Les annonsen grundig

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.11.2010
Innlegg
213
Antall liker
79
Sted
Rognan
Torget vurderinger
20
Vis vedlegget 210591

Svarte på en annonse jeg oppfattet som 1 par (signalkabler er jo ofte det). Ble veldig overasket da jeg hentet pakken
og den inneholdt 1 kabel. Selger sier han har tydelig gitt opplysning i annonsen om att det dreier seg om 1 enkel kabel
og ikke 1 par. Det har gått meg hus forbi. Siden jeg ikke har brukt for 1 kanal men 2 tok jeg kontakt med selger som
ikke kan tenke seg å ta kabelen tilbake. Kjøpt er kjøpt sier han, har du missforståt så har du missforståt. Dessuten har
jeg brukt pengene så jeg har ingen å gi tilbake.
Det var svaret jeg fikk.
Dette dreier seg om en sum på 2500, hva om det var 25000.?
Hei Zappern, og til resten av folket som har fulgt med i denne tråden.

Jeg er selgeren på denne kabelen! Og denne tråden er etter min mening ikke et råd for å lese annonsen grundigere, men for å "sværte" meg som selger.

Jeg bestemte meg for å ignorere tråden og alt fra kjøper (pm/mail/tlf) etter en mildt sagt hissig tlf samtale. så jeg bestemte meg for å kun kommunisere med Høvdingen på pm og e-mail for å ikke kaste mere bensin på bålet, men jeg har lagt merke til en økt aktivitet rundt min profil og etter det bestemte jeg meg for å komme med mer fakta/synspunkter/meninger som går begge veier i denne saken. Men som sikkert noen vil kommentere er kun min side av saken.

Annonse bildet som er blitt limt inn her i tråden er ikke min, men teksten er 99% lik min. Det stemmer 100% at det ble annonsert som et stk Van Den Hul The Mountain Hybrid 1m XLR signal kabel.

Bildet i annonsen viste et par kabler og linken var til hifiklubben på et par i xlr utgave, grunnen til at det ikke ble linket til single cable/mono kabel er at hifi klubben ikke har mulighet for det, og jeg ville vise beskrivelse og spesifikasjon på kabelen. Det ble desverre ikke opplyst i annonsen og det beklager jeg, men jeg må legge til at jeg skrev et stk kabel og ikke et par eller et sett.

Etter et par dager jeg la ut annonsen fikk jeg en sms. Sitat: Hei jeg kjøper den Mountain kabelen du har på sentralen Mvh ******. Da tok jeg det som god fisk at kjøper har lest og forstått annonsen og viste hva han kjøpte, siden han skrev kabelen

Etter 5 dager i frakt fikk jeg en telefon fra et ukjent nr der en mildt sagt sint person sa at den kabelen skulle jeg få tilbake og at pengene burde komme tilbake på konto kjapt, for jeg skulle bli anmeldt for svindel. Jeg koblet raskt og skjønte det gjaldt VDH kabelen, men med tanke på oppførsel og at personen enda ikke har presentert seg selv, så sa jeg at kabelen er solgt som et stk og det er ditt ansvar å lese annonsen, og at pengene er blitt brukt på nye kabler (Og det har jeg). I løpet av denne tlf samtalen ble det gitt trusler i sinne av Zappern til meg om å anmelde meg for svindel og starte en tråd her på sentralen for å informere alle om hvilken svindler jeg er, og ikke minst reise 80-90+ mil for å komme på døren min.

Så vist DU Zappern hadde presentert deg selv og ikke kommet med trusler, så skulle jeg vurdert å hjelpe deg ut av denne handelen uten all denne dramatikken som du selv har skapt. For jeg jeg er ikke ute etter å lure noen for usle 2500kr. Jeg fikk ikke muligheten til å ta opp denne samtalen, så det blir desverre ord mot ord. Men resten av kommunikasjonen mellom meg og Zappern har jeg svart på hvitt, og alt er sendt til Høvdingen og om du ønsker den Zappern kan du ta kontakt med Høvdingen for å få dette.

Så min konklusjon må være som din egen Zappern les annonsen grundig! og som et lite tips, ikke heng ut andre for dine egne feil og når du tar kontakt med personer så oppfør deg skikkelig sånn at andre ønsker å hjelpe deg istede for å forakte deg.

Jeg kan jo også legge til at kabelen ble kjøpt ny for ca 8-9 måneder siden som singe cable til et multikanal oppsett med Classe forsterkere, og at det står single cable på framsiden i øverste hjørne på den orginale emballasjen, og at prisen på 2500kr er fornuftig etter min mening på en er stk signal kabel med tanke på alder og at den er i 100% teknisk og kosmetisk stand.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.176
Antall liker
8.329
Torget vurderinger
12
Oppklarende innlegg. Ikke overraskende hadde denne saken 2 sider og jeg synes bildet virker ganske tydelig nå som begge sider er presentert.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Svarte på en annonse jeg oppfattet som 1 par (signalkabler er jo ofte det). Ble veldig overasket da jeg hentet pakken
og den inneholdt 1 kabel. Selger sier han har tydelig gitt opplysning i annonsen om att det dreier seg om 1 enkel kabel
og ikke 1 par. Det har gått meg hus forbi. Siden jeg ikke har brukt for 1 kanal men 2 tok jeg kontakt med selger som
ikke kan tenke seg å ta kabelen tilbake. Kjøpt er kjøpt sier han, har du missforståt så har du missforståt. Dessuten har
jeg brukt pengene så jeg har ingen å gi tilbake.
Det var svaret jeg fikk.
Dette dreier seg om en sum på 2500, hva om det var 25000.?
Annonse bildet som er blitt limt inn her i tråden er ikke min, men teksten er 99% lik min. Det stemmer 100% at det ble annonsert som et stk Van Den Hul The Mountain Hybrid 1m XLR signal kabel.

Bildet i annonsen viste et par kabler og linken var til hifiklubben på et par i xlr utgave, grunnen til at det ikke ble linket til single cable/mono kabel er at hifi klubben ikke har mulighet for det, og jeg ville vise beskrivelse og spesifikasjon på kabelen. Det ble desverre ikke opplyst i annonsen og det beklager jeg, men jeg må legge til at jeg skrev et stk kabel og ikke et par eller et sett.

Etter et par dager jeg la ut annonsen fikk jeg en sms. Sitat: Hei jeg kjøper den Mountain kabelen du har på sentralen Mvh ******. Da tok jeg det som god fisk at kjøper har lest og forstått annonsen og viste hva han kjøpte, siden han skrev kabelen.

Så min konklusjon må være som din egen Zappern les annonsen grundig!
Min vurdering er at her har du ganske sterkt bidratt til misforståelsen rundt dette. En kabel, javel - men bilde av to. Formelt sett har du muligens rett - en kabel er ikke to kabler - men med det nivået på skriveferdighetene som enkelte oppviser både her og der, kan man fort bli litt sløv og tro at "han mener sikkert et par, selv om han skriver en". Særlig i kombinasjon med et villedende bilde.

Når kjøperen sier at han kjøper kabelen - entallsform - tar du det rimeligvis for god fisk. Særlig med tanke på det tidligere nevnte nivået på skriveferdigheter både her og der. Kan gjelde kjøpere også, det. Men "god fisk" - det er farlig det. På engelsk: Assume - that makes an ass of you and me. Det hadde vært enkelt å sjekke ut med et lite kontrollspørsmål: "Jeg regner med at du er oppmerksom på at dette er en kabel, ikke et stereosett?"

Så min konklusjon må være: skriv annonsen grundig. Og sjekk ut hvis ikke har gjort grunnarbeidet skikkelig.
 

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.11.2010
Innlegg
213
Antall liker
79
Sted
Rognan
Torget vurderinger
20
Sry for sendt svar.

Alle har sin vurdering ULF-B, og ditt syn på saken respekterers. Som det kommer fram i tråden så er det 2 sider i 1 sak og tydligvis har begge "skrivefeiler" noe som gjør saken til en diskusjon. Men pga av håndteringen av saken så blir angre/heve kjøp totalt avist fra min side. Dette blir nok mer ord mot ord på forumet, men lengre i systemet kommer nok mer info fram som gjør meg trygg på at jeg ikke ikke har noe som helst å "frykte" for å svindle Zappern.

Det kan nok virke her på forumet at jeg veldig arrogant, men det stemmer ikke. Jeg har bare fått nok av å kaste bort energi på tull.
 
Sist redigert:

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Hvis en kjøper hadde ringt meg, startet samtalen trusler og utskjelling, så hadde heller ikke jeg vært villig å vise smidighet med å omgjøre salg.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Man kan nok si at innlegget til RonnyJohansen kaster et nytt lys over saken, ja....
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Jeg trodde virkelig ikke jeg behøvde å presentere meg etter å ha mottatt 7 sms fra selger. Bruker ikke skjult nr.
Jeg trenger ikke hjelp for å komme ut av noe handel. Kabelen har jeg kjøper på.
Bildet. Du har sikkert som andre kamera på mobilen. Ville sikkert vert en enkel sak å ta bilde av kabelen slik jeg gjorde.
Sms jeg sendte
01.08-2013 1543: Hei jeg kjøper den montain kabelen du har på sentralen
01.08-2013 1608: Det er gjort bare gi meg kontonr
01.08-2013 1927: Hei ronny adressen min er xxx pm inneholdt ikke kontnr
01.08-2013 1932: Pm henger ofte og går treigt på sentralen. Sender kr nå
02.08-2013 1038: Takk for rask service
Sms jeg har mottatt
01.08-2013 1552: Hei. Flott! Trykk på kjøp nå knappen i annonsen. Vist den må sendes så ønsker jeg forhåndsbetalinf, så sender jeg så fort som pengene er inne på min konto
01.08-2013 1717: Har sendt deg PM på sentralen med info og alt jeg trenger er din adresse?
01.08-2013:1930: Takk, har sendt 2 PM og en av dem skal innholdet kontonr mitt, men det er ikke nøye for det er xxxxxxx
01.08-2013 1936: Flott! Det er kanskje best å ta sliketing på tlf. Jeg sender sporings på sms så fort som jeg får d
01.08-2013 1033: Kpxxxxxxxxxno
02.08-2013 1330: Sendte så fort jeg fikk muligheten, takk for handelen og gi meg gjerne karakter på sentralen når du har mottatt kabelen.
IMG_6017.jpg
Jeg fikk også denne med bildet
og like til venstre for teksten Van der hul (med hvit skrift) er det en liten klistrelapp hvor det står att esken inneholder 1 enkel kabel
Teksten under kom med meldingen:
Som du ser på bildet så blir det pakket i dobbel ambalasje så du kan være trygg på at den kommer fram hel og pen.

Dette var de sms som er sendt

Ja jeg må innrømme att jeg ble irritert når selger lo av meg i tlf og hennviste til et klistremerke på esken kabelen ligger i.
Leit att du føler deg svertet
Siden det har vist seg att det i anonsen sto et stk kabel (selv om bilde viste noe annet) så har du gjort resten av selger jobben veldig bra. Derfor gir jeg deg full skår.
Jeg har lært av en erfaring, som jeg deler her og ja. Konklusjonen er som jeg har sagt (til meg selv også) LES ANNONSEN GRUNDIG for alle skriver ikke like tydelig.
Fauske kommer jeg sikkert ikke til å dra til. Det er sikkert fint der men veldig langt borte.
 
Sist redigert:

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Jeg har også send en mail 01.08-2013 1952 med teksten: Her har du en kopi av betalingen, regner med att du har de på konto i morgen. + en pdf fil med kopien
Ellers så har jeg såvidt jeg kan se sendt ronny 1 pm der jeg etterlyser kontonr for det kom ikke.
Og det er den kommunikasonen som har vert. pr sms mail og pm
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
 
Sist redigert:

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Klipp kabelen i to og lodd på plugger (2) på endene => stereo.

"Assumption is the mother of all fuck-ups", som Gary Busey sier i Under Siege 2.
 

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.11.2010
Innlegg
213
Antall liker
79
Sted
Rognan
Torget vurderinger
20
Bildet jeg sendte deg var ikke for produktinfo men for å vise at den ble pakket godt.
Grunnen til at jeg skriver at det står single cable oppe i hjørne på esken er for å forklare at jeg ikke har prøvd å svindle deg med å selge deg en kabel av et stereo sett, og at den er kjøpt ny på butikk som single cable.
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Når noe annonseres med bilde så bør bildet vise hva kjøper kan forvente å motta. Dersom bilde ikke er representativt for varen som selges så bør det tydelig bemerkes i annonsen at bilde ikke stemmer overens med varen. Når kjøper ser et par i bildet så er det naturlig å forvente å motta to stk kabler, med mindre annonsen inneholder tekst som f. eks. "Bildet viser et par kabler, men det som selges er en enkelt kabel." Da ville det vært vanskelig å missforstå.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Skittentøyvask ala HFS.
Mer grunnlag for læring enn tøyvasking, spør du meg: Lurt å være nøye når man leser annonser - og lurt å være nøye når man skriver annonser.
 
J

J.J

Gjest
Helt enig Ulf-B.

Men det er allerede poengtert, det som kommer nå av sms`r og PM og beskyldinger er ikke noe annet enn hva jeg refererte til.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.276
Antall liker
11.342
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Skittentøyvask ala HFS.
Mer grunnlag for læring enn tøyvasking, spør du meg: Lurt å være nøye når man leser annonser - og lurt å være nøye når man skriver annonser.
Og lurt å presentere seg når man ringer til noen, spesielt hvis man har skjult nummer.
Og lurt å ikke avvise en klager fordi han er sint.
Og lurt å sende klage skriftlig klage hvis man vil oppheve et kjøp.
Og lurt å gjøre det saklig uten personkarakteristikker og antakelser om andres motiv. Gjerne få en tredjepart, en objektiv person, til å sjekke dette før det sendes.
Og lurt å prøve å få orden på disse punktene før man henger ut noen overfor andre.

Kan se enkelt ut, men i praksis vanskelig å være saklig og konstruktiv hvis man er sint, eller redd.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
"01.08-2013 1543: Hei jeg kjøper den montain kabelen du har på sentralen"

.....utifra den meldingen, kanskje solgt i god tro om at annonsen var lest grundig/godt nok.

mvh
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
"01.08-2013 1543: Hei jeg kjøper den montain kabelen du har på sentralen"

.....utifra den meldingen, kanskje solgt i god tro om at annonsen var lest grundig/godt nok.

mvh
Det kan virke som om hifisjargongen blant annonsørene her på HFS ikke er helt klar på om det er entalls- eller flertallsformen som gjelder.

Sakset fra en annonse som ligger inne på bruktbørsen akkurat nå:

Ekstremt bra kabler til prisen. ............................ Kabelen er strøken.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
De engelsktalende har et greit uttrykk for brukt i slike situasjoner. 'Assumption is the mother of all fuck-ups'. Så les, spør, tenk.. før man handler om det er noe man er usikker på.
Don't assume. Then you make an ASS out of U and ME
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
OK la oss spikke fliser. Det bildet som er lagt ut her som innlegg 24, viser kun 2 plugger, hhv 1 hann-xlr og 1 hunn-xlr. Så skal man spikke med barberblad, kan man si at bildet viser én kabel.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
OK la oss spikke fliser. Det bildet som er lagt ut her som innlegg 24, viser kun 2 plugger, hhv 1 hann-xlr og 1 hunn-xlr. Så skal man spikke med barberblad, kan man si at bildet viser én kabel.
Hvis jeg har forstått det riktig, er annonsen i innlegg nr. 24 en annen - men tekstmessig svært lignende annonse. I sin annonse - den som denne tråden tar utgangspunkt i - har selger linket til Hifiklubbens hjemmesider, og der vises et stereosett av den samme kabelen
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Vis vedlegget 210591

Svarte på en annonse jeg oppfattet som 1 par (signalkabler er jo ofte det). Ble veldig overasket da jeg hentet pakken
og den inneholdt 1 kabel. Selger sier han har tydelig gitt opplysning i annonsen om att det dreier seg om 1 enkel kabel
og ikke 1 par. Det har gått meg hus forbi. Siden jeg ikke har brukt for 1 kanal men 2 tok jeg kontakt med selger som
ikke kan tenke seg å ta kabelen tilbake. Kjøpt er kjøpt sier han, har du missforståt så har du missforståt. Dessuten har
jeg brukt pengene så jeg har ingen å gi tilbake.
Det var svaret jeg fikk.
Dette dreier seg om en sum på 2500, hva om det var 25000.?
Hei Zappern, og til resten av folket som har fulgt med i denne tråden.

Jeg er selgeren på denne kabelen! Og denne tråden er etter min mening ikke et råd for å lese annonsen grundigere, men for å "sværte" meg som selger.

Jeg bestemte meg for å ignorere tråden og alt fra kjøper (pm/mail/tlf) etter en mildt sagt hissig tlf samtale. så jeg bestemte meg for å kun kommunisere med Høvdingen på pm og e-mail for å ikke kaste mere bensin på bålet, men jeg har lagt merke til en økt aktivitet rundt min profil og etter det bestemte jeg meg for å komme med mer fakta/synspunkter/meninger som går begge veier i denne saken. Men som sikkert noen vil kommentere er kun min side av saken.

Annonse bildet som er blitt limt inn her i tråden er ikke min, men teksten er 99% lik min. Det stemmer 100% at det ble annonsert som et stk Van Den Hul The Mountain Hybrid 1m XLR signal kabel.

Bildet i annonsen viste et par kabler og linken var til hifiklubben på et par i xlr utgave, grunnen til at det ikke ble linket til single cable/mono kabel er at hifi klubben ikke har mulighet for det, og jeg ville vise beskrivelse og spesifikasjon på kabelen. Det ble desverre ikke opplyst i annonsen og det beklager jeg, men jeg må legge til at jeg skrev et stk kabel og ikke et par eller et sett.

Etter et par dager jeg la ut annonsen fikk jeg en sms. Sitat: Hei jeg kjøper den Mountain kabelen du har på sentralen Mvh ******. Da tok jeg det som god fisk at kjøper har lest og forstått annonsen og viste hva han kjøpte, siden han skrev kabelen

Etter 5 dager i frakt fikk jeg en telefon fra et ukjent nr der en mildt sagt sint person sa at den kabelen skulle jeg få tilbake og at pengene burde komme tilbake på konto kjapt, for jeg skulle bli anmeldt for svindel. Jeg koblet raskt og skjønte det gjaldt VDH kabelen, men med tanke på oppførsel og at personen enda ikke har presentert seg selv, så sa jeg at kabelen er solgt som et stk og det er ditt ansvar å lese annonsen, og at pengene er blitt brukt på nye kabler (Og det har jeg). I løpet av denne tlf samtalen ble det gitt trusler i sinne av Zappern til meg om å anmelde meg for svindel og starte en tråd her på sentralen for å informere alle om hvilken svindler jeg er, og ikke minst reise 80-90+ mil for å komme på døren min.

Så vist DU Zappern hadde presentert deg selv og ikke kommet med trusler, så skulle jeg vurdert å hjelpe deg ut av denne handelen uten all denne dramatikken som du selv har skapt. For jeg jeg er ikke ute etter å lure noen for usle 2500kr. Jeg fikk ikke muligheten til å ta opp denne samtalen, så det blir desverre ord mot ord. Men resten av kommunikasjonen mellom meg og Zappern har jeg svart på hvitt, og alt er sendt til Høvdingen og om du ønsker den Zappern kan du ta kontakt med Høvdingen for å få dette.

Så min konklusjon må være som din egen Zappern les annonsen grundig! og som et lite tips, ikke heng ut andre for dine egne feil og når du tar kontakt med personer så oppfør deg skikkelig sånn at andre ønsker å hjelpe deg istede for å forakte deg.

Jeg kan jo også legge til at kabelen ble kjøpt ny for ca 8-9 måneder siden som singe cable til et multikanal oppsett med Classe forsterkere, og at det står single cable på framsiden i øverste hjørne på den orginale emballasjen, og at prisen på 2500kr er fornuftig etter min mening på en er stk signal kabel med tanke på alder og at den er i 100% teknisk og kosmetisk stand.
Siden høvdingen refereres til av deg er det helt i orden for meg om all komunikasjon som har vert, legges ut. Den som har vert mellom Høvdingen og meg får Høvdingen selv bestemme om han vil legge ut. Høvingen tok først konntakt med meg med PM og tok siden kontakt med deg.

Så vil jeg gjerne vite hva jeg har beskylt deg for her på forumet. Utydelig annonse. Ja den var utydelig og bilde var missvisende.

For å ikke ville ta kabelen tilbake. Ja for det ville du ikke .
Att jeg har belyst mangelfull annonse praksis med villedende bilde kaller du for en svertekampanje mot deg.
Så skal jeg reise 80-90 mil x2 det blir skal vi se (85milx2)x14kr pr Liter det blir 2380 kr og skal vi si to overnattinger
Har ikke giddet å sjekke tog eller flypriser.
Dette dreier seg om prinsippet om att det som vises bildet av i annonsen er det man får, om ikke annet er opplyst om og det mener du att du har gjort i tilstrekkelig grad med teksten
et stk inne i resten av teksten. Men jeg forholdt meg til bilde og det var ingen tekst i nerheten av, feks Dette er et bilde fra hhifklubbens nettside og viser stereo par mens den som annonseres er enkel kabel.

I praksis har jeg liten bruk for den omtalte kabelen. Jeg bruker et 2 meter set Transparent audio Ultra i XLR som har en veiledende pris på 27190kr
og i sammenheng med hva jeg ellers bruker av kabler og utstyr så blir 2500 mindre en en peanøtt. Dette vat flåsette sagt av meg men jeg begynner å bli
litt sur.
Si att du har forstått prinsippet med att bildet i annonsen skal stemme med det som selges så kan du bare beholde pengene og gå videre i livet
Hilsen Zappern
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Jeg har mottatt karakter fra ronny jeg fikk 2 stjerner jeg ga ronny 5 stjerner. Litt viktig att folk vet hvorfor noen har dratt meg ned.
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
OK la oss spikke fliser. Det bildet som er lagt ut her som innlegg 24, viser kun 2 plugger, hhv 1 hann-xlr og 1 hunn-xlr. Så skal man spikke med barberblad, kan man si at bildet viser én kabel.
Hvis jeg har forstått det riktig, er annonsen i innlegg nr. 24 en annen - men tekstmessig svært lignende annonse. I sin annonse - den som denne tråden tar utgangspunkt i - har selger linket til Hifiklubbens hjemmesider, og der vises et stereosett av den samme kabelen
Tusen takk for den oppklaringen
Annonsebildet var av 1par kabler. Bildet var lastet opp i fra hifiklubbens sider.
Kaskje vi kunne fått den aktuelle annonsen lastet opp i tråden siden det ser ut til å være mye forvirring rundt vilket bilder som er hva?
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
310
Enkelt og greit.

Kjøper har misforstått annonsetekst - burde han/hun få levert tilbake produktet med å betale fraktomkostninger?

Ja?

Nei?

Ja - fordi han/hun kan være en aktuell kunde senere, og misforståelser kan skje alle ( uten en del inbitte da - men regner ikke med dem ).

Nei - fordi kjøpt er kjøpt, en misforståelse er en bør den som misforstår bør bære.
At en ikke får solgt så lett senere - i hverfall til denne kjøper - betyr intet.

Selv har jeg lister over selgere jeg ikke kjøper hos.

Mulig der er havnet noen der her fra forumet.

Er en bråte der fra Qxl, Ebay.., Egun, Tradera osv, også Finn.No
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.908
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
OK la oss spikke fliser. Det bildet som er lagt ut her som innlegg 24, viser kun 2 plugger, hhv 1 hann-xlr og 1 hunn-xlr. Så skal man spikke med barberblad, kan man si at bildet viser én kabel.
Hvis jeg har forstått det riktig, er annonsen i innlegg nr. 24 en annen - men tekstmessig svært lignende annonse. I sin annonse - den som denne tråden tar utgangspunkt i - har selger linket til Hifiklubbens hjemmesider, og der vises et stereosett av den samme kabelen
Tusen takk for den oppklaringen
Annonsebildet var av 1par kabler. Bildet var lastet opp i fra hifiklubbens sider.
Kaskje vi kunne fått den aktuelle annonsen lastet opp i tråden siden det ser ut til å være mye forvirring rundt vilket bilder som er hva?
Oppklaringen er det selger som har bidratt til i ett av sine innlegg i denne tråden:

Bildet i annonsen viste et par kabler og linken var til hifiklubben på et par i xlr utgave, grunnen til at det ikke ble linket til single cable/mono kabel er at hifi klubben ikke har mulighet for det, og jeg ville vise beskrivelse og spesifikasjon på kabelen. Det ble desverre ikke opplyst i annonsen og det beklager jeg, men jeg må legge til at jeg skrev et stk kabel og ikke et par eller et sett.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Siden vi likevel driver med flisespikking så: Når man ser kvaliteten på bildet som ronny sendte meg med så forstår ikke jeg hvorfor han trenger å
laste opp et bilde fra hifiklubbens sider som viser 1 par kabler (tror ikke det var for å lure noen). Hele missforståelsen kunne vert unngått om annonse bildet viste 1 monokabel. Og det bilde kunne du ha tatt med samme kamera som ble brukt da du tok bilde av esken kabelen ble sendt i.
Jeg vurderer ikke en person etter hva han sier men etter hva han gjør.
OK la oss spikke fliser. Det bildet som er lagt ut her som innlegg 24, viser kun 2 plugger, hhv 1 hann-xlr og 1 hunn-xlr. Så skal man spikke med barberblad, kan man si at bildet viser én kabel.
Hvis jeg har forstått det riktig, er annonsen i innlegg nr. 24 en annen - men tekstmessig svært lignende annonse. I sin annonse - den som denne tråden tar utgangspunkt i - har selger linket til Hifiklubbens hjemmesider, og der vises et stereosett av den samme kabelen
Tusen takk for den oppklaringen
Annonsebildet var av 1par kabler. Bildet var lastet opp i fra hifiklubbens sider.
Kaskje vi kunne fått den aktuelle annonsen lastet opp i tråden siden det ser ut til å være mye forvirring rundt vilket bilder som er hva?
OK. Jeg gikk visst litt i surr. Takk til Ulf-B for klargjøringen.
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Enkelt og greit.

Kjøper har misforstått annonsetekst - burde han/hun få levert tilbake produktet med å betale fraktomkostninger?

Ja?

Nei?

Ja - fordi han/hun kan være en aktuell kunde senere, og misforståelser kan skje alle ( uten en del inbitte da - men regner ikke med dem ).

Nei - fordi kjøpt er kjøpt, en misforståelse er en bør den som misforstår bør bære.
At en ikke får solgt så lett senere - i hverfall til denne kjøper - betyr intet.

Selv har jeg lister over selgere jeg ikke kjøper hos.

Mulig der er havnet noen der her fra forumet.

Er en bråte der fra Qxl, Ebay.., Egun, Tradera osv, også Finn.No
Har selv handlet en del fra Nederland og Tyskland, veldig ordentlige folk. Har aldri vert et avik i forhold til bilder og lignende material.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.031
Antall liker
415
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.176
Antall liker
8.329
Torget vurderinger
12
En av konsekvensene med utstrakt forbrukerbeskyttelse er at mange synes å tro at det alltid er selgers ansvar når man selv ikke får med seg hva man har behov for eller har kjøpt. Jeg oppfatter her i dette tilfellet selger som ryddig og ser ikke at han har opptrådt spesielt klanderverdig. Kanskje kjøper snart kan innse at han ikke har vært like ryddig og oppmerksom. Denne saken fortjener snart å gå i glemmeboka.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Enig. Denne tråden har hatt sitt liv, og poengene har kommet frem. Ingen grunn til å tvære den ut lenger.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Jøss. Er det mer igjen og mene noe om fremdeles.
Er ikke ting avklart sånn at livet kan gå videre nå?

Agurktid på HFS.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.004
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Jeg er veldig klar på det med ett stykk kable i annonser nå. Om ikke annet så skal jeg kjøpe meg et par bukser - eller var det en bukse…
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.996
Antall liker
29.869
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
......Eller briller, eller kanskje var det en brille.........Tror at jeg kjøper meg en sixpack istedet, og forsøker å glemme hele denne tråden.

mvh
 
Topp Bunn