Har lagt ut bilder og hederlig omtale i tråden min, men tenkte at jeg skulle dumpe et bilde og noen ord her også;
Når det gjelder lydkvaliteten denne Lenco bastarden produserer, overgår den mine forventninger med god margin. Til alle som har vært skeptiske til Corian som plinnt-materiale, er det bare å kaste skepsisen. Dette er tyst, ikke noe av evt. motorstøy (nå er min motor eksemplarisk stille) er hørbart. Og jeg har vært over spilleren med stetoskop! Det er dynamikk av en annen verden, samtidig er detaljeringsnivået imponerende. Jeg var litt redd for at dette ville bli en spiller med høy morro faktor, men med begrensninger i evne til å skille detaljer og jeg hadde trodd at det ville være en liten grad av registrerbar motorstøy. Alt dette var alstå grunnløs bekymring. Dette morro på høyt plan. Mht ekstremegenskapene i bassområdet, er dette kanskje det som skiller Lencoen mest fra konvensjonelle drivverk. Den har et spark og driv i mellombassen, samtidig som den er så definert og detaljert helt nederst i bassoktaven, som jeg aldri har hørt fra en platespiller før. Som dere sikkert skjønner er jeg kjempefornøyd med resultatet. Hvor mye av godlyden som skyldes plinthet og/eller Legend lageret, aner jeg ikke. Skulle vært artig å sammenligne med en spiller laget i treplinth og med orginallager. Konklusjonen uten å kunne foreta denne sammenligningen, får bli at potensialet i disse Lenco spillerne er så bra, at de ikke gjør seg bort i selskap med de beste armene, pickupene og riaa trinnene som produseres i dag. Går man for et Lenco drivverk, er sjansen for at dette vil være begrensende for hvor langt man kan dra vinylavtastingen, liten.