U
Utgatt24668
Gjest
Jo, takk for det Jeg prøver å være genuin i en så viktig sak som dette, og det er aldri greit å skyve barn foran seg. F. Eks jeg har homofile venner som jeg respekterer høyt, men er usikker på om de bør få adoptere barn. Det er kontroversielt av meg å si i 2022, men det er for mye brudd og drama (og dop) i miljøet til at jeg tror det er bra for barn. På forhånd beklager til alle som mener at dette er på trynet å skrive, men jeg tenker faktisk dette.Vi er nok i det store og hele enige. Jeg ønsker heller ikke straff som førstereaksjon. Derimot ønsker jeg mer forbyggende tiltak, mer oppfølging etter at de er tatt første gang. Men jeg vil hverken legalisere eller avkriminalisere. Både pga av signaleffekten og av at det blir "greit" å bruke narkotika.
Jeg mener ikke at du er blant de som skyver de unge foran seg med vikarierende argumenter, bare så det er sagt.
Du har et poeng mht signaleffekten ved å avkriminalisere. Det er et problem som kan øke forbruket, men spørsmålet er om de nye tiltakene veier opp for det. Jeg tror på det mye grunnet en allerede høy aksept og tilgjengelighet.