RonnyJohansen
Hi-Fi entusiast
Hei Zappern, og til resten av folket som har fulgt med i denne tråden.Vis vedlegget 210591
Svarte på en annonse jeg oppfattet som 1 par (signalkabler er jo ofte det). Ble veldig overasket da jeg hentet pakken
og den inneholdt 1 kabel. Selger sier han har tydelig gitt opplysning i annonsen om att det dreier seg om 1 enkel kabel
og ikke 1 par. Det har gått meg hus forbi. Siden jeg ikke har brukt for 1 kanal men 2 tok jeg kontakt med selger som
ikke kan tenke seg å ta kabelen tilbake. Kjøpt er kjøpt sier han, har du missforståt så har du missforståt. Dessuten har
jeg brukt pengene så jeg har ingen å gi tilbake.
Det var svaret jeg fikk.
Dette dreier seg om en sum på 2500, hva om det var 25000.?
Jeg er selgeren på denne kabelen! Og denne tråden er etter min mening ikke et råd for å lese annonsen grundigere, men for å "sværte" meg som selger.
Jeg bestemte meg for å ignorere tråden og alt fra kjøper (pm/mail/tlf) etter en mildt sagt hissig tlf samtale. så jeg bestemte meg for å kun kommunisere med Høvdingen på pm og e-mail for å ikke kaste mere bensin på bålet, men jeg har lagt merke til en økt aktivitet rundt min profil og etter det bestemte jeg meg for å komme med mer fakta/synspunkter/meninger som går begge veier i denne saken. Men som sikkert noen vil kommentere er kun min side av saken.
Annonse bildet som er blitt limt inn her i tråden er ikke min, men teksten er 99% lik min. Det stemmer 100% at det ble annonsert som et stk Van Den Hul The Mountain Hybrid 1m XLR signal kabel.
Bildet i annonsen viste et par kabler og linken var til hifiklubben på et par i xlr utgave, grunnen til at det ikke ble linket til single cable/mono kabel er at hifi klubben ikke har mulighet for det, og jeg ville vise beskrivelse og spesifikasjon på kabelen. Det ble desverre ikke opplyst i annonsen og det beklager jeg, men jeg må legge til at jeg skrev et stk kabel og ikke et par eller et sett.
Etter et par dager jeg la ut annonsen fikk jeg en sms. Sitat: Hei jeg kjøper den Mountain kabelen du har på sentralen Mvh ******. Da tok jeg det som god fisk at kjøper har lest og forstått annonsen og viste hva han kjøpte, siden han skrev kabelen
Etter 5 dager i frakt fikk jeg en telefon fra et ukjent nr der en mildt sagt sint person sa at den kabelen skulle jeg få tilbake og at pengene burde komme tilbake på konto kjapt, for jeg skulle bli anmeldt for svindel. Jeg koblet raskt og skjønte det gjaldt VDH kabelen, men med tanke på oppførsel og at personen enda ikke har presentert seg selv, så sa jeg at kabelen er solgt som et stk og det er ditt ansvar å lese annonsen, og at pengene er blitt brukt på nye kabler (Og det har jeg). I løpet av denne tlf samtalen ble det gitt trusler i sinne av Zappern til meg om å anmelde meg for svindel og starte en tråd her på sentralen for å informere alle om hvilken svindler jeg er, og ikke minst reise 80-90+ mil for å komme på døren min.
Så vist DU Zappern hadde presentert deg selv og ikke kommet med trusler, så skulle jeg vurdert å hjelpe deg ut av denne handelen uten all denne dramatikken som du selv har skapt. For jeg jeg er ikke ute etter å lure noen for usle 2500kr. Jeg fikk ikke muligheten til å ta opp denne samtalen, så det blir desverre ord mot ord. Men resten av kommunikasjonen mellom meg og Zappern har jeg svart på hvitt, og alt er sendt til Høvdingen og om du ønsker den Zappern kan du ta kontakt med Høvdingen for å få dette.
Så min konklusjon må være som din egen Zappern les annonsen grundig! og som et lite tips, ikke heng ut andre for dine egne feil og når du tar kontakt med personer så oppfør deg skikkelig sånn at andre ønsker å hjelpe deg istede for å forakte deg.
Jeg kan jo også legge til at kabelen ble kjøpt ny for ca 8-9 måneder siden som singe cable til et multikanal oppsett med Classe forsterkere, og at det står single cable på framsiden i øverste hjørne på den orginale emballasjen, og at prisen på 2500kr er fornuftig etter min mening på en er stk signal kabel med tanke på alder og at den er i 100% teknisk og kosmetisk stand.