selvbygg har ankommet heimen. Etter en gjennomgang og et skifte av utgangs kondensator låter bygget meget bra. Innebygget god MM riaa fulgte også med. Her er trøkk, god mellomtone og overtoner. Selv om kondensator ikke er innspilt kan det bli mange gode lyttetimer med denne. PSU er også kraftig overdimensjonert 😊

God søndag!

Mvh lassemann 😊
    IMG_4156.jpeg
    IMG_4155.jpeg
    IMG_4154.jpeg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei 😊

Et nytt overraskende bekjentskap i vinduet her. 300b har jeg naturligvis aldri fått til på mine tungdrevne høyttalere. Unntaket er denne, en Wavac, til ganske mange penger. Forsterkeren var helt nedslitt og moddet mye på. Driverrørene målte en gjennomgang på 56ma! Dette har ført til at interstages har brent opp på primærsiden. Etter å ha temmet ned driverrøret på katodesiden fikk vi strømmen ned til ca 16 ma. Nye custom made interstages fra Lundahl ble tilpasset inn i forsterkeren. Mye større enn orginalen, 750 gr pr stykk.

Aldri før har 2x10 watt hatt slik kraft her i stua. Selv bassen drar på skikkelig i tillegg til alt det andre 300b er kjent for. Holografisk og masse mikrodynamikk imponerer. Så er den jo veldig vakker i mørke 😉😊

mvh lassemann

IMG_4285.jpeg
    IMG_4290.jpeg
    IMG_4289.jpeg

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    1.855
    Torget vurderinger
    3
    Hei 😊

Et nytt overraskende bekjentskap i vinduet her. 300b har jeg naturligvis aldri fått til på mine tungdrevne høyttalere. Unntaket er denne, en Wavac, til ganske mange penger. Forsterkeren var helt nedslitt og moddet mye på. Driverrørene målte en gjennomgang på 56ma! Dette har ført til at interstages har brent opp på primærsiden. Etter å ha temmet ned driverrøret på katodesiden fikk vi strømmen ned til ca 16 ma. Nye custom made interstages fra Lundahl ble tilpasset inn i forsterkeren. Mye større enn orginalen, 750 gr pr stykk.

Aldri før har 2x10 watt hatt slik kraft her i stua. Selv bassen drar på skikkelig i tillegg til alt det andre 300b er kjent for. Holografisk og masse mikrodynamikk imponerer. Så er den jo veldig vakker i mørke 😉😊

mvh lassemann

Vis vedlegget 1066840 Vis vedlegget 1066841 Vis vedlegget 1066842
    Herlig med litt liv i vinduet Lasse!😊
    En av de absolutt triveligste trådene her inne!!
    Ha en fortsatt strålende fin helg!!
    😊☀

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.338
    Torget vurderinger
    8

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.338
    Torget vurderinger
    8
    Hei 😊

mvh lassemann

Vis vedlegget 1066840 Vis vedlegget 1066841 Vis vedlegget 1066842
    Fantastisk flott

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ingen rørlikeretting på den der?
    300b rocker kanskje ikke helt, hjelper ikke med Western Electric eller andre merker tenker jeg.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Hei Atle! Det er TJ mesh plate som står i. Låter helt fantastisk på den rolige musikktypen. Fart og rock er ikke helt innafor. Der er det 211 som gjelder 😉
    Etter å først ha hatt 211 og nå 300B, må jeg si at jeg ikke er helt enig med deg der 😁 Er nok heller forsterkeren enn rørtypen som dikterer, i hvert fall rocker min 300B noe voldsomt! 🤩

Veldig fine å se på, de mesh-rørene.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Etter å først ha hatt 211 og nå 300B, må jeg si at jeg ikke er helt enig med deg der 😁 Er nok heller forsterkeren enn rørtypen som dikterer, i hvert fall rocker min 300B noe voldsomt! 🤩

Veldig fine å se på, de mesh-rørene.
    Husk at mine høytalere er tungdrevne (87 dB) og klarer ikke det bassdraget og kompleks musikk som dine 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn