Hei igjen Lyngen!
Gi naboen over ørepropper i Julegave
EXIMUS er fullbalansert. Jeg har hatt masse MI i hus og for meg er valget enkelt...
S1 har også veldig høy inngangsimpedanse, og er svært lite kilen på pre. Digital kilde/ dac som pre bruker gå fint.
Jeg har også en MI custom made btw..
Bassen er kjapp og presis hos meg. Dette, og det at de spiller så bra på lavt nivå, er noe av det jeg liker veldig godt med Focal.
Jeg har ikke noe dempematter etc, men har møblert rommet fra scratc, mye med tanke på lyden. Og som en proff lydmann sa det. Bokhyller og rot er viktigste akustiske tiltak...
synes btw Diva er mye mindre kresen på plassering enn Micro og div Electra stativhøyttalere. Varierer litt på plassering, men Divaene har en tendens til å krype langt ut fra vegg. ( ca32kvm)
mvh Huldra
Hehe, legger ørepropper i postkassa
.
Ja, det er noe jeg setter stor pris på med Focal. De låter også svært godt på lavt volum. De spiller likt uansett volum og det er det ikke alle høyttalermerker som får til.
Jeg håper for all del at folk her aksepterer at man har ulike erfaringer så det er godt at puristen legger seg flat med en gang
. Jeg leste mellom linjene at han var veldig "pro" uten at jeg visste at han kjente konstruktøren.
Hei igjen Lyngen! Ser ut som om problem med naboer løser seg da
Jeg er enig i at det står respekt av en mann som legger seg flat, etter å ha gått langt over streken.
Det både jeg og andre setter mindre pris på er at han i neste vending kommer med et men, og fortsette sin påtatte rolle som moderator eller kursleder i nettikette.
Spesielt er det og at han gjør dette etter å ha kritisert Focal modeller, og bl.a kalt enkelte Utopia modeller for mindre heldige og trege konstruksjoner.
Er usikker på hvor velkommen eiere av Alto og Maestro Utopia3 vil føle seg her etter dette.
Dette er en vennetråd for Focal , og da må det vel være tillatt og uttale seg om hvilke amper man har sammenlignet og har i heimen ? Edit, Dette er altså ikke en vennetråd for MI selv om en og annen fra den menigheten kan tro det ?
Nå er det ikke første gang jeg opplever markedsføringsstunt fra puristen ang. MI. Ifjor, da han ihvertfall var talsmann for mr.MI himself , på MI tråden, påsto han at en enkel ubalansert MI pre , solgt til 20 k, var på linje med Mark Levinson 326S .Jeg og mange andre hadde sammenligna alle tilgjengelige modeller med ML, pre fra 2004. Vi opplevde forskjellene som enorme.
Da dette ble påpekt, fikk jeg skriftelig fra puristen at uten å ha gjennomført alle "renhetslovene" han har lagd ( listet opp foran her og mere til) hadde man ingen rett til å uttale seg om hifi. Dog var det en helt annen spesialutgave, fullbalansert m attenuator, lagd til ham i ett eks han hadde testa....
videre uttalte at han nå, mulig i tillegg til sitt vanlige yrke som drosjesjåfør, hadde gjort lyd og rom til en profesjon.
Han mente og han var en av de i skandinavia, som hadde eid og testa mest hifi.
om dette gjør at alle vi andre er ukvalifisert til å uttale oss vil det jo bli tynt i rekkene på sentralen. Og litt rart finner jeg det at MI er det eneste å anbefale deg med et så bredt grunnlag.
legg merke til ordlyden : Jeg er vel av den oppfatning at ...... Jeg ser mye tvil og men i den setninga.
@Huldra57
sitat fra Puristen:
Jeg beklager at det har tatt denne vendingen.
Dette burde ikke skje i en vennetråd.
Du har helt rett i mye av det du skrev i ditt innlegg.
Jeg beklager og legger meg flat.
Jeg er vel av den oppfatning at alle må gjerne anbefale "forsterkere" i
en slik høyttalertråd.
Da skriver en ikke at jeg anbefaler dette,med det har jeg hatt(menes at det ikke er noe bra)
Da særlig når akkurat det produktet ble anbefalt i et tidligere innlegg.
Nå er i hvertfall "ballen" lagt død fra min side.
Håper vi kan komme tilbake på sporet igjen?
Focal's høyttalere fortjener det.
Mvh
puristen
sitat slutt
EDIT : JEG skriver jeg HAR en custom MI. Har jeg kjøpt og beholdt den fordi lyden er dårlig imo. .?
Da er ballen død også fra min side, om ikke noen insisterer...
Angående EXIMUS, som du har vist interesse for Lyngen, så er det mulig med hjemlån fra forhandler Andervik Audio. Så nettopp en som blei tilbudt dette ang Stello AI 700 . En integrert versjon m to brokopla Eximus S1 under panseret. The absolute Sound kåra Btw Denne m DP1 pre,dac til en av de best lydende anlegg, m Marten på CES 2013.
Vet om en som kjører nad dac M 51 og to S1 med flott resultat. Antar at enhver analog pre med Alps potmeter vil degradere lyden fra din Dac.
Lykke til og ta som sagt gjerne kontakt om du vil teste noe av det jeg har. ( min MI var btw det ypperste av ubalansert der i leiren for et år siden, og de omtalte monoblokkene likeså på den balanserte sida.)
Bladelius klass A, er som sagt også et kanonkjøp til ca 23 k.
Folk verden over har gått over til S1 som kraftverk til sine B&W 801, Revel Ultima Salon, Magnepans toppmodeller, Wilson Sasha etc. Gamle Huldra var bare litt tidlig ute denne gangen....
Mvh Huldra, også omtalt som Mentor av enkelte hifientusiaster