Det er et ganske heftig oppsett "PS" har.steinram skrev:Meridian861 har litt info om dette på hjemmekino presentasjoen sin på avforum.no
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/meridian861
Det er et ganske heftig oppsett "PS" har.steinram skrev:Meridian861 har litt info om dette på hjemmekino presentasjoen sin på avforum.no
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/meridian861
f skrev:Følgende står i bruksanvisningen til Focal Electra serien:
IMPORTANT
------------
Stylish driver protective caps conjoined to the loadspeaker. Do not remove for optimized performances.
Er dette god engelsk, og kan noen oversette dette.
Dere som har Electra serien, spiller dere med, eller uten frontdeksel (høytaler element beskyttere)?
"Viktig!f skrev:Følgende står i bruksanvisningen til Focal Electra serien:
IMPORTANT
------------
Stylish driver protective caps conjoined to the loadspeaker. Do not remove for optimized performances.
Dere som har Electra serien, spiller dere med, eller uten frontdeksel (høytaler element beskyttere)?
Da jeg hadde 1027 spilte jeg med frontdekslene påmontert mellomtone og bass elementene. Be diskanten lot jeg spille i det fri Syntes det både så og låt best slik.f skrev:Dere som har Electra serien, spiller dere med, eller uten frontdeksel (høytaler element beskyttere)?
Hei!f skrev:Følgende står i bruksanvisningen til Focal Electra serien:
IMPORTANT
------------
Litt mer bass i alle fall.ryttern skrev:Noen tidligere Mezzo Utopia eiere her som også har prøvd Alto Utopia? Høyttalerne er jo utseendemessig ganske like, lurer på om det er vesentlige forskjeller i klangkarakter / lydbilde.
room skrev:Main Entry: con·join
Pronunciation: \k?n-?jo?in, kän-\
Function: verb
Etymology: Middle English, from Anglo-French conjoindre, from Latin conjungere, from com- + jungere to join more at yoke
Date: 14th century
transitive verb
: to join together (as separate entities) for a common purpose
intransitive verb
: to join together for a common purpose
Utopia Alto er en bedre høyttaler på alle punkter. I mine ører utrolig mye bedre diskant, veldig oppløst og luftig ( nesten elektrostat ;D ) mere homogen, bedre dynamikk all over og en mye bedre bass. Den trenger mye mere effekt en Mezzo`n for ta ut hele potensialet. Tidligere Mezzo eier, nå en meget fornøyd Utopia Alto eier.ryttern skrev:Noen tidligere Mezzo Utopia eiere her som også har prøvd Alto Utopia? Høyttalerne er jo utseendemessig ganske like, lurer på om det er vesentlige forskjeller i klangkarakter / lydbilde.
Vanskelig spørsmål, men vil anta at du klarer å få tak i et par pent brukte altoer til ca. 70-80 tusen. veldig usikker på hva du kan få for par brukte Mezzo ca. 40 tusen, kanskje.ryttern skrev:Interessant det du skriver VIH, hvor mye vil du anta prisdifferansen på Mezzo og Alto er ?
egentlig høres du som du burde hattt 1037Be...Focalius skrev:Noen som har erfaringer med Focal 946 som jeg har nå mot 1037 BE.Hadde 1027 BE 1 ukes tid,men synes de ble litt bassvake etter min smak og rommet er ganske stort.Hva anbefaler dere av SUB Utopia og SW 1000 BE som match til 1037 BE ?
Stuen i den nye leiligheten passet ikke Scorpio, mistet dynamik i mellomtone og toppen ble for pågående samt at slet med og få bassen til og yte sitt fulle.Lyngen skrev:Gratulerer så mye . Hvordan synes du det låter? Og hva syntes du om Scorpio? Til forskjell fra 1027?
Dette er Maestro Utopia. Tidligere i sommer var jeg i Stockholm og stakk innom Audio Concept for å se om disse var tilgjengelige for en lytt. Det var de ikke, men jeg fikk høre på Scala Utopia med MBL cd spiller brukt som drivverk til en Weiss dac. Signalet gikk videre til en Spectral ff/ef kombo. Kabler var MIT (Oracle ht kabel) Dette låt veeeeeldg bra og med en dyp superoppløst bass som ikke står i forhold til hverken høyttaler eller element størrelse. Dette var første gangen jeg hørte Spectral også og det ga mersmak. Helt klart komponenter som passer svært godt sammen.limvingen skrev:Dette må vel være noe veldig nytt i Utopia 3 serien?!
Hyggelig at mitt bilde har kommet seg rundt her i verden (fra HiFi messen i Hong Kong 09/2009). I det oppsettet så spilte det ikke så bra som jeg har hørt i tidligere av den modellen under denne med Accuphase A-65 / C-2810.limvingen skrev:Dette må vel være noe veldig nytt i Utopia 3 serien?!
Og lige præcis dette blad fik jeg aldrig købt. Og det har ærgret mig siden.cash 63 skrev:Les også om dette oppsettet i Augusti nummret til Hifi News, hjemmebesøk