LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    212
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Da er vel rommet så godt som ferdig. Fått bært ned alle høyttalere osv. Til helgen får jeg AVM PA8.3 preamp fra Acoustic Tuning. MiniDSP Flex kommer vel i posten til uka håper jeg. Da kan jeg kanskje få litt lyd der nede 😎.
    Vis vedlegget 1079105
    Dæsken det der ble tøft😀 Er det 3´´ som er brukt til podiet?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Overvej å skifte til Microaudio 1800 W SMPS. Lyder efter min mening mere finkornet.

• Liker
    Reaksjoner: oct

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var preampen AVM PA 8.3 på plass på benken. Ikke fått hørt noe enda da jeg ikke har fått satt opp MiniDSP. Alltid hyggelig å handle av Frode ved Acoustic Tuning.
    Bass og subforsterker må jeg få gjort noe med. Enten oppgradere til toppene eller få nye klike kabinett til Anaview ampene. Eller noe annet, bare de er sorte å går inn i benken 😎
    IMG_3307.jpeg

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Da var preampen AVM PA 8.3 på plass på benken. Ikke fått hørt noe enda da jeg ikke har fått satt opp MiniDSP. Alltid hyggelig å handle av Frode ved Acoustic Tuning.
    Bass og subforsterker må jeg få gjort noe med. Enten oppgradere til toppene eller få nye klike kabinett til Anaview ampene. Eller noe annet, bare de er sorte å går inn i benken 😎 Vis vedlegget 1080693
    Stilig sak. Avm er gode saker 🤩

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nå har jeg fått hørt endel i løpet av julen. Den AVM preampen gjør underverker for lyden ivertfall, stort åpent lydbilde med masse detaljer. En litt kjapp justering av bass og subber, så her er det vel mere å hente. Men de basshornene skal byttes ut så det blir ikke noe justeringer før det nye sybsystemet er på plass. Det blir 8 stk 18" Dayton PA460, valget var vel hovedsaklig på grunn av pris og tiljengelighet. Siden frontveggen er byggdfrem ca 40cm så skal de bygges inn på hver side i frontveggen. Det jeg er usikker på om jeg får nokk dypbass i en så stor "kasse" det blir vel som en åpen baffell/infinitebaffel ? Det er vel bare å prøve 😃

IMG_3351.jpeg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    IMG_3382.jpeg

I andre enden av rommet har sønnen sitt anlegg. Det blir litt nærfelt lytting her, men overraskende god lyd. Det består at et par Infinity RS3B, en eldre 300watt Holton effekt og en Thule PR150B preamp. Avspilling fra pc inntil en billig kinadac fåreløpig.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da her jeg endelig fått satt inn de 8 stk Dayton 18" subbene. Det mangler å få satt inn noen avstivere fra veggen mot muren bak. Litt vel mye vibrasjon når jeg spiller høyt. Men førsteinntrykket virker lovende.
    Jeg driver to subber med en Anaviiew ALC1000, så totalt 4 moduler. Alle paralellkoblet. Så nå mangler jeg forsterkere til basstårna, skulle vel nesten hatt en veldig kraftig eller to på hver side her også. Fåreløpig bruker jeg en Behringer EP4000, med vifte……

IMG_3394.jpeg
    IMG_3397.jpeg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Har det her i overskud. Et Holton 800 modul og to print med 4 pol kondensatorer. De høje er 10000 uf 100 V. De lave er 6800 uf 80 v. Hvis du mangler. Forstærker modulet var det aller sidste han havde.
    Jeg har to stk velfungerende Holton 800 forstærkere.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    3000 W trafo
    Den største trafo jeg har haft. Vil hellere have mono blokke og jeg har mange. Du kan vel slette billederne igen. Beklager hvis jeg har forurenet din fine tråd.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har det her i overskud. Et Holton 800 modul og to print med 4 pol kondensatorer. De høje er 10000 uf 100 V. De lave er 6800 uf 80 v. Hvis du mangler. Forstærker modulet var det aller sidste han havde.
    Jeg har to stk velfungerende Holton 800 forstærkere.
    Har sett de store modulene ja, alt for dyre 😃. Har du løse 800 moduler. En kompis mangler et kort av de gammle kortene.Hvilken versjon har du ?kondensatorbank har jeg også tilovers.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Jeg købte det aller sidste af de moduler. Tænkte jeg skulle have det i reserve. Men jeg har mange forstærkere. Har bl.a 2 Holton 800 med 2500 w transformer. Har lige solgt den største Holton 800 jeg har, fordi jeg satser på at købe så mange som muligt af Novo før regnskabet kommer ud. Har også 2 Holton monoblokke på 2000 w i 2 ohm. Hvis jeg husker rigtigt med effekten. Men de er ikke balanceret på indgangen. Så vidt jeg husker balanceret udgangstrin.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg købte det aller sidste af de moduler. Tænkte jeg skulle have det i reserve. Men jeg har mange forstærkere. Har bl.a 2 Holton 800 med 2500 w transformer. Har lige solgt den største Holton 800 jeg har, fordi jeg satser på at købe så mange som muligt af Novo før regnskabet kommer ud. Har også 2 Holton monoblokke på 2000 w i 2 ohm. Hvis jeg husker rigtigt med effekten. Men de er ikke balanceret på indgangen. Så vidt jeg husker balanceret udgangstrin.
    send meg gjerne en PM om hvilke løse forsterkerkort du har å selge.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Jeg har et modul. Det aller sidste Holton havde. Et ubrugt Holton 800 modul. Jeg har ikke loddet på det. Du kan også sende mail til
    boxerica209@hotmail.com.

Så svarer jeg på mail. Idag er der noget mystisk på min mailadresse. Kan ikke sende mail.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn