Ser fett ut det her Leikis Kablene er kimber 4TC Ka kosta de beyma-diskantene om æ tør spørre? e de heilt uten hardhet og komprimering ved volum-pådrag?Leikis. skrev:Her ser vi litt av delefiltrene, det til vesntre er til diskant og det bak der er til bassene.
Kabler er Kimber, hmm var det 4 PR da tro ?
De Beyma kjøpte jeg fra Tangen og koster 3000,- pr stk.F.E. skrev:Ser fett ut det her Leikis Kablene er kimber 4TC Ka kosta de beyma-diskantene om æ tør spørre? e de heilt uten hardhet og komprimering ved volum-pådrag?Leikis. skrev:Her ser vi litt av delefiltrene, det til vesntre er til diskant og det bak der er til bassene.
Kabler er Kimber, hmm var det 4 PR da tro ?
mvh Filip
Takker ja, ja de spiller bra de høyttalerne.Audio Optimum skrev:Gratulerer med ny motor i huset.... Ryktene forteller at du har vært flink i ht projektet ditt...
Veldig fin tråd forøvrig... Det er lov å slenge ut bilder av nyervervelsen selv om den er i sølv... ;D
mvh
Den blir nokk matt sort i første omgang ja, om det ikke blir noe særlig blir den blank.emotikon skrev:Gratulerer med kjempebra forsterker Leikis
Håper den matcher med høytalerne dine.
Blir spennende å se hvordan den blir i sort "pianolakk" eller satser du på matt sort?
Det var nokk ikke noe spesielt som lå bak valget mellom de to, Hypex er nå uansett solgt. Blir det kjøpt noe nytt DIY forsterker prosjekt blir det fra Aussie Amplifiers.belia skrev:Fin tråd
Husker du vurderte Hypex opp mot NewClassD. Hvilken vurdering ligger bak at du landet på Hypex?
Joda håper da detElektron skrev:Fin og underholdende tråd du har fått til Leikis.
Mvh Elektron
Var vel egentlig klar over at det var den samme, men det kunne jo hende du hadde en annen plassering.. Med fare for å bli moderert så må jeg bare sammtykke ang. kvaliteten på "motoren"... Noe av det beste av lydmaskineri under 100t, sikkert godt over også.. ;DLeikis. skrev:Takker ja, ja de spiller bra de høyttalerne.Audio Optimum skrev:Gratulerer med ny motor i huset.... Ryktene forteller at du har vært flink i ht projektet ditt...
Veldig fin tråd forøvrig... Det er lov å slenge ut bilder av nyervervelsen selv om den er i sølv... ;D
mvh
Bilde ser du over her. Det er den samme.
Jeg skal foreta noen temparatur målinger snart, så får vi se om den trenger mere luft.emotikon skrev:Der ja.
Ser ut til at det ble et bra lakkarbeid- som vanlig fra deg
Men du- tror at Hiato`n hadde hatt godt av mer luft rundt seg....
Med en så bra forsterker så skal man slippe å tenke på å bytte den ut !! Såfremt man ikke kommer over en stor stabel med penger da ;DEirik_S skrev:Så lekker ut Hiatoen i svart da Men hva skjer med annenhåndsverdien når den er lakkert ?
Det stemmer nokk det ja, men det er ikke noe jeg har mulighet til selv, og ivertfall ikke har tid til å vente på å få gjortfreddie77 skrev:Produkter som er originalt sorte pleier vel å være eloksert, og ikke lakkert?
Spennende høyttalere du har laget deg, Leikis
Hehe ja sant. Den så jo uansett stilig ut i sortLeikis. skrev:Med en så bra forsterker så skal man slippe å tenke på å bytte den ut !! Såfremt man ikke kommer over en stor stabel med penger da ;DEirik_S skrev:Så lekker ut Hiatoen i svart da Men hva skjer med annenhåndsverdien når den er lakkert ?
Lakkert eller ikke lakkert, om en potensiel kjøper får hørt den er den solgt uansett
Hvilken karakteristikk har sikringen? B eller CLeikis. skrev:Hiato må være sulten på strøm, 16A sikkringen ryker når jeg slår den på. Om det er andre ting på samme kursen som står på får jeg ikke på sikringen igjen, når alt annet er av får jeg den på etter ca 2 forsøk. (Automatsikkring treg)
Den skulle vel nesten hatt sin egen kurs den der :
Er ikke hiato utstyrt med softstart ? Det høres ikke helt "friskt" ut..... Hadde du det problemet sist du hadde den.... En 16 amp. kurs gir noen kilowatt... Kursen tåler i utgangspunktet flere hiatoèr....Har selv dobbelt så mye strøm på mine forsterkere...Leikis. skrev:Hiato må være sulten på strøm, 16A sikkringen ryker når jeg slår den på. Om det er andre ting på samme kursen som står på får jeg ikke på sikringen igjen, når alt annet er av får jeg den på etter ca 2 forsøk. (Automatsikkring treg)
Den skulle vel nesten hatt sin egen kurs den der :
Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?Eirik_S skrev:Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
Den var slik før demontering også !! Samme problemet ved første oppstart når Frode var her. Hvordan den var første gang den var her husker jeg ikke.Audio Optimum skrev:Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?Eirik_S skrev:Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
mvh
Ok.....mener likevel noe er galt med softstarteren...Leikis. skrev:Den var slik før demontering også !! Samme problemet ved første oppstart når Frode var her. Hvordan den var første gang den var her husker jeg ikke.Audio Optimum skrev:Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?Eirik_S skrev:Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
mvh
Får ikke noe bedre enn skrusikringer på startstrømemotikon skrev:Jeg hadde denne forsterkeren en stund hjemme i mitt gamle hus med 10amp sikringer, nada problem.