Grattis med nye talere, spennendeDa fikk jeg et par av disse inn døren på lørdag. Står og spiller seg inn nå. Men låt helt klart bra ut av boksen.
Vis vedlegget 479060
Faktisk stilig.Spenstig fargevalg.
Absolutt, spenstig som i at det er moro at ikke alle tar the road most traveled.Faktisk stilig.Spenstig fargevalg.
Takk fått lagt det inn for ente gang igjen ( mistanke om at den lever et eget meget primitivt liv der inne ( litt dement slik som eier )Fungerer det ikke bare ved å trykke inn knappen merket: Cinema/HIFI/user? --->user--->preset med scroll funksjonen
Hei, de har bare utviklet seg i positiv-retning.Hvordan opplever du disse nå? Står de til forventningene?
Spenstig farge! Stilrent.Melder meg inn i denne vennetråden med mine nye sopra i Mustang Blue. Helt herlig farge, og for en fantastisk match til min Audionet forsterkersett.
Vis vedlegget 483893 Vis vedlegget 483894 Vis vedlegget 483895
Flotte høyttalere og oppsett. Holdt på å kjøpe slike selv på brukten. Fikk dessverre aldri hørt dem heller. Har hatt noen Focaler selv. Er tredje parret jeg har nå. Er noe med Focal lyden som gjorde at at jeg bare måtte ha det igjen etter en pause på 20 år.Hei!
Svartere er det vanskelig å få det. To svarte franske skjønnheter har besøkt kjellerstua ett års tid nå. Med svart LM508ia og Black Magic "The Giant", er det godt at LMen lyser opp og musikken fomidles med stor spilleglede. LMen kom inn døra for en uke siden. I prosessen med å rydde opp i samlingen, måtte Focalene få sin runde med rør før det blir elle melle mellom dem og noen svenske yppige framtoninger. Ingen dårlig match mellom svart, svart og svart. Mange poenger i forhold til "svart musikk", men får la det ligge....
Noen bilder passer vel?
Vis vedlegget 489759
Vis vedlegget 489760
Med klær på.
Vis vedlegget 489766
Uten klær.
Vis vedlegget 489763
En nærstudie i den velomtalte dikanten.
Skjønnhetene er Electra Be 1038 i black laquer. I hjørnet står en Electra Be SW 1000. Den har tresider, men har fått litt make up i form av sort folie, svært likt sine langbente fransøser. Jeg synes fransøsene er svært elegante i sin mørke speilende strikte fremtoning med det markante båndet rundt diskanten i børstet metall. Flotte ser de ut og flott låter de.
Mvh Olav E.
Ja, det tror jeg på. Var det Sopra 2 du endte på?Har hørt de noen ganger og må innrømme at jeg har vært veldig nære og kjøpe de ett par ganger Heftige høyttalere!!!
Ser smashing ut
Ja, det tror jeg på. Var det Sopra 2 du endte på?Har hørt de noen ganger og må innrømme at jeg har vært veldig nære og kjøpe de ett par ganger Heftige høyttalere!!!
Ser smashing ut
Ser ut som du har en Paradigm Sub 1 i hjørnet der? Isåfall, bentter du den i stereo for å gjøre opp for manglende "fysisk bass" i Sopraene?Var litt skeptisk til basstrykket, men det spiller over all forventning. Har hatt endel forskjellige modeller fta Focal gjennom årene, men det er en stund siden sist nå. Litt mer balansert lydbilde enn jeg husker fra 1027Be. Godt førsteinntrykk
Det forstår jeg. De låter jo helt fortreffelig uten sub ogsåSuben spiller kun mot receiver. Bladelius Thor har ikke sub utgang, så det er litt for omstendig å tune den mot full range signal
Har du hatt andre høyttalere på Audia Flight forsterkeren? Hvilken vei heller den lydmessig med Sopra 2?Melder meg inn som som Focal venn. Første bekjentskap med merket, og syns Sopra 2 låter fantastisk bra. Metallic sort pianolakk falt i smak hos kona også.
Minimum 3,5 cm om du skrur de helt inn. Selv har jeg satt inn to muttere for å kunne justere og låse. Så ca 5 cm..Hvor mange cm bygger de svs føttene? Redd for at diskanten kan bli hevet for mye.