Hei !
Den er strippet for alt som ikke trengs. I hovedsak arm, armløft og autostopp. Hullene er fylt, slipt og chassis grunnet og spraylakkert.
Armen er en Linn Basik. Basen er dreid ned så langt det er mulig, og VTA-utfordringene eliminert med dette. Det er lenge siden jeg laget denne. Idag ville jeg funnet en s-arm med mere masse. Men denne armen var vanlig å benytte fordi den gikk mer eller mindre rett inn geometrimessig, samtidig som den var billig i innkjøp. Men bevares, den er mer enn god nok, strengt tatt...
Plinten er limt horisintalt med 20mm mdf. med 3mm kryssfineer mellom hvert lag. PU-lim.
Blokken er kledd i bjørk og oljet x antall ganger.
Fyrte den akkurat igang, og stangen mellomhjulet sitter på vibrerer ganske intenst og skaper endel støy. Jeg husker den gikk helt perfekt. Kan hende det er lageret på mellomhjulet som lugger fordi det er tørt. Får smøre opp og prøve dempe stanga med krympestrømpe eller noe. Må kanskje koble opp til helgen og se hvordan den står seg ?
Jeg husker jeg jobbet intenst i ca 14 dager da jeg laget den. Den er så gedigent stor og tung at jeg måtte investere i flatskjerm med veggheng da jeg satt den i stua. Benken der den gamle billedrørs-TVen stod var det eneste møbelet som kunne ta den
Det er kanskje unødvendig å nevne at resten av familien selvsagt synes det var storveis med ny platespiller.... 8)
mvh:
Stian